◎GfKがブランドを成功に導く「ヒューマン・リレーションシップモデル」を発表

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◎GfKがブランドを成功に導く「ヒューマン・リレーションシップモデル」を発表

AsiaNet 50930

共同JBN 1289 (2012.10.19)

◎GfKがブランドを成功に導く「ヒューマン・リレーションシップモデル」を発表

【ニュルンベルク(ドイツ)2012年10月18日PRN=共同JBN】市場調査会社GfKはブランドの成功を支援するため、ブランドと消費者の感情的・社会的つながりを明らかにする“ヒューマン・リレーションシップモデル”を開発した。

GfKは、ブランドと顧客の関係性を測る新しい定量調査手法を開発した。これは、「ヒューマン・リレーションシップ(人間関係)」が、消費者とブランドの関係性を表すメタファーとテンプレートとして役立っているという考えに基づいている。

この新しい手法は、GfK Vereinとブランド・エクスペリエンス分野の最高権威であるスーザン・フォルニエ教授(ボストン大学)によって共同開発された。これは11カテゴリー、250以上のブランドを対象とした世界的規模の研究開発に基づいている。

GfKのイノベーション/ブランド&カスタマー・エクスペリエンスチーム グローバル・ディレクターであるジョン・ウィッテンブレーカー氏は次のように述べている。

「リレーションシップは元来、感情的かつ社会的なものであり、この2つは消費者行動を決定づける最も重要な要素である。そしてリレーションシップ・メタファーは、消費者およびブランド・マネージャーにとって直感的なものである。私たちは消費者がブランドを『最愛のヒーロー』対『身近な尊敬するパートナー』のように見ていると知り、消費者の『期待と同意』や『成功と失敗』の推進力について理解した。この手法は伝統的なブランド・ファネルをしのぐものだった。なぜなら、これは、消費者がブランドに抱くリレーションシップ寿命を説明するものであり、長期的なブランド成功の鍵といえる、顧客の生涯価値(ライフタイムバリュー)のマネジメント戦略を提供するからである」

GfKは、どのブランド・エクイティ(特性、イメージ、関係性など)がリレーションシップを育て、また衰退させるか、ということを把握する統計的モデルを開発した。これはブランド・マネジメントやカスタマー・エクスペリエンスを向上させる方法を提言するものである。また、前述したように、このパフォーマンス・モデルはブランド・リレーションシップとビジネスの成果の明確な関係性を示している。

この消費者とブランドのリレーションシップ・モデルは、広告調査、イメージ調査、ブランド・ロイヤリティー調査といった枠にとらわれない、待望の共通言語となるだろう。GfKはブランドとカスタマー・エクスペリエンス緊密な関係性について着目している。

▽GfKについて

GfKは11,000人以上のエキスパートを擁し、世界100ヵ国以上における消費者の生活、思考、購買動向を日々調査し、新しい見識を提供する世界トップクラスの市場調査会社である。

詳細についてはウェブサイトhttp://www.gfk.com

またはTwitter(http://www.twitter.com/gfk_group)まで。

▽問い合わせ先

John Wittenbraker

John.Wittenbraker@gfk.com

PR CONTACT:

Amanda Wheeler

Amanda.Wheeler@gfk.com

M: +44-7919-624-688

ソース:GfK

GfK 'Human Relationship' Model Reveals Connections That Drive Brand Success

PR50930

NUREMBERG, Germany, Oct. 18 /PRN=KYODO JBN/ -

     GfK is helping marketers drive brand momentum and market success by using

a 'human relationship' model that reveals consumers' emotional and social

connections with brands.  

     GfK has developed a new quantitative approach to brand and customer

management research based on the idea that human relationships serve as both

metaphors and templates to describe consumers' relationships with brands.  

     This new approach was developed in collaboration with the GfK Association

and Prof. Susan Fournier (Boston University), one of the foremost experts in

brand experience management.  It is based on an extensive global R&D initiative

across 11 categories and over 250 brands.  

     John Wittenbraker, Global Director of Innovation, Brand & Customer

Experience at GfK, explains, "Relationships are inherently emotional and social

- which are also the two most important engines of consumer behavior. And

relationship metaphors are intuitive for consumers and brand managers alike.

So, when we learn that some consumers view the brand as a 'Beloved Hero' versus

a 'Close Admired Partner', everyone understands the nuances - such as the

consumer expectations and permissions, and drivers of success and failure. This

approach moves us beyond the traditional brand funnel - and, because it

accounts for the lifespan of relationships that consumers have with brands, it

also delivers strategies for managing customer lifetime value, which are key to

long-term brand success."

     GfK has developed statistical models that identify which brand equities

(such as features, imagery, relationship dimensions) drive relationship growth

and decline. This is providing their clients with clear guidance on how to

improve brand management and customer experience. And their performance models

have already shown a clear connection between these brand relationships and

business outcomes.

     This model of consumer-brand relationships presents a much-needed common

language across advertising, brand and loyalty research - and is part of GfK's

focus on the close connections between brand and customer experiences.  

     About GfK

GfK is one of the world's largest research companies, with more than 11,500

experts working to discover new insights about the way people live, think and

shop, in over 100 markets, every day. To find out more, visit

http://www.gfk.com or follow GfK on Twitter: http://www.twitter.com/gfk_group

     CONTACT:

     John Wittenbraker

     John.Wittenbraker@gfk.com

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     SOURCE: GfK

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