◎ArtpriceがArt Stage Singaporeと戦略的提携関係を結ぶ

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◎ArtpriceがArt Stage Singaporeと戦略的提携関係を結ぶ

AsiaNet 51157

共同JBN 1377 (2012.10.26)

◎ArtpriceがArt Stage Singaporeと戦略的提携関係を結ぶ

【パリ2012年10月25日PRN=共同JBN】Artpriceが先の年次報告で予測していたように、アジア全体が2012年の世界アート市場の55%以上に匹敵することになり、2015年には最低でもシェアが65%から70%に達することが確実になっている。

しかし、中国が41%の市場占有率で米国の23%を上回り、明確な優位を保っているにもかかわらず、世界人口の61%を占めるアジアは極めて複雑な市場であり、地元の事情を理解できないでいる西欧の企業には正真正銘の悪夢にすらなり得る。

例を挙げると、アジアのアート市場に関する「市場占有率」の問題は、実のところ見た目よりはるかに複雑である。紙の上では中国が明らかにリーダーに見える。しかし、シンガポール、香港、インドネシア、台湾、日本、韓国、フィリピンもまた同じようにリーダーを主張する権利がありそうだ。

現実には、アジアのアート市場への主要なエントリーポイントはわずか2カ所である。(そのアート市場には中国、インド、東南アジア、アラビア半島、オーストラリア・ニュージーランドが含まれる)。そしてその2カ所は大手金融・ウエルスマネジメント・センターである香港とシンガポールだ。Artpriceは、2012年8月初旬から香港に複数のオフィスを設置するため積極的にかかわってきた。しかしながら、依然として他の主要ゲートウエーを通じたアクセスに欠けており、なかんずくアジアで最も大切なゲートウエーであらゆる文化的多様性を備えたシンガポールとのアクセスを欠いていた。

シンガポールは,極めて高い生活水準、安定した政治、財政力を備えたコスモポリタンでダイナミックな国際的都市国家である。同国にはまた、アジアのアート市場の需要に応える重要なアートシーン、強力なミュージアム業界、自由港がある。さらに、シンガポールは、ブロードバンド・インターネット普及率が世界のトップ3に入っている国でもある。Artpriceはここに、大手の国際アートフェアであるArt Stage Singaporeとの間で長期間にわたる提携関係を結んだことを発表する。Artpriceが提携を結んだ理由は、Art Stage Singaporeが創立されて以降、教育書籍の共同制作と出版、アジアの主要な美術品収集家向けの恒常的なデジタルデータ・ストリーム、さらにはArt Stage Singaporeの開会にインターネット(ArtpriceのPMN=登録商標)上で最重要なバリューチェーンを追加構築するために高い価値のある顧客プールしたデータベース作成などにおいて、熟成した関係にまで発展していたからである。

2012年末までに具体化される予定である今回の戦略的提携は、Art Stage Singaporeの創立者でリーダーであるロレンツォ・ルドルフ氏とArtpriceの最高経営責任者(CEO)兼創立者、ティエリ・エアマン氏の2人が中心となって推進してきた。

ティエリ・エアマンCEOは次のように語っている。「アジアにおける主要な基準になるようシンガポール政府から強力な政治的支援を受けているArt Stage Singaporeの成功は、創立者のロレンツォ・ルドルフ氏に負うところが大きい。ロレンツォ・ルドルフ氏はまぎれもなく世界トップ5に入る『マーケットメーカー』(アート市場に自分の意見を反映する重鎮)である。ルドルフ氏のキャリアは1990年代のArt BaselからArt Basel Miami、上海のShContemporaryに至るまで、素晴らしくて非の打ち所がない。Art Stage Singaporeは、世界アート市場、特にアジアのアート市場に精通した詳細な知識が結実したものである。アジアのアート市場については、欧州や米国の組織はどこも、Art Stage Singaporeのようなアート市場に関する専門知識を持ち得ていない。Art State Singaporeは2013年1月、アートの面でアジアにおける最もダイナミックな国であり、Artpriceにとっても新しい『チャンスの国』であるインドネシアに焦点を合わせる。同様に、Art Stage Singaporeがオーストラリアとニュージーランドの画廊に築いた確固たるプレゼンスによって、Artpriceは『世界展開』を完結することになる」

ロレンツォ・ルドルフ氏は次のように述べている。「Art Stage Singaporeは、南アジアとアジア太平洋地域をカバーする唯一の国際的美術展覧会であり、この地域のコレクター、アーティスト、アマチュア・アートバイヤー,美術館関係者、画廊が避けて通れない場所として機能している。2013年の展覧会では、インドネシア・アート(インドネシア館)のすばらしいバイタリティーを展示し、Art Stage Singaporeはアジアで最初のバーチャル・アートフェア(Art Stage+)も紹介する」

