◎AACSBがビジネス博士教育の方向を提言するリポート
◎AACSBがビジネス博士教育の方向を提言するリポート
AsiaNet 54185
共同JBN 1022 (2013.9.11)
【タンパ(米フロリダ州)2013年9月11日PRN=共同JBN】AACSB International(AACSB、国際マネジメント教育協議会、http://www.aacsb.edu/)および同Task Force on Doctoral Education(博士教育タスクフォース)は「Promise of Business Doctoral Education (有望なビジネス博士教育、http://www.aacsb.edu/resources/doctoraleducation)」と題するリポートを新たに出版し、その中で世界の博士課程に対する多様な要請、課題、および目標によりよく対処するため、ビジネス博士教育の可能性について論じている。同リポートは効果を挙げた例、革新例、ユニークな博士教育課程の設計/実施戦略に関する世界規模の調査を基にしており、ビジネススクール指導者、実務家、その他ビジネス博士教育に携わる方面に役に立つ分析を提供している。
カリフォルニア大学サンディエゴ校Rady School of Management学長で、AACSB評議会のチェアを務めるロバート・サリバン氏は「アカデミック社会全体が博士教育にどう対処すべきか、またどう実施するかという課題を突きつけられている。過去何年かの間にビジネス博士教育に関して多くのことが成し遂げられてきたが、開拓されていない部分も多い。その中には学校間提携、ビジネススクールと業界とのコラボレーション、そして志望者募集、位置づけ、就職あっせんに向けた従来とは異なるオルターナティブ戦略などがある」と語った。
リポートの中で、前述のタスクフォースはビジネススクールおよびAACSBに向け、何点かの課題を延べ、提言を行っている。同リポートの調査結果は以下の通り。
*リポートは、学会の内外でさまざまな職業的なキャリアを追求しようとする個人をビジネス博士教育がどうサポートできるかまたサポートすべきか、またビジネスと学会との間でどのような新たな進路を作りだすべきかについて検証している。
*リポートは、現在博士教育を受ける機会が少ない地域の人々がより受けやすくするため、また貴重で乏しい資源をより効果的に使うための改革を求めている。
*リポートは博士レベルの才能の開発、およびビジネスを実践する経営者にとって関係ある研究の創造のためにはビジネススクールと産業界は重要なパートナーであると位置づけている。
*リポートは博士課程には厳格さが大事であると強調しており、品質の高い教育ミッション、コンテンツ、設計、学習成果を確保するための提言を行っている。
バージニア工科大Pamplin College of Business学長でAACSBタスクフォースのチェアを兼任するロバート・スミクラスト氏は「博士教育は経営教育を継続的なものにし、より広く社会に貢献する上で重要な役割を果たす。このリポートでは博士教育が教育界およびビジネス界の要請に基づいて発展するために、また経費を節減し、水準を下げよという圧力に対して教育課程の品質を保てるように経営教育の指導者が先頭を切らねばならないと強調している」と述べた。
リポートの新刊見本がAACSBメンバーおよび報道関係者に対して限定的に提供されるリポート全文は9月16日に一般に入手可能になる予定。詳しい情報はウェブサイト(www.aacsb.edu/doctoraleducation)を参照。
▽AACSB International(国際マネジメント教育協議会インターナショナル)について
AACSB International(Association to Advance Collegiate Schools of Business)は世界83カ国・地域の1350以上の教育機関、企業体の共同体である。AACSBの使命は認証、思考リーダーシップ、付加価値サービスを通じて、世界各地で質の高いマネジメント教育を進めることである。AACSBは世界でビジネス教育を提供する機関を認証する主要団体で、世界各地で会議、セミナーを多く開催している。AACSBは世界本部を米フロリダ州タンパに置き、シンガポールにアジア太平洋地域本部を置いている。
ソース:AACSB International
▽問い合わせ先
Amy Ponzillo, Manager of Public Relations,
mediarelations@aacsb.edu
or +1-813-367-5238
New Report from AACSB International Sets Pace for the Future Direction of Business Doctoral Education
PR54185
TAMPA, Fla., Sept. 11, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --
AACSB International (http://www.aacsb.edu/ ) (AACSB) and its Task Force on
Doctoral Education announce the release of a new report―The Promise of Business
Doctoral Education (http://www.aacsb.edu/resources/doctoraleducation )―which
explores the potential for business doctoral education to better address the
varied needs, challenges, and goals of doctoral programs worldwide. The report
draws from a global review of effective practices, innovations, and unique
doctoral education program design/delivery strategies, and provides an analysis
relevant to business school leaders, practitioners, and others with a stake in
business doctoral education.
"The academic community as a whole is challenged to evaluate how it approaches
and delivers doctoral education," said Robert Sullivan, dean of the Rady School
of Management at University of California, San Diego and chair of AACSB's Board
of Directors. "Much has been accomplished through business doctoral education
over the years, but many opportunities remain underexplored, including the
role of school partnerships, business school and industry collaborations, and
alternative recruitment, positioning, and placement strategies."
In the report, the task force outlines a series of challenges and
recommendations, both for business schools and AACSB. Among the findings, the
report:
-- explores how business doctoral education can and should support
individuals pursuing a range of professional paths within and beyond
academia, as well as create new career pathways between business and
academic sectors;
-- calls for innovations that expand access to doctoral education among
currently underserved populations and enhance the ability of schools to
use scarce and valuable resources more effectively;
-- recognizes business schools and industry as critical partners in the
development of doctoral level talent and the creation of research with
relevance to practicing managers;
-- stresses that doctoral programs should be characterized by rigor,
providing suggestions for ensuring high quality program mission,
content, design, and learning outcomes.
"Doctoral education serves a vital role in sustaining management education and
serving broader society," said Robert Sumichrast, dean of the Pamplin College
of Business at Virginia Tech and chair of AACSB's Task Force. "The report
highlights that management education leaders must lead the way in enabling
doctoral education to evolve with the needs of the academic and professional
communities―while preserving program quality and integrity amidst pressures to
cut corners or lower standards."
An exclusive advanced copy of the report is available to AACSB members and
media. A full version will be available to the public on September 16, 2013.
For more information, visit www.aacsb.edu/doctoraleducation.
About AACSB International
AACSB International (The Association to Advance Collegiate Schools of
Business), is an association of more than 1,350 educational institutions and
businesses, in 85 countries/territories. AACSB's mission is to advance quality
management education worldwide through accreditation, thought leadership, and
value-added services. The premier accrediting body for institutions offering
degrees in business worldwide, AACSB conducts numerous global conferences and
seminar programs. AACSB's global headquarters is in Tampa, Florida, USA and its
Asia Pacific headquarters is in Singapore.
SOURCE: AACSB International
CONTACT: Amy Ponzillo, Manager of Public Relations, mediarelations@aacsb.edu or
+1-813-367-5238
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。