◎インフォシスがDansk Supermarked A/Sと提携  戦略的クロスチャンネル・コマースで

インフォシス

◎インフォシスがDansk Supermarked A/Sと提携  戦略的クロスチャンネル・コマースで

AsiaNet 49633

共同JBN 0784(2012.6.12)

◎インフォシスがDansk Supermarked A/Sと提携  戦略的クロスチャンネル・コマースで

【ロンドン2012年6月12日PRN=共同JBN】北欧の大手小売企業のDansk Supermarked A/Sはこのほど、同社のクロスチャンネル・コマース・プログラムを変革するために戦略パートナーとして、コンサルティングとテクノロジーの世界的リーダーであるインフォシス(Infosys)と提携した。デンマーク、スウェーデン、ドイツ、ポーランドに1400店舗以上を展開するDansk Supermarked A/Sはこの提携によって、シームレスで便利なクロスチャンネル・ショッピング体験を顧客に提供する。

インフォシスがDansk Supermarked A/Sに選ばれたのは、インフォシスが世界の小売業向けにエンドツーエンドのデジタル・コマース・プログラムを提供する能力を保有するからである。この変革プログラムはDansk Supermarkedの店舗チェーンの一つであるBilka.dkで開始され、2016年までにBilka.dk の売上を24億デンマーククローネに増額することに寄与すると期待されている。

▽主な事実

 *このプログラムはDansk Supermarked A/Sが顧客のクロスチャンネル体験を以下の方法で強化することを支援する。

  -オンラインの製品系列を増やし、顧客の製品選択を増やす。

  -便利なオンラインショッピングの新サービスを導入する。

  -幅広いリサーチとユーザーによるテストを通じて顧客体験を向上する。

 *Dansk Supermarked A/Sとインフォシスは、小売業界における両社の補完分野と技術経験を結合し、同じようなビジネスチャンスに双方が再利用できるクロスチャンネル・コマース・ソリューションを一緒に作成する。

 *インフォシスは、クロスチャンネル・ソリューションのための主要な取引能力の識別、戦略ロードマップの定義、プラットフォームの選択においてDansk Supermarked A/Sを支援した。インフォシスは現在、ハイブリス社(hybris)製品スイートに基づくソリューションを実装している。

 *インフォシスは、マルチチャンネル・コマースおよびコミュニケーション・ソフトウエアの大手プロバイダーであるハイブリス社の戦略的パートナーであり、今回のプログラムはその関係を強化し、両社が共同してDansk Supermarked A/Sを未来のデジタル・コマース企業に成長させることを支援する。

 *インフォシスは世界の大手小売企業の80以上のデジタル・コマース業務に関わってきた。デジタル・コマースに関するインフォシスの提案は、Dansk Supermarked A/Sが事業価値を実現するとともに、「どんなものでも、いつでも、どこでも」小売体験を同社顧客に提供することによって顧客が確実に楽しめることを支援する。

▽引用

Dansk Supermarked A/SのITディレクターであるアラン・エンセン氏(http://www.linkedin.com/pub/alan-jensen/5/585/a18)は「今回のクロスチャンネル・コマース・プログラムは当社の事業拡大戦略にとっての成功の鍵であり、われわれはインフォシスと提携して、Bilka.dkの成長を加速するためにインフォシスが保有する強力なデジタル・コマースの専門的知識、技術的なリーダーシップ、小売業界への理解を活用していく」と語った。

インフォシスの欧州小売・顧客パッケージ商品・流通の副社長兼責任者であるカルメシュ・バスワニ氏(http://www.linkedin.com/profile/view?id=554540&locale=en_US&trk=tyah)は「われわれはこの戦略的プログラムでDansk Supermarked A/Sと提携できることを楽しみにしている。これによって、当社は北欧の小売・顧客市場に対するコミットメントをいっそう強化することになる。当社がこのプログラムが成功したと判断する基準は、Dansk Supermarkedが同社の収益性、競争力、革新性を向上させたうえで、欧州の小売業界でデジタル・エクセレンスの新たなベンチマークを構築することにある」

ハイブリスのアリエル・ルエディ最高経営責任者(CEO)([http://www.linkedin.com/profile/view?id=4631439&authType=OUT_OF_NETWORK&authToken=MHge&locale=en_US&srchid=e6c8a080-6cd6-44df-895b-922b9b923554-0&srchindex=1&srchtotal=57&goback=%2Efps_PBCK_hybris+ceo_*1_*1_*1_*1_*1_*1_*2_*1_Y_*1_*1_*1_false_1_R_*1_*51_*1_*51_true_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2&pvs=ps&trk=pp_profile_name_link)は、「インフォシスは長年にわたる戦略的パートナーの一つであり、われわれはインフォシスが当社のエンドツーエンド・マルチチャンネル・コマース・ソリューションを深く理解していることを高く評価している。われわれは一緒になって、Dansk Supermarked A/Sに同社のクロスチャンネル・プログラムの支援に必要なあらゆる能力を提供する完全統合ソリューションを提供できることを喜んでいる」

