◎SpeedSolveを使って顧客サービスを再定義  インフォシス

Infosys Ltd

◎SpeedSolveを使って顧客サービスを再定義  インフォシス

AsiaNet 50593

共同JBN 1157(12.9.12)

◎SpeedSolveを使って顧客サービスを再定義  インフォシス

【ニューヨーク2012年9月11日PRN=共同JBN】インフォシス(Infosys、http://www.infosys.com/pages/index.aspx)は11日、SpeedSolveを使って顧客サービスを再定義すると発表した。このSpeedSolveはAT&Tと共同開発したソリューションで、通信を迅速かつ効率化できるコールセンターやその関連業務向けの総合的な次世代製品である。

SpeedSolveは、顧客サービス代行者と対象問題の専門家とのリアルタイムでのコラボレーションを実現するために、メッセージ、マルチメディア、リポーティング、スマートデバイスを一体化する最先端技術を活用する。SpeedSolveを使用することによって、通信プラットフォームが着信転送をできるだけ少なくし、問い合わせを迅速かつ正確に解決する能力を強化し、その結果、顧客体験が高まり、エージェントの生産性が向上するとともに、コスト削減の促進につながる。

AT&Tのネーサン・エドワーズ部長補佐(ネットワーク・オペレーション&サポート担当)は「SpeedSolveは、顧客だけでなく当社の外勤職員をサポートするうえで当社コールセンターの運用効率を向上させる重要な役割を果たした」と語った。

SpeedSolveはインフォシスのReal-Time Expertise Managerを搭載し、専門家および情報源に素早くアクセスできるように、問い合わせのやり取りの経路およびスケジュールをインテリジェントに決定する。SpeedSolveの革新的な解析エンジンは、顧客とのやり取りから貴重な見識を抽出し、問い合わせを一回で解決することが増大し、呼び出しの待ち時間短縮につながる。

インフォシスのゴパル・デバンアハリ副社長(製品・プラットフォーム・ソリューション担当)は「SpeedSolveは、実績があるインフォシスのテクノロジー・リーダーシップとテレコミュニケーションに関するAT&Tの深い理解力とを結合し、コールセンター業界のリアルタイム顧客サービス業務に新たなパラダイムをもたらす。AT&Tと共同開発したこのソリューションは、インフォシスが未来企業を目指す(Building Tomorrow’s Enterprise)企業の変革を支援するうえで、ユニークかつ革新的な方法を提案した新たな実例である」と語った。

世界最大の通信サービス・プロバイダーの一つであるAT&Tは、2010年からSpeedSolveを導入し、同社の顧客サービス業務を効率化して向上させるとともに、年換算で数百万ドルの節約を達成した。インフォシスとAT&Tが共同開発したSpeedSolveは今後、他の企業も利用可能である。

AT&Tの知的財産技術ライセンス供与のエグゼクティブディレクターであるデレク・ウォーカー氏は「テクノロジーに通じた現代の顧客は、いつでも、どこでも必要であれば迅速かつ高品質なサービスを期待している。そこでSpeedSolveは、こうしたますます強まる顧客のニーズを達成できるよう企業を援助する。SpeedSolveは通信チャンネルを活用して、より良い顧客体験に向けたコラボレーションを促進し、よりコスト効率に優れ効果的な手順を達成するスマートで最新式の顧客関係管理の戦略を特徴としている」と語った。

SpeedSolveはエージェントの業績と生産性をモニターしてプロセスを向上するとともに、品質管理、エージェント指導、ビデオ共有、コラボレーションの機能を備えている。この製品はスマートフォンやタブレットで利用できるアプリケーションも備え、プラットフォームによる制限を受けることはない。

▽インフォシス(Infosys)について

インフォシスは世界の企業と提携し、イノベーション主導の成長を推進する。だからこそ、Forbesはトップ100の最も革新的企業の中でインフォシスを19位にランク付けした。次世代のコンサルティング、テクノロジー、アウトソーシングの大手ソリューション・プロバイダーとして、インフォシスは30カ国以上の顧客が自らの目標を実現することを支援している。ウェブサイトhttp://www.infosys.comを訪問し、15万人余りを雇用するインフォシス(NASDAQ: INFY)が現在「Building Tomorrow’s Enterprise(登録商標、未来企業を目指して)」にまい進しているのを参照してほしい。

▽問い合わせ先

米州:

Danielle D'Angelo

Infosys Ltd., United States

Phone: +1-510-859-5783

Danielle_Dangelo@infosys.com

アジア太平洋:

Joya Ahluwalia

Infosys Ltd., India

Phone: +91-80-41565002

Joya_Ahluwalia@infosys.com

オーストラリア:

Cristin Balog

Infosys Ltd., Australia

Phone: +61-3-9860-2277

Cristin_Balog@infosys.com

欧州・中東・アフリカ:

Paul de Lara  

Infosys Ltd., United Kingdom

Phone: +44-2075162748

Paul_delara@infosys.com

ソース:Infosys Ltd

Infosys to Redefine Customer Service with SpeedSolve: A Next-Generation Collaborative Product

PR50593

NEW YORK, Sept. 11, 2012 / PRNewswire-AsiaNet/ --

    Infosys [http://www.infosys.com/pages/index.aspx ], through a jointly

developed solution with AT&T, today announced that it is redefining customer

service with SpeedSolve - a comprehensive next generation product that makes

communication faster and more efficient for call centers and related operations.

