◎InterGlobe、オンライン旅行代理店Webjetとの提携強化

InterGlobe Technologies (IGT)

◎InterGlobe、オンライン旅行代理店Webjetとの提携強化

AsiaNet 49665

共同JBN 0800 (2012.6.13)

◎InterGlobe、オンライン旅行代理店Webjetとの提携強化

【メルボルン(オーストラリア)2012年6月13日PRN=共同JBN】旅行、ホスピタリティー業界向けのITやビジネスプロセス・アウトソーシング・ソリューションで業界をリードするInterGlobe Technologies(IGT)はこのほど、多くの受賞経験を持つオーストラリアのオンライン旅行代理店Webjet.com.auとの提携関係を強化、提供するサービスをホスピタリティー分野に拡大することになった。現在、IGTはオーストラリア、ニュージーランドのWebjet顧客に向けコンタクトセンター・サービスを提供している。今回の提携関係拡大によってIGTはホテル向けのトラベル・ビジネスプロセス・アウトソーシング・サービスのラインアップを大幅に強化することになる。

IGTは2007年からインドの同社施設を使ってWebjetのオンライン関連ニーズに応えて、バックオフィス・サポートを提供するなど提携してきた。2010年にはサービスを拡大、マニラのIGT施設から複数のチャンネルを使ったWebjet顧客サポートを行うようになった。両社の提携関係は2012年にさらに拡大し、最近では、IGTはホテル・コンテンツ・メンテナンスに当たるチームを訓練し、ホスピタリティー分野で拡大を図るWebjetをサポートすることになった。オーストラリアは旅行業務をアウトソーシングする方向にあり、それによって世界に向け活動範囲を広げ、プロセスをより効率的に利用する必要性を理解しようとしている。

InterGlobe Technologiesのビプル・ドーシ最高経営責任者(CEO)は提携関係の拡大について、「当社はWebjetとは4年以上にわたって提携している。この提携関係はIGTにとってはオーストラリアにとどまらず、世界全体のオンライン専業旅行会社分野で最大の成功例の一つだ。当社はWebjetに高品質の顧客満足を与えるため、技術、プロセス、ベストプラクティスを組み合わせている。当社はこの同盟関係が一歩先に進み、Webjetのホスピタリティー分野における顧客経験をサポートすることになり喜んでいる。当社が持つ深い業界専門知識、強力な実現能力を持ってすれば、この分野でさらに拡大することができるだろう」と述べた。

Business Monitor Internationalによれば、オーストラリアの旅行・観光市場は2012年に364億米ドル、2015年までに456億4000万米ドルと増加すると予測されている。

Webjet.com.auのシェリー・ビーズリー最高執行責任者(COO)は「この戦略的な関係によって当社の製品開発能力が強化、拡大されるだけでなく、当社サービスのカスタム化、統合化が大きく進むことになる。これはオンライン旅行業界ではますます重要なニーズになっている。Webjetはトラベルテクノロジーの専門集団であるInterGlobe Technologiesと提携することを喜んでいる。当社はIGTとの長期的な関係を通じて当社顧客に対するサービスを行うための顧客サポートを提供してもらいたいと考えている」と述べた。

IGTはまた航空券予約・発券に端を発したグローバル・ディストリビューション・システム(GDS)のプロバイダーおよびトラベルホールセーラーに対してもサービスを提供しており、オーストラリアにベースを置き、顧客サポート、システムの開発およびコンサルティングなどのサービスを提供している。

▽InterGlobe Technologiesについて

InterGlobe Technologies(IGT)は世界的なトラベルドメイン専門企業で、旅行関連技術やビジネスプロセス・アウトソーシング・サービスを提供し、顧客がビジネス・パフォーマンスを最大化する手助けしている。IGTは航空、技術、ホスピタリティーの分野で事業を行っているInterGlobe Enterprises Limitedの一部門である。

▽Webjetについて

Webjetは多数の受賞経験を持つオンライン旅行代理店で、オーストラリア、ニュージーランド地域では最大のオンライン旅行代理店である。オンライン旅行ツール、技術で業界をリードするWebjetは顧客が国内線、国際線、旅行保険、レンタカー、ホテル宿泊などで最良のものを検索、比較、予約することを可能にしている。

接触先は以下の通り。

 Neeloy Sarkar

 +91-9810084905

 Neeloy.Sarkar@igt.in

ソース:InterGlobe Technologies(IGT)

InterGlobe Technologies Strengthens its Partnership With Australia's Online Travel Agency Webjet.com.au

PR49665

MELBOURNE, Australia, June 13/PRN=KYODO JBN/ --

    

                 Expands back office support to Webjet's hospitality services

    InterGlobe Technologies (IGT), the leading provider of integrated IT-BPO

solutions to the travel and hospitality industry has reinforced its alliance

with Australia's multi-award winning online travel agent, Webjet.com.au by

expanding its services to the hospitality sector. IGT currently provides

Contact Center services to Webjet customers in Australia and New Zealand. The

expanded partnership will allow IGT to significantly enhance its strong

portfolio of travel BPO services for Hotels.

    IGT has been associated with Webjet since 2007 with the India facility

offering back office support for their online requirements. In 2010, services

expanded to the IGT Manila facility supporting Webjet's customers through

multiple channels. Extending this relationship further in 2012, the IGT team

has recently been trained on Hotel Content Maintenance to support Webjet in its

hospitality expansion plans. Australian organizations are turning to travel

outsourcing to expand their global reach and understand the need to

leverage the process more efficiently.

    In response to this growing relationship Vipul Doshi, Chief Executive

Officer, InterGlobe Technologies, said, "We have been associated with Webjet

for over four years now. This partnership is one of the largest OTA wins for

IGT, not just in the Australian market but across the world. It integrates our

technology, processes and best practices to provide high quality customer

satisfaction to Webjet. We are delighted to take this alliance a step further

by supporting Webjet's customer experience in the hospitality domain. We

believe that our deep industry expertise and strong delivery capability will

help us spearhead our expansion even further into this geography.

    According to Business Monitor International, the Australian travel and

tourism market is forecasted to increase to USD $36.40 Billion in 2012 and USD

$45.64 Billion by 2015.

    "This strategic relationship will not only strengthen and broaden our

product development capability but will also vastly expand our customization

and integration services - an increasingly important need in the online travel

space," said Shelley Beasley, COO, Webjet.com.au.

    "Webjet is pleased to partner with the travel technology expert, InterGlobe

Technologies. We are looking forward to a long term relationship with IGT for

providing customer support to help service our customers," said Shelley.

    IGT also caters to global distribution system (GDS) providers and travel

wholesalers with presence in the Australian market providing services ranging

from customer support, development of systems and consultancy.

    About InterGlobe Technologies

    InterGlobe Technologies (IGT) is a global travel domain expert, providing

travel technology and BPO services, that helps maximize business performance of

its customers. IGT is part of InterGlobe Enterprises Limited with interests in

aviation, technology & hospitality.

    About Webjet

    Webjet is a multi award winning online travel agent and is Australia and

New Zealand's largest online travel agency. Leading the way in online travel

tools and technologies, Webjet enables customers to search, compare and book

the best domestic and international flight deals, travel insurance, car hire

and hotel accommodation.

    

    Contact:

    Neeloy Sarkar

    +91-9810084905

    Neeloy.Sarkar@igt.in

    SOURCE: InterGlobe Technologies (IGT)

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中