◎インフォシスがDansk Supermarked A/Sと提携 戦略的クロスチャンネル・コマースで
◎インフォシスがDansk Supermarked A/Sと提携 戦略的クロスチャンネル・コマースで
AsiaNet 49633
共同JBN 0784(2012.6.12)
◎インフォシスがDansk Supermarked A/Sと提携 戦略的クロスチャンネル・コマースで
【ロンドン2012年6月12日PRN=共同JBN】北欧の大手小売企業のDansk Supermarked A/Sはこのほど、同社のクロスチャンネル・コマース・プログラムを変革するために戦略パートナーとして、コンサルティングとテクノロジーの世界的リーダーであるインフォシス(Infosys)と提携した。デンマーク、スウェーデン、ドイツ、ポーランドに1400店舗以上を展開するDansk Supermarked A/Sはこの提携によって、シームレスで便利なクロスチャンネル・ショッピング体験を顧客に提供する。
インフォシスがDansk Supermarked A/Sに選ばれたのは、インフォシスが世界の小売業向けにエンドツーエンドのデジタル・コマース・プログラムを提供する能力を保有するからである。この変革プログラムはDansk Supermarkedの店舗チェーンの一つであるBilka.dkで開始され、2016年までにBilka.dk の売上を24億デンマーククローネに増額することに寄与すると期待されている。
▽主な事実
*このプログラムはDansk Supermarked A/Sが顧客のクロスチャンネル体験を以下の方法で強化することを支援する。
-オンラインの製品系列を増やし、顧客の製品選択を増やす。
-便利なオンラインショッピングの新サービスを導入する。
-幅広いリサーチとユーザーによるテストを通じて顧客体験を向上する。
*Dansk Supermarked A/Sとインフォシスは、小売業界における両社の補完分野と技術経験を結合し、同じようなビジネスチャンスに双方が再利用できるクロスチャンネル・コマース・ソリューションを一緒に作成する。
*インフォシスは、クロスチャンネル・ソリューションのための主要な取引能力の識別、戦略ロードマップの定義、プラットフォームの選択においてDansk Supermarked A/Sを支援した。インフォシスは現在、ハイブリス社(hybris)製品スイートに基づくソリューションを実装している。
*インフォシスは、マルチチャンネル・コマースおよびコミュニケーション・ソフトウエアの大手プロバイダーであるハイブリス社の戦略的パートナーであり、今回のプログラムはその関係を強化し、両社が共同してDansk Supermarked A/Sを未来のデジタル・コマース企業に成長させることを支援する。
*インフォシスは世界の大手小売企業の80以上のデジタル・コマース業務に関わってきた。デジタル・コマースに関するインフォシスの提案は、Dansk Supermarked A/Sが事業価値を実現するとともに、「どんなものでも、いつでも、どこでも」小売体験を同社顧客に提供することによって顧客が確実に楽しめることを支援する。
▽引用
Dansk Supermarked A/SのITディレクターであるアラン・エンセン氏(http://www.linkedin.com/pub/alan-jensen/5/585/a18)は「今回のクロスチャンネル・コマース・プログラムは当社の事業拡大戦略にとっての成功の鍵であり、われわれはインフォシスと提携して、Bilka.dkの成長を加速するためにインフォシスが保有する強力なデジタル・コマースの専門的知識、技術的なリーダーシップ、小売業界への理解を活用していく」と語った。
インフォシスの欧州小売・顧客パッケージ商品・流通の副社長兼責任者であるカルメシュ・バスワニ氏(http://www.linkedin.com/profile/view?id=554540&locale=en_US&trk=tyah)は「われわれはこの戦略的プログラムでDansk Supermarked A/Sと提携できることを楽しみにしている。これによって、当社は北欧の小売・顧客市場に対するコミットメントをいっそう強化することになる。当社がこのプログラムが成功したと判断する基準は、Dansk Supermarkedが同社の収益性、競争力、革新性を向上させたうえで、欧州の小売業界でデジタル・エクセレンスの新たなベンチマークを構築することにある」
ハイブリスのアリエル・ルエディ最高経営責任者(CEO)([http://www.linkedin.com/profile/view?id=4631439&authType=OUT_OF_NETWORK&authToken=MHge&locale=en_US&srchid=e6c8a080-6cd6-44df-895b-922b9b923554-0&srchindex=1&srchtotal=57&goback=%2Efps_PBCK_hybris+ceo_*1_*1_*1_*1_*1_*1_*2_*1_Y_*1_*1_*1_false_1_R_*1_*51_*1_*51_true_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2&pvs=ps&trk=pp_profile_name_link)は、「インフォシスは長年にわたる戦略的パートナーの一つであり、われわれはインフォシスが当社のエンドツーエンド・マルチチャンネル・コマース・ソリューションを深く理解していることを高く評価している。われわれは一緒になって、Dansk Supermarked A/Sに同社のクロスチャンネル・プログラムの支援に必要なあらゆる能力を提供する完全統合ソリューションを提供できることを喜んでいる」
▽追加リンク
*Infosys Retail Industry
(http://www.infosys.com/industries/retail/Pages/index.aspx)offerings
*Infosys Digital Commerce offerings
XXX
*Infosys Digital Consumer Resource Centre
(http://www.infosys.com/building-tomorrows-enterprise/digital-consumers/resources/Pages/index.aspx)
*Dansk Supermarked A/S (http://www.dsg.dk/da/Pages/Forside.aspx)
*hybris Software(http://www.hybris.com)
▽Technoratiタグ
Infosys、Dansk、Dansk Supermarked、cross-channel、transformation、hybris、Digital Commerce、Nordic、Europe、multi-channel commerce、implementation、retail、retailer
