◎22台がワールドデビュー 11月開催のLAオートショー

ロサンゼルス・オートショー

◎22台がワールドデビュー 11月開催のLAオートショー

AsiaNet 54552

共同JBN 1174 (2013.10.10)

【ロサンゼルス2013年10月10日PRN=共同JBN】

*プレスデー3日間の30回近い記者会見で、計56台の新車を発表

*メーカーが新車公開の重要地としてロサンゼルスを選び、ワールドデビュー・リストは倍増

*メルセデス・ベンツはワールドデビュー車4台を持ち込み、ポルシェはマカン(Macan)に加えて2台のワールドデビューを確認

*BMW、シボレー、ジャガー、日産、スバル、トヨタなどもワールドデビュー車を出展する見通し

*大型高級車、性能、環境保全、テック、コンセプトの発表

*プレスデー3日間の初日はテクノロジーに焦点

ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show、http://www.laautoshow.com)は10日、2013年11月19、20、21の3日間のプレスデー期間中、新車22台がワールドデビューし、総計56台が世界の観客に紹介されることを確認した。11月19日は特に、ロサンゼルス・コンベンションセンターのコネクテッドカー・エクスポ(Connected Car Expo=CCE)区域で開かれるテクノロジー関係の発表に焦点が当てられる。

ワールドデビュー車の中には、日産のNISMO JUKE RSとNISMOコンセプト、メルセデス・ベンツが北米デビューのGLA 250、S63とともに披露する4モデルが含まれる。ポルシェはすでに発表している待望のクロスオーバーSUV、マカン(Macan)に加え、ラインアップにワールドデビュー車2モデルも投入する。BMW、シボレー、フォードホンダ、ヒュンダイ、ジャガー、ランドローバー、MINI、スバル、トヨタがリストを仕上げ、今回のショーですべてが国際デビューを計画している。

グローバルプレミアムに加え、さまざまな新車がロサンゼルスで北米デビューするが、BMWは4シリーズ・クーペ、4シリーズ・ハイブリッド、i8、i3、5シリーズ・セダン、5シリーズ・グランツーリスモ(Gran Turismo)を公開する予定。LAオートショーでは、ジャガーのC-X17、キャデラック・エスカレード(Cadillac Escalade)、日産の高性能モデル、フォルクスワーゲンのe-Golfなど3車種、アウディの5車種などが紹介される。

ロサンゼルスでデビューする新車ラインアップは、環境保全技術、高級車、画期的なコンセプトカーの増勢を浮き彫りにしている。ショーではアキュラ(Acura)、BMW、ホンダ、ヒュンダイ、メルセデス・ベンツ、ポルシェ、フォルクスワーゲンなどが代替燃料モデルから最新のプラグイン型まで20種以上の環境保全車を展示する。

BMW、マセラティ、メルセデス・ベンツなどのメーカーからは20台近い高級車デビューが見込まれており、購買者の景気回復に対する信頼の高まりを示している。

プレスデー参加者は展示会場で、ジャガー、メルセデス・ベンツ、スバル、フォルクスワーゲン、ボルボ、さらに、キャデラックのエルミラージ・コンセプト(Elmiraj concept)などの新参コンセプトカーを見る機会も与えられる。

LAオートショーのリサ・カッツ社長は「世界最大級のメディアハブにして自動車購入市場のロサンゼルスは、プレス露出と重要な消費者接点の独特な結合を提供している。LAオートショーの着実な成長と自動車テクノロジー、環境新機軸、自動車デザインの最前線にとどまる姿勢は、ことしの主要デビュー車リストから確実にうかがわれるだろう」と語った。

LAオートショーとコネクテッドカー・エクスポのプレスデー用メディア登録手続きは専用サイトhttp://registration3.experientevent.com/showLAS131/default.aspx?lowcode=APPからアクセスできる。今回はCCEの一般登録(http://registration3.experientevent.com/showLAS131/)も受け付ける。詳しい情報は公式サイトwww.laautoshow.comと www.connectedcarexpo.comを参照。

▽LAオートショーとコネクテッドカー・エクスポについて

1907年に創立されたロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)は、毎年このシーズンに開催される北米初の主要な自動車ショーである。2013年LAオートショー((LA Auto Show、登録商標)のプレスデーは11月20、21の両日。一般公開は11月22日から12月1日まで。コネクテッドカー・エキスポ(CCE)は、インターネット接続型自動車(コネクテッド・カー)業界の開発増進と関係構築促進の一環として、自動車と技術関係の専門家を結び付ける最初のエキスポになり、参加者にはコネクテッドカーの将来を築く主要プレーヤーとトップメディアに接触する機会が提供される。CCEは11月19日に開幕し、2013年LAオートショーのプレスデーに連動して開催される。LAオートショーはGreater L.A. New Car Dealer Associationが後援し、ANSA Productionsが運営する。

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Sanaz Marbley/Alexis Linn

JMPR Public Relations, Inc.

