◎フォルクスワーゲンがNokia Location & Commerceコンテンツを採用

NAVTEQ Maps

◎フォルクスワーゲンがNokia Location & Commerceコンテンツを採用

AsiaNet 50809

共同JBN 1238 (2012.10.1)

◎フォルクスワーゲンがNokia Location & Commerceコンテンツを採用

【シカゴ2012年10月1日PRN=共同JBN】ノキア(Nokia)は27日、同社のLocation & Commerceがフォルクスワーゲン(Volkswagen)グループの新インフォテインメント・システムDiscover MediaおよびDiscover Proブランド向けにNAVTEQ(登録商標)Mapsとその関連データを提供すると発表した。今回の動きはフォルクスワーゲン・グループ各社が使う各種ブランドのシステムすべてがNokia Location & Commerceのコンテンツを使うことになるという点で重要なもの。フォルクスワーゲンのDiscover MediaおよびDiscover Proの両方が世界をカバーする、最高品質のNAVTEQ(登録商標)Mapsを提供することになり、高級オプションのDiscover Proを選んだドライバーは3D画像ガイド、リアルタイム交通サービスなどの高度なサービスも受けられることになる。

NAVTEQ Traffic(商標)は、世界30カ国以上で車載用ナビゲーションシステム、パーソナル・ナビゲーションデバイス、携帯電話向けに極めて精度が高い最新の交通情報を提供し、ドライバーの時間、燃料代を節約し、いらいらを解消している。これに使われる交通データは多数の情報源から集めたものだが、その中には世界最大の商用・消費者提供両方のデータ、世界最大の独自の固定センサー・ネットワーク、政府機関から収集したイベント・ベースのデータ、何十億という過去の交通データなどを集録したものも含まれる。

フォルクスワーゲン・ブランドで電気・電子開発部門の長を努めるフォルクマール・タンネバーガー博士は「NAVTEQ(登録商標)Mapsはオートモーティブ・グレードの品質であることが周知の事実で、革新的な3Dコンテンツ、リアルタイムの交通サービスが付け加えられることによって、世界のフォルクスワーゲン・グループ車のドライバーは当社の新システムを使えば最高のナビゲーションを体験できるようになる」と述べた。

Nokia Location & Commerceは最高の製品を最高のタイミングで提供することによって、コンテンツ、プラットホーム、サービスを含む大規模な位置測定エコシステムを形成しつつある。将来の位置測定に欠かせない3D映像に関しては、同社はすでに高度に写実的な製品ラインアップで強固な基盤を作り上げている。例えばフォルクスワーゲン・グループは同社製品をノキアの3D Landmarks、3D City Modelsで強化するが、これらは見知らぬ土地で方向決定をする時に助けとなる。

Nokia Location & Commerceで販売、事業開発担当副社長を務めるブルーノ・ブルゲ氏は「Volkswagen Groupがグループ全体のシステムに当社のコンテンツを実装することを決めたことは当社が自動車位置測定の世界でリーダーシップを持つことを明確に示すものだ。当社は車載用ナビゲーションで確立した遺産の上にLocation Platformを開発し、自動車分野だけでなく、幅広い産業全般の革新をサポートする高品質で、世界をカバーするコンテンツを提供している」と語った。

ノキアはパリで開かれるモンディアル・ド・ロトモビル・ショー(国際自動車ショー)のホール3、ブース#213で展示する。

Nokia Location & Commerceはモンディアル・ド・ロトモビル・ショーで行われる多数のOEMコラボレーションと広範囲のパートナーのデモを通じて、世界の自動車空間における「Location」のリーダーであることを実証する。常時のオンライン利用を求める顧客の要望に応えることは車載業界が重点的に取り組んできた。自宅にいようが、街を歩いていようが、車に乗っていようが、常に変化する位置に対応する製品およびサービスを通じて現代の「connected driver」の期待にNokia Location & Commerceが応えることができることを全面的に公開するとともに、顧客と消費者の双方が、スマートデータ/マルチスクリーン、かつ多様な移動手段の選択から恩恵を受けることも紹介する。

