◎OMDがグローバル・メディア・ネットワーク分析で1位に  RECMAリポート

OMD Worldwide

◎OMDがグローバル・メディア・ネットワーク分析で1位に  RECMAリポート

AsiaNet 52019

共同JBN 0116 (2013.2.5)

【ニューヨーク2013年2月5日PRN=共同JBN】メディア業界の状況を定期的にリポートしている独立系調査機関Research Company Evaluating the Media Agency Industry(RECMA)がリリースした最新のNetwork Diagnosticsリポートによると、Omnicom Media Group agency(オムニコム・メディア・グループ・エージェンシー)のOMD Worldwideは、グローバル・メディア・ネットワークとして1位に選ばれた。RECMAが2010年に同社のポートフォリオに追加したNetwork DiagnosticsリポートでOMD Worldwideが1位獲得したのは、この3年間で3回目となった。さらにRECMAの2012年7月のGlobal Billingsリポートでは、OMDが広告取扱高で市場占有率10.7%を占める最大のメディア広告代理店に選ばれている。

Network Diagnosticsリポートは市場における競争力、モーメンタム、専門的リソース、クライアント・プロフィルの4つのカテゴリーに分け14の主要業績指数に基づいて世界的広告代理店を評価し、世界のすべてのメディア広告代理店の営業実績と得意分野について綿密かつ包括的な分析を行っている。1月28日にリリースされたリポートは、2013年1月初めまでの新しい営業実績、構造的発展、広告代理店のマネジメントに起きている変化が反映されている。

世界ランキングに加えて、OMDは地域全体にわたって高度の一貫性を示し、米国とアジア太平洋で1位となった。

OMD Worldwideのメイナルド・デナルディス最高経営責任者(CEO)は「REMCAから受けた最新の栄誉は、OMDグローバルネットワークが業界から絶賛を浴びた異例な年の格好の締めくくりとなった。OMDはThe Gunn Reportから前例のない6回連続で最優秀クリエーティブ・メディア広告代理店として表彰され、M&Mの年度最優秀グローバル・メディア広告代理店に選ばれ、カンヌでメディアグランプリ賞を獲得、さらに今回はOMDが優れたグローバル・メディア・ブランドであると承認された。複合効果によってもたらされるのは、メディアとマーケティングの総合的かつ革新的なソリューションを提供するという当社のコミットメントが妥当であることが明確に証明されたことである」と語った。

▽OMD WORLDWIDEについて

OMD Worldwide(http://www.omd.com)は大手グローバル・メディア・コミュニケーション広告代理店である。世界100カ国に8000人以上の従業員を擁し、世界の有名ブランドにサービスを提供している。OMDは、コミュニケーション戦略、メディアプランニング・バイイング、デジタルエクスキューション、コンテンツ制作、エンターテインメント・マーケティング、スポンサー、ブランド分析を含む一連のサービスを提供している。OMDは世界的な広がりと戦略的統合、クリエーティブ・イノベーションで知られている。The Gunn Reportでは前例のない6年連続の最優秀クリエーティブ・メディア広告代理店に選出されたほか、2008年、2009年、2011年にAdweek Global Media Agency of the Year、Advertising Ageから2002年、2005年、2009年、2011年にMedia Agency of the Yearをそれぞれ受賞している。

OMD WorldwideはOmnicom Group Inc.(NYSE: OMC)のメディアサービス部門であるOmnicom Media Groupの1部門。

ソース:OMD Worldwide

▽問い合わせ先

Isabelle Gauvry

+1-917-435-6457

isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com

Three-peat for OMD At The Top of RECMA Diagnostics Report

PR52019

NEW YORK, Feb. 5, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

     In the latest edition of the Network Diagnostics report from the Research

Company Evaluating the Media Agency Industry (RECMA), Omnicom Media Group

agency OMD Worldwide has been named the number one ranked global media

network.  This latest ranking marks the third time in as many years that OMD

has topped the Network Diagnostics report, which RECMA added to its portfolio

of measurement indices in 2010.  Additionally, in its July 2012 Global Billings

report, RECMA ranked OMD the largest global media agency by billings, with 10.7

percent of market share.

     The Network Diagnostics report evaluates global agencies against a set of

14 Key Performance Indicators segmented in four categories -- Competitiveness

in Pitches, Momentum, Specialized Resources and Client Profile -- to produce an

in-depth and comprehensive analysis of the business performance and areas of

strength of all media agencies across the world. The January 28th report

reflects new business performances, structure developments and changes to

agency management up to early January 2013.

     In addition to its global ranking, OMD also showed a high degree of

consistency across regions, earning the number one ranking for both the US and

APAC.

     "This latest honor from RECMA is the perfect coda to an extraordinary year

of industry accolades for the OMD global network," says Mainardo de Nardis, CEO

OMD Worldwide.  "From being named the most creative media agency for an

unprecedented sixth consecutive time by The Gunn Report, to earning M&M's

Global Media Agency of the Year award, to winning the media Grand Prix in

Cannes, and now this latest confirmation of OMD as the preeminent  global media

brand -the combined effect is a powerful validation of our commitment to

delivering integrated and innovative media and marketing solutions."

     ABOUT OMD WORLDWIDE

     OMD Worldwide (http://www.omd.com) is a leading global media

communications agency, with more than 8,000 employees across 100 countries

serving the world's high-profile brands.  OMD provides a range of services

globally including communications strategy, media planning and buying, digital

execution, content creation, entertainment marketing, sponsorship and brand

analytics.  OMD is recognized for its global footprint, strategic integration

and creative innovation. It has been acknowledged as Most Creative Media Agency

by The Gunn Report for an unprecedented six consecutive years, Adweek Global

Media Agency of the Year for 2008, 2009 and 2011; and 2002, 2005, 2009 and 2011

Media Agency of the Year by Advertising Age.  

     OMD Worldwide is a unit of Omnicom Media Group, the media services

division of Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC).

      SOURCE: OMD Worldwide

     CONTACT: Isabelle Gauvry

              +1-917-435-6457

              isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com

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