◎コティ・ドットコムの立ち上げを発表  ビューティー企業のコティ

コティ

◎コティ・ドットコムの立ち上げを発表  ビューティー企業のコティ

AsiaNet 49340

☆共JBN 外0657(産業、ビューティー)(12・5・15)

【産業担当デスク殿】49340

◎コティ・ドットコムの立ち上げを発表  ビューティー企業のコティ

【ニューヨーク15日PRN=共同JBN】世界の大手ビューティー企業であるコティ(Coty Inc.)は15日、同社の新しいウェブサイト、コティ・ドットコム(www.coty.com)を発表した。サイトの外観と感覚を新鮮なものにしたことによって、コティのデジタルプレゼンスがモダンな装いを身に付け、「Faster, Further, Freer」という革新的なコティの企業文化を反映するようデザインされている。

新しいウェブサイトは、独立系の総合的マーケティング広告代理店であるアイリス・ワールドワイド(iris Worldwide)が制作し、コティの傑出したブランド・ポートフォリオに生を吹き込んでいる。新サイトでは、コティの50を越えるブランドのそれぞれがツイッター、フェイスブック、ユーチューブに掲載しているページから最新のコンテンツを取り込んでいるので、常に進化するサイトになっている。

アイリスのグローバル・クリエーティブディレクターであるショーン・レイノルズ氏は「コティはウェブサイトを一新することによって、リアルタイムで社会の流れに沿った体験を通じて、コティのブランド世界をそのまま映し出す。新しいサイトは、それぞれのブランドに敬意を表する形で構築されており、独自のブランド個性を伝えるために各ブランドがそれぞれのページを管理できるようになっている」と語った。

コティのブランドにはアディダス、ビヨンセ、カルバンクライン、ダビドフ、リンメルが含まれている。サイトはフレグランス、カラーコスメ、ネイル、スキン/ボディーケア商品のバランスのとれたポートフォリオを際立たせている。現在のコティの従業員、有望なタレント、メディア、投資家、消費者を対象としたこのサイトは、広い範囲の人々を対象としていることでユニークであり、コティの独自の企業文化を映し出す鏡としての役割を果たす。

コティのバーンド・ビーツ最高経営責任者(CEO)は「コティの新ウェブサイト立ち上げを発表するのにわくわくしている。このサイトは当社の文化、発展し続けるブランド・ポートフォリオ、豊かな歴史を今まで以上に代表している。ソーシャルメディアを取り込むことによって、コティのコンテンツをより高いレベルに引き上げており、1カ所でユーザーに対して、正確で最新の情報を提供できるようになっている」と述べた。

またこのサイトにはホームページにニュースフィードがあり、ブランドのニュースやプレスリリースが掲載される。

アイリスのレイノルズ氏はまた「この新しいサイトは、消費者からブランドマネジャーまで、このブランド世界のすべての人向けになっている。やさしい使い勝手を維持しながら、コティのすべてのブランド・ポートフォリオを網羅するのは、かなり難しくてユニークな取り組みだった」と語っている。

アイリス・ワールドワイドは2008年以来コティと協力している。これまでアイリスがコティのためにした仕事には以下が含まれている。ビヨンセ・パルファム(Beyonce Parfums)のグローバルウェブサイトとフェイスブック・ページ、マドンナ・トゥルースorデア(Madonna Truth or Dare)ウェブサイト、フェイス・ヒルとティム・マグローのソウル・ツー・ソウル(Soul2Soul)ウェブサイトとフェイスブック・ページ、リンメルロンドン(Rimmel London)の総合的ソーシャルメディア戦略と活性化。

▽コティ(Coty Inc.)について

コティは近代フレグランス産業の創始者とされるフランソワ・コティが1904年にパリで創立した。

今日、コティは世界ビューティー界のリーダーとして認められており、年間の純売上高は45億ドルに達する。起業家精神、情熱、革新、創造性に推進されてコティは有名ブランドの比類のないポートフォリオを開発し、世界の135市場で消費者に革新的な製品を提供している。

