◎化粧品によって生活の質が向上 科学的に立証可能に
◎化粧品によって生活の質が向上 科学的に立証可能に
AsiaNet 51394
共同JBN 1386 (2012.11.20)
【ジュネーブ(スイス)2012年11月20日PRN=共同JBN】グローバルレベルで初めて、化粧品が生活の質を向上させることが実際に計れるようになった。新しく開発された専用計測機器によって、化粧品と見た目の良さが生活の質(Quality of Life)を向上させることが科学的に確立された。
新しい研究成果は20日、Archives of Dermatology (JAMA Network-USA)に掲載され、化粧品と見た目のよさは顕著に生活の質(QOL)を改善することが確認された。この問題を調査する目的で、執筆者らは新しい国際的な計測機器を開発し「BeautyQol」と名付けた。開発に当たり16の言語を話す、13カ国の3231人を対象にテストし、その有効性と信頼性を確認した。フランス、英国、ドイツ、スペイン、イタリア、スウェーデン、ロシア、米国、ブラジル、日本、インド(ヒンズー語とインド英語)、中国、南アフリカ(ズールー語、ソト語、南アフリカ英語)である。機器は総合QOLスコアと5項目のサブスコアを示す。ソーシャルライフ、自信、ムード、エネルギー、それに魅力である。
Data Mining Internationalの最高経営責任者(CEO)であるアリエル・バーレズニアク博士は「化粧が自尊心とよい健康状態にプラスのインパクトを与えることは古代からよく知られていたが、科学的にこのインパクトを生活の質の重要な局面ごとに計測できるようになったのは今回が初めてだ。この新しい機器で人間集団、製品、状況ごとに無数の比較研究が可能になるだろう」と述べた。
アプリケーションのパイロット研究はすでに始まっており、色素異常、カモフラージュ製品、脂性スキン、ヘアカラー、メーキャップなどでQOLのインパクト評価が進んでいる。
共同研究者の1人、ロレアル社の社会・イノベーション未来予測研究部長で、BeautyQol 国際科学委員会のモデレーターでもあるヨレーヌ・ド・リナール氏は「この研究によって化粧品の価値を証明する証拠の根幹をなす部分が拡大される。これこそがBeautyQol計測機器が効果評価でゴールド・スタンダードとして受け入れられる理由である」と述べた。化粧品が生活の質をどれだけ改善するかを計測することで、BeautyQolは健康全体がどれだけ向上したかを図っている。世界保健機関(WHO)の定義によれば、健康とは「肉体的にも、精神的にも、そして社会的にも満たされた状態にあることで、たんなる病気ではないとか弱っていない、ということではない」。
BeautyQol機器はこれからも化粧品使用に関する文化的な違いに配慮して、多くの国でそれぞれに合わせた形で適用されることになる。
▽Data Mining International について
Data Mining International SAはスイス・ジュネーブに本拠を置く独立国際研究機関で、成果評価、決定のための先進シミュレーションモデル、リスク評価、健康技術評価、ビジネスモデル・イノベーションを専門にしている。
われわれの目標は国際機関のための革新的ソリューションの提供で(WHO、欧州委員会にはいくつかの国際的プロジェクトで実施)、公共から民間までの各国保健機関、学術団体、トップ医薬品・化粧品・医療機器メーカー、その他の利益団体や関係者を対象にしている。
▽問い合わせ先:
Ariel Beresniak, MD, MPH, PhD
aberesniak@datamining-international.com
Cell : +33-688-283-588
barret@mediacom-consulting.com
ソース:Data Mining International
Quality of Life Improved by Cosmetic Products
PR51394
GENEVA, Switzerland, Nov. 20, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
For the first time at a global level, it is now possible to really know
how cosmetic products could improve life ! A new measuring tool, BeautyQol, has
been specifically developed to scientifically establish that cosmetic products
and good physical appearance can improve Quality of Life.
The new study published today in the Archives of Dermatology (JAMA Network
- USA) confirms that cosmetic products and good physical appearance
significantly improve Quality of Life (QOL). In order to be able to investigate
this topic, the authors have developed a new international QOL measuring
instrument called "BeautyQol". This instrument has been tested on 3231 subjects
confirming the validity and reliability of the measure in 13 countries in the
world representing 16 languages: France, UK, Germany, Spain, Italy, Sweden,
Russia, USA, Brazil, Japan, India (Hindi and Indian English) China and South
Africa (Zulu, Sotho and South-African English). The instrument provides one
overall QOL score, as well as five sub-scores according to five key dimensions
of QOL: Social life, Self confidence, Mood, Energy and Attractiveness.
Dr Ariel Beresniak, MD, MPH, PhD, Chief Executive Officer of Data Mining
International said: "The positive impact of cosmetics on self esteem and
well-being has been well-known since the Antique period, but this is the first
time we are able to scientifically measure this impact on the key dimensions of
Quality of Life. This new instrument will allow numerous comparative research
according to populations, products and situations".
Pilot application studies have been carried out to assess the impact in QOL
of pigmentary disorders, camouflage products, oily skins, hair colour, make up,
etc.
Co-author of the study, Yolaine de Linares, Director of the Department of
Social and Innovation Prospective Research, L'Oreal, moderator of the BeautyQol
international scientific committee, said: "This research will allow a growing
body of evidence about the value of cosmetic products. This is the reason why
the BeautyQol instrument is going to become a gold standard in perceived
effectiveness assessment". By measuring how much cosmetic products improve QOL,
BeautyQol allows to evaluate how much they also improve general health,
according to the World Health Organization definition of health: "Health is a
state of complete physical, mental and social well-being and not merely the
absence of disease or infirmity".
The BeautyQol instrument is going to be adapted to more countries in order
to better assess cultural differences in the use of cosmetic products.
About Data Mining International
Data Mining International SA is an independent international research
agency based in Geneva (Switzerland), specialized in Outcome Research, advanced
simulation modelling for decision-making, risk assessment, health technology
assessment and business model innovation.
Our ambition is to bring innovative solutions to international
organizations (such as the World Health Organization and the European
Commission through the management of several international projects), national
health organizations from the public and private sectors, including learned
societies, leading pharmaceutical, cosmetic and medtech companies, and other
interest groups and stakeholders.
Ariel Beresniak, MD, MPH, PhD
aberesniak@datamining-international.com
Cell : +33-688-283-588
barret@mediacom-consulting.com
SOURCE: Data Mining International
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