◎オムニコム・グループのRAPPがアレクセイ・オルロフ氏をCEOに選任

オムニコム・グループ

◎オムニコム・グループのRAPPがアレクセイ・オルロフ氏をCEOに選任

AsiaNet 57193

共同JBN 0716 (2014.6.26)

【ニューヨーク2014年6月26日PRN=共同JBN】オムニコム傘下のDAS Group of Companiesの1部門で世界的な顧客経験エージェンシーであるRAPP(www.rapp.com)は26日、同社最高経営責任者(CEO)にアレクセイ・オルロフ(Alexei Orlov)氏を選任したと発表した。オルロフ氏は7月にCEOに就任、DAS Group of Companiesの会長兼最高経営責任者(CEO)デール・A・アダムズ(Dale A.Adams)氏に直接リポートすることになる。

Photo- http://photos.prnewswire.com/prnh/20140625/121575

アダムズ氏は「オルロフ氏はブランド体系、異文化間マーケティング展開、業務変更管理の世界的な専門家として30年近くの経験を持っている」として次のように述べた。「氏が大小のクライアントのサポート、差別化のためのダイナミックなチーム作りに情熱を持っていることはよく知られており、クライアント・サイドかつエージェンシー・サイドのリーダー、ビジネス戦略家、ブランディング専門家としての能力も実証されている。RAPPに対して、さらに重要なことは、世界のRAPPクライアントに大きな価値を与えてくれることを確信している」

RAPPに来る前、オルロフ氏はフォルクスワーゲン・グループでこの自動車メーカーにとって最大の大中国圏・アセアン地域で最高マーケティング責任者(CMO)として勤務していた。それ以前は、同氏はThe Partnershipのシニア・パートナーとして欧州でDraft FCBおよび、BATplc、Future Capital Partnersのような重要顧客をサポートしていた。それに先だち、オルロフ氏はWPPグループのWunderman Worldwideで上級管理職を歴任、2005年には副会長に指名されている。

同氏の職歴には多くの業界が含まれているが、自動車、高回転消費物資(FMCG)、小売り、企業間取引などもその一部である。

オルロフ氏は「RAPPはインターネット時代をリードする世界の総合エージェンシーとして高く評価されており、説得力と信頼感のある方法でブランドを人々に結びつけている」として次のように述べた。「この会社を次の成長段階に導く機会を得て喜んでいる。RAPPが持っている優れたチームと世界的な広いリーチを持ってすれば、当社顧客が顧客や消費者にリーチし、関わり、さらにサポートするために、高度に関係性があり、強いインパクトを持つ方法を提供する当社の能力をさらに高めることができるだろう。今日はかつてないほど、リアルタイム・コンテキストとリッチコンテンツが両方同時に行われる必要があるが、その原動力になるのは顧客に対してより良い決定能力やリアルタイムの実施を可能にする技術であり、顧客はそれによって持続可能な差別ポイントを獲得し、維持することができる」

オルロフ氏の前任者ボブ・ホルバート(Bob Horvath)氏は過去8年間、CEOとして勤務し、RAPPをデジタルなどの新たなメディアチャンネルの発展を含め多くの大転換を通じて指導してきた。ホルバート氏は今後、RAPPグローバル会長として勤務する。

ホルバート氏は「オルロフ氏は大変有能な人で、RAPPに新しい活気に満ちた息吹や可能性を吹き込むだろう。当社の成功をさらに確かなものにし、当社および当社顧客をこのダイナミックな業界の中でさらなる高みに導いてくれるだろう」と述べた。

▽RAPPについて

RAPP(www.RAPP.com)は世界大手の顧客経験エージェンシーである。RAPPはデータに基づいて活動し、新たな文化を吸収し、技術を使って新たな機能を獲得している。同エージェンシーはブランド構築に資すことができ、問題解決型で、有用なリアルタイムのカスタマージャーニーをすべてのチャンネルで測定可能かつトラッキング可能、さらに責任の所在を明らかにできる形で作り上げることを旨としている。RAPPは顧客に対してブランド、製品そしてサービスをさらにリッチなものにする経験を提供するダイレクト、リレーションシップ、およびロイヤルティーの各マーケティング分野で最強企業としての伝統をさらに強固にしている。同社ネットワークは多チャンネルで、30カ国の50を超えるオフィスから構成されている。RAPPはOmnicom Group Inc.の1事業部であるDAS Group of Companiesの1部門である。

▽DAS Group of Companiesについて

DAS Group of Companiesはオムニコム・グループ(NYSE: OMC、www.omnicomgroup.com)の1事業部で、世界的なマーケティング・サービス企業のグループである。200を超えるDAS関連企業が活動するマーケティング分野は以下の通り:特殊、PR、ヘルスケア、顧客関係管理、イベント、プロモーション・マーケティング、ブランディング、研究。DASは複数のネットワークおよび地域的な組織を組み合わせる形で活動しており、71カ国の700を超えるオフィスを通じて国際的、地域、国内、および地方の顧客にサービスを提供している。

