◎Yahoo! JAPAN、Videologyとの戦略的提携で包括的マルチスクリーン広告配信へ参入

Videology

◎Yahoo! JAPAN、Videologyとの戦略的提携で包括的マルチスクリーン広告配信へ参入

AsiaNet 55027

共同JBN 1406 (2013.11.18)

【ニューヨーク2013年11月18日PRN=共同JBN】

 *Videologyのビデオプラットフォームが高度ターゲティングと動画の最適化によりマルチスクリーン環境における消費者との一層緊密なつながりを提供

日本最大のウェブポータルであるYahoo! JAPANは11月15日、動画広告技術パートナーに世界最大のプライベート動画広告プラットフォーム企業であるVideologyを選んだと発表した。この発表は、世界第2位のテレビ市場である日本におけるYahoo! JAPANの、拡大強化された包括的プレミアム動画広告事業立ち上げと同時に行われた。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131118/NY17938

Yahoo! JAPANマーケティングソリューションカンパニー長の荒波修氏は、「日本でプレミアム動画広告市場を築き上げるという、当社のビジョンを共有しているのみならず、それを実現する技術力も持っているVideologyとのエキサイティングなパートナーシップを発表できることをうれしく思う」と述べ、続けて「Videologyのプラットフォームの独自性は、ブランド広告主に配信を保証でき、それによってマルチスクリーンを対象とする一元的なプランニングと効果測定が可能になる点にある。これは当社の方向性だけでなく業界の動向にも沿うものであると考える。私たちはこの事業提携を通して広告主により多くの価値とさらに魅力的なサービスを提供することにより、インターネット広告業界の未来に貢献する所存である」と述べた。

Videologyの技術は、視聴者ベースの直接販売向け在庫の予約管理、視聴者分析メトリクスに基づく最適化、キャンペーンと視聴者の外部広告枠在庫への拡張、および洗練された視聴者ターゲティングの導入が行えるキャンペーン管理ツールをパブリッシャーに提供する。プレミアム・パブリッシャー独特のニーズを認識するVideologyのプラットフォームは、ブランドエキスポージャー、価格設定、買い手の適格性、広告クリエーティブの厳密な管理を可能にし、さらに高度な予測ツールがパブリッシャーのイールドの最大化を支援する。これらの能力は同社が9月にサプライサイド技術のアップグレード・リリースの一部として発表したRevenue Engine(レベニュー エンジン、サービスマーク)に組み込まれている。

「Yahoo! JAPANは消費者がメディアとかかわる方法を根本から変えており、視聴者がデジタルメディアの提供できる最高のコンテンツを楽しめるようにしている」とVideology理事長兼最高経営責任者(CEO)のスコット・ファーバー氏は述べている。同氏はさらに、「Yahoo! JAPANがその動画広告事業を強化するため当社を選んだことを光栄に思うとともに、急速に進化するマルチスクリーン環境における同社の新天地開拓を支えたいと考えている。Yahoo! JAPANほどの規模とブランド資産を持つ会社がこれほどに動画広告に注力するので、大きな変化がすでに始まっていると言える」と続けた。

▽Yahoo! JAPANについて

ヤフー株式会社が運営する日本最大級のインターネット・ブランドYahoo! JAPANは、国内で最もトラフィックの多いインターネット・デスティネーションである。Yahoo! JAPANはユーザーの生活に欠かせないオンライン製品とサービスを提供し、また、企業に日本のインターネットユーザーへのアクセスを可能にする広範にわたるツールとマーケティング ソリューションを提供している。Yahoo! JAPANは本社を東京都に置いている。

▽Videologyについて

Videology (videologygroup.com)は、世界最大級のプライベートビデオ広告プラットフォームである。当社はビッグデータを簡素化することで、マーケターやメディア企業がマルチスクリーン環境において視聴者の価値を完全に取り込める賢明な広告方針を決定できるようにしている。数理科学に基づく当社の技術により、顧客企業はデジタルビデオ・テレビ広告の管理、効果測定、最適化ができ、集束化されつつあるメディア界で最高の成果を達成することができる。