▽ノキアのLocation & Commerce Businessについて

ノキアは世界的なマップ更新配信を処理するグローバルリーダーであり、その製品は世界の人々の生活に不可欠の一部になっている。同社のLocation & Commerce事業部門は、NAVTEQ(登録商標)Map製品、Nokia Location Platform、Nokia Mapsを含めて、素晴らしいモバイル製品向けの独自のロケーション体験とともに、ナビゲーション産業、自動車市場、政府および企業向けソリューションを構築し、収益を上げることを目指している。同社の能力を探るにはwww.maps.nokia.comを参照。

(Logo:http://photos.prnewswire.com/prnh/20060313/NAVTEQLOGO

ソース:NAVTEQ Maps

▽メディア問い合わせ先

Nokia

Oskar Sodergren

+1 312 509 5711

Oskar.Sodergren@nokia.com

or Press.services@nokia.com

Volkswagen Group powers new infotainment systems with NAVTEQ(R) Map data

PR50809

CHICAGO, Sept. 27, 2012 /PRNewswire-AsiaNet/ --

            Systems throughout the Volkswagen Group to feature Nokia

                           Location & Commerce content

Nokia today announced that its Location & Commerce business is supplying

NAVTEQ(R) Maps and data to the Volkswagen Group for its new Discover Media and

Discover Pro infotainment systems.  This significant move means systems for

brands throughout the Volkswagen Group will be powered by Nokia Location &

Commerce content.  Both the Discover Media and Discover Pro will offer global,

premium quality NAVTEQ(R) Maps with drivers opting for the high end Discover

Pro also benefitting from advanced features such as 3D visual guidance and a

real-time traffic service.

NAVTEQ Traffic(TM) provides highly-accurate, up-to-the minute traffic

information in over 30 countries to in-vehicle navigation systems, personal

navigation devices and cell phones to enable drivers to save time, fuel and

frustration.   The traffic data is aggregated from a vast wealth of sources,

including the world's largest compilation of both commercial and consumer probe

data, the world's largest fixed proprietary sensor network, event-based data

collected from government sources and billions of historical traffic records.

"NAVTEQ(R) Maps are known for automotive grade quality and, with the addition

of innovative 3D content and a real-time traffic service, Volkswagen Group

drivers around the world can look forward to a first class navigation

experience with our new systems," commented Dr. Volkmar Tanneberger, Head of

Electric-and Electronics Development at Volkswagen Brand.

By delivering the right portfolio of products at the right time, Nokia Location

& Commerce is developing an extensive location ecosystem built on content,

platform and services.  With 3D imagery integral to the future of location, the

company has already established a strong foundation with a range of highly

realistic products.  The Volkswagen Group, for example, is enhancing its

offering with 3D Landmarks and 3D City Models which are designed to help

orientation in unfamiliar surroundings.

"The decision by the Volkswagen Group to implement our content in systems

across the Volkswagen Group clearly underlines our leadership in the automotive

location space," added Bruno Bourguet, Senior Vice President Sales and Business

Development, Nokia Location & Commerce. "Building on an established legacy in

in-vehicle navigation, we have developed a Location Platform offering high

quality, global content to support innovation in not only the automotive

sector, but also across a broad range of industries."

Nokia will be exhibiting at the Mondial de l'Automobile show in Paris at Hall

3, booth #213

Nokia Location & Commerce demonstrates its 'location' leadership in the global

automotive space via numerous OEM collaborations and comprehensive partner

demonstrations at Mondial de l'Automobile.  Delivering on the needs of the

ever-connected consumer has long been a focus of the in-vehicle industry. The

ability of Nokia L&C to serve the expectations of today's 'connected driver'

via fluid location-based products and services whether at home, walking in the

city or in the car will be on full display and showcased to show how both

customers and consumers alike benefit from smarter data and multi-screen,

multi-modal choices.

About Nokia's Location & Commerce Business

Nokia is a global leader in mobile communications whose products have become an

integral part of the lives of people around the world. The company's Location &

Commerce business, including NAVTEQ(R) Maps products, the Nokia Location

Platform as well as Nokia Maps, aims to build and monetize unique location

experiences for great mobile products, as well as the navigation industry, the

automotive market and government and business solutions. Begin to explore our

capabilities at www.maps.nokia.com.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20060313/NAVTEQLOGO )

SOURCE:   NAVTEQ Maps

CONTACT:  Media Enquiries

          Nokia

          Oskar Sodergren

          +1 312 509 5711           

          Oskar.Sodergren@nokia.com

          or Press.services@nokia.com

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中