◎父の日にウイスキーで乾杯 メーカー4社が短編映画大会

Diageo

◎父の日にウイスキーで乾杯 メーカー4社が短編映画大会

AsiaNet 49544

共同JBN 0744(2012.6.8)

◎父の日にウイスキーで乾杯 メーカー4社が短編映画大会

【アムステルダム2012年6月7日PRN=共同JBN】世界の大手ウイスキーメーカー、ジョニーウォーカー(Johnnie Walker)、ブッシュミルズ(Bushmills)、J&B、タリスカー(Talisker)は、今年の「父の日」人々がパパに「グラスを挙げる」ことを鼓舞しようと、有望な各国独立系フィルムメーカーの創造的才能を活用した。

マルチメディア・ニュースリリースは以下を参照。

http://multivu.prnewswire.com/mnr/prne/diageo/53835

ウイスキーメーカー4社は映画制作者4万5000人以上の地球規模のネットワークMOFILMと提携、「君のパパに乾杯」と題するキャンペーンで父親をたたえる短編映画を探求した。

MOFILMはフィルムメーカー20人に対し、父親との関係とウイスキーがどのように役立ったか物語る短編の制作を依頼した。

消費者は昔から、母の日に父の日よりもお金を使うことから、今回のキャンペーンはバランス是正を目指している。

優勝者のニューヨーカー、ジョディ・ローレン・ミラーさんはパームスプリングスまで飛び、コーチェラ音楽祭で堂々と勝利をお祝いした。ジョニーウォーカーに目がない父親をとりあげた彼女の映画「ビクター(Victor)」は、審査団から「まさに最高」と評された。

ジョディさんには賞金5000ドルとともに、副賞としてジョニーウォーカー・ブルーラベルの刻銘入りボトルが贈られた。

僅差の2位はスウェーデンのダニエル、フレデリック、ヘンリック・ルンドさんたちのチームだった。彼らのエントリー作品「鼻のある男(The Man with the Nose)」は、タリスカー・ウイスキーを見つける並外れた嗅覚をもつお父さんの性格を皮肉交じりに物語った。

第3位は米国のウィル・シプリーさんによる「この父にしてこの娘あり(Like Father Like Daughter)」で、ブッシュミルズのアイリシュウイスキーをほめたたえている。

第4位はカナダのフィルムメーカー、ロイド・チョイさんのJ&Bウイスキーに絡めた「ほらあの…(You Know Him)」。第5位、英国のジョン・ウォータースさんの「眠れない夜(Sleepless Nights)」もブッシュミルズのアイリシュウイスキーを扱っている。

ディアジオ・グローバルウイスキー・カテゴリーの世界顧客市場担当、アンドリュー・フェル氏は「映画は父親に対する感情を捉える極めて強力な手段と確信している。たいていは表現することが難しい感情だ。入賞作品はいずれも感動的で面白く、刺激的で創造力に富み、父親への愛情と敬意を完全に描き出している」と話した。

JOHNNIE WALKER(ジョニーウォーカー)、BUSHMILLS(ブッシュミルズ)、J&B、TALISKER(タリスカー)の用語は商標。

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詳しい情報は以下に問い合わせを。

Leanne Scott, Smarts

Tel: +44(0)28-9039-5500

Mob: +44(0)7795-485-511

Email:leanne.scott@smarts.co.uk

ソース:Diageo

Global Film Competition Helps to Raise a Glass to Dads this Father's Day

PR49544

AMSTERDAM, June 7, 2012/PRN=KYODO JBN/ --

                   'Raise a Glass to your Dad'

     Some of the world's most famous whisky makers Johnnie Walker, Bushmills,

J&B and Talisker, have harnessed the creative talents of up-and-coming

independent film makers around the globe to help inspire people to 'raise a

glass' to their dads this Father's Day.

    To view the Multimedia News Release, please click:

    http://multivu.prnewswire.com/mnr/prne/diageo/53835

    The whisky makers partnered with MOFILM, a global network of more than

45,000 film makers, to seek short films that pay tribute to fathers in a

campaign called 'Raise a glass to your dad'.

    MOFILM challenged 20 film makers to create a short piece that told the

story of their relationship with their father and how whisky plays a part in

that.

    Traditionally, consumers spend more on Mother's Day than Father's Day and

the campaign aims to redress the balance.

    The winner, New Yorker Jody Lauren Miller, was flown to Palm Springs to

celebrate her win in style at the Coachella Music Festival. Her film, entitled

'Victor' - which featured her father and his fondness for Johnnie Walker - was

described by the judging panel as "quite simply superb".

    Jody was presented with a $5,000 cash prize and a separate gift of a

personally engraved bottle of Johnnie Walker Blue Label.

    In a close second place was the Swedish team of Daniel, Fredrik & Henrik

Lundh. Their entry - 'The Man with the Nose' - told the tongue-in-cheek story

of their dad's character and his amazing sense of smell that leads him to

Talisker whisky.

    In third place was Will Shipley of the US with 'Like Father Like Daughter'

which celebrated Bushmills Irish Whiskey.

    In fourth was 'You Know Him' by Canadian film maker Lloyd Choi, linked to

J&B Whiskey, and in fifth place was 'Sleepless Nights' by John Waters from the

UK, which also linked to Bushmills Irish Whiskey.

    Andrew Fell, Global Customer Marketing Director, Diageo Global Whiskies

Category said: "We believe film is an incredibly powerful medium to capture the

feelings that people have for their fathers, a feeling that is often hard for

them to express. The winning entries were all touching, amusing, provocative

and innovative and perfectly illustrated the love and respect due to fathers."

    The JOHNNIE WALKER, BUSHMILLS, J&B and TALISKER words are Trade Marks.

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    Leanne Scott, Smarts

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    Email:leanne.scott@smarts.co.uk

    

    SOURCE: Diageo

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