◎InterGlobe、オンライン旅行代理店Webjetとの提携強化
◎InterGlobe、オンライン旅行代理店Webjetとの提携強化
AsiaNet 49665
共同JBN 0800 (2012.6.13)
◎InterGlobe、オンライン旅行代理店Webjetとの提携強化
【メルボルン(オーストラリア)2012年6月13日PRN=共同JBN】旅行、ホスピタリティー業界向けのITやビジネスプロセス・アウトソーシング・ソリューションで業界をリードするInterGlobe Technologies(IGT)はこのほど、多くの受賞経験を持つオーストラリアのオンライン旅行代理店Webjet.com.auとの提携関係を強化、提供するサービスをホスピタリティー分野に拡大することになった。現在、IGTはオーストラリア、ニュージーランドのWebjet顧客に向けコンタクトセンター・サービスを提供している。今回の提携関係拡大によってIGTはホテル向けのトラベル・ビジネスプロセス・アウトソーシング・サービスのラインアップを大幅に強化することになる。
IGTは2007年からインドの同社施設を使ってWebjetのオンライン関連ニーズに応えて、バックオフィス・サポートを提供するなど提携してきた。2010年にはサービスを拡大、マニラのIGT施設から複数のチャンネルを使ったWebjet顧客サポートを行うようになった。両社の提携関係は2012年にさらに拡大し、最近では、IGTはホテル・コンテンツ・メンテナンスに当たるチームを訓練し、ホスピタリティー分野で拡大を図るWebjetをサポートすることになった。オーストラリアは旅行業務をアウトソーシングする方向にあり、それによって世界に向け活動範囲を広げ、プロセスをより効率的に利用する必要性を理解しようとしている。
InterGlobe Technologiesのビプル・ドーシ最高経営責任者(CEO)は提携関係の拡大について、「当社はWebjetとは4年以上にわたって提携している。この提携関係はIGTにとってはオーストラリアにとどまらず、世界全体のオンライン専業旅行会社分野で最大の成功例の一つだ。当社はWebjetに高品質の顧客満足を与えるため、技術、プロセス、ベストプラクティスを組み合わせている。当社はこの同盟関係が一歩先に進み、Webjetのホスピタリティー分野における顧客経験をサポートすることになり喜んでいる。当社が持つ深い業界専門知識、強力な実現能力を持ってすれば、この分野でさらに拡大することができるだろう」と述べた。
Business Monitor Internationalによれば、オーストラリアの旅行・観光市場は2012年に364億米ドル、2015年までに456億4000万米ドルと増加すると予測されている。
Webjet.com.auのシェリー・ビーズリー最高執行責任者(COO)は「この戦略的な関係によって当社の製品開発能力が強化、拡大されるだけでなく、当社サービスのカスタム化、統合化が大きく進むことになる。これはオンライン旅行業界ではますます重要なニーズになっている。Webjetはトラベルテクノロジーの専門集団であるInterGlobe Technologiesと提携することを喜んでいる。当社はIGTとの長期的な関係を通じて当社顧客に対するサービスを行うための顧客サポートを提供してもらいたいと考えている」と述べた。
IGTはまた航空券予約・発券に端を発したグローバル・ディストリビューション・システム(GDS)のプロバイダーおよびトラベルホールセーラーに対してもサービスを提供しており、オーストラリアにベースを置き、顧客サポート、システムの開発およびコンサルティングなどのサービスを提供している。
▽InterGlobe Technologiesについて
InterGlobe Technologies(IGT)は世界的なトラベルドメイン専門企業で、旅行関連技術やビジネスプロセス・アウトソーシング・サービスを提供し、顧客がビジネス・パフォーマンスを最大化する手助けしている。IGTは航空、技術、ホスピタリティーの分野で事業を行っているInterGlobe Enterprises Limitedの一部門である。
▽Webjetについて
Webjetは多数の受賞経験を持つオンライン旅行代理店で、オーストラリア、ニュージーランド地域では最大のオンライン旅行代理店である。オンライン旅行ツール、技術で業界をリードするWebjetは顧客が国内線、国際線、旅行保険、レンタカー、ホテル宿泊などで最良のものを検索、比較、予約することを可能にしている。
接触先は以下の通り。
Neeloy Sarkar
+91-9810084905
Neeloy.Sarkar@igt.in
ソース:InterGlobe Technologies(IGT)
InterGlobe Technologies Strengthens its Partnership With Australia's Online Travel Agency Webjet.com.au
PR49665
MELBOURNE, Australia, June 13/PRN=KYODO JBN/ --
Expands back office support to Webjet's hospitality services
InterGlobe Technologies (IGT), the leading provider of integrated IT-BPO
solutions to the travel and hospitality industry has reinforced its alliance
with Australia's multi-award winning online travel agent, Webjet.com.au by
expanding its services to the hospitality sector. IGT currently provides
Contact Center services to Webjet customers in Australia and New Zealand. The
expanded partnership will allow IGT to significantly enhance its strong
portfolio of travel BPO services for Hotels.
IGT has been associated with Webjet since 2007 with the India facility
offering back office support for their online requirements. In 2010, services
expanded to the IGT Manila facility supporting Webjet's customers through
multiple channels. Extending this relationship further in 2012, the IGT team
has recently been trained on Hotel Content Maintenance to support Webjet in its
hospitality expansion plans. Australian organizations are turning to travel
outsourcing to expand their global reach and understand the need to
leverage the process more efficiently.
In response to this growing relationship Vipul Doshi, Chief Executive
Officer, InterGlobe Technologies, said, "We have been associated with Webjet
for over four years now. This partnership is one of the largest OTA wins for
IGT, not just in the Australian market but across the world. It integrates our
technology, processes and best practices to provide high quality customer
satisfaction to Webjet. We are delighted to take this alliance a step further
by supporting Webjet's customer experience in the hospitality domain. We
believe that our deep industry expertise and strong delivery capability will
help us spearhead our expansion even further into this geography.
According to Business Monitor International, the Australian travel and
tourism market is forecasted to increase to USD $36.40 Billion in 2012 and USD
$45.64 Billion by 2015.
"This strategic relationship will not only strengthen and broaden our
product development capability but will also vastly expand our customization
and integration services - an increasingly important need in the online travel
space," said Shelley Beasley, COO, Webjet.com.au.
"Webjet is pleased to partner with the travel technology expert, InterGlobe
Technologies. We are looking forward to a long term relationship with IGT for
providing customer support to help service our customers," said Shelley.
IGT also caters to global distribution system (GDS) providers and travel
wholesalers with presence in the Australian market providing services ranging
from customer support, development of systems and consultancy.
About InterGlobe Technologies
InterGlobe Technologies (IGT) is a global travel domain expert, providing
travel technology and BPO services, that helps maximize business performance of
its customers. IGT is part of InterGlobe Enterprises Limited with interests in
aviation, technology & hospitality.
About Webjet
Webjet is a multi award winning online travel agent and is Australia and
New Zealand's largest online travel agency. Leading the way in online travel
tools and technologies, Webjet enables customers to search, compare and book
the best domestic and international flight deals, travel insurance, car hire
and hotel accommodation.
Contact:
Neeloy Sarkar
+91-9810084905
Neeloy.Sarkar@igt.in
SOURCE: InterGlobe Technologies (IGT)
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。