◎ノキアがGarminのナビに都市歩行者向けナビコンテンツ供給

NAVTEQ Maps

◎ノキアがGarminのナビに都市歩行者向けナビコンテンツ供給

AsiaNet 50812

共同JBN 1237 (2012.10.1)

◎ノキアがGarminのナビに都市歩行者向けナビコンテンツ供給

【シカゴ2012年10月1日PRN=共同JBN】ノキア(Nokia)は27日、Location & Commerce 事業部門がGarmin(ガーミン)社製の新しいUrban Guidance機能に同社の世界的なTransit and Pedestrian Content(TaP)を供給すると発表した。この優秀な機能がドイツのNAVIGONおよびスイスのGarminブランドのナビゲーション・アプリに付加されることによって、消費者は運転中や歩行中だけでなく公共交通機関を利用中でも行き先を指定する選択肢が得られる。Urban Guidanceは当初、iOS向けNAVIGON、Android向けNAVIGON、iPhone向けGarmin StreetPilot Onboardのスマートフォンのアプリ内課金(In App Purchase)を経由して入手できる。

歩行者中心のTaPは、歩行中あるいは公共交通手段を経由して向かう先とナビゲーションを可能にする。TaPは歩道、橋、トンネル、交差点、通路、階段などの要素を含み、広場、公園、その他の空間を通過して径路を歩行者に指示することもできる。公共交通手段のデータは、鉄道、トラム、バスなどの路線、停留所(駅)、アクセス・ポイントなどもそろえている。

Garmin Wuerzburg GmBHのヨルン・ワツケ副社長(モバイルフォン事業担当)は「ノキアのTransit and Pedestrian Contentによって、われわれは自動車より一歩超えて、都市を散策する非常に効果的で有意義なソリューションを提供することができる。都市の住民は非常に多忙な生活を送っており、運転中、歩行中あるいはバスに乗車中のいかんにかかわらず、最善の道を見いだす必要がある。われわれはこのオリジナルで高品質なコンテンツを利用して、可能な限り最善の都市部のルーティング体験を消費者に提供することができる」と語った。

より洗練されたデータと選択肢の広がりは、ノキアのTransit and Pedestrian Contentを初めて世界的に実装したUrban Guidanceのような画期的消費者体験の開発を可能にする。TaPは世界のほぼ400のロケーションで利用可能であり、あらゆる分野の機能を備え、さまざまなモバイル・プラットフォームに配信されるよう最適化されている。TaPは自動車をしのぐ究極の歩行者体験を開発されるほかのビジュアルコンテンツとリッチコンテンツとともに基盤として使うことができる。

Nokia Location & Commerceのセールス&ビジネスデベロップメント担当のブルーノ・ブールゲット副社長は「Nokia Location & Commerceは複雑なロケーションを深く理解することによって、人々をその目的地によどみなく導くことを支援する製品とサービスを不断に構築している。Urban Guidanceはその中心にTransit and Pedestrian Content を実装することで、運転中あるいは歩行中だろうが公共交通手段を利用中でも、消費者に真の付加価値を提供する」と語った。

ノキアはパリで開かれるモンディアル・ド・ロトモビル・ショー(国際自動車ショー)のホール3、ブース#213で展示する。

Nokia Location & Commerceはモンディアル・ド・ロトモビル・ショーで行われる多数のOEMコラボレーションと広範囲のパートナーのデモを通じて、世界の自動車空間における「Location」のリーダーであることを実証する。常時のオンライン利用を求める顧客の要望に応えることは車載業界が重点的に取り組んできた。自宅にいようが、街を歩いていようが、車に乗っていようが、常に変化する位置に対応する製品およびサービスを通じて現代の「connected driver」の期待にNokia Location & Commerceが応えることができることを全面的に公開するとともに、顧客と消費者の双方が、スマートデータ/マルチスクリーン、かつ多様な移動手段の選択から恩恵を受けることも紹介する。

▽ノキアのLocation & Commerce Businessについて

ノキアは世界的なマップ更新配信を処理するモバイル通信のグローバルリーダーであり、その製品は世界の人々の生活に不可欠の一部になっている。同社のLocation & Commerce事業部門は、NAVTEQ(登録商標)Map製品、Nokia Location Platform、Nokia Mapsを含めて、素晴らしいモバイル製品向けの独自のロケーション体験とともに、ナビゲーション産業、自動車市場、政府および企業向けソリューションを構築し、収益を上げることを目指している。同社の能力を探るにはhttp://www.maps.nokia.comを参照。

