◎BMWグループの10月の販売台数が過去最高を記録

BMWグループ

◎BMWグループの10月の販売台数が過去最高を記録

AsiaNet 51308

共同JBN 1378 (2012.11.9)

【ミュンヘン2012年11月9日PRN=共同JBN】

*BMWグループの10月の販売台数は過去最高の15万7618台

*BMWブランドの総販売数は15.4%増加

*ロバートソン氏:この勢いの継続を目指す

BMWグループの10月の販売台数の伸びは再び2桁になった。総数15万7618台のBMW、MINI、ロールスロイス自動車が顧客に納車され、前年同月(13万9284台)から13.2%上昇し月間として最高を記録した。1月から10月末まで販売総数は149万3153台となり、2011年同期(137万1903台)に比べ8.8%上昇し、BMWグループにとって過去最高となった。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121109/573659

BMW AGの取締役でBMWセールス&マーケティング担当上級副社長のイアン・ロバートソン氏は次のように語った。「BMWグループは、記録的な第3四半期に続いてこの10月に、過去最高の販売を記録した。われわれは先月、多くの市場、とりわけアジアと米大陸(アメリカス)で堅調な伸びを達成しており、さらに来月もこの勢いの継続を目指す。われわれは、欧州市場のいくつかで逆風があるものの、2012年に新販売記録を達成する道を順調に歩んでいる」

アジアにおけるBMWグループの10月の販売台数は、36.5%上昇して4万1028台(前年同月3万67台)となった。同社は2012年の10カ月間にアジアで大幅な伸びを記録し、販売台数は28.1%上昇して39万8870台(前年同期31万1290台)となった。中国本土では10月に2万7828台が納車された。これは前年同月(1万8346台)を51.7%上回っている。この大幅な伸びは、現地生産のBMW X1とBMW 3シリーズロング・ホイールベースの増産、および昨年末はBMW 3シリーズが在庫切れとなったためである。中国本土では年初から現在までに26万4884台のBMWとMINI自動車が販売され(前年19万5868台)、35.2%の上昇になっている。

米州はBMWグループは10月に大きな成長を見せ、3万9154台が納車されて前年(3万2626台)から20.0%の伸びとなった。米州では年初来33万42台が顧客に渡された(前年同期30万6190台/7.8%上昇)。米国におけるBMWグループの販売台数は10月18.5%上昇して3万2339台(前年同月2万7288台)となり、2012年年初から10月末までのBMWグループの販売台数は26万7267台となって2011年同期の24万6602台から8.4%上昇した。

欧州におけるBMWグループの10月の販売台数は7万1368台(前年同月7万1587台/0.3%減)だった。2012年1月-10月のBMWグループの販売台数は昨年同期とほぼ同水準で、総数71万1197台(前年同期70万6600台/0.7%増)だった。

世界におけるBMWブランドの10月販売台数は15.4%伸びて13万2823台だった(前年同月11万5141台)。BMW 1シリーズへの需要は引き続き堅調で,販売は36.3%増の1万9986台(前年1万4668台)だった。BMW 3シリーズの販売も堅調で、3万7123台と前年同月の3万1768台から16.9%上昇した。BMW 5シリーズの販売は0.1%上昇して2万6404台となった(前年2万6371台)。BMW X1は引き続き勢いを持続して販売台数は38.4%増の1万4090台となった(前年1万178台)。BMW X3シリーズの販売は堅調に推移し、1万2668台が納車された(同1万951台/15.7%増)。

上級車セグメントのBMW自動車もまた好調だった。BMW 6シリーズの販売台数は2113台と前年の1153台から83.3%上昇した。BMW X5の販売台数は16.4%増の9630台(前年8273台)、BMW X6の販売台数は24.4%増の3794台(同3050台)。1月-10月の間にBMWブランド自動車は124万2817台が納車され、前年同期(113万7096台)を9.3%上回った。

MINIは10月、世界全域で2万4483台を納車し(前年同月2万3842台)、2.7%の微増だった。MINIは最大の市場である米国で8.7%増の5888台を販売し(同5415台)、4番目に大きい市場の中国で前年同月(1246台)より32.3%増の1648台を販売した。全世界におけるMINIの販売は1-10月間に前年同期(23万2065台)から6.7%増の24万7698台となった。