▽追加リンク

 *Infosys Retail Industry

http://www.infosys.com/industries/retail/Pages/index.aspx)offerings

 *Infosys Digital Commerce offerings

 XXX

 *Infosys Digital Consumer Resource Centre

http://www.infosys.com/building-tomorrows-enterprise/digital-consumers/resources/Pages/index.aspx

 *Dansk Supermarked A/S (http://www.dsg.dk/da/Pages/Forside.aspx

 *hybris Software(http://www.hybris.com

▽Technoratiタグ

Infosys、Dansk、Dansk Supermarked、cross-channel、transformation、hybris、Digital Commerce、Nordic、Europe、multi-channel commerce、implementation、retail、retailer

▽Dansk Supermarked A/Sについて

Dansk Supermarked A/Sは7つの小売チェーンと2つの百貨店から成るデンマーク最大の小売グループであり、顧客に食料および非食料品を日常的に提供している。

Dansk Supermarked A/Sは食品チェーン店のfotex、Bilka、Nettoを所有し、約4万3000人を雇用している。同グループはデンマーク、スウェーデン、ポーランド、ドイツに1300の店舗を保有し、2011年には540億デンマーククローネの売上高をあった。

▽インフォシス(Infosys Ltd)について

世界の最も成功している企業組織の多くは、測定可能なビジネス価値を提供するためインフォシス社員15万人に信頼を置いている。インフォシスはビジネス・コンサルティング、テクノロジー、エンジニアリング、アウトソーシングのサービスを提供して、30カ国余りのクライアントが明日の企業を確立できるよう支援している。インフォシス(ナスダック:INFY)の詳細はウェブサイトhttp://www.infosys.comを参照。

インフォシス(NASDAQ: INFY)に関する詳細はウェブサイトhttp://www.infosys.comを参照。

また以下からのインフォシスをフォローできる。

http://twitter.com/#!/infosys

http://www.facebook.com/Infosys

http://www.youtube.com/InfosysTechnologies

http://www.slideshare.net/Infosys/

ソース:Infosys Ltd

Dansk Supermarked Selects Infosys for its Strategic Cross-Channel Commerce Program

PR49633

LONDON, June 12, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

         - Initiative to increase sales to 2.4 Billion Danish kroner

                              for Bilka.dk by 2016

    Dansk Supermarked A/S, a leading retailer in the Nordics has engaged

Infosys, a global leader in consulting and technology, as its strategic partner

to transform its cross-channel commerce program. Through this engagement, Dansk

Supermarked A/S which has over 1,400 stores across Denmark, Sweden, Germany and

Poland will provide its consumers a seamless and convenient cross-channel

shopping experience.

    Infosys was selected by Dansk Supermarked A/S for its capabilities in

delivering end-to-end digital commerce programs for global retailers. This

transformation program will start with Bilka.dk, one of Dansk Supermarked's

store chains and is expected to help increase Bilka.dk's sales to 2.4 Billion

Danish kroner by 2016.

    Key Facts

    - The program will help Dansk Supermarked A/S enhance its consumers'

      cross-channel experience by:

          - Multiplying the online range of products resulting in more product

            choices for consumers

          - Introducing new services for convenient online shopping

          - Improving consumer experience through extensive research and user

            tests.

    - Dansk Supermarked A/S and Infosys will bring together their

      complimentary domain and technology expertise in the retail industry to

      co-create a cross-channel commerce solution that can be reused by both

      for similar business opportunities.

    - Infosys supported Dansk Supermarked A/S in identifying the key business

      capabilities for the cross-channel solution, defining the strategic

      roadmap and selecting the platform. Infosys is now implementing the

      solution based on the hybris suite of products.

    - Infosys is a strategic partner of hybris, a leading provider of

      multichannel commerce and communication software and this program will

      strengthen its relationship and help in jointly building tomorrow's

      digital commerce enterprise for Dansk Supermarked A/S.

    - Infosys has been involved in over 80 digital commerce engagements for

      leading retailers globally. The digital commerce proposition of Infosys

      will help Dansk Supermarked A/S to realize business value and ensure

      consumer delight by providing an 'anything, anytime, anywhere' retail

      experience for its consumers.

    Quotes

    Alan Jensen [http://www.linkedin.com/pub/alan-jensen/5/585/a18 ], IT

Director, Dansk Supermarked A/S, "This cross-channel commerce program is a key

enabler for our business growth strategy and we are partnering with Infosys to

leverage its strong digital commerce expertise, technology leadership and

understanding of the retail industry to accelerate growth for Bilka.dk."

