◎ノキアがBMW 7シリーズにNAVTEQ Maps供給

NAVTEQ Maps

◎ノキアがBMW 7シリーズにNAVTEQ Maps供給

AsiaNet 50822

共同JBN 1247 (2012.10.1)

◎ノキアがBMW 7シリーズにNAVTEQ Maps供給

【シカゴ2012年10月1日PRN=共同JBN】ノキア(Nokia)は27日、Location & Commerce 事業部門が次世代BMWナビゲーションシステムを駆動するグローバルなNAVTEQ(登録商標)Mapsを供給すると発表した。この新しいシステムはBMW 7シリーズに実装され、Enhanced 3D City Models、Motorway Junction Objects、さらには最も燃費効率のいいルートを指定するBMW Eco Pro Routeなど、ビジュアルガイドを含む革新的な新しい機能とコンテンツをドライバーに導入する。

Eco Pro RouteはNAVTEQ Mapの幅広いコンテンツを活用して、混雑や急坂などを避けて燃料消費を削減するルートを選択する。さらに、これまでの速度パターン、交通信号、停止信号、ドライバー警告、曲がり道やスロープなどのデータは、運転速度に影響を与える前に主要な道路状況を明らかにするため使われる。ドライバーは事前の警告を受けて、停止やスタートの回数を最低限に抑え、最も燃費効率のいいスピードで総じてよりスムーズに運転することができる。

BMWは高精度なデータ、速度プロファイル、そしてもちろんEco Pro Routeのアプリケーションに基づくパワーマネジメントなど、先進運転支援システム(ADAS)に必要な高精度のNAVTEQ Mapのデータを利用する。総合的な最優秀コンテンツ・ポートフォリオは、Nokia Location & Commerceが開発したロケーション・エコシステムに統合される。Nokia Location & Commerceは適切なコンテンツ、プラットフォーム、サービスによって、「Where Company」として定着し、有用なデータとより多くの選択肢に基づく消費者体験を開発するため、多くの異なる産業部門を支援している。

Nokia Location & Commerceのブルーノ・ブールゲット上級副社長(販売・事業開発担当)は「NAVTEQ Mapsは1990年代初頭にBMWが導入した欧州市場初のナビゲーションシステムで利用され、当社とBMWとの関係はロケーション領域の驚くべき発展と拡大を通じて継続してきた。今日、われわれの目標はドライバーのニーズと要求を理解し、予測して、適切な時期に適切な製品を提供することである。われわれは革新を続けるBMWを支援するため利用できるコンテンツ、プラットフォーム、サービスを持っている」と語った。

ノキアはパリで開かれるモンディアル・ド・ロトモビル・ショー(国際自動車ショー)のホール3、ブース#213で展示する。

Nokia Location & Commerceはモンディアル・ド・ロトモビル・ショーで行われる多数のOEMコラボレーションと広範囲のパートナーのデモを通じて、世界の自動車空間におけるロケーションのリーダーであることを実証する。常時のオンライン利用を求める顧客の要望に応えることは、車載業界が重点的に取り組んできた。自宅にいようが、街を歩いていようが、車に乗っていようが、常に変化する位置に対応する製品およびサービスを通じて現代の「connected driver」の期待にNokia Location & Commerceが応えることができることを全面的に公開するとともに、顧客と消費者の双方が、スマートデータ/マルチスクリーン、かつ多様な移動手段の選択から恩恵を受けることも紹介する。

▽ノキアのLocation & Commerce Businessについて

ノキアは世界的なマップ更新配信を処理するモバイル通信のグローバルリーダーであり、その製品は世界の人々の生活に不可欠の一部になっている。同社のLocation & Commerce 事業部門は、NAVTEQ(登録商標)Map製品、Nokia Location Platform、Nokia Mapsを含めて、素晴らしいモバイル製品向けの独自のロケーション体験とともに、ナビゲーション産業、自動車市場、政府および企業向けソリューションを構築し、収益を上げることを目指している。同社の能力を探るにはhttp://www.maps.nokia.comを参照。

 Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20060313/NAVTEQLOGO

ソース:NAVTEQ Maps

▽問い合わせ先

Nokia, Oskar Sodergren,

+1 312 509 5711,

Oskar.Sodergren@nokia.com,

Press.Services@nokia.com

Nokia Location & Commerce provides NAVTEQ(R) Maps and content to German OEM for new generation navigation system

PR50822

CHICAGO, Sept. 27, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

    Premium navigation experience features advanced visual guides and green

                             routing option

    

    Nokia today announced that its Location & Commerce business is supplying

global NAVTEQ(R) Maps to power the next generation BMW navigation system.

Launching on the BMW 7-series, this new system will introduce drivers to

innovative new features and content including visual guides such as Enhanced 3D

City Models and Motorway Junction Objects; and the BMW's Eco Pro Route which

generates the most fuel efficient route.

    Eco Pro Route leverages a range of NAVTEQ(R) Map content to select routes

which reduce fuel consumption by avoiding congestion and steep hills etc. In

addition, data such as historical speed patterns, traffic signals, stop signs,

driver alerts, bends and slopes is used to highlight key road conditions ahead

which could influence driving speed. With advance warning, drivers can minimise

the number of stops and starts and generally drive more smoothly at the most

fuel efficient speeds.

    BMW is using the highly precise NAVTEQ(R) Map data required for ADAS

applications such as power management based on height data and speed profiles

and, of course, the Eco Pro Route application. A comprehensive portfolio of

premium content is integral to the location ecosystem developed by Nokia

Location & Commerce. With the right content, platform and services Nokia

Location & Commerce is set to establish itself as the 'Where Company', helping

many different industry sectors to develop consumer experiences based on

smarter data and more choice.

    "NAVTEQ(R) Maps powered the first navigation system on the European market

which was introduced by BMW in the early 1990s - and our relationship has

continued throughout the extraordinary development and expansion of the

location space," commented Bruno Bourguet, Senior Vice President Sales and

Business Development, Nokia Location & Commerce. "Today, our goal is to

understand and anticipate driver needs and demands and deliver the right

products at the right time. We have the content, platform and services

available to support BMW as the company continues to innovate."

    Nokia will be exhibiting at the Mondial de l'Automobile show in Paris at

Hall 3, booth #213

    Nokia Location & Commerce demonstrates its 'location' leadership in the

global automotive space via numerous OEM collaborations and comprehensive

partner demonstrations at Mondial de l'Automobile. Delivering on the needs of

the ever-connected consumer has long been a focus of the in-vehicle industry.

The ability of Nokia L&C to serve the expectations of today's 'connected

driver' via fluid location-based products and services

whether at home, walking in the city or in the car will be on full display and

showcased to show how both customers and consumers alike benefit from smarter

data and multi-screen, multi-modal choices.

    About Nokia's Location & Commerce Business

    Nokia is a global leader in mobile communications whose products have

become an integral part of the lives of people around the world. The company's

Location & Commerce business, including NAVTEQ(R) Maps products, the Nokia

Location Platform as well as Nokia Maps, aims to build and monetize unique

location experiences for great mobile products, as well as the navigation

industry, the automotive market and government and business solutions. Begin to

explore our capabilities at http://www.maps.nokia.com.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20060313/NAVTEQLOGO)

SOURCE NAVTEQ Maps

    CONTACT: Nokia, Oskar Sodergren, +1 312 509 5711,

Oskar.Sodergren@nokia.com, Press.Services@nokia.com

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