BMW Motorradは10月に7596台を納車した(前年同月7050台/7.7%上昇)。1月から10月までのモーターサイクルとマキシスクーターの供給は総数9万3540台(前年同期9万3942台/0.4%減)だった。Husqvarnaモーターサイクルは1月から10月までにHusqvaranaディーラー・ネットワークに対して8329台(同6775台/22.9%増)が引き渡された。10月の引き渡しは973台だった(前年同月675台/44.2%増)。

▽2012年BMWグループの10月および1-10月の販売台数概観

                                                              

                2012年10月    前年同月比     1月-10月度       前年同期比

BMW グループ自動車     157,618       +13.2%        1,493,153         +8.8%

BMW                         132,823       +15.4%        1,242,817         +9.3%

MINI                         24,483        +2.7%         247,698         +6.7%

BMW Motorrad                  7,596         7.7%           93,540         -0.4%

Husqvarnaモーターサイクル      973        +44.2%           8,329        +22.9%

▽BMWグループについて

BMWグループは、BMW、MINI、Husqvarna MotorcyclesおよびRolls-Royceのブランドを擁する、自動車およびモーターサイクルの世界的なトップ・メーカーのひとつであり 、世界14ヵ国に29の製造工場を有し、140ヵ国以上に販売網を構築しているグローバルな企業である。

2011年におけるBMWの自動車総販売台数は約167万台、二輪総販売台数が11万3,000台以上となっている。2011年度の売上高は688億2,000万ユーロ、税引き前利益は73億8,000万ユーロを計上した。また、2011年12月末時点における従業員数は約10万人である。

BMW グループは常に長期的な視野と責任ある行動を企業の指針とすることで成功をおさめており、その結果、すべてのバリュー・チェーンにおける環境的および社会的持続性、責任のある製品作り、さらには資源保護に対する明確なコミットメントを企業戦略の不可分な要素として確立している。このような努力が実を結び、 BMW グループはダウ・ジョーンズ・サステイナビリティ・インデックスの自動車部門において、8年連続でトップに選定されている。

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ソース:BMW Group

BMW Group Increases Sales by 13.2% in October

PR51308

MUNICH, Nov. 9, 2012 /PRN=KYODOJBN/ --

    - Best October ever with 157,618 BMW Group vehicles delivered

    - BMW brand sales volume up 15.4%

    - Robertson: We aim to continue the momentum

    The BMW Group's sales growth was once again in the double-digit range in

October. A total of 157,618 BMW, MINI and Rolls-Royce vehicles were delivered

to customers, an increase of 13.2% compared to the same month in the previous

year (139,284) and a new record high for the month. For the year to the end of

October, sales volumes climbed to 1,493,153 units, an increase of 8.8% compared

to the same period in 2011 (1,371,903) and a new all time high for the company.

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121109/573659 )

    Ian Robertson, Member of the Board of Management of BMW AG, responsible for

Sales and Marketing BMW: "Following a record third quarter, the BMW Group

posted its highest ever sales for the month of October. We achieved solid gains

in many of our markets last month, especially in Asia and the Americas and we

aim to continue the momentum in the next months. We are well on course to

achieve a new sales record in 2012, despite the headwind present in some

European markets."

    In Asia, BMW Group sales surged by 36.5% in October to 41,028 vehicles

(prev. yr. 30,067). The company made strong gains in Asia in the first ten

months of the year, with sales climbing by 28.1% to 398,870 vehicles (prev. yr.

311,290). Mainland China accounted for 27,828 deliveries in October, an

increase of 51.7% over the same month in the previous year (18,346). The

substantial gains can be attributed to the current ramp-up of the

locally-produced BMW X1 and BMW 3 Series Long Wheelbase, as well as the

year-on-year effect due to the run-out of the BMW 3 Series at the end of last

year. Year-to-date, 264,884 BMW and MINI vehicles have been sold in Mainland

China (prev. yr. 195,868), which reflects an increase of 35.2%.

    In the Americas, the BMW Group also experienced strong growth in October

with 39,154 vehicles delivered, an increase of 20.0% on the previous year

(32,626). Since the beginning of the year, 330,042 vehicles were delivered to

customers in the Americas (prev. yr. 306,190/ +7.8%). In the U.S., BMW Group

sales climbed 18.5% in October to 32,339 vehicles (prev. yr. 27,288).

