◎米ジョージア州港湾当局のサバンナ港しゅんせつ計画が最終認可

ジョージア州港湾当局

◎米ジョージア州港湾当局のサバンナ港しゅんせつ計画が最終認可

AsiaNet 51313

共同JBN 1382 (2012.11.9)

【香港、北京2012年11月8日】米ジョージア州港湾当局(Georgia Ports Authority、GPA)はこのほど、サバンナ港しゅんせつ計画に対する最終的な認可を取得した。これによってサバンナ港はパナマ運河を通過できる最大船型(ポストパナマックス)船舶により効率的なサービスを提供して、年間2億1300万ドルのコンテナ船貿易の船積みコストを削減することができる。

米陸軍(土木工事部門)のジョーエレン・ダーシー次官補は、サバン港拡張計画(SHEP)を認可する10月26日付の決定記録を発表した。

GPAのカーティス・フォルツ事務局長は「決定記録は、これが国家の最優先プロジェクトであると認めている。それは15年年間の努力の結果である大きな成果である。この港湾が果たそうとしていることの再確認である」と語った。

エンジニア集団による研究調査は、サバンナ港しゅんせつによってより効率的にサービスを提供できるポストパナマックス船舶は今後50年にわたり年間2億1300万ドルまで、コンテナ船取引の船積みコストを削減し、この期間中の経済便益は総額106億500万ドルとなることを示している。コンテナ船当たりのコスト削減は、米国の2万1000余りの企業の損益およびサバンナ港を経由した数千の国際的な商用船積みの損益を低減する。

決定記録は、47フィートまでのサバンナ港のしゅんせつは経済的に採算に合い、環境を破壊せず、最も関心のある全米および国際的取引となることを示している。

フォルツ事務局長は「プロジェクトは供給チェーンに極めて大きな価値をもたらす。それ故にこのプロジェクトは米国政府から強力に支持されている」と語った。

47フィートの計画された新しいしゅんせつは、主要な世界的貿易目的地としてのサバンナ港の立場を強化し、同港はより効率的に便宜供与することができるようになる。さらに、全体的な船舶航行が改善し、より幅広い海路旋回、より大きな旋回海域が得られる。サバンナ川は1日2回7フィートの潮の流れの変化があり、2方向のコンテナ船往来をホストする。

GPAのロバート・ジェプソン会長は「コンテナ容積9200TEU(1 TEUは5.9m×2.3m×2.3m)級のコンテナ船MSC Romaなどの船舶がすでに、スエズ運河経由でサバンナ港に入港している。パナマ運河の拡張は米国東海岸を訪れるこれら船舶の数が増えると期待され、そのためにはサバンナ港がこれら船舶やより大型船舶を受け入れる準備が重要である」と語った。

パナマ運河の拡張は2015年に完了する予定であり、パナマ運河を通じて米国東海岸に出入りする船舶の最大限可能な喫水は39.5フィートから50フィートに増加する。

ジョージア州はすでに、総額6億5200万ドルの経費が予測されるSHEPに対して、1億8100万ドルの資金提供を約束している。決定記録が公表された現在、連邦政府の建設資金がプロジェクトの前進に向けて充当されることができる。

SHEPに対する行政認可は、16年に及ぶ研究調査とGPA、米環境保護庁、米魚類野生生物局、米海洋漁業局その他連邦・州関係当局とともに非政府利害関係者間であらゆる関心事を判別、対応するための前例のない協力によって生まれた。しゅんせつプロジェクトは、地域人口、野生生物、環境を全面的に考慮して実施される。

フォルツ事務局長は「SHEPは当港湾局の地滑り的インフラストラクチャー改善と相まって米南東部通路としての当港湾の立場を強化する。道路と鉄道によるアクセスは、将来に向けて十分に業界のニーズに貢献する」と語った。

サバンナ港は米国4番目に通行量が多い港湾である。この港湾は米国にあるすべての港湾の中で最大の持続的キャンパスである利点があり、これから行われるしゅんせつ計画は、世界の船舶運送とロジスティックスで主要な寄港地として立場を強化する。サバンナ港は2つの一級鉄道であるNorfolk SouthernおよびCSXの重量制限なしのオンターミナル鉄道施設を経由したサービスを受けられる。サバンナ港は鉄道によってアトランタ、バーミングハム、シャーロット、メンフィス、オーランドなど人口密集センターに最も近く、最速でつながる。I-16(東部/西部)およびI-95(北部/南部)道路に近接していることは、全米の主要都市、製造地点に1日もしくは2日のドライブで到達できることを意味している。

サバンナ港は2011会計年度の米国製品輸出の取り扱いトン数で2番目に多忙なコンテナ港だった。

ジョージア州の深い水深の港湾と内陸部のバージ・ターミナルは、年間に同州全体で35万2000余りのジョブを支え、185億ドルの所得、669億ドルの歳入、25億ドルの国税と州税に貢献して、ジョージア州の経済を支えている。

