◎難しいタイヤ圧監視システム義務化の道

NIRA Dynamics AB

◎難しいタイヤ圧監視システム義務化の道

AsiaNet 50979

共同JBN 1302 (2012.10.15)

◎難しいタイヤ圧監視システム義務化の道

【リンショーピング(スウェーデン)2012年10月15日】タイヤ圧についてのTNS Sifo(http://www.tns-sifo.se)による最近のスウェーデンの研究は、車のマニュアルで指示されている通りにタイヤ圧をチェックする人は少数派であることを示している。多数派はいまなお時折数分間指を少し汚すことを避けて、燃料消費、CO2排出、タイヤ摩耗の増加と車のハンドル操作の劣化を受け入れている。どうすればタイヤ圧のレベルを維持するようにドライバーを説得できるのか。当局者は唯一の手段はタイヤ圧監視システム(TPMS)の義務化だと確信しており、この調査でもそれが確認されている。これは米国で初めて実行され、欧州連合(EU)でも最近導入された。新しいモデルの車で来月からTPMSが義務化される。韓国、ロシアなどの国も加わっており、中国も近くこれに続くことを決めた。しかし車の機能を増やすことはカバーすべきコストが加わることである。自動車業界は新たな危機に直面しているので自動車メーカーは自社製品をさらに高くすることには気乗り薄である。研究によると、これについての車の所有者の意見は明白である。購入コストの増加もメンテナンスコストの増加も受け入れられないということである。前進の道は毎日の生活で動く低コストで維持費なしのソリューションを見つけることである。

マルチメディアのニュースリリースを見るには以下をクリック。

http://www.multivu.com/mnr/56623-nira-dynamics-tire-study

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121012/567527

市場には2つのタイプのシステムがある。1つはタイヤ圧を直接計るセンサーがついたもの(dTPMS)で、もう1つはNIRA(http://www.niradynamics.se)のTPI(http://www.niradynamics.se/products/tire_pressure_indicator)のように追加的なセンサーのない純粋にソフトウエア・ベースのもの(間接TPMSまたはiTPMS)である。こちらの方がずっと安いが、実際にうまくいくだろうか。

TUV SUD(http://www.tuv-sud.com/home_com)はNIRA(http://www.niradynamics.se)のTPI(http://www.niradynamics.se/products/tire_pressure_indicator)を競争会社の製品とともに2回テストした。その結果(http://www.niradynamics.se/resource.php?tag=itpms_myths_english)はiTPMSが法的な必要条件を満たしているだけでなく、以前には不可能だとみられていた成熟度、性能に達していることを明らかにしている。

TPMSは効果がある。だが欠点がある。警告の基準値が厳しすぎると、ドライバーは直ちに行動するのをためらう。TNS Sifoの研究では、EUの現在の基準値であり、世界で最も厳しい20%のタイヤ圧減少での警報は4人に1人のドライバーから早すぎるとみなされている。15%のタイヤ圧減少での警報は、半数以上のドライバーが早すぎると感じ、次からは無視される。

タイヤ圧の警報は常に悪いニュースであり、ドライバーにその支払いをさせることはますます人気が下がり、効果がなくなることになる。

http://www.multivu.com/mnr/56623-nira-dynamics-tire-study

ソース:NIRA Dynamics AB

How Overdue is Your Tyre Pressure Check?

PR50979

LINKOPING, Sweden, Oct. 15 /PRN=KYODO  JBN/ --

     A recent Swedish study by TNS Sifo [http://www.tns-sifo.se ] on tyre

pressure has shown that people who check tyre pressure as often as advised by

the car manual are a small minority. A majority still tolerate increased fuel

consumption, CO2 emission and tyre wear, plus degraded vehicle handling instead

of spending a few minutes getting their fingers a little dirty now and then.

How does one persuade drivers to maintain tyre pressure levels? Authorities are

convinced, and the study confirms it, that the only way is to make tyre

pressure monitoring systems (TPMS) mandatory. This was implemented first in the

US, and recently in the EU; TPMS will become mandatory for new vehicle models

from next month. Countries like Korea and Russia have joined in, with China

determined to follow soon. But adding features to vehicles adds cost which has

to be covered. With the vehicle industry facing another crisis, car

manufacturers are reluctant to make their products any more expensive. Vehicle

owners have a crystal-clear opinion on this according to the study: neither

purchase nor maintenance cost will be accepted. The way forward is to find

low-cost, maintenance-free solutions which simply work in everyday life.

    To view the Multimedia News Release, please click:

    http://www.multivu.com/mnr/56623-nira-dynamics-tire-study

   (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121012/567527 )

    There are two types of system on the market: one with sensors which

directly measure the pressure (dTPMS) and one purely software-based, like TPI

[http://www.niradynamics.se/products/tire_pressure_indicator ] by NIRA

[http://www.niradynamics.se ], without additional sensors (indirect, or iTPMS).

They are much cheaper, but do they work?

    TUV SUD [http://www.tuv-sud.com/home_com ] has tested TPI

[http://www.niradynamics.se/products/tire_pressure_indicator ] by NIRA

[http://www.niradynamics.se ] twice, along with a competitor's product. The

results [http://www.niradynamics.se/resource.php?tag=itpms_myths_english ] make

clear that iTPMS not only fulfil the legal requirements but have reached a

degree of maturity and performance not considered possible beforehand.

    TPMS are effective - but there are drawbacks. If warning thresholds are too

strict, drivers hesitate to take immediate action. The TNS Sifo study found

that warnings at 20% pressure loss, the current EU limit and the strictest

worldwide, are regarded as too early by every fourth driver. At 15% pressure

loss, more than half of drivers would perceive the warning as too early and

ignore it the next time.

    A tire pressure warning is always bad news and making drivers pay for it

neither makes it more popular nor effective."

     http://www.multivu.com/mnr/56623-nira-dynamics-tire-study

    SOURCE: NIRA Dynamics AB

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