◎免税品、トラベルリテール業界の売上高は500億ドルへ

TFWA

◎免税品、トラベルリテール業界の売上高は500億ドルへ

AsiaNet 51325

共同JBN1356(2012.11.15)

【パリ2012年11月11日PRN=共同JBN】「Generationによる最新の年間売上高の数字は、われわれの業界の売上高が2011年に460億ドルに達したことを示している。ドルに対する為替レートの好影響があるにしても、これは誇るべき実績である」

マルチメディアのニュースリリースを見るには以下をクリック。

http://www.multivu.com/mnr/58643-tfwa-world-exhibition-2012

カンヌのTFWA世界免税見本市で10月22日にエリク・ジュールモルテンセンTFWA会長は「われわれのブランド、回復の速さ、臨機応変さがぜいたく品を先頭にすべてのカテゴリーで成長を示した」とコメントしている。

同会長はさらにアジア太平洋地域の力強さを強調し、「2011年のこの実績は通貨不安が長引き、EU(欧州連合)特にユーロ圏の経済停滞が続いたこと、米国の経済、政治の弱さと北アフリカ、中東の社会的動揺を考慮すれば、さらに驚くべきものである」と述べている。

2012年の成長継続を指摘して同会長は「現在のこの方向を維持し、大きな危機を回避すれば、今年は売上高500億ドルを達成する方向に向かっている。最新の売上高成長はトラベルリテールが2015年までに600億ドル以上、2020年までに1200億ドルに達する可能性があることを示している」と語っている。

基調演説をした元米国務長官でAlbright Stonebridge Group会長のマドレーン・オルブライト氏は、現在の地政学的状況について博学な要旨を提供した。同氏は、常にグローバル化への傾向はあるが現在は変化が起きるペースが増大していると述べた。

同氏は4つの現実を指摘した。いくつかの国すなわち中国、ブラジル、ロシア、トルコの経済成長が経済的な力関係を変えたこと、新たな技術が中東4カ国の政府転覆、5番目の国の厳しい包囲という政治的変化に火をつけたこと、安全の脅威の変化がこれまで以上に大きくなったこと、何百万人に対する支援の根源である宗教の教義が紛争を起こしかねないことである。

同氏は結論として、「これらの問題を過小評価することはできないが、それによってパニックに陥ることもない」と述べている。

「全く新しい次元」をテーマとする会議では、JCDecauxのジャンシャルル・ドコー最高経営責任者(CEO)による消費者との約束の新たなモードについてのプレゼンテーション、エコノミストのキエル・A・ノルドストロム氏による社会の変化に対する未来のビジネス戦略についてのプレゼンテーションも行われた。

894人という記録的な数の代表が出席したTFWA世界免税見本市は、462人のブランドオーナーに何千もの製品を空港、航空会社、空港小売店、フェリー、クルーズライン会社などの免税品売店を代表するバイヤー、エージェント、代理店などの前で展示する機会を提供する場となった。見本市の広さは2万1000平方メートルで、この種のものでは最大の見本市だった。

トレードビジターの総数は2011年より4%増の記録的な6074人となり、1週間にわたるカンヌのショーにあふれ、全員が新しい傾向と最新製品に目を光らせていた。

展示された製品の多くはトラベルリテール専用のものである。消費者は街頭では見つからない製品のアピールに関心を示した。ブランドは新製品の世界的な発射台としてトラベルリテールを使うことが多く、TFWA世界免税見本市がバイヤーに初めて見せる場所になる。

世界的な免税品、トラベルリテール業界はダイナミックで有望な市場である。Generation Research社によると、2011年の総売上高は460億ドルで前年比約18%増、業界史上初めてアジア太平洋地域が160億ドル(前年比25%増)で、免税品、トラベルリテールの発祥の地である欧州の156億ドルを上回った。

空港はほぼ3分の2(61%)を占めて市場の首位に立っており、航空会社が6%、フェリーが5%、以下残りは市街地、国境、軍用免税店が占める。

世界市場における現在の経済問題にも関わらず、ファッション、アクセサリーから宝石、時計に至るぜいたく品は最も人気のある買い物で、毎年の売上高は約170億ドルに上る。香水、化粧品は伝統的に人気が高く、現在は売上高の3分の1(31%)を占める。ワインとスピリッツはトラベルリテール専用製品や店内カクテルバーなどの革新的なマーケティング技術が目立ち、売上高は約80億ドルである。

旅行者数の面では免税品、トラベルリテール業界の将来は保証されているが、業界は多くの困難に直面している。いくつかの政策が業界への脅威、国際空港の非航空売上高の流れへの脅威になっている。

TFWA世界免税見本市はブランドの世界への窓を提供するが、同時に業界参加者がこのような懸念を話し合ったり、快適な環境でネットワークしたりできるフォーラムも提供する。次のTFWA世界免税見本市は2013年10月20-25日にカンヌで開催される。

その前に業界幹部はドバイで11月25、26日に開催されるMEDFA会議、2013年5月12日から16日までシンガポールで開催されるTFWAアジア太平洋免税見本市に集まる。さらに、中国で発展途上の免税品、トラベルリテールに対する関心の高さに応えて、TFWAとAsia Pacific Travel Retail Association(APTRA)は、「中国に関する業界会議」を2013年3月5日から7日まで北京で主催する。

これらのイベントについての詳しい情報はhttp://www.tfwa.comへ。

詳しい情報の問い合わせは以下へ。

  TFWA Press Office - Kate Teagle

  Tel: +44-(0)-1784-434-666

  Email: press@tfwa.com

 http://www.tfwa.com

ソース:TFWA

Global Duty Free & Travel Retail Industry On Course for Annual Sales of 50 Billion US Dollars

PR51325

PARIS, Nov. 14, /PRN=KYODO JBN/ --

    

    "The most recent annual sales figures from Generation showed our industry

reached 46 billion US dollars in 2011. Even allowing for the positive impact of

exchange rates against the dollar, this was a performance to be proud of."