コティ・プレステージのブランド・ポートフォリオは一流・超一流店で販売されている。ポートフォリオの一部は次の通り。バレンシアガ、ボッテガ・ヴェネタ、 カルバンクライン、チェルッティ、クロエ、ショパール、ダビドフ、ジェニファー・ロペス、ジル・サンダー、 ジョープ!、カール・ラガーフェルド、ケネス・コール、グウェン・ステファニー、ランカスター、マーク・ジェイコブス、ニコス、フィロソフィー、ロベル ト・カバリ、サラ・ジェシカ・パーカー、マドンナのトゥルースorデア、ヴェラ・ウォン、ヴィヴィアン・ウエストウッド、ウォルフガング・ジョープ。

コ ティ・ビューティーのブランド・ポートフォリオはさらに広く流通している。アディダス、アスター、べビー・ファット、ビヨンセ・ノウルズ、セリーヌ・ディオン、デビッド&ビクトリア・ベッカム、エリート・モデル、エスプリ、エクスクラメーション、フェイス・ヒル、ゲス?、ハル・ベリー、 ハイディ・クルム、ジョーバン、ケイト・モス、カイリー・ミノーグ、レディー・ガガ、マンハッタン、マンハッタン・クリアフェース、ミス・スポーティー、 ノーティカ、N.Y.Cニューヨーク・カラー、ニコル・バイ・OPI、OPI、ピエール・カルダン(注)、プレイボーイ、リンメル、サリー・ハンセン、ステットソン、ティム・マグロー、TJoy、トニノ・ランボルギーニが含まれる。

コティとプッチ・ファッション・アンド・ビューティーSLはアントニオ・バンデラス、キャロライナヘレラ、ニナ・リッチ、パコラバンヌ、プラダ、シャキーラ、ヴァレンティノの香水製品を米国、カナダで販売する戦略提携関係を結んでいる。

コティについての詳しい情報はhttp://www.coty.comへ。

(注)北米ではピエール・カルダンを販売していない。

▽アイリス・ワールドワイド(iris Worldwide)について

アイリス・ワールドワイドは、ニューヨーク、アトランタ、マイアミ、メキシコ市にオフィスを持つ独立系の総合マーケティング広告代理店である。アイリスは、世界で最も革新的なブランドのために、「優れた結果」をもたらす「優れたアイデア」を生み出している。これらのブランドにはコティ、レキットベンキーザー、ソニー、アディダス、リーボック、インターコンチネンタルホテルズグループ、コカコーラ、ディアジオが含まれている。

アイリス・ワールドワイドは過去13年の間、デジタル、ソーシャルメディア、小売、資産活性化、顧客関係管理(CRM)、ロイヤルティー・マーケティング全般にわたる深い能力を築き上げることによって、他の広告代理店から突出した。このことによって、アイリス・ワールドワイドは興味深く、価値があり、大衆文化の一部としての競争力あるカットスルーを提供できる戦略的、創造的マーケティング・ソリューションを開発することが可能になった。

アイリス・ワールドワイドは1999年にロンドンで発足し、世界で最速の成長を続けるマーケティング・ネットワークの1つになっている。現在では米州、欧州、アジアの13カ国に1000人を超える従業員がいる。

(了)

▽問い合わせ先

Cysette Burset, Coty Inc.

+1-212-479-4549

cysette_burset@cotyinc.com

Eliane Kauck

iris Worldwide

+1-646-257-2603 ext. 158

eliane.kauck@iris-worldwide.com

Coty Inc. Announces Launch of New Corporate Website: coty.com

PR49340

NEW YORK, May 15, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

      New Website Will Act as Hub for brands and Authority on Beauty

Coty Inc., a leading global beauty company, unveiled today its new corporate

website, www.coty.com. The site's fresh look and feel modernizes the company's

digital presence and is designed to reflect Coty's innovative "Faster. Further.

Freer." corporate culture.  

Iris Worldwide, an independent, integrated marketing agency, created the new

website, bringing Coty's distinguished portfolio of brands to life. The new

site incorporates the most current content from each of Coty's 50+ brands'

Twitter, Facebook and YouTube pages, creating a continuously evolving site.

"The refreshed Coty website provides a live snapshot of a brand's world through

a real-time, socially-enabled experience," said Sean Reynolds, global creative

director at iris. "The new site construction pays homage to each brand,

granting them control over their individual pages in order to convey a unique

brand personality."

