◎テクノロジーが中国人旅行者急増の大きな要因

Hotels.com

AsiaNet 57351

【編註】クライアントから提供された原稿をそのまま配信します。

    共同通信JBNは編集していません。

報道関係各位         

2014年7月15日

テクノロジーが中国人旅行者急増の大きな要因

~Hotels.comの最新調査により、インターネットとモバイル機器が旅行数の増加、消費の拡大、個人旅行の増加を強力に後押ししていることが明らかに~

ホテルズドットコム ジャパン

オンラインホテル予約サイト世界最大手のHotels.com(R)(本社:アメリカ合衆国テキサス州、代表取締役社長:デイビット ロシェ)は、本日、中国人海外旅行客の動向についての調査『Chinese  International Travel Monitor (CITM)』の最新版を発表しました。前回に続き中国が世界で最も旅行にお金を費やす国となった一方で、中国人旅行者が意思決定を行なう際にテクノロジーが非常に強力な要素となってきていることが明らかになりました*1。

http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164

調査を開始して以来初めて、調査に参加した中国人旅行者の半数以上がウェブサイトやモバイルアプリを利用してホテルを予約していると回答し、2013年の45%を上回りました。半数弱が旅行のリサーチのためにオンラインホテル予約サイトやレビューサイトを利用しており、3人に1人がソーシャルメディアをチェックしています。また、84%が旅行中や帰国後に海外旅行の写真や体験談をソーシャルメディアで共有しています。さらに、ホテルで最も重要なサービスとして無料Wi-Fiサービスの提供を選択した回答者は59%にのぼりました。

3,000人以上の中国人海外旅行者と世界各国のホテルで働く3,000人の従業員を対象に行なった第3回CITM調査から、中国人旅行者の動向のあらゆる変化やそれに対して世界のホテルがどのような対応で利益を最大化しようとしているかを伺い知ることができます。  

2013年の中国人海外旅行者は9,700万人にのぼり*1、2012年に比べて1,400万人増加しました。このような状況の中、調査に参加した世界各コクのホテル従業員の半数以上が中国人宿泊客は過去12ヶ月よりも増加したと回答し、36%が中国人旅行者の流入は今後1~2年間でホテル産業に最も影響を与える要素の一つになると考えていることが明らかになりました。

中国におけるインターネット普及率は45.8%にのぼり、中国インターネット情報センターによると2013年のインターネットユーザーは6億1,800万人で、そのうちの5億人がモバイル機器からウェブサイトにアクセスしています。*2また、インターネットユーザーの90%がソーシャルメディアのアカウントを持っていると報告されています。

Hotels.comの副社長兼アジア・パシフィック経営責任者アビラム・チャウドリーは、次のように述べています。「世界を探検したいという中国人の願望をかき立てる要素はたくさんあります。例えば、中間所得層は年々増加していますが、自由に使える所得が増え、以前よりも豊かになっています。また、定期的に旅行に行く中国人は増加傾向にあり、ビザの発給要件の緩和や中国国内のインフラ改善も、中国人旅行者の急増をまさしく後押ししています。しかし、Hotels.comが今回行なった調査では、別の要素の存在が数値に表れました。それは、テクノロジーが中国人の海外旅行シーンを転換させている速度です。」

また、若い世代を中心に、最近の中国人旅行者は徐々に自信を増しています。個人旅行を好むと回答した中国人旅行者は3人に2人となり2013年よりも5%上昇し、60%以上のホテル従業員が個人旅行者数はこの2年間で増加していると回答しました。この結果から、中国人の海外旅行のスタイルは、かつて好まれていた団体旅行から個人旅行に移行していることが明らかになっています。

参考:

*1: http://www.chinadaily.com.cn/china/2014-01/09/content_17224806.htm

*2: http://thenextweb.com/asia/2014/01/16/chinas-internet-population-numbered-618m-end-2013-81-connecting-via-mobile/

レポートの全容は、http://press.hotels.com/citm/(英語)からダウンロードできます。

■Hotels.comについて

Hotels.com (http://jp.hotels.com) は、国際的ホテルチェーンからオールインクルーシブリゾート    B&Bまで、世界の290,000軒以上の施設予約と情報提供を行う世界最大手のオンライン宿泊予約サイトです。業界最多の宿泊施設を提供するサイトのひとつでもあり、顧客へのベストプライスの   提示セール、お得情報やプロモーションの提供を行っています。そして、ニュースレターによる割引 特典や事前セール情報などの最新情報も提供しています。また実際に宿泊されたお客様による   ユーザーレビュー1,000万件の情報を参考に予約の検討ができます。また、10泊すると1泊無料と  なる特典プログラム「Welcome Rewards」は世界10万軒以上から選ぶことができます。価格保証プログラムを採用しており、別サイトでより安い料金が提示されている場合、その差額を払い戻します。また日本語版サイト、または日本語によるカスタマーサービスセンターを通じてホテルを予約も可能です。モバイルおよびタブレット用アプリはhttp://jp.hotels.com/otoku-joho/mobile_jp/ より  ダウンロードでき、外出先からも20,000軒の直前割引情報を確認することができます。受賞歴もある世界の主要都市にあるホテル宿泊料金の調査「Hotels.com Hotel Price Index」は1年に2度発行され、今年で10年目を迎え、現在31ヶ国版で提供しています。

