◎オムニコム・メディア・グループが16個のライオン賞を獲得

オムニコム・メディア・グループ

◎オムニコム・メディア・グループが16個のライオン賞を獲得

AsiaNet 57099

共同JBN 0672 (2014.6.18)

【カンヌ(フランス)2014年6月18日PRN=共同JBN】

*OMDとPHD両社で計16個のライオン賞を獲得

オムニコム・メディア・グループ(Omnicom Media Group、OMG)は、カンヌライオンズ 国際クリエイティビティ・フェスティバル(Cannes Lions International Festival of Creativity)において、3年連続してメディア・エージェンシー持ち株会社リスト中のトップ企業になった。同社傘下の中心的エージェンシーであるOMDとPHDは他の持ち株会社と比べて一番多い16個のメディア・ライオン賞を獲得した。これにはPHDの獲得した4個のゴールド・ライオン賞が含まれている(メディア分野としては過去最高獲得数)。

オムニコム・メディア・グループは持ち株会社としてのパフォーマンス分野で、直近の競争相手にほぼ20%の差を付け、ゴールド・ライオン賞では400%の大差を付けた。

▽PHDは自社記録を更新

PHDは2013年に獲得した7個のライオン受賞記録を更新、以下の9個のメディア・ライオン賞を獲得した。

*PHD UKは2個のゴールド・ライオン賞を獲得:(クライアントとキャンペーン)ワーナー・ブラザースの「Lego Movie」キャンペーン。

 *PHD Indiaは2個のゴールド・ライオン賞を獲得:ユニリーバの「Kan Khajura Tesan」キャンペーン。

 *PHD UKは1個のシルバー・ライオン賞を獲得:ユニリーバの「Why Bring A Child Into this  World」キャンペーン。

 *PHD UKは3個のブロンズ・ライオン賞を獲得:2個はエクスペディアの「Travel Your Tweet interesting」キャンペーン。1個はユニリーバの「Why Bring A Child Into This World」キャンペーン。

 *PHD Australiaは1個のブロンズ・ライオン賞を獲得:ANZ Gaytmsキャンペーン。

PHD UKは上記の成績に加えてHarvey Nicholsの「Sorry I Spent It On Myself 」キャンペーンでプロモーション/アクティベーション部門のグランプリを獲得、また「Dove Real Beauty Sketches」とエクスペディア「Travel Your Tweet Interesting」で2個のクリエーティブ・エフェクティブネス・ライオン賞を獲得している。

▽OMDは世界的スパンと分野別で勝利

OMDが獲得した7個のメディア・ライオン賞は、以下のように広範なカテゴリーのクライアントと地理的広がりが含まれている。

 *OMD Guatemalaは2個のシルバー・ライオン賞を獲得:フィリトレーの「18th Zone Embassy」キャンペーン。

 *OMD Australiaは1個のブロンズ・ライオン賞を獲得:McDonald’s Australiaの「I See Fries」キャンペーン。

 *OMD Colombiaは1個のブロンズ・ライオン賞を獲得:Exito Groupの「Radimetries」キャンペーン。

 *OMD New Zealandは1個のブロンズ・ライオン賞を獲得:Paws Justiceの「Animal Strike」キャンペーン。

 *OMD Spainは1個のブロンズ・ライオン賞を獲得:Vodafoneの「Pass the Ball」キャンペーン。

 *OMD USは1個のブロンズ・ライオン賞を獲得:Waterstonesの「The Book That Made Me

」キャンペーン。

オムニコム・メディア・グループ・ワールドワイドのダリル・シム最高経営責任者(CEO)は「オムニコム・メディア・グループのフロントランナーはまたもやカンヌで、卓越性、革新、才能への惜しみない集中が常に好結果を達成することを示している。これは業界がその業績を認めているということだけでなく、より重要なことにクライアントのために事業成長を促進するという面からも好結果を達成していることを示している」と語った。