▽Dansk Supermarked A/Sについて
Dansk Supermarked A/Sは7つの小売チェーンと2つの百貨店から成るデンマーク最大の小売グループであり、顧客に食料および非食料品を日常的に提供している。
Dansk Supermarked A/Sは食品チェーン店のfotex、Bilka、Nettoを所有し、約4万3000人を雇用している。同グループはデンマーク、スウェーデン、ポーランド、ドイツに1300の店舗を保有し、2011年には540億デンマーククローネの売上高をあった。
▽インフォシス(Infosys Ltd)について
世界の最も成功している企業組織の多くは、測定可能なビジネス価値を提供するためインフォシス社員15万人に信頼を置いている。インフォシスはビジネス・コンサルティング、テクノロジー、エンジニアリング、アウトソーシングのサービスを提供して、30カ国余りのクライアントが明日の企業を確立できるよう支援している。インフォシス(ナスダック:INFY)の詳細はウェブサイトhttp://www.infosys.comを参照。
インフォシス(NASDAQ: INFY)に関する詳細はウェブサイトhttp://www.infosys.comを参照。
また以下からのインフォシスをフォローできる。
http://www.facebook.com/Infosys
http://www.youtube.com/InfosysTechnologies
http://www.slideshare.net/Infosys/
ソース:Infosys Ltd
Dansk Supermarked Selects Infosys for its Strategic Cross-Channel Commerce Program
PR49633
LONDON, June 12, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
- Initiative to increase sales to 2.4 Billion Danish kroner
for Bilka.dk by 2016
Dansk Supermarked A/S, a leading retailer in the Nordics has engaged
Infosys, a global leader in consulting and technology, as its strategic partner
to transform its cross-channel commerce program. Through this engagement, Dansk
Supermarked A/S which has over 1,400 stores across Denmark, Sweden, Germany and
Poland will provide its consumers a seamless and convenient cross-channel
shopping experience.
Infosys was selected by Dansk Supermarked A/S for its capabilities in
delivering end-to-end digital commerce programs for global retailers. This
transformation program will start with Bilka.dk, one of Dansk Supermarked's
store chains and is expected to help increase Bilka.dk's sales to 2.4 Billion
Danish kroner by 2016.
Key Facts
- The program will help Dansk Supermarked A/S enhance its consumers'
cross-channel experience by:
- Multiplying the online range of products resulting in more product
choices for consumers
- Introducing new services for convenient online shopping
- Improving consumer experience through extensive research and user
tests.
- Dansk Supermarked A/S and Infosys will bring together their
complimentary domain and technology expertise in the retail industry to
co-create a cross-channel commerce solution that can be reused by both
for similar business opportunities.
- Infosys supported Dansk Supermarked A/S in identifying the key business
capabilities for the cross-channel solution, defining the strategic
roadmap and selecting the platform. Infosys is now implementing the
solution based on the hybris suite of products.
- Infosys is a strategic partner of hybris, a leading provider of
multichannel commerce and communication software and this program will
strengthen its relationship and help in jointly building tomorrow's
digital commerce enterprise for Dansk Supermarked A/S.
- Infosys has been involved in over 80 digital commerce engagements for
leading retailers globally. The digital commerce proposition of Infosys
will help Dansk Supermarked A/S to realize business value and ensure
consumer delight by providing an 'anything, anytime, anywhere' retail
experience for its consumers.
