◎ハイアールがCESでスマート家電の全製品を展示

ハイアール

◎ハイアールがCESでスマート家電の全製品を展示

AsiaNet 51803

共同JBN 0026 (2013.1.10)

【ラスベガス2013年1月10日PRN=共同JBN】世界ナンバーワンの大手家電ブランドのハイアール(Haier)は、米ラスベガスで開催中のCES 2013で同社のスマートホーム電化製品ソリューションのすべてを展示している。ハイアールのスマート電化製品ラインアップには、世界初の2つの庫内温度設定可能なワンドア型ワインクーラーのFrench Refrigerator、スマートテレビの全製品、その他革新的な製品が含まれ、それらすべての製品はハイアールの革新的な最新スマート機能を誇っている。ハイアールはテレビ製品で、スマートテレビの新世代を展示、ビジョンコントロール、ジェスチャーコントール、顔認識機能を特徴としている。「スマートコントロール体験」「超高精細」「クラウドファミリー」がハイアールの注目に値するイノベーションのキーワードとなっている。

近年、スマートテレビ技術進展はさまざまなヒューマン・マシン対話モードを生み出している。ジェスチャーコントロール、ビジョンコントロール、モーションセンシング・コントロール、その他革新的なテクノロジーはますます完成度が高まっている。テレビ業界のリーダーとして、ハイアールは世界初の「ノーテール・テレビ(No-tail TV)」(電源ケーブル不要のテレビ)をCES 2013で発表したが、同社は2011年に世界初のヒューマン・マシン対話型のスマートテレビを発表してもいる。2012年にも、事実上エッジレスのクラウドテレビ(no-frame TV)を初公開して業界のイノベーションの流れを先行した。今年は、ハイアールのスマート・クラウドテレビは、スマートテレビのエンターテインメントやインターアクションを、スマートなコンテンツ、スマートなインターアクション、スマートな共有を伴う新たなレベルへと引き上げた。

CESは最新のテクノロジーと最新の製品を公開する最善のプラットフォームであり、ハイアールはこのグローバルステージで同社の幅広い品ぞろえを展示し、重要な新興テクノロジーを明らかにしている。ハイアールはCESの注目の的となるだけでなく、世界市場で急速展開を成し遂げた。

Euromonitor International(消費者市場の戦略的調査の世界リーダー)の最新リポートによると、ハイアールは2012年小売売上高の8.6%シェアを有する世界ナンバーワンの主要電化製品ブランドとしてランク付けされ、4年連続してこの賞を受けた。さらに、最新データによると、米国でのハイアール製品の全体売り上げは前年比22.2%増加し、とりわけ冷蔵庫で59.9%、ホームランドリー製品で110.4%、エアコンで12.1%の伸びをそれぞれ示した。ロシアでは、ハイアール製品の全体売り上げが前年比23.3%の伸びを達成した。日本でのハイアールの全体売り上げは前年比28.2%の伸びを達成した。

ハイアール・オーバーシーズ・マーケットのディレクターであるリ・パン氏は「ユーザーの要求に一貫して取り組むハイアールの姿勢こそが、海外市場で安定した発展を維持していくうえで大きな役割を果たしている。ハイアールは中国、アジア、欧州、米州、オセアニアの5カ所に研究開発チームを設置した。これらのチームは世界で収益が上がるリソースをフルスピードで一体化し、ユーザーに高品質なスマート電化製品ソリューションを提供する」と語った。

ハイアールは時代の要求に合致する開発戦略を一貫して追及する。インターネット時代の産業開発の特質に基づき、ハイアールは第五世代開発段階、すなわちネットワーク戦略段階を模索し、それに突入した。ハイアールはこの段階で、「Win-win Mode of Individual-Goal Combination」をさらに追求し、プラットフォーム志向の企業を構築する。そのためにハイアールは研究開発、製造、マーケティングにおける世界規模のリソースを統合し、消費者のためにカスタム化された家電製品ソリューションを開発する。

ソース:Haier Group

Haier Showcases A Full Line-up of Smart Appliances at CES

PR51803

LAS VEGAS, Jan. 10, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    Haier, the world's number one major appliance brand, is putting its full

range of smart home appliances solutions on display during CES 2013 in Las

Vegas. Haier's smart appliances line-up includes its French Refrigerator, the

world's first single-door double temperature zone wine cooler, a full line-up

of smart TVs, and other innovative products, which all show Haier's innovative

new smart features. In terms of TV products, Haier is exhibiting its new

generation of smart TVs, which are characterized by their vision control,

gesture control and face recognition features. "Smart control experience",

"ultra high definition", and "cloud family" have become Haier TVs' remarkable

innovation keywords.

    In recent years, the development of smart TV technologies has spawned a

variety of human-machine interaction modes. Gesture control, vision control,

motion sensing control and other innovative technologies are more and more

mature. As one of the TV industry's leaders, Haier launched the world's first

"No-tail TV" at CES 2010, and it also launched the world's first human-machine

interaction smart TV in 2011. In 2012, the debut of a virtually edgeless cloud

TV (no frame TV) again led the innovation trend of the industry. This year,

Haier's smart cloud TV has taken the entertainment and interaction of smart TV

to a new level with its smart content, smart interaction and smart share.

    As the best launching platform of new technologies and new products, CES

provides Haier with a global stage to showcase the breadth of its product

assortment and highlight key emerging technologies. Haier, has not only become

the focus of CES, but also achieved rapid development in the global market.

    According to a recent report by Euromonitor International (the global

leader in consumer market strategy research), Haier has again ranked as the

number one major appliance brand in the world with a 8.6% retail volume share

in 2012, marking the fourth consecutive year Haier has been given this honor.

In addition, most recent data indicates that overall sales of Haier products in

the U.S. have increased by 22.2% on a year-on-year basis, with 59.9% growth in

refrigeration appliances, 110.4% growth in home laundry appliances, and 12.1%

growth in air conditioners. In Russia, the overall sale of Haier products has

achieved a year-on-year increase of 23.3%. In Japan, the overall sale of Haier

products has achieved a year-on-year increase of 28.2%.

    "Haier's continuous focus on users' demands plays a significant role in

maintaining stable development in overseas markets," said Mr. Li Pan, Director

of Haier Overseas Markets. "Haier has set up five R&D teams in China, Asia,

Europe, America and Australia. These teams can integrate global advantageous

resources at full speed and provide users with high-quality smart appliance

solutions, "added Mr. Li.

    Haier constantly explores a development strategy that meets the

requirements of the times. Based on the characteristics of industrial

development in the Internet era, Haier has explored and entered the fifth

development stage, the network strategy phase. At this phase, Haier will

further explore the "Win-win Mode of Individual-Goal Combination", and

establish a platform-oriented enterprise. Therefore, Haier consolidates its

global resources in R&D, manufacturing and marketing to create a customized

home appliance solution for consumers.

    SOURCE: Haier Group

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