◎WGSNグループが新プラットフォームのWGSN.comをローンチ

WGSNグループ

◎WGSNグループが新プラットフォームのWGSN.comをローンチ

AsiaNet 57354

共同JBN 0799 (2014.7.21)

【ロンドン2014年7月21日PRN=共同JBN】

*2014年8月4日よりWGSN.comが新しくなる。市場をリードするためのさまざまな新機能、より豊かなコンテンツ、最新の技術がふんだんに取り入れられている。

*ハフィントンポストから、カーラ・ブザシ(Carla Buzasi)がWGSNのグローバル・コンテンツ・ディレクターとして加わり、WGSNのコンテンツ戦略を統括することになった。

*WGSNグループは、新技術、コンテンツ、イノベーション、人材、買収などの分野において、過去2年間で5000万ポンドの投資を実行している。

世界中のファッション・ブランドやリテーラーにサービスを提供しているWGSNグループが、8月4日より「WGSN.com」を大幅にリニューアルして再ローンチすることとなった。スタイルサイトがもつ定評のある技術を新たに取り入れ、新開発されたスーパー・プラットフォームにより、多くの便利な機能が追加されている。また、WGSNとスタイルサイトという、市場をリードするトレンド予測サービスの統合を反映した、ビジュアル・アイデンティティーも新たに採用されている。

顧客への綿密な調査に基づいて生まれ変わった「WGSN.com」により、そして新技術と才能豊かなWGSNのクリエイティブ・スタッフを組み合わせたことで、未来のトレンドをできる限り的確に予測し、正確かつ商業的効果の高い情報を顧客に提供していく。

WGSNグループは、消費者動向予測、トレンド予測、コンシューマー・プロダクトの開発、リテール戦略、データ分析を5つの柱にコンテンツを提供する。新スーパー・プラットフォームの採用による、高速検索機能、専門的なコンテンツ、充実したシェア機能、洗練された高解像度ズーム、便利なクリップ機能、向上したダウンロード機能を備えた素材のツールキットなどを用意している。

また、世界中にいる7万5000人のユーザーのために、新プラットフォームではロンドン、ニューヨーク、香港、サンパウロにハブを設け、「WGSN.com」のサービスを5カ国語で閲覧できるようにした。

WGSN のグローバル・マネージング・ディレクター、スティーブ・ニューボールドは「新しいWGSNの開始を発表することに本当に興奮している。顧客の声に耳を傾け、最新技術とイノベーションを活用して市場を根底から変える新たな製品を開発した。WGSNの新プラットフォームがもたらす、質と量の両方が進化したコンテンツは、顧客の業務時間を短縮し、より効果的に作業をこなせるよう手助けする。このサービスを利用することで、事業のためのよりよい決定がくだされ、競争力を高める糧となることは間違いないだろう」と語っている。

同氏はさらに「WGSNに新設されたグローバル・コンテンツ・ディレクターとして加わるカール・ブザシは、WGSN.com全体のコンテンツ戦略を指揮することになった。ブザシの豊富な専門知識と優秀なビジネス・センス、編集における判断力により、WGSNグループのグローバル事業に新たな価値を付け加えるだろう。同氏は、市場に優秀なコンテンツをコンスタントに提供し、WGSNの優位性を顧客の皆様に示す役割を果たす」とコメント。

WGSNのクリエイティブ・ディレクター、カトリオーナ・マクナブは「信頼性やイノベーション、豊かな経験と卓越したクリエーティビティーといった、弊社コンテンツ・チームの強みを最大限にいかし、弊社とクライアントの間にある信頼性をさらに高めるよう、最大限の努力をしていく。WGSNの高性能な新スーパー・プラットフォームは、世界各地域からさまざまな情報を集め、より直感的なインターフェースとともに、ビジネスが成長するために必要な知識を敏速に提供することだろう」と語っている。

スタイルサイトのエグゼクティブ・バイス・プレジデント兼クリエイティブ・ディレクター、イシャム・サーデゥークは「スタイルサイトがもつ米国市場についての幅広い理解、そして欧州におけるWGSNの専門知識、世界各地において両社がもつネットワークがあわされたことで、トレンド予測という分野において、顧客が必要とするすべての商品、サービスが一体になった。そのコンサルティング、リサーチ、コンテンツを支えるチームは、クライアントのビジネスの成功に役立つためのクリエーティブ・データと鋭い判断力に基づいたアドバイスを提供する。WGSNとスタイルサイトの合併は、今後も多くの有用なコンテンツを生み出すこととなるだろう」と述べている。