    SpeedSolve leverages state-of-the-art technologies for messaging,

multimedia, reporting and smart device integration to facilitate real-time

collaboration between customer service representatives and subject matter

experts. This enhanced communication platform helps resolve queries faster and

more accurately by minimizing call transfers - all leading to better customer

experience, higher agent productivity and increased cost savings.

    "SpeedSolve has played a pivotal role in improving the operational

efficiency of our call centers in supporting customers as well as our field

force," said Nathan Edwards, assistant vice president of network operations

planning and support at AT&T.

    Powered by Infosys Real-Time Expertise Manager, SpeedSolve intelligently

routes and schedules conversations to provide faster access to experts and

information resources. SpeedSolve's innovative analytics engine mines valuable

insights from customer interactions to help increase first-time resolution of

queries and reduce call wait time.

    "SpeedSolve combines the proven technology leadership of Infosys with

AT&T's deep understanding of telecommunications to deliver a new paradigm in

real-time customer service operations across industries," said Gopal

Devanahalli, vice president of products, platforms and solutions at Infosys.

"This jointly developed solution with AT&T is another example of unique and

innovative ways that Infosys helps companies transform as they build tomorrow's

enterprises."

    AT&T, one of the world's largest communication services providers, has used

SpeedSolve since 2010 to streamline and improve its own customer service

operations, and has realized millions of dollars in annualized savings. Jointly

developed by Infosys and AT&T, SpeedSolve is now available to other companies.

    "Today's tech-savvy consumers expect fast, superior service where and when

they want it, and SpeedSolve helps companies meet these increasingly demanding

customer needs," said Derek Walker, executive director of intellectual property

technology licensing at AT&T. "SpeedSolve leverages communication channels to

improve collaboration for a better user experience, and features smarter and

streamlined customer relationship management strategies to achieve more

cost-effective and efficient procedures."

    SpeedSolve monitors agent performance and productivity to improve

processes, and also includes features for quality measurement, agent coaching,

video-sharing and collaboration. The product is platform-agnostic, with

applications available for smartphones and tablets.

    About Infosys  

    Infosys partners with global enterprises to drive their innovation-led

growth. That's why Forbes ranked Infosys 19 among the top 100 most innovative

companies. As a leading provider of next-generation consulting, technology and

outsourcing solutions, Infosys helps clients in more than 30 countries realize

their goals. Visit http://www.infosys.com and see how Infosys (NASDAQ: INFY),

with its 150,000+ people, is Building Tomorrow's Enterprise(R) today.

    Infosys Safe Harbor

    Certain statements in this release concerning our future growth prospects

are forward-looking statements, which involve a number of risks and

uncertainties that could cause actual results to differ materially from those

in such forward-looking statements. The risks and uncertainties relating to

these statements include, but are not limited to, risks and uncertainties

regarding fluctuations in earnings, fluctuations in foreign exchange rates, our

ability to manage growth, intense competition in IT services including those

factors which may affect our cost advantage, wage increases in India, our

ability to attract and retain highly skilled professionals, time and cost

overruns on fixed-price, fixed-time frame contracts, client concentration,

restrictions on immigration, industry segment concentration, our ability to

manage our international operations, reduced demand for technology in our key

focus areas, disruptions in telecommunication networks or system failures, our

ability to successfully complete and integrate potential acquisitions,

liability for damages on our service contracts, the success of the companies in

which Infosys has made strategic investments, withdrawal or expiration of

governmental fiscal incentives, political instability and regional conflicts,

legal restrictions on raising capital or acquiring companies outside India, and

unauthorized use of our intellectual property and general economic conditions

affecting our industry. Additional risks that could affect our future operating

results are more fully described in our United States Securities and Exchange

Commission filings including our Annual Report on Form 20-F for the fiscal year

ended March 31, 2012 and on Form 6-K for the quarters ended September 30,

2011,December 31, 2011 and June 30, 2012.These filings are available at

http://www.sec.gov. Infosys may, from time to time, make additional written and

oral forward-looking statements, including statements contained in the

company's filings with the Securities and Exchange Commission and our reports

toshareholders. The company does not undertake to update any forward-looking

statements that may be made from time to time by or on behalf of the company.

    For further information please contact:

    The Americas

    Danielle D'Angelo

    Infosys Ltd., United States

    Phone: +1-510-859-5783

    Danielle_Dangelo@infosys.com

    Asia Pacific

    Joya Ahluwalia

    Infosys Ltd., India

    Phone: +91-80-41565002

    Joya_Ahluwalia@infosys.com

    Australia

    Cristin Balog

    Infosys Ltd., Australia

    Phone: +61-3-9860-2277

    Cristin_Balog@infosys.com

    EMEA

    Paul de Lara  

    Infosys Ltd., United Kingdom

    Phone: +44-2075162748

    Paul_delara@infosys.com    

    SOURCE: Infosys Ltd

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