◎英シングルトン、環境がウイスキーの味に影響と発表

The Singleton of Dufftown

◎英シングルトン、環境がウイスキーの味に影響と発表

AsiaNet 54562

共同JBN 1179 (2013.10.9)

【ロンドン2013年10月9日PRN=共同JBN】

*環境が味とフレーバーに影響を与えることが調査で判明

人の感覚とウイスキーの味覚との関係を探った世界初の科学研究によって、環境を変えることによってウイスキーの楽しみは20%近くも向上できることが分かった。この研究は人が家庭でウイスキーを楽しむ時や今後、パブやバー、レストランを設計する際に大きな意味を持つ。

 (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131009/644077-a

 (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131009/644077-b

 (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131009/644077-c

この研究をリードしたのは、オックスフォード大学実験心理学部で異なる感覚に関する研究の長を努めるチャールズ・スペンス教授。スペンス教授は感覚アーキテクトのCondiment JunkieおよびSingleton Single Malt Scotch Whiskyの協力を得て、特別な内装を施されたロンドンのバーで参加者を対象に何回かの多感覚テストを行った。その後、研究室でもテストは行われ、それら両方の結果を通じて、シングルトン・シングルモルト・スコッチウイスキーを異なる環境で味わった参加者はウイスキーの香り、味、フレーバーに関して大きく異なる評価をしていたことが判明した。

この研究によって、将来ウイスキーのような複雑な飲料の楽しみをさらに強化するために特別な多感覚環境を作り上げることが可能なことが分かった。照明を変えたり、特別な音響をつけたり、または部屋全体に香りをつけてウイスキーを楽しむ環境を変えたいと思う人は、そのすべてを行ってウイスキー経験を変えることが可能なわけだ。

チャールズ・スペンス教授は「われわれは研究室およびより現実の状態に近いThe Singleton Sensoriumで実験を行った。Singleton Sensoriumではシングルトン・シングルモルト・スコッチウイスキーをそれぞれ雰囲気が大きく異なる3つの部屋で飲んでもらった。芝生があり自然の音が聞こえる緑の部屋、レッドフルーツが置かれ鐘の音が聞こえるフルーティな部屋、まきが燃えてはじけ、木の感じがする板張りの部屋である。両方の調査結果で分かったことは、豊かな多感覚環境があれば飲む人の経験を強化することが本当に可能だということだ。この種の研究は、バーやレストランまたは自宅におけるウイスキー体験を強化しようとする人すべてに対して大きな意味を持つ。著名なシェフたちは以前から、これらすべての感覚を動員すれば飲酒経験を強化できることを知っていた」と述べた。

今回の調査結果はBio Med発行のピア・レビュー・ジャーナル「Flavour」に「ベラスコおよびその他著:ウイスキー飲酒経験に対する多感覚環境の影響の評価」として発表されている。同研究は10月9日(水)から以下のサイトで閲覧できる。

http://www.flavourjournal.com/content/2/1/23

(編集者注意)

▽The Singleton(商標)of Dufftownについて

The Singleton(商標)は1896年から、上質のシングルモルト・ウイスキーを製造してきた英国スコットランド・スペイサイド地区のダフタウン蒸留所で蒸留され、その製造工程のすべてにおいて特別な注意を払って作られた至高の味である。発酵に長い時間をかけ、ゆっくりとした蒸留によって最高の滑らかさと深みのあるフレーバーを作りだし、多くの人に世界最高の味をもつシングルモルト・ウイスキーと認められている。こうして作られたウイスキーは米国および欧州産のオーク材を合わせた樽の中で熟成され、極上のフレーバー、完璧なバランスを確かなものにしている。「Singleton」の文字および「Fish and Gate」の意匠はディアジオ(Diageo)社が所有する商標である。@singletonwhisky(https://twitter.com/SingletonWhisky

▽ディアジオ(Diageo)について

ディアジオは世界を代表する高級飲料企業で蒸留酒、ビール、ワインの各分野にわたって多くの有名アルコール飲料ブランドを持っている。これらのブランドの中にはジョニー・ウォーカー、クラウンローヤル、J&B、ウィンザー、ブキャナン、およびブッシュミルズなどのウイスキー、スミノフ、シロック、およびケテルワンなどのウオツカ、ベイリーズ、キャプテン、モーガン、タンカレー、ギネスなどがある。

