◎Luxupがロンドン売り込みを開始  中国人対象の高級品サイト立ち上げ

Luxup

◎Luxupがロンドン売り込みを開始  中国人対象の高級品サイト立ち上げ

AsiaNet 50638

共同JBN 1170 (2012.9.14)

◎Luxupがロンドン売り込みを開始  中国人対象の高級品サイト立ち上げ

【ロンドン2012年9月14日PRN=共同JBN】高級ブランドを好む世界の旅行者の会員制クラブであるLuxupは、ロンドンを訪問する中国人ら国際的な旅行者を対象とした初のウェブサイト立ち上げを発表した。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120914/559947

ウェブサイトは今年中に、ニューヨーク、マイアミ、香港など他の都市にも展開する予定。

Luxupは世界的に有名なファッションハウスを毎週紹介し、業界で最も注目する買い物客に高級ファッションの世界への特権的アクセスを提供する。サイトのメンバーは、富裕層向けの製品や、独自で限定されたコレクションを購入するとともに、Luxupサイトで「お金では買えない」ファッションイベントにアクセスし、その後に訪問先や店内でサイトに参加した高級ブランドから商品を受け取ったり、体験したりすることができる。この体験は、多言語ウェブサイトを含め、オンラインおよび店内でのハイレベルなメンバーサービスによってサポートされる。

Luxupはロエベ、バレンティノ、ランバン、ダンヒル、リバティ、マルニ、ベルスタッフ、バレンシアガなどの有名ブランドとともにサイトを立ち上げ、週ごとに新たな参加ブランドを発表する。

旅行者の消費は、英国の高級品市場を成長させる重要な源泉の一つであり、現在は消費の25%以上を占め、2015年には旅行者の消費が欧州の高級品の成長の75%になると予測されている。英国の個人の高級品市場だけでも2015年には75億ポンドに達するとみられている。世界規模では、高級品消費の成長には主に中国およびアジア太平洋地域が寄与している。

Luxupは有名ファッション・タレントと、オンライン上の成功実績を備えたビジネス戦略家とが組み合わさったチームによって運営されている。ファッションの世界から、アベリル・オーツ(コマーシャル・ディレクター)、フィル・ポインター(クリエーティブ・ディレクター)、ハリエット・クイック(エディトリアル・ディレクター)、アニタ・ボルジェスゾコウスカ(コミュニケーション・ディレクター)の各氏がフィル・レイ(グロバール・マーケティング・ディレクター)、アンディー・ブラウン(英マーケティング・ディレクター)、サラ・モーア(ロンドン・ファッション・キュレーター)の各氏に加わった。

このチームは、創設者で共同最高経営責任者(CEO)であるジェームズ・コルセリス氏とマーク・ワッツ氏が指揮する。

ジェームズ・コルセリス共同CEOは以下のように語った。

「旅行買い物客による高級品やファッションの購買力によって、業界は世界中で活性化している。Luxupはこの高価値顧客セグメントを対象とするプラットフォームを高級品小売業界に提供する一方、われわれのメンバーにはファッション世界の内部に扉を開く」

「われわれは、ロンドンを訪れる中国人をはじめとする国際的な旅行者向けの初のウェブサイトを立ち上げられたことを大変うれしく思っている。われわれは、ロンドンで世界をリードする高級ブランドとのパートナーシップを樹立している」

▽問い合わせ先

Luxup

Anita Borzyszkowska, Communications Director

+44(0)20-7004-2800

M:Communications

Hugh Morrison or Ben Simons

+44(0)20-7920-2340

ソース:Luxup

Luxup Launches London

PR50638

LONDON, Sept. 14, 2012/PRN=KYODO JBN/ --

     Luxup, the members-only club for global travellers with a love of luxury

brands, announces the launch of its first website targeted at Chinese and

international travellers visiting London.

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120914/559947 )

     The rollout of websites to other cities, including New York, Miami and

Hong Kong, is expected to follow later this year.

     Introducing world famous fashion houses week by week, Luxup gives the

industry's most sought after shoppers privileged access to the world of luxury

fashion. Members purchase exclusive products, one of a kind and limited edition

collections and access 'money can't buy' fashion events on the Luxup site that

they then collect or experience at their travel destination, in-store, with

participating luxury brands. These experiences are supported by high level

member services, including multi-lingual websites, and support both online and

in-store.

     Luxup has launched with leading brands including Loewe, Valentino, Lanvin,

Dunhill, Liberty, Marni, Belstaff and Balenciaga with more announced week by

week.

      Tourist spend is one of the key sources of growth in the UK luxury goods

market, currently accounting for more than 25% of spending, with forecasts

predicting travel spend to contribute 75% of luxury growth in Europe by 2015

(Goldman Sachs). The UK personal luxury goods market alone is forecast to reach

GBP7.5 billion in 2015. Globally, growth in luxury goods consumption is coming

primarily from China and Asia Pacific.

     Luxup is run by a team that combines respected fashion talent and business

strategists with a proven record of online success. From the world of fashion,

Averyl Oates (Commercial Director), Phil Poynter (Creative Director), Harriet

Quick (Editorial Director) and Anita Borzyszkowska (Communications Director)

are joined by Phil Ley (Global Marketing Director), Andy Brown (UK Marketing

Director) and Sarah Mower (London Fashion Curator).

     The team is led by founders and joint CEOs, James Corsellis and Mark Watts.

     James Corsellis, Joint CEO, commented,

     "The industry is being powered globally by the strength of the travelling

buyer of luxury and fashion. Luxup provides luxury goods retailers with the

platform to target this high value customer segment, while opening doors for

our members to the insider's world of fashion.

     We are excited to launch our first website for Chinese and international

travellers visiting London where Luxup is establishing partnerships with the

world's leading luxury brands."

Enquiries:

Luxup

Anita Borzyszkowska

Communications Director

+44(0)20-7004-2800

M:Communications

Hugh Morrison or Ben Simons

+44(0)20-7920-2340

SOURCE: Luxup

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