    To view the Multimedia News Release, please click:

    http://www.multivu.com/mnr/58643-tfwa-world-exhibition-2012

    Speaking at the annual TFWA World Exhibition Conference in Cannes on Monday

22nd October, Erik Juul-Mortensen, President of TFWA commented that, "Our

brands, resilient and resourceful, demonstrated growth across all categories,

with luxury goods leading the way."

    Highlighting the strength of the Asia Pacific region he continued, "This

2011 performance was all the more remarkable given the persistent currency

turmoil and the continued economic gloom within the EU, particularly the

Eurozone countries, a weak US economy and political and social unrest in North

Africa and the Middle East."

    Noting the continued growth in 2012, Juul-Mortensen said, "If we maintain

this current direction, and we avoid major crises, we are on course to achieve

sales of over US$50 billion this year. The latest sales growth forecasts see

travel retail potentially hitting $60 billion plus by 2015 and $120 billion by

2020."

    Keynote speaker Madeleine Albright, former U.S. Secretary of State and

Chair of the Albright Stonebridge Group provided an erudite summary of the

current geopolitical situation. She said that there has always been a trend

towards globalisation but it is the pace at which change happens now that has

increased.

    She pointed to four realities: the growth of some economies - China,

Brazil, Russia, Turkey - which has changed their economic leverage; new

technology which has fuelled political change with four governments overthrown

in the Middle East and a fifth under intense siege; the evolution of security

threats which are even more threatening than before; and religion which is a

source of support to millions but whose doctrines can cause conflict.

    "Although we cannot underestimate these problems," she concluded, "we

cannot be panicked by them either."

    The Conference, on the theme 'A Brand New Dimension', also featured

presentations by Jean-Charles Decaux, CEO JCDecaux on new modes of engagement

with consumers and Kjell A. Nordstrom, Economist, on future business strategies

in the face of shifts in society.

    Attended by a record 894 delegates, it set the scene for TFWA World

Exhibition which gave 462 brand-owners the opportunity to showcase thousands of

products before buyers, agents, distributors and other trade visitors

representing airports, airlines, airport retailers, ferry and cruise line

companies and other duty free outlets. The exhibition occupied 21,000m2, the

largest exhibition of its kind ever.

    A record total of 6074 trade visitors flocked to the week-long show in

Cannes, up 4% on 2011, all keen to update on trends and view the latest

products.

    Many of the items on display are exclusive to travel retail; consumers have

demonstrated the appeal of products which cannot be found on the high street.

Brands often use travel retail as the global launchpad for new products and the

first place these are revealed to buyers is at TFWA World Exhibition.

    The global duty free and travel retail industry is a dynamic and prosperous

market place. The total sales of US$46 billion in 2011 represent an increase of

nearly 18% on the previous year and for the first time in the history of the

industry, the Asia & Oceania region outpaced Europe with sales of US$16 billion

- up 25% on 2010 - compared with US$15.6 billion in Europe, the birthplace of

duty free & travel retail, according to Generation Research.

    Airports dominate the market with nearly two thirds (61%) of sales, with

airlines 6%, ferries 5% and downtown, cross-border and military duty free

stores accounting for the remainder.

    In spite of the current economic problems in global markets, luxury goods

from fashion and accessories to jewellery and watches are the most popular

purchases generating nearly US$17 billion in revenue a year. Fragrances and

cosmetics have traditionally been a great favourite and today they account for

a third of sales (31%). Wines & spirits, a category which is noted for its

innovative marketing techniques such as travel retail exclusive products and

in-store cocktail bars, generates sales of almost US$8 billion.

    In terms of passenger numbers, the future of the duty free and travel

retail industry looks secure however the industry faces many challenges.

Several policies pose a threat to the industry and as such a threat to the

non-aeronautical revenue streams of international airports.

    TFWA World Exhibition provides a window to the world of brands but also

offers a forum in which industry participants can discuss such concerns and

network in pleasant surroundings. The next TFWA World Exhibition will take

place in Cannes from 20th to 25th October 2013.

    Before then industry executives will congregate at the MEDFA Conference on

26th and 27th November in Dubai and at TFWA Asia Pacific Conference &

Exhibition in Singapore from 12th to 16th May 2013. In addition, in response to

keen interest from the trade in developing duty free and travel retail in

China, TFWA and the Asia Pacific Travel Retail Association (APTRA) are

organising the 'Industry Conference on China' in Beijing from 5th to 7th March

2013.

    For more information about these events please consult: http://www.tfwa.com

    

    For further information please contact

    TFWA Press Office - Kate Teagle

    Tel: +44-(0)-1784-434-666

    Email: press@tfwa.com

    http://www.tfwa.com

    SOURCE: TFWA

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