◎日本企業向けの「India in a Box」を発売  インフォシス

インフォシス

◎日本企業向けの「India in a Box」を発売  インフォシス

AsiaNet 51415

共同JBN 1399(2012.11.20)

【バンガロール(インド)、東京2012年11月19日PRN=共同JBN】コンサルティングとテクノロジーの世界リーダーであるインフォシス(Infosys)は19日、同社の日本顧客向けの「India in a Box」と呼ぶ新しいソリューションの提供開始を発表した。この新ソリューションは業界標準のMicrosoft Dynamics NAVに基づいている。このソリューションを導入することによって、日本企業はインドで短時間に事業展開をスタートし、8週間で堅ろうなITインフラストラクチャーに移行できる。パッケージ化されたソリューションは、独特のインド市場向けに最適化されており、インドの税金処理や会計報告などの問題に対応している。

インドの特別な要件に適合するソリューションの主な機能は以下を含んでいる。

 *財務管理-国際会計基準委員会(IASC)に対応するとともに、インド会計基準(一般会計、売掛金勘定/支払勘定、予算管理、固定資産管理、決算処理など)に準拠

 *サプライチェーン管理-販売、購入、在庫管理、倉庫管理の円滑化

 *製品管理-計画要件・部品表、製造オーダー作成、生産の計画・工程・スケジューリングの進ちょく状況監視

 *サービス、リソース、プロジェクト管理-サービス契約の維持とプロジェクト費用、マイルストーン、予算利用の進ちょく状況監視

 *従業員管理-従業員リストのマスター、人材、勤怠など、総合的な従業員詳細の管理

 *顧客管理-顧客情報、支払い条件、納品条件の照合

日本マイクロソフトDynamics Product Groupのグループ・シニアマネジャーの中西智行氏は「日本企業はインドで成長することを期待しており、『India in a Box』が役立つリソースとなる。複雑なことが多いインド市場にうまく適応する方法を学ぶうえで、かつては数年必要だったことが、今後は数週間で可能となる。日本企業はこの革新的なインフォシス製品をすべてが一体化されたビジネス・ソリューションとして利用することができる」と語った。

インフォシス日本代表のV・スリラム氏は「インフォシスはこの新しいソリューションによって、インド市場に参入する日本企業が直面する最大の問題、すなわち新しい拠点と東京本社との間で生じる連絡の困難さを解決しようとしてきた。『India in a Box』を導入すれば、企業は本社にあるエンタープライズ・リソース・プランニング(ERP)と容易に連絡が取れる。東京の役員は日常的にインドでの事業の販売、生産をスムーズに管理することができる。『India in a Box』は政策決定とガバナンスをリアルタイムで向上させるすべてがそろっている」と述べた。

インフォシスは1997年に日本での事業を開始し、現在は東京、名古屋にオフィスを構えて約200人を雇用している。詳細についてはウェブサイトhttp://www.infosys.com/jpを閲覧。

▽インフォシス(Infosys Ltd)について

インフォシスは、世界的企業とその革新に導かれた成長を促すパートナーになっている。そのような理由からフォーブス誌は、最も革新的企業トップ100社の内の19番目にインフォシスを位置づけした。インフォシスは次世代コンサルティング、テクノロジー、アウトソーシング・ソリューションの大手プロバイダーとして、世界30カ国以上でクライアントがその目標を達成する支援を行っている。インフォシス(NASDAQ:INFY)が15万人以上の社員と共に今日、どのように「未来企業を目指して(Building Tomorrow’s Enterprise、登録商標)」いるか、以下のサイトを参照。

http://www.infosys.comhttp://isinfwp1/pages/index.aspx

ソース:Infosys Ltd

Infosys Launches "India in a Box" for Japanese Companies  

PR51415

BANGALORE, India and TOKYO, Nov. 19 /PRN=KYODO JBN/ --

    

               Expansion across India made simple; Japanese firms get robust IT

                            infrastructure in just eight weeks

    Infosys, a global leader in consulting and technology, today announced the

launch of a new solution called "India in a Box" for its Japanese clients. The

new solution is based on industry-standard Microsoft Dynamics NAV. It enables

Japanese companies to jumpstart their business operations in India in a shorter

time by moving to a robust IT infrastructure in just eight weeks. The

pre-packaged solution is tailor-made for the unique Indian market, addressing

issues such as local taxation and accounting.

