◎全インド技術教育審議会がLive@edu展開  マイクロソフトが最大規模の契約

マイクロソフト

◎全インド技術教育審議会がLive@edu展開  マイクロソフトが最大規模の契約

AsiaNet 48983

☆共JBN 外0503(産業、IT)(12・4・13)

【産業担当デスク殿】48983

◎全インド技術教育審議会がLive@edu展開  マイクロソフトが最大規模の契約

【ニューデリー(インド)、レドモンド(米ワシントン州)12日PRN=共同JBN】マイクロソフト(Microsoft Corp.)と全インド技術教育審議会(All India Council for Technical Education=AICTE、http://www.aicte-india.org)は12日、AICTEがインド全国にある1万余りのテクニカル・カレッジと教育機関に向こう3カ月にかけて教育機関向けクラウドサービスであるMicrosoft Live@eduを展開すると発表した。このクラウド展開は、高度の技術教育とコラボレーションに対する学生のアクセスを拡大することになる。

 (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20000822/MSFTLOGO

Live@eduはホスト型のコミュニケーションおよびコラボレーション・サービスであり、電子メール、マイクロソフト・オフィス・ウェブアプリ、インスタントメッセージング、ストレージをAICTE管轄下の700万余りの学生とほぼ50万の教員に提供する。この総計700万ニューザーはほぼロサンゼルスの人口の2倍となり、AICTEマイクロソフトにとってこれまで最大規模のクラウド顧客となる。Live@eduは教育に対するマイクロソフトのクラウドコンピューティングをAICTEの展開の第一歩となる。AICTEはまた、今年後半に利用可能になる教育向けマイクロソフト・オフィス365(Microsoft Office 365)を展開する計画であり、この結果、傘下カレッジおよび教育機関を支援する技術的インフラストラクチャーとしてマイクロソフト・エクスチェンジ・オンライン(Microsoft Exchange Online)の電子メールとカレンダー、マイクロソフト・シェアポイント・オンライン(Microsoft SharePoint Online)(http://www.microsoft.com/online/sharepoint-online)、マイクロソフト・リンク(Microsoft Lync)(http://www.microsoft.com/online/office-communications-online.mspx)オンライン、マイクロソフト・オフィス・プロフェッショナル(Microsoft Office Professional)に対するアクセスができるようになる。

AICTEのS・S・マンサ会長は「マイクロソフトのクラウドプラットフォームは、まさに先進的なエコシステムであり、教育機関や学生により優れたコミュニケーションとコラボレーション向けプラットフォームを提供することで、インドの技術教育に貢献する」と語った。

インド人材開発省の一部であるAICTEは、インドにおける技術教育の管理機関であり、技術産業と高等教育ともますます経済にとって重要になっている国のテクニカル・カレッジと教育機関を認定、管理する。全国的にすべての技術教育機関のカリキュラムと教育の質を評価する責任を果たすため、AICTEは一部はインドの僻地にあるこれらカレッジとの一貫したタイムリーなコミュニケーションを確保する必要があった。AICTEと人材開発省は、学生と教育機関のフレームワークに有効なプラットフォームを提供し、効率を高め、より幅広い教育改革を支援するため、技術的システムを保有する必要があった。

AICTEはマイクロソフト、IBM、グーグルなど広範なベンダーのソリューションを検討した。マイクロソフトのクラウドサービスを選択する決定は、同社のすべての製品ポートフォリオに対する教育への包括的コミットメントとともに、システムと同製品ポートフォリオとのシームレスな相互運用性だった。AICTEまた、同社のより高度な教育における大きな経験と、教育機関のIT管理コストもしくは管理の複雑性に大きな負担を付加することなく、地理的に分散したそれぞれの場所にシステムを展開する能力に感動した。

マイクロソフトのアンソニー・サルシト副社長(世界教育担当)は「インドは急速な経済活動と成長を経験している。インドの若者とそのスキルを育成することは、同国の包括的な成長において全体的に重要な役割を果たすことになる。インドの今年度予算案もまたスキル開発に重点を置き、スキル開発の国家政策を伴う提案中の第12次5カ年計画でも同様である。PPP(官民提携関係)モデルはスキルのギャップに最も効果的に対応するあらゆる機会を提供する訓練機関を運営、管理するのに絶対欠かせない。AICTEとともに全国でMicrosoft Live@eduを750万の学生、教師、大学職員に展開することによって、学生に力を付けてもらうマイクロソフトのコミットメントは立派なもので、情報に通じた発展的なインドに向けた第一歩である。私はこの重要な一里塚に対するAICTEおよびマイクロソフトに祝辞を送る」と語った。