Coty's brands include adidas, Beyonce, Calvin Klein, Davidoff and Rimmel. The

site highlights the company's balanced portfolio of fragrance, color cosmetics,

nail, and skin and body care labels. Geared towards current Coty employees,

prospective talent, media, investors and consumers, the site is unique in its

wide range of audiences and serves as a looking glass into Coty's unique

corporate culture.

"We are thrilled to announce the launch of our new corporate website, which we

feel better represents our culture, constantly evolving brand portfolio and

rich history," said Coty CEO Bernd Beetz. "By incorporating social media, we

are bringing Coty content to a higher level, providing users with accurate,

up-to-date information in one central location."

The site also features a newsfeed, located on the home page that will highlight

brand news and press releases.

"The new website works for everyone within the brand world - from consumers, to

brand managers," continued Reynolds. "Creating a site that works across the

whole Coty brand portfolio, whilst retaining an intuitive ease of use, has made

the project both challenging and unique."

Iris Worldwide has been working with Coty since 2008. The agency's previous

work with Coty includes the creation and execution of Beyonce Parfums global

website and Facebook page; the Madonna Truth or Dare website; Faith Hill and

Tim McGraw's Soul2Soul website and Facebook page and Rimmel London's fully

integrated social media strategy and activation.

About Coty Inc.

Coty was created in Paris in 1904 by Francois Coty, who is credited with

founding the modern fragrance industry.

Today Coty Inc. is a recognized leader in global beauty with annual net sales

of $4.5 billion. Driven by an entrepreneurial spirit, passion, innovation and

creativity, Coty Inc. has developed an unrivaled portfolio of notable brands

and delivers its innovative products to consumers in 135 markets worldwide.

The Coty Prestige brand portfolio is distributed in prestige and ultra-prestige

stores and includes Balenciaga, Bottega Veneta, Calvin Klein, Cerruti, Chloe,

Chopard, Davidoff, Jennifer Lopez, Jil Sander, JOOP!, Karl Lagerfeld, Kenneth

Cole, Gwen Stefani, Lancaster, Marc Jacobs, Nikos, philosophy, Roberto Cavalli,

Sarah Jessica Parker, Truth or Dare by Madonna, Vera Wang, Vivienne Westwood

and Wolfgang Joop.

The Coty Beauty brand portfolio is more widely distributed and includes adidas,

ASTOR, Beyonce Knowles, Celine Dion, David and Victoria Beckham, Elite Models,

Esprit, Exclamation, Faith Hill, GUESS?, Halle Berry, Heidi Klum, Jovan, Kate

Moss, Kylie Minogue, Lady Gaga, Manhattan, Manhattan Clearface, Miss Sporty,

Nautica, N.Y.C. New York Color, Nicole by OPI, OPI, Pierre Cardin(1), Playboy,

Rimmel, Sally Hansen, Stetson, Tim McGraw, TJoy and Tonino Lamborghini.

Coty and Puig S.L. have a strategic partnership for the distribution of the

perfume lines of Antonio Banderas, Carolina Herrera, Nina Ricci, Paco Rabanne,

Prada, Shakira and Valentino in the United States and Canada.

For additional information about Coty Inc., please visit http://www.coty.com.

1. Not available in North America

About iris Worldwide

Iris Worldwide is an independent, integrated marketing agency with offices in

New York, Atlanta, Miami and Mexico City. Iris creates Extraordinary Ideas that

deliver Extraordinary Results for some of the most innovative brands in the

world including Coty Inc., Reckitt Benckiser, Sony, adidas, Reebok,

InterContinental Hotels Group, Coca-Cola and Diageo.

Over the past 13 years, iris Worldwide has distinguished itself from other

agencies by building deep capability across digital and social media, retail

and property activation and CRM and loyalty marketing. This allows the agency

to develop strategic and creative marketing solutions that provide competitive

cut through by being interesting, valuable and a part of popular culture.

Launched in London in 1999, iris Worldwide is one of the fastest growing

marketing networks in the world and today has over 1000 employees working in 13

countries across the Americas, Europe and Asia.

SOURCE: Coty Inc.

CONTACT: Cysette Burset, Coty Inc., +1-212-479-4549,

cysette_burset@cotyinc.com; Eliane Kauck, iris Worldwide, +1-646-257-2603 ext.

158, eliane.kauck@iris-worldwide.com

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