Quotes
Alan Jensen [http://www.linkedin.com/pub/alan-jensen/5/585/a18 ], IT
Director, Dansk Supermarked A/S, "This cross-channel commerce program is a key
enabler for our business growth strategy and we are partnering with Infosys to
leverage its strong digital commerce expertise, technology leadership and
understanding of the retail industry to accelerate growth for Bilka.dk."
Karmesh Vaswani
[http://www.linkedin.com/profile/view?id=554540&locale=en_US&trk=tyah ], Vice
President and Head - Europe; Retail, Consumer Packaged Goods & Logistics,
Infosys added, "We look forward to partnering with Dansk Supermarked on this
strategic program. This will further increase our commitment to the retail and
consumer market in the Nordics. Our success metrics for this program are linked
to Dansk Supermarked creating new benchmarks in digital excellence across the
European retail industry, while improving its profitability, competitiveness
and innovation."
Ariel Luedi [
] , CEO, hybris said, ""Infosys has been one of our strategic partners for a
number of years and we value their knowledge of our end-to-end multichannel
commerce solutions. We are delighted to be working together to deliver Dansk
Supermarked A/S a fully integrated solution that will provide all the
capabilities it needs to support their cross- channel program."
- Additional Resources
- Infosys Retail Industry
[http://www.infosys.com/industries/retail/Pages/index.aspx ] offerings
- Infosys Digital Commerce offerings
Link to be included
- Infosys Digital Consumer Resource Centre
http://www.infosys.com/building-tomorrows-enterprise/digital-consumers/resources/Pages/index.aspx
]
- Dansk Supermarked A/S [http://www.dsg.dk/da/Pages/Forside.aspx ]
- hybris Software [http://www.hybris.com ]
Technorati Tags
Infosys, Dansk, Dansk Supermarked, cross-channel, transformation, hybris,
Digital Commerce, Nordic, Europe, multi-channel commerce, implementation,
retail, retailer
About Dansk Supermarked A/S
Dansk Supermarked A/S is the largest retail group in Denmark comprising of
seven retail chains and two department stores, which daily provide customers
with food and non-food.
Dansk Supermarked A/S owns the grocery chains fotex, Bilka and Netto, and
has around 43,000 employees. The Group has 1300 stores in Denmark, Sweden,
Poland and Germany and generated an annual turnover of dkk 54 billion in 2011.
About Infosys
Many of the world's most successful organizations rely on the 150,000
people of Infosys to deliver measurable business value. Infosys provides
business consulting, technology, engineering and outsourcing services to help
clients in over 30 countries build tomorrow's enterprise.
For more information about Infosys (NASDAQ: INFY), visit:
Safe Harbor
Certain statements in this release concerning our future growth prospects
are forward-looking statements, which involve a number of risks and
uncertainties that could cause actual results to differ materially from those
in such forward-looking statements. The risks and uncertainties relating to
these statements include, but are not limited to, risks and uncertainties
regarding fluctuations in earnings, fluctuations in foreign exchange rates, our
ability to manage growth, intense competition in IT services including those
factors which may affect our cost advantage, wage increases in India, our
ability to attract and retain highly skilled professionals, time and cost
overruns on fixed-price, fixed-time frame contracts, client concentration,
restrictions on immigration, industry segment concentration, our ability to
manage our international operations, reduced demand for technology in our key
focus areas, disruptions in telecommunication networks or system failures, our
ability to successfully complete and integrate potential acquisitions,
liability for damages on our service contracts, the success of the companies in
which Infosys has made strategic investments, withdrawal or expiration of
governmental fiscal incentives, political instability and regional conflicts,
legal restrictions on raising capital or acquiring companies outside India, and
unauthorized use of our intellectual property and general economic conditions
affecting our industry. Additional risks that could affect our future operating
results are more fully described in our United States Securities and Exchange
Commission filings including our Annual Report on Form 20-F for the fiscal year
ended March 31, 2012 and on Form 6-K for the quarter ended June 30, 2011
September 30, 2011 and December 31, 2011.These filings are available at
http://www.sec.gov. Infosys may, from time to time, make additional written and
oral forward-looking statements, including statements contained in the
company's filings with the Securities and Exchange Commission and our reports
to shareholders. The company does not undertake to update any forward-looking
statements that may be made from time to time by or on behalf of the company.
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SOURCE: Infosys Ltd
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