マイクロソフト・インディアのマネジングディレクターであるサンケット・アケルカル氏は「われわれはAICTEが示してくれたマイクロソフトに対する信頼を喜んでいる。マイクロソフトは常に、教育を優先分野として見ており、テクノロジーが教師や学生だけでなく集約的に国家としてのインドに力を付けてもらうことを支援する可能性を提供することを考えている」と述べた。

展開の実行はすでに始まっており、マイクロソフトとLive@eduのパートナーによって管理されている。全面的な実装は2012年夏までに完了する見込みである。

Live@eduは教育のための有力なクラウド・スイートであり、世界で2200万以上の人々がこのサービスを利用している。AICTEは750万ユーザーを持ち、これまでの最大規模のクラウド展開となる。その他Live@eduを採用した例は、米ケンタッキー州教育省向けの70万のクラウドベースのコラボレーション・ソリューションが含まれる。このオンラインサービスは、学生や教員向けの電子メールとエンタープライズ級のオンラインツールを提供する教育機関を支援するとともに、コスト削減を支援し、IT管理を簡素化する。

▽Microsoft Live@eduについて

Live@eduは学生のコミュニケーションとコラボレーションに対するコストのかからないホスト型プラットフォームであり、世界の教育市場に業界をリードするサービスを提供する。10ギガバイト容量のインボックスを備える電子メールとカレンダー、25ギガバイト容量の付加的ファイル・ストレージ、ドキュメント共有、インスタントメッセージング、ビデオチャット、モバイル電子メールなどは全機能のほんの一部である。Live@eduはカレッジでそれを用意し、初日から機能させるプロフェッショナルなツールを学生に提供する。Live@eduはウィンドウズ、Mac、リナックスなどのOS向けの人気ウェブブラウザーを通じてアクセスすることができ、セットアップ、運用、管理が容易である。130カ国余りの1万以上の学校がLive@eduを登録して、世界の2200万の人々にサービスを提供している。さらに詳しい情報はhttp://www.microsoft.com/liveateduを参照。

▽マイクロソフトについて

マイクロソフト(Nasdaq:MSFT)は1975年に設立され、人や企業がその潜在力を最大限に生かすソフトウエア、サービス、ソリューションを提供する世界のトップ企業である。

(了)

▽問い合わせ先

Jeanna Peterson, Microsoft,

+1-425-722-0461,

jeannap@microsoft.com

Rapid Response Team, Waggener Edstrom Worldwide,

+1-503-443-7070,

rrt@waggeneredstrom.com

(編集者注意)

マイクロソフト社からの情報、ニュース、概要についてはマイクロソフト・ニュース・センターhttp://www.microsoft.com/newsを参照。各種ウェブリンク、電話番号、肩書きなどは本リリース作成時のもので、その後変わった可能性もある。記者、アナリストがさらに詳しい情報を 必要な場合はマイクロソフト・ラピッド・レスポンス・チームまたはウェブサイトhttp://www.microsoft.com/news /contactpr.mspxを参照。

Microsoft Announces Largest Cloud Customer Ever: All India Council for Technical Education to Reach 7 Million With Live@edu

PR48983

NEW DELHI and REDMOND, Washington, Apr. 12, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

    - AICTE adopts cloud to improve technical education and prepare students

                           for the workforce of tomorrow.

    Microsoft Corp. and All India Council for Technical Education (AICTE

[http://www.aicte-india.org ]) announced today that AICTE is deploying

Microsoft Live@edu over the next three months to more than 10,000 technical

colleges and institutes throughout India. The cloud deployment will expand

students' access to high-quality technical education and collaboration.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20000822/MSFTLOGO)

    Live@edu is a hosted communication and collaboration service that offers

email, Microsoft Office Web Apps, instant messaging and storage to AICTE's more

than 7 million students and nearly 500,000 faculty members, for a total reach

of 7.5 million users - roughly double the size of the Los Angeles population -

making AICTE Microsoft's largest cloud customer ever. Live@edu is the first

step in AICTE's deployment of Microsoft cloud computing for education. AICTE

also plans to deploy Microsoft Office 365 for education when it becomes

available later this year, providing access to Microsoft Exchange Online email

and calendar, Microsoft SharePoint Online

[http://www.microsoft.com/online/sharepoint-online.mspx ], Microsoft Lync

[http://www.microsoft.com/online/office-communications-online.mspx ] Online and

Microsoft Office Professional as the technical infrastructure to support member

colleges and institutes.

