◎Diesel Technology Forumが国際がん研究機関に支持表明
◎Diesel Technology Forumが国際がん研究機関に支持表明
AsiaNet 49679
共同JBN 0799 (2012.6.13)
◎Diesel Technology Forumが国際がん研究機関に支持表明
【ワシントン2012年6月13日PRN=共同JBN】Diesel Technology Forum(http://www.dieselforum.org/)のアレン・シェーファー事務局長は13日、ディーゼル排気の分類についての世界保健機関(WHO)付属機関の国際がん研究機関(International Agency on Research for Cancer、IARC)が行った発表措置に関する以下の声明を発表した。
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120201/MM46474LOGO)
「われわれはディーゼル燃料および排気に関する科学的考察を歓迎し、支持する。ディーゼル業界のコミットメントは、同分野の専門家と多数の利害関係者が参加する独立系の健康影響研究所(HEI)がまとめた『高等共同排気研究』(Advanced Collaborative Emissions Study、ACES、http://pubs.healtheffects.org/getfile.php?u=709)に対する業界の資金提供によって明確になっている。米環境保護局(EPA)、カリフォルニア州大気資源局(CARB)、および業界がスポンサーとなったこの画期的な研究は、『ディーゼル排気露出について生物学的影響はほとんどみられない』と提言している」
「大気汚染は極めて重要な健康問題であり、ディーゼル業界はクリーンエアへの懸念を極めて真剣に受け止めている。ディーゼルエンジンおよび装置メーカー、燃料精製業者、排出制御装置メーカーは、世界中のすべての国でますます多様化し厳格になっているクリーンエア基準に対処する排気削減技術開発取り組みの研究に数十億ドルを投じてきた」
「超低硫黄ディーゼル燃料を使用する新技術のディーゼルエンジンと最新のエンジンおよび排気制御システムは、窒素酸化物、炭化水素、粒状物質がほぼ排出ゼロである。米国では、EPAはディーゼルに起因する大気中の全粒状物質が6%以下であると指摘している」
「米国では、大型ディーゼルトラック、バスの排気は、オゾン先駆物質の窒素酸化物を99%、粒状物質を98%それぞれ削減した」
「この進展に不可欠だったのは、硫黄排出を97%、すなわち500PMから15PMまでに削減した超低硫黄ディーゼル燃料であり、同燃料によって最新の排気制御装置が実現した」
「全世界の貿易の90%以上がディーゼルエンジンの動力に依存しており、これらの進展によって、世界中の幅広い国際的な環境面および人々の健康に恩恵がもたらされた」
最新の科学的および学術調査研究によるクリーンディーゼル・エンジンテクノロジーの重要な進展は以下の通り。
*2012年5月24日、米カリフォルニア州大気資源局(CARB)(http://www.arb.ca.gov/board/ma/2012/ma052412.htm):国際的な科学者は主としてクリーンなディーゼルテクノロジー進歩のおかげで、環境大気中の黒色炭素(BC)を20年間に50%削減したと報告した。
*2012年4月12日、健康影響研究所(HEI)の研究は新しいディーゼルの排気および健康影響について新たな考察を提供した。この考察と、それに関連する調査結果は最近CARB研究セミナーで紹介された。
(http://www.dieselforum.org/index.cfm?objectid=7B60DF20-B47E-11E0-861B000C296BA163)
*2012年3月、米環境保護局(EPA)の黒色炭素(BC)に関する議会報告(http://www.epa.gov/blackcarbon/):「新しい移動型ディーゼルエンジンの制御によるところが大きいが、米国は2030年までにBC排出の大幅削減を達成できる」
*2012年4月23日、ノースカロライナ州立大学(http://news.ncsu.edu/releases/wms-frey-trucks/):新基準に適合するディーゼルトラックはNOxの排出が98%、PM排出が94%減少した。
▽問い合わせ先
Steve Hansen
shansen@dieselforum.org
+1-301-668-7230 (o)
+1-202-355-3664 (c)
詳しい情報は以下を参照。
http://www.dieselforum.org/news/diesel-technology-forum-statement-on-action-by-
the-international-agency-on-research-for-cancer
ソース: Diesel Technology Forum
Diesel Technology Forum Statement On Action by the International Agency on Research for Cancer
PR49679
WASHINGTON, June 13, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
Allen Schaeffer, Executive Director of the Diesel Technology Forum
(http://www.dieselforum.org/ ), issued the following statement today regarding
the actions by the World Health Organization's International Agency on Research
for Cancer (IARC) regarding the classification of diesel exhaust:
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120201/MM46474LOGO)
"We welcome and support scientific discussion regarding diesel fuels and
emissions. The industry's commitment is underscored by its funding for the
independent peer-reviewed, multi-stakeholder Advanced Collaborative Emissions
Study (ACES) (http://pubs.healtheffects.org/getfile.php?u=709 ) by the Health
Effects Institute (HEI). This landmark study sponsored by U.S. Environmental
Protection Agency, California Air Resources Board, industry and HEI suggest
'few biologic effects to diesel exhaust exposure'.
"Air pollution is a critically important health issue and the diesel
industry takes clean air concerns very seriously. Diesel engine and equipment
makers, fuel refiners and emissions control manufacturers have invested
billions of dollars in research in an ongoing effort to develop technologies
that reduce emissions to meet the increasingly diverse and stringent clean air
standards in all nations throughout the world.
"New technology diesel engines, which use ultra-low sulfur diesel fuel,
advanced engines and emissions control systems, are near zero emissions for
nitrogen oxides, hydrocarbons and particulate matter. In the U.S., EPA
indicates that diesel accounts for less than six percent of all particulate
matter in the air.
"In the U.S., emissions from heavy-duty diesel trucks and buses have been
reduced by 99 percent for nitrogen oxides - an ozone precursor - and 98 percent
for particulate emissions.
"Critical to this progress has been ultra-low sulfur diesel fuel which has
reduced sulfur emissions by 97 percent - from 500 PM to 15 PM - enabling
advanced emissions control devices.
"Because more than 90 percent of all global trade is powered by diesel
engines, these advancements are enabling broad international environmental and
public health benefits throughout the world. "
Several recent scientific and academic research studies have highlighted
the important advancements in clean diesel technology:
-- May 24, 2012 California Air Resource Board
(http://www.arb.ca.gov/board/ma/2012/ma052412.htm ): International
scientists reported a 50 percent reduction of black carbon in ambient
air over the past 20 years primarily due to advancements in clean diesel
technology.
-- April 12, 2012 Health Effects Institute study provides important new
insights into the emissions and health effects of the new diesel. These
and related findings were recently presented at a CARB Research Seminar
(http://www.dieselforum.org/index.cfm?objectid=7B60DF20-B47E-11E0-861B000C296BA1
63 ).
-- March 2012 U.S. Environmental Protection Agency Report to Congress on
Black Carbon (BC) (http://www.epa.gov/blackcarbon/ ): "[T]he United
States will achieve substantial BC emissions reductions by 2030, largely
due to controls on new mobile diesel engines."
-- April 23, 2012 North Carolina State University
(http://news.ncsu.edu/releases/wms-frey-trucks/ ): Diesel trucks in
compliance with newer standards showed a 98 percent decrease in NOx and
94 percent reduction in PM emissions.
Contact:
Steve Hansen
shansen@dieselforum.org
+1-301-668-7230 (o)
+1-202-355-3664 (c)
(Additional information)
(http://www.dieselforum.org/news/diesel-technology-forum-statement-on-action-by-
the-international-agency-on-research-for-cancer )
SOURCE: Diesel Technology Forum
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