◎UNWTOアフィリエート・メンバーに  Chic Outlet Shopping

Value Retail

◎UNWTOアフィリエート・メンバーに  Chic Outlet Shopping

AsiaNet 50141

共同JBN 0979(2012.7.25)

◎UNWTOアフィリエート・メンバーに  Chic Outlet Shopping

【ロンドン2012年7月25日PRN=共同JBN】Value Retailが運営するChic Outlet Shopping(登録商標)はこのほど、世界観光機関(United Nations World Tourism Organization、UNWTO)のアフィリエート・メンバー(Affiliate Member)として公式に承認された。小売セクターからのアフィリエート・メンバーに加入するのは初めて。

UNWTOは信頼でき、持続可能で、万人が利用できる観光開発を推進するための中心的で決定的な役割を果たしている。UNWTOは前向きな観光開発には官民提携が重要であることを認識し、161の加盟国のほかに民間セクターから400以上の「アフィリエート・メンバー」を加入させている。

Chic Outlet Shopping(登録商標)ビレッジは、小売セクターで唯一のアフィリエート・メンバーとして、地域の訪問目的地の振興、それに伴う欧州への訪問者の増大、さらに世界観光の多様化の進展に果たす重要な役割が認められた。

UNWTOアフィリエート・メンバーのディレクターを務めるジャビエル・ブランコ氏は「世界観光機関は、Value Retailが運営するChic Outlet Shopping(登録商標)の観光と高級小売に関する知識と経験に期待している。これは機構のメンバー間で共有したいと考えている」と語った。

Value Retailのデザレイ・ボリエー最高経営責任者(CEO)は「世界観光機構がショッピング観光が提供できる力強い潜在的可能性を評価してくれたことをうれしく思う。当社のアフィリエート・メンバー加入は、当社が有力な国際的ショッピング訪問地として卓越していることに加え、持続可能なショッピング観光を開発、推進する当社のコミットメントについて承認する信任投票と言える」と語った。

2011年にはValue Retailが運営するChic Outlet Shopping(登録商標)ビレッジに2900万人を超える訪問者が集まり、前年に比べて12%以上の伸びを示した。国際的な訪問者の間で高まるビレッジ全体への人気は、年々増える租税還付売り上げのトレンドに見て取れる。この売り上げは2012年1月から5月までの期間で前年同期比46%の伸びを示し、中国(74%増)、ロシア(66%増)からの訪問者数が大幅に増加している。詳細についてはウェブサイトhttp://www.chicoutletshopping.comを参照。

▽Chic Outlet Shopping(登録商標)について

Chic Outlet Shopping(登録商標)は、高級アウトレットショッピング・ビレッジの開発、運営に特化した唯一の企業であり、Value Retailが運営する高級アウトレットビレッジの集合体である。同ビレッジは、大手高級ファッション、ライフスタイル・ブランドの昨シーズンの純正コレクションを提供している。1年を通して、希望小売価格の最大60%、時にはそれ以上の割引が行われている。これらビレッジはロンドン、ダブリン、パリ、マドリード、バルセロナ、ミラノ、ボローニャ、ブリュッセル、アントワープ、ケルン、フランクフルト、ミュンヘン、さらには間もなく上海/蘇州など、欧州、中国の玄関都市の近くに立地し、高級ファッション、一流のサービスとホスピタリティー、数々の有名イベント、超お買い得な買い物と同義語となっている。ビレッジはまた文化と歴史で有名な地区に立地し、ビレッジそのものが観光客の目的地になっている。Value RetailはChic Outlet Shopping(登録商標)Villagesを中国に導入する皮切りに最初のビレッジ、蘇州ビレッジ(Suzhou Village、商標)を上海の50マイル西にある蘇州に立地する予定。他のビレッジと同様、蘇州ビレッジ(Suzhou Village、商標)の特色は世界の高級ファッション、ライフスタイル・ブランド、最高レベルのサービスになる。

ソース:Value Retail

Chic Outlet Shopping(R) by Value Retail Accepted as Affiliate Member of The United Nations World Tourism Organization

PR50141

LONDON, July 25, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

    Chic Outlet Shopping(R) by Value Retail has been officially accepted as an

Affiliate Member of the United Nations World Tourism Organization (UNWTO), the

only Affiliate Member in the retail sector.  

    The UNWTO plays a central and decisive role in promoting the development of

responsible, sustainable and universally accessible tourism. Recognising the

importance of public-private partnership for the positive development of

tourism, in addition to its 161 Member States, the UNWTO brings together more

than 400 'Affiliate Members' from the private sector.

    As the only Affiliate Member in the retail sector, the Collection of Chic

Outlet Shopping(R) Villages has been recognised for the important role its play

in the promotion of regional destinations, the subsequent growth of inbound

visitation to Europe and the continued diversification of tourism globally.

    "The World Tourism Organization is proud to count on the knowledge and

experience of Chic Outlet Shopping(R) by Value Retail in tourism and luxury

retail, something that we look forward to sharing with the Organization's

Members." Javier Blanco, Director of UNWTO Affiliate Members

    Desiree Bollier, CEO, Value Retail Management added, "We are delighted that

the World Tourism Organization recognizes the powerful potential that shopping

tourism can provide. Our Affiliate Membership is a vote of confidence in our

prominence as a leading international shopping destination and in our on-going

commitment to develop and promote sustainable shopping tourism."

    In 2011 the Chic Outlet Shopping(R) Villages by Value Retail attracted more

than 29 million visits, an increase of more than 12% on the previous year. The

growing popularity of the Collection of Villages with international visitors

can be seen by the trend in year-on-year, increased tax refunded sales, which

during the period of January to May 2012 were up by of 46% compared to the same

period last year, with significant growth in the number of visitors from China

(+74%) and Russia (+66%).  For more information, please visit

http://www.chicoutletshopping.com

    About Chic Outlet Shopping(R)

    Chic Outlet Shopping(R) is the Collection of luxury outlet Villages by Value

Retail, the only company to specialise exclusively in the development and

operation of luxury outlet shopping Villages. The Villages offer the authentic

previous seasons' collections of leading luxury fashion and lifestyle brands

with savings of up to 60%, and sometimes more, on the recommended retail price,

all year round. Within easy reach of some of Europe's and China's favourite

gateway cities - London, Dublin, Paris, Madrid, Barcelona, Milan, Bologna,

Brussels, Antwerp, Cologne, Frankfurt, Munich and, coming soon, Suzhou and

Shanghai - the Villages are synonymous with high fashion, superior service and

hospitality, a calendar of celebrated events, and exceptional value for money.

Located in regions of cultural and historic renown, the Villages have become

international tourist destinations in their own right. Value Retail's new

venture to bring its distinctive Chic Outlet Shopping(R) Villages to China will

see its first Village - Suzhou Village(TM) - located in historic Suzhou, 50 miles

west of Shanghai. As with other members of the Collection, Suzhou Village(TM) will

be defined by its offer of international luxury fashion and lifestyle brands,

together with an exceptional level of service.

    Source: Value Retail

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中