展覧会のかなりの部分は、新興国の著名なアーティスト30人に関する展示(Art Stage Singapore Initiative)とシンガポールの国家プラットフォーム(National Art Council、NAC)に充てられる予定である。また世界中から集められた130のギャラリー(パンアジア80%、国際関係20%)の中で、オーストラリアからの展示がかなりの部分を占めることになりそうだ。最後に、Art Talksは、アジアとその他の国での世界的なアートのトレンドに関する話題を提供する。Art Stage SingaporeがArtpriceと戦略的提携したことによって、「大アジア圏」をはじめとする地域から参加する一流のコレクターに対して、アート市場が提供できるすべてのサービスとバリューチェーンが提供される。

アート市場情報の世界的リーダーとしてArtpriceは、Art Stage Singaporeの極めて高度な戦略とディレクターのロレンツォ・ルドルフ氏を支持し実行する。シンガポールは、国によって文化が強力にサポートされた個人資産管理の拠点国家として、アジアのスイスと見られている。シンガポールは、文化的対話と新しいアーティスティックなメディアの面で、アジア・アート市場のエリート的セグメントの中心になると命運づけられている。Artpriceの香港における存在とStandardized Auction & Fixed-Price Marketplaceが近く立ち上がることによって、Artpriceは3年以内に世界アート市場の70%近くに迫るアジアのアート市場の中核で主要な位置を占めることになる。Artpriceは、Art Stage Singaporeにおける顧客取引で優先して使用されるチャンネルになるだろう。

Art Stage Singaporeにとっては、Artpriceとの提携で世界における美術展覧会の日程に関する問題が解決することになり、一方Artpriceにとっては、この提携によって物理的プレゼンスを得ることと、アジアの主要なコレクターと強力で個別の人脈を築くチャンスを得ることになる。

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Artpriceは50万人以上の美術家を対象とし、2700万件以上の索引、オークション結果を含む美術品市場データバンクの世界的なリーダーである。Artprice Images(登録商標)は1700年から現在に至る美術作品の画像、彫版印刷物1億800万点のライブラリーである世界最大の美術品市場リソースと、Artpriceの美術史家のコメントに対する無制限のアクセスを提供している。Artpriceは4500の国際的競売人からの情報で永続的にデータベースを更新しており、美術品市場の傾向に関する日々の情報を主要通信社と6300の国際的報道機関に提供している。Artpriceは171万人の会員(ログイン会員)に向けて、今や世界の主流になったStandardised Marketplace(登録商標)にフランス関連法(paragraphs 2 and 3 of Article L 321.3 of the French Code of Commerce)の規制に基づき個人契約、またはオークションによる美術品売買用に標準化された広告を掲載している

Artpriceの株式はユーロネクスト・パリSRD longのみのユーロネクスト・パリ、ユーロリスト・コンパートメントに上場:ユーロクリア:7478-ブルームバーグ:PRC-ロイター:ARTF。

アルケミーとArtpriceの世界に関する情報は以下のサイトを参照。

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Artpriceの本部は有名な現代美術館Abode of Chaos / Demure du Chaosにある。

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Artpriceはアート市場の標準化を加速している。

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ソース:Artprice.com

Artprice and Art Stage Singapore Form Strategic Partnership in Asia

PR51157

PARIS, Oct. 25, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

     As predicted in previous annual reports, Artprice confirms that Asia, as a

whole, will represent over 55% of the global art market in 2012 and a minimum

share of 65% to 70% by 2015.  

   

    However, despite China's apparent domination - with a 41% market share far

ahead of the USA with 23% - Asia, with 61% of the world population, is a highly

complex market and can even be a veritable nightmare for Western companies that

have failed to understand the local terrain.

    For example, the question of "market share" on the Asian art market is in

fact far more complicated than it first appears. On paper, China looks the

obvious leader; but Singapore, Hong Kong, Indonesia, Taiwan, Japan, South Korea

and the Philippines could also justifiably make the same claim.

    In reality, there are only two major entry points to the Asian art market

(which includes China, India, South East Asia, the Arabian Peninsula, and

Australia & New Zealand) and both are leading financial and wealth management

centres: Singapore and Hong Kong. Artprice has been intensely involved in

setting up its offices in Hong Kong since early August 2012. However, it still

lacked access through the other major gateway and indeed the most important one

for Asia as a whole, Singapore... with all of its cultural diversity.

    Singapore is a cosmopolitan, dynamic and global City-State with a very high

standard of living, political stability and financial strength. It also has a

significant art scene, a powerful museum industry and a free port that meets

the needs of the Asian art market. In addition, Singapore is ranked among the

top three countries of the world in terms of broadband Internet

penetration.     Artprice is pleased to announce that its long-term alliance

with the important international art fair, Art Stage Singapore since the

latter's inception has been extended into a mature partnership for the joint

production and publishing of educational books and permanent digital data

streams for major Asian art collectors and the pooling of high-value client

databases to create a vital chain of additional value on the Internet

(Artprice's PMN(R)) between editions of Art Stage Singapore.

