◎今年も最優秀総合顧客体験賞を受賞 Hotels.com
◎今年も最優秀総合顧客体験賞を受賞 Hotels.com
AsiaNet 49904
共同JBN 0882 (2012.7.5)
◎今年も最優秀総合顧客体験賞を受賞 Hotels.com
【ロンドン2012年7月4日PRN=共同JBN】Hotels.com(ホテルズドットコム、http://www.hotels.com)はこのほど、3年連続で最も有用なサイトに授与される「最優秀総合顧客体験賞」を獲得した。これはKeynote Systems (http://www.keynote.com)の業界分析グループであるKeynote Competitive Research(http://www.keynote.com 、NASDAQ: KEYN)が、米国内で利用できるホテル予約ウェブサイトの上位9サイトを対象に行なった調査結果に基づく。
Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164
Hotels.comはこの最高賞のほかに、以下のようなすぐれた成績を収めた。
*顧客満足度、価格満足度、予約の容易さ、予約可能ホテルの多さなど重要サービス分野10のうち7つのカテゴリーで1位を獲得した。
*計9つのカテゴリーで上位3位に入った。
*2008年にこの調査が初めて行なわれて以降毎年、総合顧客体験の指数が向上している。
このランキングは、各サイトで用件を済ませた際に実際に利用した2000人以上のユーザーから寄せられた回答と、各ウェブサイトの技術的な質を評価しているKeynoteのモニタリングを通じて得られた実データを基にしている。
Hotels.comのスコット・ブッカー社長は「われわれは、考えられる最高のホテル予約と予約後の体験を顧客に提供するために、サイトの改善だけではなく、モバイル対応、コールセンター・サービスなどの改善も継続的に行なっている。このコミットメントの一環として現在、世界中の15万以上のホテル、ユーザー自身による650万件以上のレビュー、賞を受けた『ウエルカム・リワード』ロイヤリティー・プログラム、価格保証、多くの市場における年中無休24時間サービスを特色にしている」とコメントした。
ほかの調査結果内容では、Hotels.comは最も「有用」で、とくに便利でフレンドリー、価値のあるサイトと評価されている。
▽Hotels.com(http://hotels.com)について
Hotels.comは国際的ホテルチェーンからオールインクルーシブ(全費用込みの)リゾート、地方色豊かな宿、ベッド・アンド・ブレックファスト (B&B)に至るまで、世界の15万以上の宿泊施設について、完全な滞在を予約するのに必要なすべての情報を提供する大手オンライン旅行予約サイト。世界最大のオンライン旅行会社であるエクスペディア(Expedia)の傘下にある。
▽Keynote Systemsについて
Keynote(商標) Systems, Inc.(NASDAQ:KEYN)は、インターネットおよびモバイルのクラウド・テスティング、モニタリングのグローバルリーダー。ウェブおよびモバイルサイトにおける世界最大のオンデマンドによるパフォーマンス・モニタリング、テスティング・インフラを維持しており、世界各地に4000台以上の測定コンピューターを配置し、275カ所以上にモバイル用機器を配置しており、企業は継続的にオンラインおよびモバイル体験を改善できるようになっている。
ソース:Hotels.com
Hotels.com Named 'Best Overall Customer Experience'
PR49904
LONDON, July 4, 2012 / PRN=KYODO JBN/ --
- Research also finds hotels.com to be the most "helpful" site
Hotels.com [http://www.hotels.com ] has been named "Best Overall Customer
Experience" for the third year running, according to Keynote Competitive
Research [http://www.keynote.com ], the industry analysis group of Keynote
Systems [http://www.keynote.com ] (NASDAQ: KEYN), that examined nine of the top
hotel reservations websites in the U.S.
Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164
As well as the highest accolade, Hotels.com gained other notable successes
such as:
- taking the top slot in seven out of ten categories, including the
key mservice areas of customer satisfaction, price satisfaction, ease of
booking and hotel availability
- achieving a total of nine top three places overall
- improving its overall customer experience index score every year since
the research was first undertaken in 2008
Rankings were based on responses from more than 2,000 real users, observed
as they accomplished tasks on each of the sites, as well as real data collected
through Keynote website monitoring to assess the technical quality of each
website.
"We are constantly working to improve not only the site but also our mobile
capability and call centre service to provide our customers with the best
possible hotel shopping, booking and post-booking experience," commented Scott
Booker, President of Hotels.com. "As part of this commitment, we currently
feature more than 150,000 hotels around the world, over 6.5 million
user-generated reviews, our award winning Welcome Rewards loyalty programme,
price match guarantee and 24/7 customer service in many markets."
Additional study findings also discovered that Hotels.com was judged most
"helpful" and was also considered particularly convenient, friendly and good
value.
AboutHotels.com [http://hotels.com ]
Hotels.com [http://hotels.com ] is a leading online accommodation booking
website with more than 150,000 properties around the world, ranging from
international chains and all-inclusive resorts to local favourites and bed &
breakfasts, together with all the information needed to book the perfect stay.
Hotels.com [http://hotels.com ] is part of Expedia, Inc., the world's largest
online travel company.
About Keynote Systems
Keynote(R) Systems, Inc., (NASDAQ:KEYN) is the global leader in Internet
and mobile cloud testing & monitoring. Keynote maintains the world's largest
on-demand performance monitoring and testing infrastructure for web and mobile
sites comprised of over 4,000 measurement computers and mobile devices in over
275 locations around the world that enable companies to continuously improve
the online and mobile experience.
SOURCE: Hotels.com
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