◎米口コミ情報サイトのYelp(イェルプ)が日本でのサービス開始

Yelp Inc.

◎米口コミ情報サイトのYelp(イェルプ)が日本でのサービス開始

AsiaNet 56438

共同JBN 0396 (2014.4.9)

【東京2014年4月9日PRN=共同JBN】

 *世界26カ国目の展開、アジアでの存在感を拡大

米国の口コミローカル情報サイトを運営するYelp Inc.(本社:米カリフォルニア州サンフランシスコ、代表:ジェレミー・ストップルマン、NYSE: YELP、以下Yelp)は9日、日本でのサービスを開始する。Yelp Japan (http://www.yelp.co.jp )が利用可能となり、Yelp.co.jpからアカウントを作成し、日本全国でローカルビジネスについてレビューを共有できるようになる。YelpのiPhoneとAndroidに対応した無料アプリケーションならびにビジネスオーナー専用の無料ツールも同時に利用可能になる(ビジネスオーナー専用サイト: http://biz.yelp.co.jp)。

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20050511/SFW134LOGO

新規市場担当副社長ミリアム・ウォレンは以下のように述べている。「日本は素晴らしい科学技術と文化、そして2000年以上の歴史と伝統がある国だ。すしなどの日本食や茶道から、コスプレ、アニメ、カラオケなどの流行を見れば分かるように、日本人は伝統と近代を融合させることが得意である。今回のYelpのサービス開始により、日本の利用者がすてきなローカルビジネスとつながるお手伝いをできることをとてもうれしく思う」。

日本はYelpがサービス展開する国としては、シンガポールに続きアジアでは2番目、世界では26番目となる。Yelpは、どのビジネスの評判が良く、何が流行(はや)っていて、どのビジネスの評判があまり良くないのかといった意見を、Yelpコミュニティーと共有するプラットフォームを提供し、ユーザーのよりスマートな購買決定を手助けする。Yelpでは、今回のサービス開始を期に、東京と大阪にコミュニティーマネジャーを配属し、これらの地域での重点的にコミュニティー構築を進めていくが、日本全国のビジネスについて、ユーザーはレビューを書くことが可能となっている。

インターネットへのアクセスさえあれば、デスクトップやスマートフォンを使って、いつでもどこからでもローカルビジネスについての意見を共有することができる。日本でのサービス提供に伴い、Yelp Japanのサイトとアプリは、漢字とカタカナに完全に対応される。Yelpの中で、日本語は15番目にサポートされた言語で、アルファベットを使わない言語としては初めてとなっている。

詳しい情報や写真、iPhoneやAndroidのアプリケーション情報は、Yelpのオフィシャルブログ (http://officialblog.yelp.com)を参照。

▽Yelpについて

 Yelp (http://www.yelp.comhttp://www.yelp.co.jp)は人々とローカルのビジネスをつなげることを目指し、2004年7月に米サンフランシスコで設立された。現在、Yelpコミュニティーは米全土をはじめ、カナダ、英国、アイルランド、フランス、ドイツ、オーストリア、オランダ、スペイン、イタリア、スイス、ベルギー、オーストラリア、スウェーデン、デンマーク、ノルウェー、フィンランド、シンガポール、ポーランド、トルコ、ニュージーランド、チェコ、ブラジル、ポルトガル、メキシコといった世界の主要都市で展開しています。2013年第4四半期には、Yelpの月間ユニークビジター*は1億2000万を超えた。2013年の第4四半期末には、5300万件以上もの情報豊富なレビューが投稿され、Yelpはレストラン、ブティックから自動車整備工場、歯医者まで、ありとあらゆるジャンルを網羅する口コミが寄せられる、ローカルガイドブックの様な存在になった。また、2013年の第4四半期には約5300万人の人がモバイルデバイスからYelpを訪れています。

 詳しくは、 http://www.yelp.com/ を参照するか、press@yelp.com に連絡を。

(*出典:Google Analytics)

▽問い合わせ先

Yelp Inc

Elliot Adams(エリオット・アダムス)

eadams@yelp.com もしくは、press@yelp.com

+44 (0) 207 347 1663

PR会社

株式会社 井之上パブリックリレーションズ

Yelp担当:棚瀬、横田、尾上

東京都新宿区四谷4-34 新宿御苑前アネックス2階

Tel: 03-5269-2301 Fax: 03-5269-2305 sprg@inoue-pr.com

ソース:Yelp Inc.

Yelp Launches in Japan and Extends Asian Presence

PR56438

TOKYO, Apr. 9, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

   Yelp Inc. (NYSE: YELP), the company that connects consumers with great local

businesses, today announced the availability of Yelp Japan

(http://www.yelp.co.jp). Beginning today, people throughout Japan are able to

create accounts on Yelp.co.jp to share their opinions about great local

businesses. Yelp's free iPhone and Android applications will be available as

well as its free suite of business owner tools: Yelp for Business Owners

(http://biz.yelp.co.jp).

   Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20050511/SFW134LOGO

   "Japan is a technological and cultural marvel consisting of 6,852 islands

and thousands of years of tradition," says Miriam Warren, VP of New Markets.

"From their love of sushi, cosplay, tea ceremonies and all things anime, to

their unashamed adoration of karaoke, the Japanese know how to meld tradition

with modernity unlike any other nation. We are excited to bring Yelp to the

country as a whole and help more people connect with their local businesses,

whatever they may be looking for."

   Japan is Yelp's second Asian country, and its 26th country globally. It

offers the Japanese people the opportunity to share their experiences of the

good, the great and the not-so-good businesses around them with the wider Yelp

community, helping them make informed buying decisions. The initial community

building efforts will be focused on Tokyo and Osaka and each city will get its

own Yelp community manager, but businesses from all across Japan are now open

to be reviewed on Yelp.

   Everyone, everywhere in Japan with Internet access can now share their

experiences and top tips about local businesses in their neighborhood, whether

via the desktop or a Smartphone. Japanese is the 15th language supported on

Yelp, and the first language that does not use the Roman character set. The

full-featured Yelp site and app have been fully adapted to support kanji and

katakana characters and will be available at launch.

   To learn more and see pictures of Yelp.co.jp and our iPhone and Android

applications, visit our Yelp Official Blog (http://officialblog.yelp.com).

   About Yelp

   Yelp (http://www.yelp.com or http://www.yelp.co.jp) connects people with

great local businesses. Yelp was founded in San Francisco in July 2004. Since

then, Yelp communities have taken root in major metros across the US, Canada,

UK, Ireland, France, Germany, Austria, The Netherlands, Spain, Italy,

Switzerland, Belgium, Australia, Sweden, Denmark, Norway, Finland, Singapore,

Poland, Turkey, New Zealand, the Czech Republic, Brazil, Portugal, Mexico and

Japan. Yelp had a monthly average of 120 million unique visitors in Q4 2013*.

By the end of Q4 2013, Yelpers had written more than 53 million rich, local

reviews, making Yelp the leading local guide for real word-of-mouth on

everything from boutiques and mechanics to restaurants and dentists.

Approximately 53 million unique visitors visited Yelp via their mobile device

on a monthly average basis during Q4 2013. For more information, please visit

http://www.yelp.com/ or send an email to press@yelp.com.

    * SOURCE: Google Analytics

   Media Contacts:

   Elliot Adams

   Yelp

   eadams@yelp.com or press@yelp.com

   +44 (0) 207 347 1663

   SOURCE: Yelp Inc.

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