▽オムニコム・グループ(Omnicom Group Inc.)について

オムニコム・グループ(NYSR: OMC)は有力な世界的マーケティング、コーポレート・コミュニケーション会社である。オムニコムのブランド・ネットワークと多くの専門会社は広告、戦略的メディア・プラニングおよびバイイング、デジタルおよびインタラクティブ・マーケティング、ダイレクトおよびプロモーション・マーケティング、PR、その他の専門的コミュニケーション・サービスを100カ国以上の約5000社のクライアントに提供している。

ウェブサイト(www.omnicomgroup.com)、Twitter(@Omnicom)。

ソース:Omnicom Group Inc.

▽問い合わせ先

Joanne Trout,joanne.trout@omnicomgroup.com、+1-212-415-3669

Omnicom's RAPP Names Alexei Orlov as Chief Executive Officer

PR57193

NEW YORK, Jun 26, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

RAPP (www.rapp.com), a global customer experience agency and part of Omnicom's

DAS Group of Companies, today announced the appointment of Alexei Orlov as its

Chief Executive Officer. Orlov will assume the role of CEO in July and report

directly to Dale A. Adams, Chairman and CEO of DAS Group of Companies.

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140625/121575

"Alexei brings nearly three decades of experience as a global specialist in

brand architecture, cross-cultural marketing deployment and operational change

management," said Adams. "I am confident that his well-known passion for

bringing together dynamic teams to support and make a difference for clients of

all sizes, as well as his proven capabilities as a client- and agency-side

leader, business strategist and branding expert, will add enormous value to

RAPP and, most importantly, its worldwide portfolio of clients."

Orlov comes to RAPP from Volkswagen Group, where he served as Chief Marketing

Officer for the automaker's largest region, Greater China & ASEAN. Previously,

he was Senior Partner at The Partnership, where he supported Draft FCB in

Europe as well as such significant clients as BATplc and Future Capital

Partners. Prior to this, Orlov held a number of senior positions at WPP's

Wunderman Worldwide before being named Vice-Chairman in 2005.

His experience spans numerous industries, including Automotive, Fast-Moving

Consumer Goods (FMCG), Retail and B2B.

"RAPP is well-regarded as one of the world's leading integrated agencies for

the connected age, bringing brands and people together in compelling and

authentic ways," said Orlov. "I am honored to have the opportunity to guide the

company into its next phase of growth. With RAPP's excellent teams and

extensive global reach and experience, we will further build upon our

capabilities to deliver highly relevant and impactful ways for our clients to

reach, engage and support customers and consumers. Today, like never before,

real-time context and rich content must go hand-in-hand, powered by

technologies that allow our clients better decision quality and real-time

deliverables so that they win and hold sustainable points of distinction."

Orlov succeeds Bob Horvath who had served as CEO for the past eight years,

leading RAPP through a number of major transitions, especially its evolution

into digital and other new media channels. He will continue as RAPP's Global

Chairman.

Horvath commented: "Alexei is immensely talented, and will bring vibrant new

energy and possibilities to RAPP. I am confident he will build on the company's

success and guide RAPP and our clients to even greater heights in this dynamic

industry."

About RAPP  

RAPP (www.RAPP.com) is the world's leading customer experience agency. RAPP is

driven by data, inspired by culture and enabled by technology. The agency

believes in creating real-time, brand-building, problem-solving, useful

customer journeys across all channels that are measurable, trackable and

accountable. RAPP continues to build on its heritage as a powerhouse in direct,

relationship and loyalty marketing to deliver experiences that make brands,

products and services richer. The multichannel network is comprised of more

than 50 offices in 30 countries. RAPP is a part of the DAS Group of Companies,

a division of Omnicom Group Inc.

About The DAS Group of Companies  

The DAS Group of Companies, a division of Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC)

(www.omnicomgroup.com), is a global group of marketing services companies. DAS

includes over 200 companies in the following marketing disciplines: specialty,

PR, healthcare, CRM, events, promotional marketing, branding and research.

Operating through a combination of networks and regional organizations, DAS

serves international, regional, national and local clients through more than

700 offices in 71 countries.

About Omnicom Group Inc.   

Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC) is a leading global marketing and corporate

communications company. Omnicom's branded networks and numerous specialty firms

provide advertising, strategic media planning and buying, digital and

interactive marketing, direct and promotional marketing, public relations and

other specialty communications services to over 5,000 clients in more than 100

countries.

www.omnicomgroup.com | Twitter: @Omnicom

SOURCE:  Omnicom Group Inc.

CONTACT: Joanne Trout, joanne.trout@omnicomgroup.com, +1-212-415-3669

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