    Key functionalities of the solution tailored for specific requirements in

India include:

    

    - Financial Management - To support the International Accounting Standards

      Committee and complies with Indian GAAP (general accounting, account

      receivable/payable, budget control, fixed asset management, period-end

      closing operations).

    - Supply Chain Management - To facilitate sales, purchasing, inventory,

      warehouse management.

    - Production Management- To track requirement planning and bill of

      materials, manufacturing order creation, production planning and

      processes and scheduling.

    - Service, Resource, & Project Management- To maintain service contracts and

      track project costs, milestones and budget utilization.

    - Employee Management - To maintain comprehensive employee details including

      master employee list, skill sets and attendance.

    - Customer Management - To collate customer information, payment and

      delivery terms

    Tomoyuki Nakanishi, Group Senior Manager, Dynamics Product Group, Microsoft

Japan, said: "Japanese firms are looking to grow in India, which is why 'India

in a Box' is such a valuable resource. What used to take years - learning how

to navigate the often-complicated Indian marketplace - now takes a matter of

weeks. Japanese companies can use this innovative Infosys product as their

all-in-one business solution."

    V. Sriram, Head of Japan, Infosys Ltd., said: "With this new solution

Infosys has tried to address one of the biggest issues facing Japanese

companies entering the Indian market: The sometimes rocky interface between a

new location and Tokyo headquarters. With 'India in a Box,' firms can easily

establish the interface with the Enterprise Resource Planning in the home

office. Executives in Tokyo can manage the sales and production of their Indian

operations on a daily basis without a hitch. 'India in a Box' is all about

improving real time decision-making and governance."

    Infosys set up its Japan operations in 1997. Today it has offices in Tokyo

and Nagoya with more than 200 employees. For more information log on to

http://www.infosys.com/jp

    About Infosys

    Infosys partners with global enterprises to drive their innovation-led

growth. That's why Forbes ranked Infosys 19th among the top 100 most innovative

companies. As a leading provider of next-generation consulting, technology, and

outsourcing solutions, Infosys helps clients in more than 30 countries realize

their goals. Visit http://www.infosys.com [http://isinfwp1/pages/index.aspx ]

and see how Infosys (NASDAQ: INFY), with its 150,000+ people, is Building

Tomorrow's Enterprise(R) today.

    Safe Harbor

    Certain statements in this release concerning our future growth prospects

are forward-looking statements, which involve a number of risks and

uncertainties that could cause actual results to differ materially from those

in such forward-looking statements. The risks and uncertainties relating to

these statements include, but are not limited to, risks and uncertainties

regarding fluctuations in earnings, fluctuations in foreign exchange rates, our

ability to manage growth, intense competition in IT services including those

factors which may affect our cost advantage, wage increases in India, our

ability to attract and retain highly skilled professionals, time and cost

overruns on fixed-price,

fixed-time frame contracts, client concentration, restrictions on immigration,

industry segment concentration, our ability to manage our international

operations, reduced demand for technology in our key focus areas, disruptions

in telecommunication networks or system failures, our ability to successfully

complete and integrate potential acquisitions, liability for damages on our

service contracts, the success of the companies in which Infosys has made

strategic investments, withdrawal or expiration of governmental fiscal

incentives, political instability and regional conflicts, legal restrictions on

raising capital or acquiring companies outside India, and unauthorized use of

our intellectual property and general economic conditions affecting our

industry. Additional risks that could affect our future operating results are

more fully described in our United States Securities and Exchange Commission

filings including our Annual Report on Form 20-F for the fiscal year ended

March 31, 2012 and on Form 6-K for the quarters ended December 31, 2011,June

30, 2012 and September 30, 2012.These filings are available at

http://www.sec.gov [http://isinfwp1/Links/redirectlink.aspx?id=sec-gov.aspx ].

Infosys may, from time to time, make additional written and oral

forward-looking statements, including statements contained in the company's

filings with the Securities and Exchange Commission and our reports to

shareholders. The company does not undertake to update any forward-looking

statements that may be made from time to time by or on behalf of the company.

    Source: Infosys Ltd

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