    This strategic alliance, that will materialize by the end of 2012, is

driven primarily by the two companies' respective founders and leaders: Lorenzo

Rudolf, founder of Art Stage Singapore and Thierry Ehrmann, CEO and founder of

Artprice.

    According to Thierry Ehrmann: "Art Stage Singapore - which enjoys strong

political support from Singapore's government in its bid to become a major

reference in Asia - owes its success to its founder Lorenzo Rudolf. Lorenzo

Rudolf is undoubtedly one of the top 5 global "market makers" (major players

who impose their views on the Art Market). Lorenzo Rudolf's career has been

impressive and faultless: from Art Basel in the 1990s, to Art Basel Miami and

ShContemporary in Shanghai. Art Stage Singapore is the fruit of an intelligent

and intimate knowledge of the global art market and especially the Asian Art

Market, where no European or American has acquired such a high level of art

market expertise. In January 2013, Art Stage Singapore will focus its attention

on Indonesia, the most dynamic emerging country in Asia in terms of art, and a

new "land of opportunity" for Artprice. Likewise, the strong presence of

Australian and New Zealand galleries at Art Stage Singapore will complete

Artprice's "global rollout."

    According to Lorenzo Rudolf: "Art Stage Singapore is the only international

art fair that covers South Asia and the Asia Pacific zone and which functions

as the unavoidable rendez-vous for collectors, artists, amateur art buyers, art

institutions and art galleries from both sides of Asia. The 2013 edition will

showcase the extraordinary vitality of Indonesian Art (Indonesian Pavilion) and

will allow Art Stage Singapore to present the first virtual art fair in Asia

(Art Stage+).

    A significant portion of the fair will be devoted to a presentation of

thirty well-known artists from emerging countries (Art Stage Singapore

Initiative) and to the presentation of Singapore's State platform (National

Arts Council - NAC). There will also be a strong Australian element among the

130 galleries from around the world (80% Pan Asia, 20% International). Lastly,

Art Talks will present a global view of art trends, both in Asia and rest of

the world. Art Stage Singapore's strategic alliance with Artprice offers

prestigious collectors from "Greater Asia" and beyond all the imaginable

services and chains of value that the art market can provide".     Artprice -

as global leader in art market information - supports and validates the highly

sophisticated strategy of Art Stage Singapore and its director Lorenzo Rudolf.

Singapore is considered the Switzerland of Asia, a hub for private wealth

management with very strong State support for culture. In terms of cultural

dialogue and new artistic media, Singapore is destined to become the center of

the elitist segment of the Asia art market. Artprice's presence in Hong Kong

and the forthcoming launch of its Standardized Auction & Fixed-Price

Marketplace will give Artprice a key place at the core of the Asian art market,

which will account for close to 70% of the global art market in less than three

years. Artprice will the preferred channel for customer transactions at Art

Stage Singapore.

    For Art Stage Singapore, the alliance with Artprice solves problems related

to the calendar of global art fairs while for Artprice it provides a physical

presence and an opportunity to irrigate the powerful and discrete networks

behind the major Asian collectors.

    http://www.artprice.com (c) 1987-2012 thierry Ehrmann

    Artprice is global leader in art-price and art-index databanks with more

than 27 million indices and auction results covering more than 500,000 artists.

Artprice Images(R) gives unlimited access to the largest art market resource in

the world, a library of 108 million images or engravings of artworks from 1700

to the present day, along with comments by Artprice's art historians. Artprice

permanently enriches its databanks with information from 4,500 auctioneers and

publishes a constant flow of art market trends for the main news agencies and

6,300 international written media. Artprice diffuses its advertisements (ads)

to its 1.71 million members (member log in) who now represent the world's

largest Standardised Marketplace(R) for the acquisition and sale of artworks at

fixed-price or via its auction brokerage system (regulated by paragraphs 2 and

3 of Article L 321.3 of the French Code of Commerce).

    Artprice is listed on compartment B of Eurolist by Euronext Paris, SRD long

only: Euroclear: 7478 - Bloomberg: PRC - Reuters: ARTF

    Discover Alchemy and Artprice's universe on

http://web.artprice.com/start.aspx?l=fr&video=1 whose headquarters is the

famous Museum of Contemporary Art : the Abode of Chaos / Demeure du Chaos.

    Follow all the art market news with Artprice on Twitter:

    http://twitter.com/artpricedotcom

    Artprice accelerates its standardisation of the Art Market.

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    Contact: Josette Mey - tel: +33(0)478-220-000, e-mail: ir@artprice.com

SOURCE: Artprice.com

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