WGSNはトレンド予測サービスを世界中に提供しているコンテンツ・プロバイダーである。WGSNグループは、過去3年間で、人材、技術、インフラ、コンテンツ、イノベーション、買収などの分野において、5000万ポンド以上の投資を実施した。

(編集者注)

▽WGSN グループについて

WGSNグループはファッション、リテール部門のための役に立つ情報、トレンド予測、動向予測、商品データを提供している。最長で5年先まで、市場、ブランド、プロダクトに関するトレンド予測を提供する、世界中を網羅した情報サービスの有力プロバイダーとして高い評価を得ている。消費者への誤った戦略がもたらす損害は、規模によっては数億円にも達する場合がある。WGSNが提供する、ユニークで革新的な商品とサービスは、現在世界に散らばる7万5000人のユーザーのリスクを減らし、ビジネス戦略の手助けをしている。WGSNはニューヨーク、香港、ロンドンにトレンド情報のハブを置くとともに、世界中に16の事業拠点を展開している。従業員は約500人、その50%以上がコンテンツの専門家である。

▽カーラ・ブザシについて

カーラ・ブザシ(Carla Buzasi)は英国ハフィントンポストの元発刊編集者。ハフィントンポストは英国だけで月間800万以上のユニーク・ビューを記録しており、年間で2桁以上の売上成長を遂げている。デービッド・ベッカム、シェリー・ブレア、チャールズ皇太子を含む、約9000人の「寄稿ブロガー」がいる。ハフィントンポスト以前は、マリ・クレールのオンライン副編集長を務めており、ふたつのサイトの再ローンチを統括し、着任後18カ月以内にユニーク・ユーザーを196%増加させるとともに、売上を771%増加させた。同氏は、2004年6月から2006年9月まで「Glamour.com(グラマー)」の副編集長として、同サイトで史上最も成功を収めた追加サービス、「ファッション・ファインダー」の企画とローンチを担当。また、コンデナスト傘下の「Vogue.com(ヴォーグ)」と「GQ.com」でのエディター経験ももっている。2012年には「メディア・イノベター・オブ・ザ・イヤー」を受賞し、2年連続で「オンラインメディア・エディター・オブ・ザ・イヤー」にも選ばれている。2013年は、「デジタル・ジャーナリズム」の女性トップ50にもランクイン。

▽トップライト・グループについて

トップライト・グループはB2B向けのサービスをグローバルで提供する、マルチプラットフォームのメディア・グループである。信頼された情報、実績が証明されている分析、新たな消費者グループへのアクセスのサポートを提供している。同グループは、2013年に2億7140万ポンドの売上高と12%の成長(9%は本業の成長)を達成している。同グループは以下の3つの主要事業を展開しており、世界中に散らばる約17万人のクライアントにさまざまなサービスを提供している。

*i2iイベント・グループとカンヌライオンズ 国際クリエイティビティ・フェスティバルで構成されるイベント部門

*4CグループとWGSNグループで構成される情報サービス部門

*EMAPとMBIで構成される加入者コンテンツ部門

トップライト・グループは、2013年に8つの新たな発足イベントを提供し、ブラジルのエドゥカー、マインドセット、米国のスタイルサイトの3社を買収し、国際的な活動の足場をさらに広げている。2013年における売上高の43%は英国国外での活動によるものである。

www.topright-group.com

ソース:WGSN Group

WGSN Group Announces Launch of New WGSN.com, Combining the Best of WGSN and Stylesight Into A Single, Global Platform

PR57354

LONDON, July 18, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

-- New WGSN.com will launch on 4th August, 2014 with new features, richer

content and significantly improved technology designed to keep customers ahead

in their markets

-- Carla Buzasi, WGSN's Global Chief Content Officer, is joining from

Huffington Post and will oversee content strategy for WGSN

-- Culmination of GBP50m two-year WGSN Group investment programme in

technology, content, innovation, people and acquisitions

WGSN Group, the knowledge partner for the global style and retail sectors,

today announced that the new WGSN.com service will launch on 4th August 2014.

The product has been designed around the highly respected Stylesight technology

which has been enhanced with additional features to create the new

super-platform. The new product will be called WGSN and its visual identity

reflects the coming together of these two market-leading trend services.

Based on robust customer research, the new WGSN.com will combine new technology

with the world's most talented, commercially creative people to make future

trend forecasting as inspirational, accurate and commercially effective as it

can be.

