◎今年も最優秀総合顧客体験賞を受賞 Hotels.com

Hotels.com

◎今年も最優秀総合顧客体験賞を受賞 Hotels.com

AsiaNet 49904

共同JBN 0882 (2012.7.5)

◎今年も最優秀総合顧客体験賞を受賞 Hotels.com

【ロンドン2012年7月4日PRN=共同JBN】Hotels.com(ホテルズドットコム、http://www.hotels.com)はこのほど、3年連続で最も有用なサイトに授与される「最優秀総合顧客体験賞」を獲得した。これはKeynote Systems (http://www.keynote.com)の業界分析グループであるKeynote Competitive Research(http://www.keynote.com 、NASDAQ: KEYN)が、米国内で利用できるホテル予約ウェブサイトの上位9サイトを対象に行なった調査結果に基づく。

Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164

Hotels.comはこの最高賞のほかに、以下のようなすぐれた成績を収めた。

*顧客満足度、価格満足度、予約の容易さ、予約可能ホテルの多さなど重要サービス分野10のうち7つのカテゴリーで1位を獲得した。

*計9つのカテゴリーで上位3位に入った。

*2008年にこの調査が初めて行なわれて以降毎年、総合顧客体験の指数が向上している。

このランキングは、各サイトで用件を済ませた際に実際に利用した2000人以上のユーザーから寄せられた回答と、各ウェブサイトの技術的な質を評価しているKeynoteのモニタリングを通じて得られた実データを基にしている。

Hotels.comのスコット・ブッカー社長は「われわれは、考えられる最高のホテル予約と予約後の体験を顧客に提供するために、サイトの改善だけではなく、モバイル対応、コールセンター・サービスなどの改善も継続的に行なっている。このコミットメントの一環として現在、世界中の15万以上のホテル、ユーザー自身による650万件以上のレビュー、賞を受けた『ウエルカム・リワード』ロイヤリティー・プログラム、価格保証、多くの市場における年中無休24時間サービスを特色にしている」とコメントした。

ほかの調査結果内容では、Hotels.comは最も「有用」で、とくに便利でフレンドリー、価値のあるサイトと評価されている。

▽Hotels.com(http://hotels.com)について

Hotels.comは国際的ホテルチェーンからオールインクルーシブ(全費用込みの)リゾート、地方色豊かな宿、ベッド・アンド・ブレックファスト (B&B)に至るまで、世界の15万以上の宿泊施設について、完全な滞在を予約するのに必要なすべての情報を提供する大手オンライン旅行予約サイト。世界最大のオンライン旅行会社であるエクスペディア(Expedia)の傘下にある。

▽Keynote Systemsについて

Keynote(商標) Systems, Inc.(NASDAQ:KEYN)は、インターネットおよびモバイルのクラウド・テスティング、モニタリングのグローバルリーダー。ウェブおよびモバイルサイトにおける世界最大のオンデマンドによるパフォーマンス・モニタリング、テスティング・インフラを維持しており、世界各地に4000台以上の測定コンピューターを配置し、275カ所以上にモバイル用機器を配置しており、企業は継続的にオンラインおよびモバイル体験を改善できるようになっている。

ソース:Hotels.com

Hotels.com Named 'Best Overall Customer Experience'

PR49904

LONDON, July 4, 2012 / PRN=KYODO JBN/ --

    - Research also finds hotels.com to be the most "helpful" site

    Hotels.com [http://www.hotels.com ] has been named "Best Overall Customer

Experience" for the third year running, according to Keynote Competitive

Research [http://www.keynote.com ], the industry analysis group of Keynote

Systems [http://www.keynote.com ] (NASDAQ: KEYN), that examined nine of the top

hotel reservations websites in the U.S.

    Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164

    As well as the highest accolade, Hotels.com gained other notable successes

such as:

    - taking the top slot in seven out of ten categories, including the

key       mservice areas of customer satisfaction, price satisfaction, ease of

booking and hotel availability     

    - achieving a total of nine top three places overall     

    - improving its overall customer experience index score every year since

the       research was first undertaken in 2008

    Rankings were based on responses from more than 2,000 real users, observed

as they accomplished tasks on each of the sites, as well as real data collected

through Keynote website monitoring to assess the technical quality of each

website.

    "We are constantly working to improve not only the site but also our mobile

capability and call centre service to provide our customers with the best

possible hotel shopping, booking and post-booking experience," commented Scott

Booker, President of Hotels.com. "As part of this commitment, we currently

feature more than 150,000 hotels around the world, over 6.5 million

user-generated reviews, our award winning Welcome Rewards loyalty programme,

price match guarantee and 24/7 customer service in many markets."

    Additional study findings also discovered that Hotels.com was judged most

"helpful" and was also considered particularly convenient, friendly and good

value.

    AboutHotels.com [http://hotels.com ]

    Hotels.com [http://hotels.com ] is a leading online accommodation booking

website with more than 150,000 properties around the world, ranging from

international chains and all-inclusive resorts to local favourites and bed &

breakfasts, together with all the information needed to book the perfect stay.

Hotels.com [http://hotels.com ] is part of Expedia, Inc., the world's largest

online travel company.

    About Keynote Systems

    Keynote(R) Systems, Inc., (NASDAQ:KEYN) is the global leader in Internet

and mobile cloud testing & monitoring. Keynote maintains the world's largest

on-demand performance monitoring and testing infrastructure for web and mobile

sites comprised of over 4,000 measurement computers and mobile devices in over

275 locations around the world that enable companies to continuously improve

the online and mobile experience.

    SOURCE: Hotels.com

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