◎50台近い自動車のデビューが確定  LAオートショー

Los Angeles Auto Show

◎50台近い自動車のデビューが確定  LAオートショー

AsiaNet 51336

共同JBN1358(2012.11.13)

【ロサンゼルス2012年11月13日PRN=共同JBN】LAオートショーのプレスデーには世界から24台、北米から25台のプレミアカーと初の先進技術が紹介される。

ロサンゼルス・オートショー(http://www.laautoshow.com)は13日、プレスデーの11月28-29日と一般公開の11月30日-12月9日のLAオートショーで、50台近い自動車がデビューすることを確認した。ちょうど2週間後にオープンするLAオートショーでは、世界のトップ自動車メーカーが製造した電気自動車からパフォーマンス、ラグジュリー・デザイン車までがデビューを果たす。デビューする自動車の数と世界の各国の主要自動車メーカーの出展は、自動車業界の強力な回復力と発表場所としてのLAオートショーの重要性の両方を象徴している。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20060612/LAM005LOGO

ことしデビューする自動車のラインアップからは、現在再起中の自動車業界を駆り立てている最もホットなトレンドと最先端の革新の感動的なミックスの場となることが約束されている。世界で初めてデビューする自動車は、クライスラー、フォード、ゼネラルモーターズ、および欧州自動車メーカーのBMW、フィアット、ジャガー、メルセデスベンツ、ポルシェ、フォルクスワーゲンが含まれている。ショー参観者はまた、アキュラ、ホンダ、現代、起亜、日産、スバル、トヨタからのモデルを含め、アジアブランドの世界的新デザイン発表に出会うことになる。このデビューではまた、最新の車載技術(http://www.laautoshow.com/advancedtechnologyshowcase)や燃料効率、ハイブリッド、電気、代替燃料自動車(http://laautoshow.com/PressDays)が含まれ、現在の自動車産業でグリーンがイノベーションの主要なテーマになっていることを表している。全体として、LAオートショーでは24台の電気駆動自動車、プラグイン電気自動車、少なくとも12台のクリーンディーゼル自動車および1ガロンあたり40マイル走行を達成する先進的4気筒ガソリンエンジンを備えた20台近い自動車が展示される。これら技術満載の自動車が勢ぞろいしたため、総計25の記者会見が予定され、世界50か国を超えるメディアが出席登録している。

LAオートショーのゼネラルマネジャー、アンディ・フゼジー氏は「北米の自動車産業は2008年以降最良の年間販売率を経験しており、このプラス成長がLAオートショーに出展されるデビュー車の数、さまざまな車種、変容中のテクノロジーにはっきり表れている」と語っている。

米国における最大のラグジュリー/パフォーマンス市場としてのロサンゼルス地域(http://www.laautoshow.com)を象徴するように、デビューを予定される50台のうち少なくとも12台はこのカテゴリーの車である。このセグメントに登場が予定される自動車には、2013 Acura RLXラグジュリーセダンの世界初登場、コンセプトカーBMW i8 Spyderハイブリッド・ロードスターの北米初登場およびBMWから内容未発表車のデビューが含まれている。ショーではまた、待望のJaguar F-TYPEコンバーティブル・スポーツカーの北米デビューとジャガーから未発表車の世界デビューが行われる予定。メルセデスベンツからは4台がデビューする予定で、SLS AMG Blackシリーズの世界デビューとまだ命名されていない自動車のデビューが含まれている。超高級車ベントレーは北米でデビュー展示し、ポルシェから超高級車部門の締めくくりとして、うわさになっている自動車のデビューと911Carrera 4の北米デビューが予定されている。

来年は自動車の効率に関する最高の年になりそうだ。AutoTrader.comによると、すべての自動車購入者が代替燃料に関心を持っており、2012年に極めて燃費の高いモデルはこれまでに54%増加している。今年のLAオートショー(http://www.laautoshow.com)は、このトレンドを反映し、グリーン・カテゴリーのすべてにわたりデビュー車が大幅に増える。今年のショーでは、フィアットから初の電気自動車Fiat 500eがデビューし、ゼネラルモーターズから全電気駆動のChevrolet Spark EVがこれもまた世界デビューする。フォードもこのカテゴリーに力強く進出しており、2013 Ford C-MAX Energiプラグイン・ハイブリッド、Fusion Energiプラグイン、Focus Electric、未発表車を含む複数の新車を世界に発表する。ホンダもまた、アコードの新しいプラグイン・ハイブリッドをデビューさせる。

