◎映画ファンはハイテクよりも想像性  ボンベイ・サファイアの調査結果

ボンベイ・サファイア

◎映画ファンはハイテクよりも想像性  ボンベイ・サファイアの調査結果

AsiaNet 48912

☆共JBN 外0466(産業、映画)(12・4・5)

【産業担当デスク殿】48912

◎映画ファンはハイテクよりも想像性  ボンベイ・サファイアの調査結果

【ロンドン5日PRN=共同JBN】著名なジンのブランド、「ボンベイ・サファイア」が委託した世論調査の結果、今日の映画ファンはハイテクよりも創意あふれる脚本による映画を見たがっていることがわかった。

現代の映画製作に関する世論調査の結果、国際的な映画関係者の81%は映画ファンの主流が創意に満ちた映画への嗜好性が高いと考えていた。このすう勢は最新作、「アーティスト(The Artist)」の驚くべき興行的成功によっても裏付けられた(この映画は今回世論調査で、これまで公開された映画の中で創造性のある映画で第2位の評価を得た)。

また調査では、回答者の3分の2が、シリーズ物の大作映画が好まれるようになったため、映画で感動させるようなオリジナル脚本が不足していると思っていること、60%が最新テクノロジーに走り過ぎて、映画業界全体がイマジネーション(創意ある想像力)の大切さを忘れているのではないかという懸念を抱いていることを明らかにした。

この調査結果とは矛盾するが、「これまでに見た映画の中で最も想像力に富んだ映画の名を挙げよ」という設問では、3D冒険ファンタジー映画「ヒューゴの不思議な冒険(Hugo)」(2011年)がトップを占め、2012年のアカデミー賞受賞作品、「アーティスト」は2位だった。

ボンベイ・サファイアのブランド総合管理者(グローバル・ブランド・マネジャー)、ジョアンナ・ボットウッド氏は「ボンベイ・サファイアがこの調査を委託したのは、映画産業界にイマジネーションについての論議を巻き起こしたかったことと、新進の映画製作者たちが直面している課題のいくつかに注目を集めたかったからである。私たちは創造的な努力においては、イマジネーションがカギを握る要素であると考えており、その上で映画産業が前進するのをどうやって手助けできるのかを理解する作業を続けている」と語った。

BOMBAY SAPPHIRE(登録商標)は2年連続、高級ジン部門で世界一の評価を受けているが(注)、今回、各国の映画関係者3000人以上を対象とする調査を実施、今日の映画製作におけるイマジネーションの認識について業界の意見と映画愛好者の声を集めた。

調査はスクリーン・インターナショナル誌とエンパイア(EMPIRE)誌の国際的データベースを介して行われ、2012年3月23日から27日の間に実施された。

(注)英酒類調査機関、インターナショナル・ワイン・アンド・スピリッツ・リサーチ(IWSR)が2010年12月末日までの12カ月間で集計したデータに拠る。

▽ボンベイ・サファイアについて

ボンベイ・サファイアは世界最速の成長を続ける高級ジンで、品質でも第1位である。企業秘密である1761年のレシピに基づき、ボンベイ・サファイアは世界中から手摘みで採取されたエキゾチックなボタニカル(植物性素材)10種を独自に配合して、完璧な香味のバランスを実現することによって製造されている。ボタニカルの持つ天然の香味成分は「ベーパー・インフュージョン(Vapour Infusion)」と呼ばれる繊細な蒸留工程を経て抽出され、ボンベイ・サファイア独特の幻惑に満ち、口当たりが滑らかで、複雑な味を生み出すのである。

ボンベイ・サファイアは責任をもって楽しむこと。Bombay Sapphire、the Bombay Sapphire bottleのデザインならびに機材は商標で、一部は登録商標となっている。

ボンベイ・サファイア・・・それはイマジネーションを注入する

ボンベイ・サファイアが目指すのは、人々が心を開き、自分と自分の想像力を開示するために、これまでとは違った考え方をするよう力づけること。ボンベイ・サファイアの集団は、誰もが想像力を持っていると信じるがゆえに、どんな人にもインスピレーションがもたらされるチャンスを与え、ボンベイ・サファイアによってイマジネーションを注入することを目的としている。

ボンベイ・サファイアのサイト:

http://www.bombaysapphire.com

http://www.facebook.com/BombaySapphire

問い合わせ先

Tarita Mullings

電話:+44(0)207-413-3143

eメール:tarita.mullings@hkstrategies.com

(了)

Movie Audiences Want More Imaginative Film-Making

PR48912

LONDON, Apr. 5, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

    Research Commissioned by Gin Brand Bombay Sapphire Reveals Audiences are

           Keen for More Original Screenplays and Less Technology

    A survey around modern film-making has revealed that 81 percent of the

international film community believe mainstream audiences now have an appetite

for more imaginative films, a trend that would seem supported by the surprise

commercial success of 'The Artist' this year (named in the survey as the second

most imaginative film people had ever seen).

    The research also revealed two-thirds of those surveyed feel there is a

shortage of original screenplays hitting cinemas, with big film franchises

being favored, and that 60 percent had a concern that too much emphasis on new

technology could distract from the importance of imagination in overall

film-making.

    Despite this, 3D adventure 'Hugo' (2011) came out on top when respondents

were asked to name the most imaginative film they have ever seen, followed by

2012 Oscar winner, 'The Artist'.

    Joanna Botwood, Bombay Sapphire, Global Brand Manager said: "Bombay Sapphire

commissioned this research to spark the debate around imagination within the

film industry and highlight some of the challenges that budding film-makers are

facing. We believe imagination is the key ingredient in any creative endeavour

and, as such, we are working to understand how we can support the film industry

going forward."

    BOMBAY SAPPHIRE(R), the world's number one premium gin by value for a second

consecutive year[1],surveyed more than 3,000 members of the international film

community, made up of industry voices and film enthusiasts on the state of

imagination in modern film-making.

    *Research carried out through Screen International and EMPIRE international

databases. 3,065 were surveyed between the 23 and 27 March 2012.

    [1] Data sourced from International Wine and Spirit Research (IWSR), for

the 12 months to the end of December 2010

    About Bombay Sapphire

    Bombay Sapphire is the world's fastest growing premium gin and number one

premium gin by value. Based on a secret 1761 recipe, Bombay Sapphire gin is

created by perfectly balancing a unique combination of 10 hand-selected exotic

botanicals from around the world. The natural flavours of the botanicals are

captured through a delicate distillation process called Vapour Infusion which

results in the tantalising, smooth and complex taste that is Bombay Sapphire.

    Enjoy Bombay Sapphire responsibly. Bombay Sapphire, the Bombay Sapphire

bottle design and device are trademarks and/or registered trademarks.

    Bombay Sapphire - Infused with imagination

    Bombay Sapphire aims to inspire people into expanding their minds, thinking

differently to reveal more about themselves and their Imaginations. The team at

Bombay Sapphire believes everyone has imagination and therefore aims to give

everyone the opportunity to be inspired, and to infuse their imagination with

Bombay Sapphire.

    http://www.bombaysapphire.com

    http://www.facebook.com/BombaySapphire

    Media Contact

    Tarita Mullings: +44(0)207-413-3143, tarita.mullings@hkstrategies.com

    SOURCE: Bombay Sapphire

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