    Karmesh Vaswani

[http://www.linkedin.com/profile/view?id=554540&locale=en_US&trk=tyah ], Vice

President and Head - Europe; Retail, Consumer Packaged Goods & Logistics,

Infosys added, "We look forward to partnering with Dansk Supermarked on this

strategic program. This will further increase our commitment to the retail and

consumer market in the Nordics. Our success metrics for this program are linked

to Dansk Supermarked creating new benchmarks in digital excellence across the

European retail industry, while improving its profitability, competitiveness

and innovation."

    Ariel Luedi [

http://www.linkedin.com/profile/view?id=4631439&authType=OUT_OF_NETWORK&authToken=MHge&locale=en_US&srchid=e6c8a080-6cd6-44df-895b-922b9b923554-0&srchindex=1&srchtotal=57&goback=%2Efps_PBCK_hybris+ceo_*1_*1_*1_*1_*1_*1_*2_*1_Y_*1_*1_*1_false_1_R_*1_*51_*1_*51_true_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2_*2&pvs=ps&trk=pp_profile_name_link

] , CEO, hybris said, ""Infosys has been one of our strategic partners for a

number of years and we value their knowledge of our end-to-end multichannel

commerce solutions. We are delighted to be working together to deliver Dansk

Supermarked A/S a fully integrated solution that will provide all the

capabilities it needs to support their cross- channel program."

     - Additional Resources

     - Infosys Retail Industry     

       [http://www.infosys.com/industries/retail/Pages/index.aspx ] offerings

    - Infosys Digital Commerce offerings

      Link to be included

    - Infosys Digital Consumer Resource Centre       

http://www.infosys.com/building-tomorrows-enterprise/digital-consumers/resources/Pages/index.aspx

]

    - Dansk Supermarked A/S [http://www.dsg.dk/da/Pages/Forside.aspx ]

    - hybris Software [http://www.hybris.com ]

    Technorati Tags

    Infosys, Dansk, Dansk Supermarked, cross-channel, transformation, hybris,

Digital Commerce, Nordic, Europe, multi-channel commerce, implementation,

retail, retailer

    About Dansk Supermarked A/S

    Dansk Supermarked A/S is the largest retail group in Denmark comprising of

seven retail chains and two department stores, which daily provide customers

with food and non-food.

    Dansk Supermarked A/S owns the grocery chains fotex, Bilka and Netto, and

has around 43,000 employees. The Group has 1300 stores in Denmark, Sweden,

Poland and Germany and generated an annual turnover of dkk 54 billion in 2011.

    About Infosys

    Many of the world's most successful organizations rely on the 150,000

people of Infosys to deliver measurable business value. Infosys provides

business consulting, technology, engineering and outsourcing services to help

clients in over 30 countries build tomorrow's enterprise.

    For more information about Infosys (NASDAQ: INFY), visit:

                    http://www.infosys.com

    Safe Harbor

    Certain statements in this release concerning our future growth prospects

are forward-looking statements, which involve a number of risks and

uncertainties that could cause actual results to differ materially from those

in such forward-looking statements. The risks and uncertainties relating to

these statements include, but are not limited to, risks and uncertainties

regarding fluctuations in earnings, fluctuations in foreign exchange rates, our

ability to manage growth, intense competition in IT services including those

factors which may affect our cost advantage, wage increases in India, our

ability to attract and retain highly skilled professionals, time and cost

overruns on fixed-price, fixed-time frame contracts, client concentration,

restrictions on immigration, industry segment concentration, our ability to

manage our international operations, reduced demand for technology in our key

focus areas, disruptions in telecommunication networks or system failures, our

ability to successfully complete and integrate potential acquisitions,

liability for damages on our service contracts, the success of the companies in

which Infosys has made strategic investments, withdrawal or expiration of

governmental fiscal incentives, political instability and regional conflicts,

legal restrictions on raising capital or acquiring companies outside India, and

unauthorized use of our intellectual property and general economic conditions

affecting our industry. Additional risks that could affect our future operating

results are more fully described in our United States Securities and Exchange

Commission filings including our Annual Report on Form 20-F for the fiscal year

ended March 31, 2012 and on Form 6-K for the quarter ended June 30, 2011

September 30, 2011 and December 31, 2011.These filings are available at

http://www.sec.gov. Infosys may, from time to time, make additional written and

oral forward-looking statements, including statements contained in the

company's filings with the Securities and Exchange Commission and our reports

to shareholders. The company does not undertake to update any forward-looking

statements that may be made from time to time by or on behalf of the company.

    Follow us on

    http://twitter.com/#!/infosys

    http://www.facebook.com/Infosys

    http://www.youtube.com/InfosysTechnologies

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    SOURCE: Infosys Ltd

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