    "Microsoft's cloud platform will make for a truly progressive ecosystem and

contribute to the country's technical education by providing a better

communication and collaboration platform for institutes and students," said Dr.

S. S. Mantha, chairman of AICTE.

    Part of India's Ministry of Human Resource Development, AICTE is the

governing body for technical education in India, certifying and managing

technical colleges and institutes in a country where the technology industry

and higher education are both becoming increasingly vital to the economy. To

carry out its charge of evaluating the curriculum and quality of education for

all technical institutes across the country, AICTE needed to have consistent

and timely communication with these colleges, some of which are located in the

remotest districts of India. AICTE and the ministry wanted to deploy a

technology system that would provide an efficient platform for students and the

institutional framework and would foster efficiency and support broader

educational reforms.

    AICTE reviewed solutions from a range of vendors, including Microsoft, IBM

and Google. One of the major factors in the decision to choose Microsoft's

cloud services for education was Microsoft's comprehensive commitment to

education across all the company's products and programmes, as well as the

system's seamless interoperation with the entire Microsoft product portfolio.

The council was also impressed by Microsoft's extensive experience in higher

education and ability to deploy a system across geographically distributed

locations without adding significantly to the institutions' IT management costs

or complexity.

    "India is seeing rapid economic activity and growth. Developing India's

youth and their skills is going to play an important role globally in the

country's inclusive growth," said Anthony Salcito, vice president of Worldwide

Education. "The union budget also laid emphasis on skill development and so

does the proposed 12th Five Year Plan with a National Policy on Skill

development. The PPP model (public-private partnership) is most essential in

running and managing training institutions that provide every opportunity to

address the skill gap most efficiently. Microsoft's commitment to empower

students by deploying Microsoft Live@edu to 7.5 million students, teachers and

university employees across the country with AICTE is commendable and a step

toward an informed and developing India. I congratulate both AICTE and

Microsoft on this significant milestone."

    "We are delighted with the confidence posed by AICTE in Microsoft," said

Sanket Akerkar, managing director, Microsoft Corp. India Private Ltd.

"Microsoft has always seen education as a priority area and believes that

technology offers possibilities that can help empower not just teachers and

students but collectively India as a nation."

    The implementation is already underway and is being managed by Microsoft

and a set of Live@edu partners. Full deployment is expected to be complete by

summer 2012.

    Live@edu is the leading cloud suite for education, with more than 22

million people using the service worldwide. At 7.5 million users, the AICTE

deployment is the largest cloud deployment ever. Other recent Live@edu

adoptions include a 700,000 cloud-based collaboration solution for the Kentucky

Department of Education. The online service helps educational institutions

provide email and enterprise-grade online tools to students and faculty while

helping to reduce costs and simplify IT management.

    About Microsoft Live@edu

    Live@edu is a no-cost hosted platform for student communication and

collaboration, providing industry-leading services to the global education

market. Email and calendars with a 10GB inbox, 25GB of additional file storage,

document sharing, instant messaging, video chat and mobile email are just part

of the feature set. Live@edu provides students with the professional tools to

prepare them for college or work from day one. Live@edu is accessible through

popular Web browsers for Windows, Mac and Linux operating systems - and easy to

set up, administer and manage. More than 10,000 schools in more than 130

countries have enrolled in Live@edu, serving 22 million people worldwide. More

information is available at http://www.microsoft.com/liveatedu.

    About Microsoft

    Founded in 1975, Microsoft (Nasdaq: MSFT) is the worldwide leader in

software, services and solutions that help people and businesses realise their

full potential.

SOURCE: Microsoft Corp.

    CONTACT: Jeanna Peterson, Microsoft, +1-425-722-0461,

jeannap@microsoft.com; or Rapid Response Team, Waggener Edstrom Worldwide,

+1-503-443-7070, rrt@waggeneredstrom.com / NOTE TO EDITORS: For more

information, news and perspectives from Microsoft, please visit the Microsoft

News Center at http://www.microsoft.com/news. Web links, telephone numbers and

titles were correct at time of publication, but may have changed. For

additional assistance, journalists and analysts may contact Microsoft's Rapid

Response Team or other appropriate contacts listed at

http://www.microsoft.com/news/contactpr.mspx.

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