▽オムニコム・メディア・グループ(Omnicom Media Group)について

オムニコム・メディア・グループ(OMG)は大手広告、マーケティング、コーポレート・コミュニケーション企業であるオムニコム・グループ(NYSE: OMC)のメディア・サービス部門で、世界100カ国以上で5000を超えるクライアントにサービスを提供している。オムニコム・メディア・グループには、フルサービスのメディア・ネットワークであるOMDとPHD、デジタル/メディア/分析プラットフォームのAnnalect Groupと一連の特定メディア・コミュニケーション企業が含まれている。

▽問い合わせ先

Isabelle Gauvry

+1-917-435-6457

isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com

ソース:Omnicom Media Group

Omnicom Media Group Is Most Medaled Media Group At Cannes

PR57099

CANNES, France, June 18, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

                -- OMD and PHD Win Combined Total of 16 Lions

    For the third year in a row, Omnicom Media Group (OMG) tops the list of

media agency holding company winners at the annual Cannes Festival of

Creativity, as its flagship agencies OMD and PHD took home more Media Lions

than any other holding company group - a combined total of 16 Media Lions,

including four Gold Lions for PHD (the most Gold won by any agency in the media

category).

    In terms of holding company performance in the category, Omnicom Media

Group outperformed its closest competitor by a factor of almost 20 percent

overall, and by 400 percent in Gold Lions.

    PHD Tops Its Own Record

    Topping its own previous best of seven lions won in 2013, PHD took home a

total of nine Media Lions this year including:

    -- Two Gold Lions won by PHD UK for its "Lego Movie" campaign for Warner

        Brothers for (client/campaign)

    -- Two Gold Lions won by PHD India for its "Kan Khajura Tesan" campaign

        for Unilever

    --A Silver Lion won by PHD UK for its "Why Bring A Child Into this

        World" campaign for Unilever

    --Three Bronze Lions awarded to PHD UK, two for its "Travel Your Tweet

        Interesting" campaign for Expedia and one for its "Why Bring A Child

        Into This World" campaign for Unilever

    --A Bronze Lion awarded to PHD Australia for its ANZ Gaytms campaign

    Adding to this outstanding showing, PHD UK also scored the Promotion &

Activation Grand Prix for its "Sorry I Spent It On Myself campaign" for Harvey

Nichols; as well as two Creative Effectiveness Lions for its work on the "Dove

Real Beauty Sketches" and Expedia "Travel Your Tweet Interesting" campaigns.

    OMD WINS SPAN GLOBE AND CATEGORIES

    OMD's seven Media Lions included a broad spectrum of client categories and

geographies including:

    --Two Silver Lions won by both OMD Guatemala for its "18th Zone Embassy"

        campaign for Frito-Lay

    --A Bronze Lion awarded to OMD Australia for its "I See Fries" campaign

        for McDonald's Australia

    --A Bronze Lion awarded to OMD Colombia for its "Radiometries" campaign

        for Exito Group

    --A Bronze Lion awarded to OMD New Zealand for its "Animal Strike"

        campaign for Paws Justice

    --A Bronze Lion awarded to OMD Spain for its "Pass the Ball" campaign

        for Vodafone

    --A Bronze Lion awarded to OMD US for its "The Book That Made Me"

        campaign for Waterstones

    "Once again, Omnicom Media Group's front-runner showing at Cannes

demonstrates that relentless focus on excellence, innovation and talent always

achieves results," says Daryl Simm, CEO of Omnicom Media Group Worldwide, "not

only in terms of industry recognition, but most importantly, in driving

business growth for our clients."

    About Omnicom Media Group

    Omnicom Media Group (OMG) is the media services division of Omnicom Group

Inc. (NYSE: OMC), the leading global advertising, marketing and corporate

communications company, providing services to over 5,000 clients in more than

100 countries. Omnicom Media Group includes the full service media networks OMD

and PHD; digital, data and analytics platform Annalect Group; and a number of

specialty media communications companies.

    CONTACT:

    Isabelle Gauvry

    +1-917-435-6457

    isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com

    SOURCE: Omnicom Media Group

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