▽Garmin Ltd.について

Garmin Ltd.とその子会社は衛星航法のグローバルリーダーであり、1989年以来ナビゲーション、コミュニケーション、情報機器、アプリケーションを設計、製造、マーケティング、販売しており、その製品の多くはGPS技術によって実現する。Garminの製品は自動車、モバイル、無線、野外レクリエーション、海運、航空、OEMのアプリケーション向けに役立っている。Garmin Ltd.はスイスで設立され、その主たる子会社は米国、台湾、英国にある。詳しい情報はGarminのバーチャルプレスルーム http://www.garmin.com/pressroomあるいはメディア広報部まで電話(913 397 8200)で接触できる。

  (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20060313/NAVTEQLOGO

ソース:NAVTEQ Maps

▽問い合わせ先

Oskar Sodergren  Nokia

+1 312 509 5711

Oskar.Sodergren@nokia.com

Press.Services@nokia.com

Garmin selects Nokia's Transit and Pedestrian Content to power Urban Guidance

PR50812

CHICAGO, Sept. 27, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

    Pedestrian and public transport routing around hundreds of the world's

                             leading cities

Nokia today announced that its Location & Commerce business is supplying its

global Transit and Pedestrian Content (TaP) for Garmin's new Urban Guidance

function.  Adding this premium feature to NAVIGON & Garmin branded navigation

apps will give consumers a choice of generating directions not only for driving

and walking but also for public transport. Urban Guidance will initially be

available via In App Purchase for the following smartphones: NAVIGON for iOS,

NAVIGON for Android and also Garmin StreetPilot Onboard for iPhone.

Pedestrian centric TaP enables orientation and navigation on foot and via

public transport.  It includes elements such as walkways, bridges, tunnels,

crossings, passages and stairs and also powers pedestrian routing across

squares, parks and other open spaces.  The public transport data features

railways, tram and bus lines, stops, stations and access points.

"Nokia's Transit and Pedestrian Content allows us to take a step beyond the car

and provide a very effective and relevant solution for navigating cities,"

explained Joern Watzke, vice president mobile phone business at Garmin

Wuerzburg GmBH. "People in cities lead very busy lives and need to find the

best way to get where they are going whether driving, walking or taking the

bus.  Using this original, high quality content, we can offer our consumers the

best possible urban routing experience."

Smarter data and expanded choices enable the development of ground-breaking

consumer experiences such as Urban Guidance - the first worldwide

implementation of Nokia's Transit and Pedestrian Content. Available for nearly

400 locations around the world, TaP supports a full range of functionality and

is optimised for delivery across a variety of mobile platforms.  It can be used

as a foundation with other visual and rich content added to develop the

ultimate pedestrian experience beyond the car.

"Through an in-depth understanding of the complexities of location, Nokia

Location & Commerce continues to build products and services which help guide

people seamlessly to their destinations," added Bruno Bourguet, Senior Vice

President Sales and Business Development, Nokia Location & Commerce.  "With

Transit and Pedestrian Content at its heart, Urban Guidance represents real

added value for the consumer whether driving or walking and using public

transport."

Nokia will be exhibiting at the Mondial de l'Automobile show in Paris at Hall

3, booth #213

Nokia Location & Commerce demonstrates its 'location' leadership in the global

automotive space via numerous OEM collaborations and comprehensive partner

demonstrations at Mondial de l'Automobile.  Delivering on the needs of the

ever-connected consumer has long been a focus of the in-vehicle industry. The

ability of Nokia L&C to serve the expectations of today's 'connected driver'

via fluid location-based products and services whether at home, walking in the

city or in the car will be on full display and showcased to show how both

customers and consumers alike benefit from smarter data and multi-screen,

multi-modal choices.   

About Nokia's Location & Commerce Business

Nokia is a global leader in mobile communications whose products have become an

integral part of the lives of people around the world. The company's Location &

Commerce business, including NAVTEQ(R) Maps products, the Nokia Location

Platform as well as Nokia Maps, aims to build and monetize unique location

experiences for great mobile products, as well as the navigation industry, the

automotive market and government and business solutions. Begin to explore our

capabilities at http://www.maps.nokia.com.

About Garmin Ltd.

The global leader in satellite navigation, Garmin Ltd. and its subsidiaries

have designed, manufactured, marketed and sold navigation, communication and

information devices and applications since 1989 - most of which are enabled by

GPS technology. Garmin's products serve automotive, mobile, wireless, outdoor

recreation, marine, aviation, and OEM applications. Garmin Ltd. is incorporated

in Switzerland, and its principal subsidiaries are located in the United

States, Taiwan and the United Kingdom. For more information, visit Garmin's

virtual pressroom at http://www.garmin.com/pressroom  or contact the Media

Relations department at 913 397 8200.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20060313/NAVTEQLOGO)

SOURCE:  NAVTEQ Maps

CONTACT: Oskar Sodergren

         Nokia

         +1 312 509 5711

         Oskar.Sodergren@nokia.com

         Press.Services@nokia.com

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中