◎AOCワインを新パッケージで世界同時発売 Barton & Guestier
◎AOCワインを新パッケージで世界同時発売 Barton & Guestier
AsiaNet 51239
共同JBN 1346(2012.11.20)
【ボルドー(フランス)2012年11月20日PRN=共同JBN】バルトン&ゲスティエ(Barton & Guestier):それは偉大なフランス・アペラシオンワインへのパスポート。
バルトン&ゲスティエは、幅広いAOC(アペラシオン・ドリジーヌ・コントロレの略で農業製品、ワインなどへの認証)ワインの新しいパッケージを全世界に向けて出荷を完了した。フランスの認定ワイン産地6地域からの19銘柄である。
マルチメディア向けニュースリリースは以下のサイトを参照。
http://www.multivu.com/mnr/58630-barton-guestier
新しい入門者向けのラベルは、偉大なフランスのぶどう畑とそこから生まれる高級ワインを発見し、学ぶためのフランス旅行への本物の招待状である。
ラベルにはアペラシオン(産地表示)、地域、ぶどう品種、それに伝統的アペラシオンの味覚が表示されている。上級アペラシオンワインには原産地域と原産村のシンボルが描かれている。
際立ったラベルの形、力強いバルトン&ゲスティエのブランディング(ラベルとキャップに付けられている)、それに加えて赤いB&Gのパスポートスタンプはワイン棚の中でもインパクトがある。
裏側のラベルにはプロダクトシート、B&Gのウェブサイト、Facebookのファンページにリンクした情報とQRコードが印刷されている。
各ワイン産地の伝統的なアペラシオンはボルドーとブルゴーニュタイプの軽量ボトルで配送され、上級アペラシオンはそれぞれの産地に異なったボトルで配送される。すべてのワインはおなじみのB&G Barton & Guestierの金色王冠がついていて、簡単に他のワインと見分けがつくようになっている。
新しいパッケージはBarton & Guestierの金色ラベルが変わる。
ワインの品質は、これまで通りB&Gのワイン製造チームが醸造し、モニターしている。ローラン・プラダは次のように語っている。「フランス全土からのワインをひとそろい作るのは、エキサイティングで厳しい挑戦だ。それぞれのワイン産地のテロワール(気候風土)に忠実なワインを消費者は経験しており、その消費者の求めに応じて各製品の特質を生かして品質を保証するにはよほど頭を使って考えなければならない。それが可能になるのはフランス各ワイン産地との緊密なパートナーシップを築いて来たからに他ならない。技術的なノウハウよりも、ワイン生産者との人間関係が大事なのである」。
新パッケージの出荷に並行してプロモーション活動も進められている。B&Gクーラーバッグ、情報満載のネックハンガー付き無料ドロップストップ、個人向けギフトパック、リアルなB&Gパスポートである。
ソース:Barton & Guestier
Worldwide Launch: New Educative Packaging for Barton & Guestier AOC Wines
PR51239
BORDEAUX, France, Nov 20, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
- Barton & Guestier: The passport to the great French Appellations
Barton & Guestier has completed the worldwide launch of the new packaging
of its extensive range of AOC wines, covering 19 appellations* coming from six
of the main French winegrowing regions.
To view the Multimedia News Release, please click:
http://www.multivu.com/mnr/58630-barton-guestier
The new educative labels represent a true invitation to travel to France
and to discover and learn about the great French vineyards and their
appellations.
Labels mention the name of the appellation, the region, the varietals and
also taste descriptors for the classic appellations. The prestigious
appellations carry a regional or village symbol.
The distinctive label shape, the strong Barton & Guestier branding (both on
the label and the capsule) and the red B&G Passeport stamp make this range very
impactful on the shelf.
The backlabels provide information and QR codes linking to the product
sheet, the B&G website and the company fanpage on Facebook.
The classic appellations of each region are delivered in right-weight
Bordeaux and Burgundy shape bottles and the prestigious appellations are
delivered in specific or regional bottles. All the wines carry the familiar B&G
Barton & Guestier gold caps, for easy recognition on the shelf.
The new packaging replaces the Barton & Guestier Gold Labels.
The quality of the wines, vinified and monitored by the B&G winemaking
team, remains unchanged. Laurent Prada: "Making a range of wine from all over
France is an exciting and tough challenge. It forces you to think carefully
about the typicity of each product in order to guarantee to our consumer that
they are experiencing wine true to their terroir. This is only possible thanks
to the very tight partnership we have in each French region. Even more than the
technical know-how, the human relationship with the wine grower is key."
The launch of the range is accompanied by promotional actions for trade and
consumers with B&G Cooler bags, free dropstops on informative neckhangers,
individual giftpacks and a real B&G passport!
SOURCE: Barton & Guestier
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