Hotels.comはオンライン旅行会社の世界最大手Expedia Inc. (NASDAQ:EXPE)の子会社です。

(C) 2014 Hotels.com, LP.  Hotels.comならびにHotels.comのロゴマークは、米国または他国におけるHotels.com, LPの商標、または登録商標です。その他の商標等はそれぞれの所有者に帰属します。

■本件に関する報道関係の方からのお問合せ先:

・ホテルズドットコム広報事務局(共同PR内)八代隆行、國時真紀

Email: hotelsteampr@kyodo-pr.co.jp、 TEL: 03-3571-5326、 FAX: 03-3574-0316

・Zoe Chan、ホテルズドットコム アジア・パシフィック シニア PR マネージャー

Email: zchan@hotels.com、  TEL: +852 3607 5719

Technology a Compelling Factor Behind Chinese Outbound Travel Surge

PR57351

LONDON, July 15 / PRN=KYODO JBN / --

    More Travel, Higher Spending, Greater Independence Fuelled by Online and

Mobile, The Latest Hotels.com Report Reveals

    The latest Hotels.com[TM] Chinese International Travel Monitor (CITM),

published today, reveals just how much technology has become a powerful element

in the decision-making mix of this critical sector, following another record

year for travel and spending[1].

    Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164

    For the first time, more than half of the Chinese travellers surveyed say

they now book their hotel accommodation either via the web or mobile apps, up

from 45 per cent in 2013. Just under half use online accommodation websites and

online reviews sites to research their trips and a third check social media.

Eighty-four per cent share their photos and experiences on social media during

and after an international trip. The provision of free Wi-Fi is chosen as the

most important service in a hotel by 59 per cent.

    Surveying more than 3,000 Chinese international travellers and 3,000

hoteliers around the world, the third annual CITM reveals significant insights

into all aspects of the changing behaviour of Chinese travellers and how the

global hotel industry is adapting to maximise the benefits of this new market.

    With 97 million Chinese travelling abroad in 2013[1], up 14 million on

2012, more than half of the hoteliers surveyed say that they have seen an

increase in the number of Chinese guests in the previous 12 months while 36 per

cent believe that the influx of Chinese tourists is one of the factors that

will have the most impact on their business in the next 12-24 months.

    With internet penetration in the country climbing to 45.8 percent, China

ended the year with 618 million internet users, 500 million of these choosing

to access the web via a mobile device[2], according to the China Internet

Network Information. More than 90 per cent of internet users reportedly have a

social media account.

    Abhiram Chowdhry, Vice President and Managing Director APAC of the

Hotels.com brand, said: "There are many factors driving the desire of the

Chinese people to explore the world. The rising affluence of the growing middle

class with higher disposable incomes, the upward trend in the numbers of repeat

travellers, more relaxed visa conditions and improved local infrastructure are

all dovetailing to expedite this growth. However, our report quantifies another

factor: the rate at which technology is transforming the landscape of Chinese

overseas travel."

    --------------------------------------------------

    1. Source:

http://www.chinadaily.com.cn/china/2014-01/09/content_17224806.htm

    2. Source:

http://thenextweb.com/asia/2014/01/16/chinas-internet-population-numbered-618m-end-2013-81-connecting-via-mobile/

    There is also a growing confidence shown by these new travellers,

particularly amongst the young. Two-thirds of the Chinese consumers questioned

say that they now prefer to travel independently, up five percentage points on

2013, while more than 60 per cent of hoteliers have seen a boost in the number

of independent travellers in the last two years.

This is the clearest indication yet of the move away from the previous

preference for group travel.

    Note to editors:

    To view and download a copy of the full report, visit

http://press.hotels.com/citm

    About Hotels.com

    Part of Expedia, Inc., one of the world's largest online travel companies,

Hotels.com is a leading online accommodation booking website with more than

290,000 properties around the world, together with all the information needed

to book the perfect stay.

    (c) 2014 Hotels.com, LP. All rights reserved. Hotels.com and the Hotels.com

logo are trademarks or registered trademarks of Hotels.com, LP in the U.S.

and/or other territories. All other trademarks are property of their respective

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    For more information, press enquiries or spokespeople for any global

region, please contact Hotels.com: press@hotels.co.uk, +44(0)20-7019-2428

    Source: Hotels.com

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