このほかデビューする車は、現在路上で人気のあるすべてのセグメントにわたっており、5人乗りのFiat 500Lの北米バージョンに関する世界デビューのようなコンパクト・パフォーマンスカーが含まれている。Mini USAもこのセグメントで競争しており、PacemanとClubvanの北米デビューを行う。他の大きな発表はフォルクスワーゲンからで、2013 Beetle Convertibleを携えて世界デビューする予定。アジアの自動車メーカーもLAオートショーを複数の自動車の理想的な発表場所としている。現代は未発表の車とともに、Santa Feクロスオーバーのより長い車体で7人乗りのバージョンをデビューさせ、ホンダもミステリーワールド・デビューを予定している。さらに未発表車の世界デビューを計画しているのは日産、トヨタ、スバルである。マツダ6ミッドサイズ・スポーツセダンはこのショーで北米デビューする予定で、起亜はForteセダンの世界デビューを行う。2014年型三菱アウトランダーもまた、燃費向上とレーン逸脱警報システムを含む先進的安全技術を備えて北米デビューする。

今年注目のデビュー車に加えて、プレスデーだけで紹介されるものの中には、これらの車両に組み込まれたトランスフォーマティブ技術がある。自動車販売企業グループであるAuto Alliance(米国自動車工業会)がAdvanced Technology Showcase(http://www.laautoshow.com/advancedtechnologyshowcase)と名付けた紹介では、ドライバーをより安全にするために、現在より一層自動車に組み込まれつつあるアプリケーションとソリューションのリスト拡大が注目される。Auto Allianceが行った世論調査によると、10人中6人の消費者は次の車を購入する際ドライバー・アシスト技術を付けることに関心を持っている。これらのシステムは、これまでの指標だった馬力や1ガロンあたりの走行距離と同様に、ますます自動車購入者にとって重要になっている。

▽LAオートショーについて

2012年LAオートショーは、シーズン最初の主要な北米の自動車ショーとして、業界で最重要な新型車デビューの舞台になり、シーズンの方向を決定する。日程は11月28、29の両日がプレス向け、11月30日から12月9日までが一般公開される。メディア関係者がLAオートショーでプレスカードを受け取るためのオンライン登録は11月16日が最終日になる。プレスデーに続き、ショーは世界で最も参加者が多い一般向けオートショーになる。最新のショー関係ニュースおよび情報を得るには、

Twitter(twitter.com/LAAutoShow)、

Facebook(facebook.com/LosAngelesAutoShow)

でフォロー、アラートを受け取るためにはウェブサイト(LAAutoShow.com)で登録が必要。

ソース:Los Angeles Auto Show

▽問い合わせ先

Jessica Schmidt, Rogers Finn Partners

+1-310-552-4177

LAAutoShow@FinnPartners.com

Nearly 50 Vehicle Debuts Confirmed for the 2012 Los Angeles Auto Show

PR51336

LOS ANGELES, Nov. 13, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

24 world and 25 North American premieres, plus first-ever Advanced Technology

                           Showcase during Press Days

    The Los Angeles Auto Show (http://www.laautoshow.com) confirmed today that

nearly 50 vehicles will debut at the show Nov. 28-29 when it opens for Press

Days and Nov. 30-Dec. 9 for the public. Just two weeks away, the show will

feature world debuts ranging from electric vehicles to performance and luxury

designs from a global array of the world's top automakers. The number of debuts

and strong representation from the world's key auto manufacturing regions

underscore both the rebounding strength of the industry as well as the

importance of the Show as a launch venue.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20060612/LAM005LOGO)

    The debut lineup this year promises a compelling mix of the hottest trends

and cutting-edge innovations driving today's resurgent automotive industry.

Debuts include world- firsts from Chrysler, Ford and General Motors, as well as

European automakers such as BMW, Fiat, Jaguar, Mercedes-Benz, Porsche and

Volkswagen. Show-goers also will see global unveilings of new designs from

Asian brands, including models from Acura, Honda, Hyundai, Kia, Nissan, Subaru

and Toyota.

    The debuts also include the latest in-car technologies

(http://www.laautoshow.com/advancedtechnologyshowcase) as well as highlight

fuel-efficient, hybrid, electric and alternative fuel vehicles

(http://laautoshow.com/PressDays), demonstrating that green continues to be a

dominant shade of innovation in the industry. Overall, there will be two dozen

all-electric or plug-in electric models at the show, at least a dozen

clean-diesel vehicles and nearly 20 vehicles achieving 40-plus mpg with highly

advanced four-cylinder gasoline engines. Coverage of these technology-laden

vehicles promises to be extensive thanks to a total of 25 planned press

conferences and media registered from over 50 countries.

