◎見本市バイヤーに便利なIDカード ジュエリーフェアのUBM Asia

UBM Asia Ltd

◎見本市バイヤーに便利なIDカード ジュエリーフェアのUBM Asia

AsiaNet 53788

共同JBN 0872 (2013.7.25)

【香港2013年7月24日PRN=共同JBN】世界最高のジュエリーフェアを開催するUBM AsiaのJewellery Group(www.jewellerynetasia.com)は24日、同社のトレード・バイヤーIDカードを取得すれば、UBM Asiaのすべてのジュエリーフェアやファッションジュエリー&アクセサリーフェアに事前登録なしで自由に入場できると発表した。こうしたフェアは中国本土やドイツ、インド、日本、シンガポール、トルコ、香港、台湾で開かれている。

    (写真: http://www.prnasia.com/sa/2013/07/23/20130723163307269926.html

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トレード・バイヤーIDカードは、UBM Asiaが香港や中国本土で開くジュエリーフェアを登録段階から気軽に楽しめるよう、2012年6月に導入された。これが大成功となり、ジュエリーバイヤーに好評だったため、UBM Asiaはすべてのトレード・バイヤーIDカード保有者が世界中のジュエリーフェアに直接入場できることにした。ジュエリーフェアのたびに入場証を申請する代わりに、ビジターは行きたいフェアでトレード・バイヤーIDカードを提示するだけで、会場へ入場できる。現時点でトレード・バイヤーIDカードを取得している人は、92カ国・地域で1万人を超える。

入場証をまだ更新していないビジターは、本人が身元を証明する文書を持って、アジア・ワールド・エキスポか、2013年9月の香港ジュエリー&ジェムフェアの開催期間中なら香港コンベンション&エキシビションセンターのそれぞれのトレード・バイヤーIDカード・サービス・カウンターに出向くだけでよい。トレード・バイヤーIDカードの有効期限は2015年12月まで。

UBM Asiaのウォルフラム・ディーナー上級副社長は「トレード・バイヤーIDカード制度を向上させたことで、バイヤーは楽にすぐ入場できるようになった。ビジターがフェアを便利に、かつスムーズに体験する上で、これは大きな前進である」と述べた。

▽ジュエリーバイヤーからのコメント

タイの宝石輸出入会社Saket Interのアサビン・ネットサワン氏は「ジューンフェア(June

Fair)に初めて参加したが、全体のアレンジには感心した。特にトレード・バイヤーIDカードは素晴らしいアイデアだ。参加したいUBM Asiaのジュエリーフェアにいちいち登録する必要がないので、大幅な時間節約になる」と評価した。

マレーシアの宝石卸商Gem Minesのシャジャハン氏は「ジューンフェアには何度も行って、ダイヤモンドや宝石、高級宝飾品を仕入れている。出展される製品は高品質で、価格も非常に安い。私のようなビジターにはトレード・バイヤーIDカードは便利なので、気に入っている」と語った。

ロシアのTrade House Jewelleryのニナ・A・ポドゴルナヤ氏は「トレード・バイヤーIDカードはすごく良いアイデアで、UBM Asiaが開くジュエリーフェアを訪れるバイヤーは増えるだろう。ジューンフェアに来たのは10回目だが、選べる製品の種類は毎年増えている」と話した。

(編集者注)

1.UBM Asiaのジュエリーフェア(www.jewellerynetasia.com)について

UBM Asiaは世界で最も専門的な国際ジュエリーフェアの開催者として、世界にジュエリー取引の機会を提供している。UBM Asiaのジュエリーフェアには世界中から10万人以上のバイヤーや、9500社以上の出展企業が集まる。9月の香港ジュエリー&ジェムフェアは出展企業が3500社以上、ビジターは約5万2000人で、高級宝飾品の見本市としては世界一。ジューンフェアは年央に開かれるジュエリーフェアとしてはアジア最大。このほかUBM Asiaがジュエリーフェアを開いているのは、中国では深セン、杭州、上海、インドではチェンナイ、デリー、ハイデラバード、コルカタ、ムンバイ。このほか日本、トルコのイスタンブール、シンガポール、台湾、ドイツのフライブルク、ロシアのモスクワとサンクトペテルスブルクでも開いている。