Year-to-date, the BMW Group is up 8.4% on sales of 267,267 vehicles in the

first ten months of 2012 compared to 246,602 in the same period in 2011.

    In Europe, the BMW Group delivered 71,368 vehicles last month (prev. yr.

71,587/-0.3%). For the period from January to October, BMW Group sales remained

at around last year's level, with a total of 711,197 vehicles delivered (prev.

yr. 706,600/ +0.7%).

    BMW brand worldwide sales increased by 15.4% in October to 132,823 vehicles

(prev. yr. 115,141). Demand for the BMW 1 Series remained strong, with sales

climbing 36.3% to 19,986 units (prev. yr. 14,668). Solid gains were also

achieved by the BMW 3 Series, with 37,123 vehicles delivered last month (prev.

yr. 31,768/ +16.9%). Sales of the BMW 5 Series increased by 0.1% to 26,404

vehicles (prev. yr. 26,371). The BMW X1 continued its momentum with sales

jumping by 38.4% to 14,090 vehicles (prev. yr. 10,178). Sales for the BMW X3

continued to be strong with 12,668 units delivered (prev. yr. 10,951/ +15.7%).

     BMW vehicles in the upper segment also performed well: 2,113 units of the

BMW 6 Series were sold, an increase of 83.3% on the previous year (1,153);

sales of the BMW X5 increased by 16.4% to 9,630 units (prev. yr. 8,273) and

sales of the BMW X6 climbed by 24.4% to 3,794 units (prev. yr. 3,050). From

January to October, 1,242,817 BMW brand vehicles were delivered, which was 9.3%

higher than for the same period in the previous year (1,137,096).

     MINI delivered 24,483 vehicles worldwide in October (prev. yr. 23,842),

which was a slight increase of 2.7%. MINI saw sales increase by 8.7% to 5,888

units in its largest market, the U.S. (prev. yr. 5,415) and by 32.3% to 1,648

(prev. yr. 1,246) units in its fourth largest market, Mainland China. Sales for

MINI have increased by 6.7% to 247,698 vehicles in the first ten months of 2012

(prev. yr. 232,065).

    BMW Motorrad delivered 7,596 units in October (prev. yr.: 7,050 / +7.7%).

Supplies of motorcycles and maxi scooters from January up to and including

October totaled 93,540 units (prev. yr.: 93,942 / -0.4%). Husqvarna Motorcycles

supplied a total of 8,329 vehicles (prev. yr.: 6,775 / +22.9%) to the Husqvarna

dealer network from January up to and including October. Supplies in the month

of October totaled 973 vehicles (prev. yr.: 675 / +44.1%).

    BMW Group sales in/up to October 2012 at a glance

    

                                 In Oct    Comp. to     Up to/incl.   Comp. to

                                 2012      previous     Oct 2012      previous

                                           year                       year

    BMW Group Automobiles      157,618       +13.2%     1,493,153        +8.8%

    BMW                        132,823       +15.4%     1,242,817        +9.3%

    MINI                        24,483        +2.7%       247,698        +6.7%

    BMW Motorrad                 7.596         7.7%        93.540        -0.4%

    Husqvarna Motorcycles          973       +44.1%         8.329       +22.9%

    The BMW Group

    The BMW Group is one of the most successful manufacturers of automobiles

and motorcycles in the world with its BMW, MINI, Husqvarna Motorcycles and

Rolls-Royce brands. As a global company, the BMW Group operates 29 production

and assembly facilities in 14 countries and has a global sales network in more

than 140 countries.

    In 2011, the BMW Group sold about 1.67 million cars and more than 113,000

motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2011 was

euro 7.38 billion on revenues amounting to euro 68.82 billion. At 31 December

2011, the BMW Group had a workforce of approximately 100,000 employees.

    The success of the BMW Group has always been built on long-term thinking

and responsible action. The company has therefore established ecological and

social sustainability throughout the value chain, comprehensive product

responsibility and a clear commitment to conserving resources as an integral

part of its strategy. As a result of its efforts, the BMW Group has been ranked

industry leader in the Dow Jones Sustainability Indexes for the last eight

years.

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    SOURCE: BMW Group

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