Videology, Inc.はベンチャーキャピタルの出資を得た非公開企業である。出資者にはCatalyst Investors、Comcast Ventures、NEA, Pinnacle Ventures、Valhalla Partnersが含まれている。Videologyは本社をメリーランド州ボルチモアに置き、支社はニューヨーク、オースチン、トロント、ロンドン、パリ、マドリード、シンガポール、シドニーにあり、北米各所に営業所を設けている。

▽問い合わせ先

Videology社 Tomoyuki Maeda

tmaeda@videologygroup.com

03-6894-7423

Eastwick社 Sian Belvins

sian@eastwick.com

(209) 765-6568

ソース:Videology

Yahoo! JAPAN and Videology Form Strategic Partnership, Delivering Comprehensive Multi-Screen Advertising to the World's Second Largest TV Market

PR55027

NEW YORK, Nov. 18, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

   -- Videology's Video Platform enables Yahoo! JAPAN to better connect with

consumers through advanced targeting and optimization of video across screens

    Yahoo! JAPAN-the top web portal in Japan for both search and audience

reach-announced Friday that it has selected Videology-the world's largest

private video advertising platform-as its video advertising technology partner.

This announcement was made in conjunction with Yahoo! JAPAN's launch of a

comprehensive and expanded premium video advertising business in Japan-the

world's second largest television market.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131118/NY17938 )

    "We are pleased to announce our exciting partnership with Videology. Not

only do they share our vision of establishing a premium video ad market in

Japan, they also have the technology to make it a reality," said Mr. Osamu

Aranami, Corporate Officer, Head of Marketing Solutions, Yahoo! JAPAN.

"Videology's platform is unique in that it offers brand advertisers

guaranteed-audience delivery, and therefore, more unified planning and

measurement across screens. This is in line with the direction of our company,

and we believe, with the direction of the industry. Together, we will

contribute to the future of the Internet advertising industry, providing

advertisers with increased value and more attractive services."

    Videology's technology offers campaign management tools for publishers to

manage audience-based reservations of direct sales inventory, optimize against

audience verification metrics, extend campaigns and audiences to external

inventory, and employ sophisticated audience targeting. In recognition of the

unique needs of premium publishers, Videology's platform allows for strict

controls over brand exposure, pricing, buyer eligibility and ad creative, as

well as advanced predictive tools to help publishers maximize yield. These

latter capabilities are part of Videology's Revenue Engine(SM) product, which

the company unveiled in September as part of an upgraded release of its

supply-side technology.

    "Yahoo! JAPAN is truly changing the way that consumers are interacting with

media and allowing the audience to enjoy the very best of what digital media

has to offer," said Scott Ferber, Chairman and CEO, Videology. "We are honored

that they chose us to power their video advertising business and look forward

to helping them break new ground in the rapidly evolving multi-screen universe.

When a company with the scale and brand equity of Yahoo! JAPAN commits to video

advertising to this degree, you know that big change is underway."

    About Yahoo! JAPAN

    Yahoo! JAPAN, operated by Yahoo Japan Corporation, is a leading Internet

brand and one of the most trafficked Internet destinations in Japan. Yahoo!

JAPAN seeks to provide online products and services essential to users' lives,

and offers a full range of tools and marketing solutions for businesses to

connect with Internet users in Japan. Yahoo! JAPAN is headquartered in Tokyo,

Japan.

    About Videology

    Videology (videologygroup.com) is the world's largest private video

advertising platform. By simplifying big data, we empower marketers and media

companies to make smarter advertising decisions to fully harness the value of

their audience across screens. Our math and science-based technology enables

our customers to manage, measure and optimize digital video and TV advertising

to achieve the best results in the converging media landscape.

    Videology, Inc., is a privately-held, venture-backed company, whose

investors include Catalyst Investors, Comcast Ventures, NEA, Pinnacle Ventures,

and Valhalla Partners. Videology is headquartered in Baltimore, MD, with key

offices in New York, Austin, Toronto, London, Paris, Madrid, Singapore, Sydney

and sales teams across North America.

    CONTACT: Tomoyuki Maeda

             tmaeda@videologygroup.com

             03-6894-7423;

             Sian Blevins

             Eastwick

             sian@eastwick.com

             +1-209-765-6568

     SOURCE: Videology

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