2.UBM Asia(www.ubmasia.com)について

UBM Asiaは、ロンドン証券取引所(LSE)に上場しているマルチメディア企業のUBMの傘下にある。

UBM Asiaは見本市開催者としてはアジア最大、中国本土とインド、マレーシアでは民間見本市開催者としては最大手。香港に本社があり、アジア各地と米国に子会社を置く。主要18都市に強力な足場があり、30オフィス、1200人以上のスタッフを抱える。事業実績は30年以上。活発に交流する見本市の開催は19業種、160件に及び、ハイレベルの専門家会議は75件、貿易出版は28件、24時間のインターネットサービスやバーチャルイベントは18件で、世界中の優良出展者やビジター、会議代表者、広告主、定期購読者の100万人以上に貢献。高い価値の企業斡旋や、質の高い市場ニュース、オンライン取引ネットワークの多角的なワンストップサービスを提供している。UBM Asiaは世界で最も急速にB2B市場が拡大している中国と東南アジア、インドに幅広い企業ネットワークを持つ。UBM Chinaは中国本土の北京、上海、広州、杭州、成都、深センなどに11オフィスがあり、60以上の見本市や会議を開いている。東南アジア諸国連合(ASEAN)でUBM Asiaはマレーシア、タイ、インドネシア、シンガポール、ベトナム、フィリピンにオフィスがあり、50以上のイベントを主催。UBM Indiaはムンバイ、ニューデリー、バンガロール、チェンナイ、ハイデラバードに事務所があり、毎年20件の見本市と60件の会議を開催している。

▽報道関係問い合わせ先

Wendy Pang

Senior Marketing Communications Manager

Jewellery Fairs, UBM Asia

Tel: +852-2516-2135  Fax: +852-3749-7318

Email: wendy.pang@ubm.com

ソース:UBM Asia Ltd

Visitors with Trade Buyer ID Card Can Now Conveniently Access All UBM Asia's Jewellery Fairs

PR53788

HONG KONG, July 24, 2013 /PRN=KYODO JBN / --

    UBM Asia's Jewellery Group (www.jewellerynetasia.com), organiser of the

world's number one jewellery fair, announces all visitors with Trade Buyer ID

Card can now enjoy free and immediate access to all UBM Asia's jewellery and

fashion jewellery & accessories fairs in Mainland China, Germany, India, Japan,

Singapore, Turkey, Hong Kong and Taiwan regions, without having to register to

visit the fairs.

    (Photo: http://www.prnasia.com/sa/2013/07/23/20130723163307269926.html )

    (Logo: http://www.prnasia.com/sa/2010/04/19/20100419602891.jpg )

    (Logo: http://www.prnasia.com/sa/2013/07/23/20130723162849197192.jpg )

    The Trade Buyer ID project was rolled out in June 2012 to make visiting UBM

Asia's jewellery fairs in Hong Kong and Mainland China an easy and enjoyable

experience right from the registration step. Due to the overwhelming success of

the launch and the positive feedback from jewellery buyers, UBM Asia decided to

give holders of Trade Buyer ID direct access to all of its jewellery fairs

around the world. Instead of getting an admission badge for each jewellery

fair, visitors simply present the Trade Buyer ID Card and walk directly into

their chosen fairs. As of today, over 10,000 jewellery buyers from 92 countries

and regions have received Trade Buyer ID Cards.  

    For visitors who have not upgraded their visitor's badge yet, all they need

to do is to bring along their identity documents and visit the Trade Buyer ID

Card service counter at AsiaWorld-Expo or the Hong Kong Convention & Exhibition

Centre in person during the September Hong Kong Jewellery & Gem Fair 2013 to

upgrade the card. The Trade Buyer ID Card is valid until December 2015.