    "The auto industry in North America is experiencing its best annual sales

rate since 2008, and this positive growth can clearly be seen in the number of

debuts, broad range of vehicles and transformative technologies on display at

the show," said Andy Fuzesi, general manager of the LA Auto Show.

    Underscoring the L.A. region's status as the largest luxury and performance

(http://www.laautoshow.com) market in the country, of the 50 debuts slated, at

least a dozen will come from these categories. Planned bows in this segment

include the world debut of the 2013 Acura RLX luxury sedan, the North American

debut of the BMW i8 Spyder hybrid roadster concept as well as an undisclosed

world debut from the Bavarian marque. The Show will also play host to the

highly anticipated North American debut of the Jaguar F-TYPE convertible

sportscar as well as a yet-to-be-disclosed world debut from Jaguar.

Mercedes-Benz will have a total of four debuts including the world debut of the

SLS AMG Black Series and one yet-to-be-named world debut. Ultra-luxury

nameplate Bentley will be showing a North American debut and rounding out the

category, a hotly-rumored world debut is slated from Porsche as well as the

North American debut of the 911 Carrera 4.

    The upcoming year looks to be a banner year for vehicle efficiency.

According to AutoTrader.com, total shopper interest for alternative fuel and

highly fuel-efficient models is up 54 percent so far in 2012. This year's LA

Auto Show (http://www.laautoshow.com) reflects this trend and will host

significant debuts across all green categories. This year's show will feature

the debut of Fiat's first electric vehicle, the 500e as well as the first

all-electric vehicle for General Motors with the Chevrolet Spark EV, also

making its world debut. Ford is moving strongly into the category as well with

multiple new releases including the 2013 Ford C-MAX Energi plug-in hybrid, the

Fusion Energi plug-in, the Focus Electric and an undisclosed world debut. Honda

will also debut its new Accord plug-in hybrid.

    Other show debuts represent virtually every popular segment on the road

today, and include compact performance unveilings such as the world debut of

the North American version of the 5-passenger Fiat 500L. Mini USA will also

compete in this segment with the North American debut of the Paceman and the

Clubvan. Another big statement will come from Volkswagen, which will have the

2013 Beetle Convertible on hand for its world debut. Asian automakers have also

chosen LA as the ideal venue for multiple unveilings. Hyundai will debut a

longer, seven passenger version of its Santa Fe crossover along with an

undisclosed world debut, while Honda also has a mystery world debut planned.

More unrevealed world debuts are planned by Nissan, Toyota and Subaru. The

Mazda6 mid-sized sports sedan will have its North American debut at the Show

while Kia will present the Forte sedan for its world debut. The 2014 Mitsubishi

Outlander will also be making its North American debut with enhanced

fuel-efficiency and advanced safety technologies including a lane departure

warning system.

    In addition to the notable debuts this year, there will be a Press-Days

only showcase highlighting the transformative technologies increasingly

embedded in these vehicles. Dubbed the Advanced Technology Showcase

(http://www.laautoshow.com/advancedtechnologyshowcase) and presented by the

Auto Alliance, an industry trade group, the focus is on the expanding list of

applications and solutions now being designed into vehicles that make drivers

safer while more connected. An Auto Alliance poll shows that about 6 out of 10

consumers are interested in getting driver assist technology when they purchase

their next vehicle. These systems are increasingly as important to car buyers

as conventional metrics such as horsepower and miles per gallon.

    About the Los Angeles Auto Show

    As the first major North American auto show of the season, the 2012 LA Auto

Show will host some of the industry's most important new vehicle debuts and set

the tone for the rest of the year. The dates are Nov. 28 and 29 for press and

Nov. 30 - Dec. 9 for the public. The last day to register for press credentials

online for pick up at the Show is Nov. 16. Following Press Days, the show

becomes one of the best attended public auto shows in the world. To receive the

latest show news and information, follow the LA Auto Show on Twitter at

twitter.com/LAAutoShow, visit the Facebook page at

facebook.com/LosAngelesAutoShow and sign up for alerts at LAAutoShow.com.

SOURCE: Los Angeles Auto Show

    CONTACT: Jessica Schmidt, Rogers Finn Partners, +1-310-552-4177,

LAAutoShow@FinnPartners.com

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