ディアジオはその製品を世界の180カ国以上で販売しているグローバルカンパニーである。同社はニューヨーク証券取引所(NYSE:銘柄コードDEO)、 ロンドン証券取引所(LSE:同DGE)に上場している。ディアジオおよびその社員とパフォーマンスに関する詳しい情報はDiageo.comを参照。ベストプラクティス・ツール、情報、イニシアチブの共有を通じて責任ある飲酒を勧めるディアジオのグローバルリソースはDRINKiQ.comを参照。

▽Condiment Junkieについて

http://www.condimentjunkie.co.uk

▽チャールズ・スペンス教授について

http://psyweb.psy.ox.ac.uk/xmodal

ソース:The Singleton of Dufftown

Change the Room; Change the Taste of Your Whisky

PR54562

LONDON, Oct. 9, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    - Research results prove environment affects taste and flavor

    A change of environment can enhance the experience of enjoying whisky by up

to 20% according to the world's first scientific study exploring the senses and

taste of whisky. The study has exciting implications for people enjoying whisky

in their own homes, and for the way pubs, bars and restaurants could be

designed in the future.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131009/644077-a )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131009/644077-b )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131009/644077-c )

    Leading the study was Professor Charles Spence, Head of Crossmodal Research

at the Department of Experimental Science at Oxford University. Professor

Spence ran multi-sensory tests with sensory architects Condiment Junkie and The

Singleton Single Malt Scotch Whisky, for participants at a specially designed

bar in London. This study was followed by in-lab testing and, under both

conditions, participants reported significant variations in their ratings of

the scent, taste and flavour of whisky when tasting The Singleton Single Malt

Scotch Whisky in different atmospheres.

    The study notes the future possibilities for creating specific

multi-sensory environments to enhance the experience of drinking complex

liquids such as whisky. So whether one wishes to change the environment in

which whisky is enjoyed by changing the lighting, putting on a special

soundtrack, or even thinking about the surrounding scents - all can work to

change the whisky experience.

    Professor Charles Spence said, "We carried out experiments both in the

laboratory and in The Singleton Sensorium, under more realistic bar conditions.

The Singleton Sensorium saw people tasting The Singleton Single Malt Scotch

Whisky in three rooms with very different environments: a grassy room laid with

turf and noises of nature, a fruity room with red fruits and chiming bells, and

a woody room with wood panels and sounds of crackling wood. Both sets of

results confirm that it really is possible to enhance the drinker's experience

by creating a rich multi-sensory environment.

    This sort of research has significant implications for anyone looking to

enhance their whisky experience in a bar, restaurant or even from the comfort

of their own homes. Notable chefs have embraced the potential when working with

all the senses to deliver powerful tasting experiences," he said.

    This latest research has been published in Flavour, a peer-reviewed journal

from Bio Med. Velasco et al: Assessing the influence of the multisensory

environment on the whisky drinking experience. From Wednesday 9th October, the

study will be available to read via the following link:

http://www.flavourjournal.com/content/2/1/23.

    Notes to Editors

    About The SingletonTM of Dufftown

    Distilled in the Dufftown distillery of Speyside, where fine single malts

have been produced since 1896, exceptional care is taken at every stage of

producing The Singleton[TM] to create the best taste possible. Longer

fermentation and slower distillation ensures exceptional smoothness and depth

of flavour that creates a whisky regarded by many as the single best-tasting

single malt whisky in the world. The liquid is then matured in a combination of

American and European oak casks to ensure extra flavour and perfect balance.

The Singleton word and the Fish and Gate device are Trade Marks owned by

Diageo. @singletonwhisky (https://twitter.com/SingletonWhisky).

    About Diageo

    Diageo is the world's leading premium drinks business with an outstanding

collection of beverage alcohol brands across spirits, beer and wine. These

brands include Johnnie Walker, Crown Royal, JepsilonB, Windsor, Buchanan's and

Bushmills whiskies, Smirnoff, Ciroc and Ketel One vodkas, Baileys, Captain

Morgan, Tanqueray and Guinness.

    Diageo is a global company, with its products sold in more than 180

countries around the world. The company is listed on both the New York Stock

Exchange (DEO) and the London Stock Exchange (DGE). For more information about

Diageo, its people, brands, and performance, visit us at Diageo.com. For our

global resource that promotes responsible drinking through the sharing of best

practice tools, information and initiatives, visit DRINKiQ.com.

    About Condiment Junkie

    http://www.condimentjunkie.co.uk

    About Professor Charles Spence

    http://psyweb.psy.ox.ac.uk/xmodal

    SOURCE: The Singleton of Dufftown

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