+1-818-992-4353

smarbley@jmprpublicrelations.com

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ソース:Los Angeles Auto Show

LA Auto Show Confirms 22 World Debuts For 2013 Show

PR54552

LOS ANGELES, Oct. 10, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

-- 56 Total Debuts to be Unveiled at Nearly 30 News Conferences Across Three

Press Days   

-- World debut list more than doubles as automakers choose LA for significant

premieres

-- Mercedes-Benz to bring four world debuts, while Porsche confirms two world

debuts in addition to Macan

-- Global introductions also expected from BMW, Chevrolet, Jaguar, Nissan,

Subaru, Toyota and more

-- Major luxury, performance, green, tech, and concept announcements

-- First of three Press Days focused on technology

The Los Angeles Auto Show (http://www.laautoshow.com ) confirmed today that it

will host 22 world debuts during its Press Days, making for a total of 56

vehicle debuts overall, to be unveiled in front of a global audience, November

19, 20 and 21, 2013.  November 19 will focus specifically on technology

announcements held in the Connected Car Expo area of the Los Angeles Convention

Center.

World debuts include the NISMO JUKE RS and a NISMO Concept from Nissan, as well

as four models from Mercedes-Benz, which will be unveiled alongside the brand's

North American introductions of the GLA 250 and the S63. Porsche has added two

new world debuts to its lineup, in addition to the previously announced Macan,

the manufacturer's highly anticipated SUV crossover vehicle. BMW, Chevrolet,

Ford Honda, Hyundai, Jaguar, Land Rover, MINI, Subaru and Toyota round out the

list, all with global introductions planned for the show.

In addition to the roster of global premieres, a variety of North American

debuts will be unveiled in Los Angeles, including the 4 Series Coupe, 4 Series

Hybrid, i8, i3, 5 Series Sedan and 5 Series Gran Turismo from BMW. U.S. auto

show introductions will also include the Jaguar C-X17, Cadillac Escalade, a

high performance model from Nissan, three vehicles from Volkswagen, including

the e-Golf and five from Audi, among others.

Los Angeles' debut lineup underscores rising trends in green technology, luxury

vehicles and groundbreaking concept cars. More than two dozen green vehicles

will be featured at the show, including models from Acura, BMW, Honda, Hyundai,

Mercedes-Benz, Porsche and Volkswagen, ranging from alternative fuel models to

brand new plug-ins.

Nearly 20 luxury vehicle debuts are also expected from automakers such as BMW,

Maserati and Mercedes-Benz, signifying increased buyer confidence in the

improving economic environment.

Press Days' attendees will have the opportunity to see vehicle concept debuts

on the show floor as well, including 12 planned concept cars from Jaguar,

Mercedes-Benz, Subaru, Volkswagen and Volvo, as well as the Cadillac Elmiraj

concept.

"As one of the world's largest media hubs and car buying markets, Los Angeles

offers a unique combination of press exposure and valuable consumer contact,"

said LA Auto Show President, Lisa Kaz. "The LA Auto Show's consistent growth

and commitment to remaining on the forefront of automotive technology, green

innovation and automotive design will certainly be noticed with 2013's roster

of major debuts."

Media registration for LA Auto Show and Connected Car Expo Press Days can be

accessed here (

http://registration3.experientevent.com/showLAS131/default.aspx?flowcode=APP )

. General registration ( http://registration3.experientevent.com/showLAS131/)

for CCE is also open at this time. For more information, please visit

www.laautoshow.com and www.connectedcarexpo.com.

About the Los Angeles Auto Show and Connected Car Expo

Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show is the first major North American

auto show of the season each year.  Press Days for the 2013 LA Auto Show(R)

will be held on Nov. 20 and 21. The show will be open to the public Nov. 22 -

Dec. 1. The Connected Car Expo (CCE) will be the first expo to unite automotive

and technology professionals in an effort to increase development and foster

relationship-building in the connected car industry, providing attendees with

access to the key players and top media constructing the future of the

connected car. CCE will debut on Nov. 19, and continue in conjunction with the

2013 LA Auto Show Press Days.  The LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A.

New Car Dealer Association and is operated by ANSA Productions. To receive the

latest show news and information, follow LA Auto Show on Twitter at

twitter.com/LAAutoShow or via Facebook at facebook.com/LosAngelesAutoShow and

sign up for alerts at www.LAAutoShow.com. For more information on CCE please

visit http://connectedcarexpo.com/

Media Contacts:

Sanaz Marbley/Alexis Linn

JMPR Public Relations, Inc.

+1-818-992-4353

smarbley@jmprpublicrelations.com

alinn@jmprpublicrelations.com

SOURCE:  Los Angeles Auto Show      

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