さらに詳しい情報は以下に問い合わせることができる。

 GolinHarris (PR representation in Hong Kong)

 Annie Leung

 +852-2501-7918

 annie.leung@golinharris.com

 GPA

 Senior Director of Corporate Communications

 Robert Morris

 +1-912-964-3855

 rmorris@gaports.com

GPA ウェブサイトはwww.gaports.comを参照。

ソース:Georgia Ports Authority

Green Light for Savannah Harbour Expansion Project

PR51313

HONG KONG and BEIJING, Nov. 8, 2012 /PRN=KYODO JBN/--

Record of Decision prepares America's fourth busiest container port for

'Post-Panamax' era

The Georgia Ports Authority has received final approval for its harbour

deepening, which will allow the Port of Savannah to more efficiently serve

Post-Panamax vessels and lower shipping costs for containerised trade by US$213

million a year.

Assistant Secretary of the U.S. Army (Civil Works) Jo-Ellen Darcy issued the

Record of Decision Oct. 26, approving the Savannah Harbor Expansion Project

(SHEP).

"The Record of Decision affirms that this is a project of national

significance," said GPA Executive Director Curtis Foltz. "It is a major

milestone culminating what has been a 15-year effort. It is proof once again

this port is going to deliver."

Corps of Engineers studies show that Post-Panamax vessels more efficiently

served by a deeper harbour in Savannah will lower shipping costs for

containerised trade by US$213 million a year over the next 50 years, for a

total economic benefit of US$10.65 billion during that span. Decreased costs

per container will lower the bottom line for the more than 21,000 U.S.

businesses, and thousands of international businesses shipping via the Port of

Savannah.

The Record of Decision demonstrates that deepening the Savannah harbour to 47

feet is economically viable, environmentally sustainable, and in the best

interests of national and international trade.

"The project delivers tremendous value to the supply chain," Foltz said. "That

is why it is so strongly supported by the United States government."

The planned new depth of 47 feet strengthens the Port of Savannah's position as

a major global trade destination, allowing it to more efficiently accommodate

Post-Panamax containerships. Additionally, general navigation will be improved,

with wider channel turns and a larger turning basin. The Savannah River, which

features a seven-foot tidal change twice a day, will continue to host two-way

containership traffic.

"Ships such as the 9200-TEU MSC Roma already call on the Port of Savannah via

the Suez Canal," said GPA Chairman Robert Jepson. "The Panama Canal expansion

is expected to increase the number of these ships calling on the U.S. East

Coast, so it is vital that our ports prepare for these and larger vessels."

Scheduled for completion in 2015, the Panama Canal expansion will increase the

maximum possible draft of vessels traveling to and from the U.S. East Coast via

Panama from 39.5 feet to as much as 50 feet.

The State of Georgia has already committed US$181.1 million to the SHEP, which

is expected to cost a total of US$652 million. Now that a Record of Decision

has been issued, federal construction funds can be appropriated to move the

project forward.

The Administration's approval for SHEP comes after 16 years of study and

unprecedented collaboration between GPA, U.S. Environmental Protection Agency,

the U.S. Fish and Wildlife Service, the National Marine Fisheries Service, and

other federal and state agencies, as well as non-governmental stakeholders, to

identify and address all concerns. The deepening project will be carried out

with full consideration of the local population, wildlife and environment.

"SHEP, in combination with our improved landside infrastructure, further

strengthens our position as a Southeast gateway," Foltz said. "The road and

rail access will serve this industry's needs well into the future."

The Port of Savannah is the fourth busiest port in the U.S. It benefits from

the largest continuous campus of any port in the country, and the forthcoming

deepening strengthens its position as a major destination in global

transportation and logistics. The Port of Savannah is served by two Class I

rail providers, Norfolk Southern and CSX, via on-terminal rail facilities with

no weight restrictions. The Port of Savannah is closest and fastest by rail to

the major population centers of Atlanta, Birmingham, Charlotte, Memphis and

Orlando. Immediate access to I-16 (East/West) and I-95 (North/South), means key

cities and manufacturing points throughout the U.S. Southeast and Midwest may

be reached within a one- to two-day drive.  

The Port of Savannah was the second busiest U.S. container port for the export

of American goods by tonnage in FY2011. It also handled 8.1 percent of the U.S.

containerised cargo volume and 11.6 percent of all U.S. containerised exports

in FY2011.

Georgia's deepwater ports and inland barge terminals support more than 352,000

jobs throughout the state annually and contribute US$18.5 billion in income,

US$66.9 billion in revenue and US$2.5 billion in state and local taxes to

Georgia's economy.

For additional information, please contact

GolinHarris (PR representation in Hong Kong):

Annie Leung

+852-2501-7918

annie.leung@golinharris.com

GPA

Senior Director of Corporate Communications

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rmorris@gaports.com

Visit the GPA web site at www.gaports.com  

SOURCE  Georgia Ports Authority

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