WGSN Group offers five pillars of content: consumer intelligence, trend

forecasting, commercial product development, retail strategy and data

analytics. Within trend forecasting, the new WGSN super-platform will provide

technological innovations including fast search, tailored content, increased

shareability and a professional design toolkit which will enable sophisticated

high resolution zoom, clip functions and extensive print and download

facilities.

From August, WGSN.com will also offer an increased scale and breadth of

analysis to its 75,000 users. The single platform will offer the viewpoints of

content experts from hubs in London, New York, Hong Kong and Sao Paulo,

available in five languages.

Steve Newbold, Global Managing Director WGSN Trends, said:

"We are really excited to announce the launch of the new WGSN. We have listened

to our customers and taken advantage of technology and innovation to deliver a

truly market-changing product. The increased global reach and depth of content

within the new platform elevates the value and strength of what WGSN can offer,

saving our customers time, helping them collaborate more effectively and giving

them even more certainty. Ultimately, it empowers their business to make better

decisions and to be more competitive.

"Carla Buzasi, who is joining WGSN in the newly created Global Chief Content

Officer role, will lead the content strategy across WGSN.com. She will bring

considerable content expertise and sound commercial and editorial judgement

which will add a further dimension to the Group's global operations. Carla will

also ensure we constantly excel at bringing great content propositions to

market which provide a brilliant customer experience," Steve added.

Catriona Macnab, Chief Creative Officer WGSN, said:

"The strength of our global content experts ensures that our customers will

continue to have the most trustworthy, innovative and experienced people giving

them a creative and commercial point of view. The new, highly-intuitive, super

platform is filled with deep local knowledge from all major regions, giving

users fast access to whatever they need to grow their business."

Isham Sardouk, SVP Chief Creative Officer Stylesight, said:

"Stylesight's extensive understanding of the American market, the expertise of

WGSN in Europe and our combined strength around the world will now come

together with all the key features and services our customers need. Our

Advisory, research and content teams have mastered the art of deciphering data

and applying sharp judgement which helps our clients transform trends into

successful creative business. Uniting WGSN and Stylesight will only create more

amazing things."

WGSN is a leading provider of global trend forecasting services. Over the past

three years, more than GBP50m has been invested in WGSN Group, including in

people, technology, infrastructure, content, innovation and acquisitions.

Notes for Editor:

WGSN Group:

WGSN Group provides strategic intelligence, trend forecasts, actionable

insights and accurate product performance data to the style and retail sectors.

It has a solid reputation as a leading provider of global, powerful information

services that offer market, brand and product forecasts up to five years out.

In a world of technology enabled consumers, a wrong decision can cost millions.

WGSN's unique and innovative products and services enable the 75,000 global

users to reduce risk and make better-informed business decisions. WGSN has

trends and information hubs in New York, Hong Kong and London and has 16

offices around the world. It employs approximately 500 people, and more than

50% are content experts.

Carla Buzasi

Carla was the launch editor of the Huffington Post UK. The Huffington Post UK

has more than 8 million UVs per month in the UK and has been growing double

digit year on year. It has around 9,000 contributing bloggers including David

Beckham, Cherie Blair and HRH the Prince of Wales. Prior to the Huffington

Post, Carla was Associate/Online Editor at Marie Claire, where she oversaw two

site re-launches, 196% unique user growth and 771% revenue growth within 18

months of arriving. From June 2004- Sept 2006, Carla was Deputy Editor at

Glamour.com where she conceived and oversaw Fashion Finder, the site's most

successful addition in its history. Earlier in her Conde Nast career, Carla

wrote for Vogue.com and GQ.com. Carla was awarded the Media Innovator of the

Year award in 2012 and has won Editor of the Year in the Online Media Awards

for the past two years. She was also named as one of the top 50 female

Innovators in Digital Journalism in 2013.

Top Right Group

Top Right Group is an international, B2B, multi-platform media group. Its

operating companies provide trusted information, proven analysis and access to

new customer groups. The Group delivered revenues of GBP271.4 million in 2013

and headline growth of 12% (9% organic). It has three main business areas,

serving around 170,000 global clients:

-- Events, comprising i2i Events Group and Lions Festivals;

-- Information Services, comprising 4C Group and WGSN Group; and

-- Subscription Content, comprising EMAP and MBI.

In 2013, Top Right Group delivered eight new geo-clone or launch events and

further increased its international footprint through acquisition of three

significant businesses - Educar and Mindset in Brazil and Stylesight, Inc. in

the USA. 43% of revenues in 2013 came from international activities.

www.topright-group.com

SOURCE  WGSN Group

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