    "The enhancements we made to the Trade Buyer ID certainly mean more direct

and hassle-free access for buyers. This project represents a significant step

forward in making the experience of visitors at our fairs more convenient and

seamless," said Wolfram Diener, Senior Vice President of UBM Asia Ltd.

    Comments from the Jewellery Buyers

    Mr Asavin Naetsawan of Saket Inter Co Ltd, an exporter/importer of precious

stones from Thailand, commented: "I paid my first visit to the June Fair and

was so impressed by the overall arrangement, especially with the Trade Buyer

ID.  This is an excellent idea and will save me a lot of time as I won't need

to register for each UBM Asia's jewellery fair I want to visit."

    Mr Shajahan of Gem Mines, a gemstone wholesaler from Malaysia, said: "I've

been to the June Fair many times to source diamonds, gemstones and fine

jewellery products. Products offered are of high quality and very competitively

priced. I like the Trade Buyer ID because of the convenience it brings to

visitors like me."

    "The Trade Buyer ID concept is excellent and will encourage more trade

buyers to visit jewellery fairs organised by UBM Asia. This is my tenth visit

to the June Fair; every year I see wider varieties of products to choose from,"

said Ms Nina A Podgornaya of Trade House Jewellery from Russia.

    Notes to Editors

    1. About UBM Asia's jewellery fairs (www.jewellerynetasia.com)

    UBM Asia, organiser of the most professional international jewellery fairs

globally, offers opportunities to the world's jewellery trade. UBM Asia's

jewellery fairs attract over 100,000 trade buyers and over 9,500 exhibitors

from around the world. The September Hong Kong Jewellery & Gem Fair, with over

3,500 exhibitors and almost 52,000 visitors, is the world's number one fine

jewellery event. The June Fair is Asia's biggest mid-year international

jewellery fair. UBM Asia also organises jewellery fairs in Shenzhen, Hangzhou

and Shanghai in China; Chennai, Delhi, Hyderabad, Kolkata and Mumbai in India;

Japan; Istanbul in Turkey; Singapore; Taiwan; Freiburg in Germany; and Moscow

and St Petersburg in Russia.

    2. About UBM Asia (www.ubmasia.com)

    UBM Asia Ltd is owned by UBM plc, a multimedia company listed on the London

Stock Exchange.

    UBM Asia is Asia's leading exhibition organiser and the biggest commercial

organiser in mainland China, India and Malaysia. Headquartered in Hong Kong and

with subsidiary companies across Asia and in the US, UBM Asia has a strong

presence in 25 major cities with 30 offices and over 1,200 staff. The company's

track record spans over 30 years. It operates in 19 market sectors with 160  

dynamic face-to-face exhibitions, 75 high-level professional conferences, 28

targeted trade publications, 18 round-the-clock vertical portals and virtual

events servicing over 1 million quality exhibitors, visitors, conference

delegates, advertisers and subscribers from all over the world. We provide a

one-stop diversified global service for high-value business matching, quality

market news and online trading networks. UBM Asia has extensive office networks

in China, Southeast Asia and India, three of the world's fastest growing B2B

events markets. UBM China has 11 offices in mainland China's major cities,

including Beijing, Shanghai, Guangzhou, Hangzhou, Chengdu and Shenzhen, where

we organise more than 60 exhibitions and conferences. In the ASEAN region, UBM

Asia operates from its offices in Malaysia, Thailand, Indonesia, Singapore,

Vietnam and the Philippines and hosts over 50 events. UBM India teams in

Mumbai, New Delhi, Bangalore, Chennai and Hyderabad organise 20 exhibitions and

60 conferences every year across the country.

    For press enquiries, please contact:

    Wendy Pang

    Senior Marketing Communications Manager

    Jewellery Fairs, UBM Asia

    Tel: +852-2516-2135  Fax: +852-3749-7318

    Email: wendy.pang@ubm.com

    SOURCE:  UBM Asia Ltd

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