◎発売後3時間でアップルiTunes有料アプリのトップに  RovioのBad Piggies

Rovio Entertainment

◎発売後3時間でアップルiTunes有料アプリのトップに  RovioのBad Piggies

AsiaNet 50885

共同JBN 1271 (2012.10.4)

◎発売後3時間でアップルiTunes有料アプリのトップに  RovioのBad Piggies

【エスポー(フィンランド)2012年10月3日PRN=共同JBN】モバイルゲーム「アングリーバード」(Angry Birds)のクリエーターであるRovio Entertainment(http://www.rovio.com)が9月27日に発売を開始した最新のゲーム「Bad Piggies」(http://www.badpiggies.com)は、米国のiTunes(アイチューンズ)App Storeで発売開始後3時間ほどのうちにRovioのゲームとして最短時間でトップチャートの1位になった。このゲームはファンに歓迎され、ゲーム批評誌や大手販売店などから好評を博している。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121003/565073

「Bad Piggies」(http://www.youtube.com/watch?v=DjZPIIlC9TM&list=UUYC2wjLop-S6Ld4raeoUVNA&index=0&feature=plcp)は、プレーヤーがアングリーバードでおなじみの緑色のブタを操作するゲームで、Rovioが2012年に発表した「Angry Birds Space」「Amazing Alex」に続く3番目のベストセラーである。前2作ともApp Storeのチャートで発売当日1位になったが、「Bad Piggies」は3時間で1位という新記録を作った。

Rovioのマイケル・ヘッド最高経営責任者(CEO)は「ブランドとしてのゲームと『Bad Piggies』の双方にとって信じられないような発売となった。この1年を通じて、当社のゲームのすべてに熱狂的な支持を示してくれる素晴らしいファンがいる。このファンたちは、『Bad Piggies』に驚異的な反応を示してくれた。ファンに大変感謝している」と語った。

「Bad Piggies」の発売はロンドン、台北、上海、香港での発売記念会など世界中で記念行事(http://www.rovio.com/en/news/blog/223/bad-piggies-take-over-the-world)が行われた。ロンドンのバタシー発電所跡の上空には巨大な「King Pig」のバルーンが浮かび、上海のシティグループ・タワーと台北の101 Towerは9月27日の夜中緑色に彩られた。

「Bad Piggies」は発売後数週間のうちに無料でアップデートされ、増設されたレベル、アンロッカブルコンテンツ、さらにはブタが卵を探すエキサイティングな予想外の展開が含まれる新エピソードの「Flight Into The Night」が追加される。

詳細および写真については以下のサイトを参照。

http://www.rovio.com (http://www.rovio.com/en/news/press-kits

▽Rovio Entertainmentについて

Rovioはフィンランドに本社を置く、業界に変化を起こすエンターテインメント・メディア企業である。同社は世界で成功を収めているアングリーバード(Angry Birds)フランチャイズのクリエーター。気楽に楽しめるパズルゲームのアングリーバードは発売後数カ月の内に国際的な現象になり、現在有料のアプリとして1位を保っている。アングリーバードはエンターテインメント、出版、ライセンシングに急速に広がり、愛される国際的ブランドになっている。

▽問い合わせ先

Rovio PR department

media@rovio.com

+358400214526

ソース:Rovio Entertainment

Rovio Entertainment's 'Bad Piggies' Breaks Records

PR50885

ESPOO, Finland, Oct. 3 /PRN=KYODO JBN/ --

    'Bad Piggies [ http://www.badpiggies.com ]', the newest game from 'Angry

Birds' creator Rovio Entertainment [http://www.rovio.com ], reached #1 in the

US iTunes App Store just over three hours after its September 27th launch,

making it the fastest rise to the top of the charts for a Rovio game. The game

has been well received by fans, with universal acclaim from gaming press and

mainstream outlets alike.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121003/565073 )

    'Bad Piggies [

http://www.youtube.com/watch?v=DjZPIIlC9TM&list=UUYC2wjLop-S6Ld4raeoUVNA&index=0&feature=plcp

] ', which lets the players take control of the green pigs familiar from the

'Angry Birds' games, is also Rovio's third #1 bestseller release in a row

during 2012, following 'Angry Birds Space' and 'Amazing Alex'. Both of the

previous titles reached the #1 slot on the App Store charts within the first

day of release, but 'Bad Piggies' smashed previous Rovio records with its

three-hour surge to the top.

    'It's been an incredible launch, both for the game and for "Bad Piggies" as

a brand,' said Mikael Hed, CEO of Rovio. 'We have an amazing audience who have

shown fantastic support for all of our games throughout the year. Our fans have

given "Bad Piggies" an incredible reception - we can't thank them enough!'

    The release of 'Bad Piggies' was celebrated worldwide

[http://www.rovio.com/en/news/blog/223/bad-piggies-take-over-the-world ], with

launch activities in London, Taipei, Shanghai, and Hong Kong. A giant King Pig

floated over London's Battersea Power Station, and Shanghai's Citigroup Tower

and Taipei's 101 Tower turned green all night on September 27th.

    In the next few weeks, 'Bad Piggies' will get the first free update, with a

new episode titled 'Flight Into The Night', containing more levels, unlockable

content, and exciting plot twists in the pigs' quest for the eggs.

    For more information and pictures, please visit http://www.rovio.com

[http://www.rovio.com/en/news/press-kits ].

    About Rovio Entertainment

    Rovio is an industry-changing entertainment media company headquartered in

Finland, and the creator of the globally successful 'Angry Birds' franchise.

'Angry Birds', a casual puzzle game, became an international phenomenon within

a few months of its release, and is now the number one paid app of all time.

'Angry Birds' have expanded rapidly in entertainment, publishing, and licensing

to become a beloved international brand.

    Contact:

    Rovio PR department     

    media@rovio.com     

    +358400214526

    Source: Rovio Entertainment

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