◎新しいWGSNが本日、情報発信開始
AsiaNet 57516
【編註】クライアントから提供された原稿をそのまま配信します。
共同通信JBNは編集していません。
新しいWGSNが本日、情報発信開始
【ロンドン2014年8月7日PRN】
・拡充された機能、豊富なコンテンツ、大幅に改良されたテクノロジーが世界75000人以上のユーザーの元に
・迅速な検索、カスタマイズ機能、共有性の強化と洗練されたデザインツールキットにより、使いやすさを追求
・新しいWGSNは時間を節約しトレンドセッターや顧客同士のコラボを強化するほか、目まぐるしく変わる現代のファッションとライフスタイル産業に確かな情報を提供
・5ヵ国語版が揃った新しいWGSNは、地域のコンテンツと商品ハブを元に、現地の知識とグローバルな展望を提供
世界のライフスタイルとリテール産業に関する知のパートナーであるWGSNグループは本日、これまでのWGSNとStylesight製品を単一の強力なテクノロジープラットフォームに結集した新しいWGSNを立ち上げました。2つの製品を使いやすい新たな方法に一本化した取組の背景には、お客様に最良のサービスをお届けし、両者の強みを活かして1+1=3にしたいという願いが込められています。
綿密な調査とお客様からのフィードバックにより、お客様のコアなニーズと評価いただいているものが明らかになりました。製品とコンテンツの情報をもとに下した編集方針により、これまで以上にお客様の業務を強力にサポートする新たなWGSNが誕生しました。
新たなWGSNの特徴:
・直観に訴える操作機能とスムーズな検索機能
・カスタマイズ可能なホームページ
・キャットウォークのコンテンツの拡充-ギャラリーと分析
・カラー、高解像度のズーム、クリップ機能を含む高度なデザインツール
・63000枚のオリジナルプリントとグラフィック
・75000枚の利用可能なCAD画
・大幅に向上した共有性
新WGSNを担当したシニアバイスプレジデントであり新しいWGSNの立役者でもあるSansan Chenは次のように述べています。「新しいWGSNはお客様に喜んでいただきたい、情報と刺激を提供したいという強い願いから生まれました。WGSNとStylesightを合体するうえで、私たちはそれぞれのユニークで貴重なサービスを維持することにこだわりました。両方のサイトのアーカイブに加え、トレンドを代表する人物とのコラボから生まれた新たな素晴らしいコンテンツを備えたクリーンでモダンなサイトのデザインを楽しんでいただけます。WGSNの優れたプラットフォームは操作が簡単で、強力な検索機能と時間を節約するツールです。顧客サービスのレベルを最大限に高めるだけでなく、お客様のニーズを考慮した将来のイノベーションを可能にします。」
これまで同様、新製品や各シーズンの2年以上先までのデザインとカラーの予測に即座にアクセスすることが可能です。また、17の商品カテゴリーを対象にした350以上の月毎のトレンド報告もあります。具体的には、1300以上のファッションショー、シーズンごとに150+のキャットウォーク分析レポート、世界のリテール、ストリート、シティガイド、毎年200以上の見本市に関するレポート、1000万枚以上の高解像度画像を網羅したデジタルライブラリー、これらすべてを改良された検索しやすいロバストなテクノロジープラットフォームでご利用いただけます。
Top RightグループのCEOであるDuncan Painterは次のように述べています。「WGSNのビジネスの柱は、お客様に欠かせないユニークで信頼性の高いコンテンツを使いやすくすることにあります。ユーザーが身近な情報や明快な分析、さらには知見を活用できるよう、とてつもなく豊富なデータベースからコンテンツを素早く取り出すことを目指しています。新たなWGSNが時間の節約とお客様同士のコラボに役立ち、絶対的な確信に裏打ちされた上でビジネスの意思決定ができるよう、多額の投資を実施しました。」
この卓越した新たなプラットーフォームは、WGSNグループのもう1つの製品であるHomebuildlifeにとっても朗報です。Homebuildlifeはインテリア、家庭用品、消費財市場の世界のトレンドを詳しく予測するただ1つのサイトです。Homebuildlifeのコンテンツをご利用のお客様にも、直観に訴える操作性と迅速な検索機能を楽しんでいただけます。
「今日は、当社ビジネスと世界中の75000名のユーザーにとって記念すべき日となりました。WGSNは予測産業のパイオニアとして、最も革新的な部類に入るトレンドやデザイン、オーダーメイドのリサーチ製品を提供しています。消費者がテクノロジーに慣れ親しんだ現代では、誤った意思決定は多額の損失につながるおそれがあります。新たなWGSNとその比類なき精度がたちまちビジネスのワークフローに不可欠なものとなり、ユーザーのビジネス目標の実現に役立つと確信しています」と、WGSNトレンドのグローバルマネージングディレクターのSteve Newboldは発言しています。
WGSNグループは消費者情報、トレンド予測、商品開発、リテール戦略、データ分析という5つのコンテンツを柱にしています。トレンド予測においては、WGSNのスーパープラットフォームは迅速な検索、コンテンツのカスタマイズ、共有性の向上に加え、先進の高解像度ズームとクリップ機能、幅広い印刷とダウンロード機能を備えたプロフェッショナルなデザインツールキットなどの革新的なテクノロジーを提供します。
この2年間で、WGSNは人材、テクノロジー、インフラ、コンテンツ、技術革新、企業買収に5000万ポンド以上を投資してきました。
Carla Buzasiが近々WGSNのグローバル最高コンテンツ責任者として仲間入りし、WGSN全体のコンテンツ戦略を指揮します。
Logo - http://photos.prnasia.com/prnh/20140801/8521404363LOGO
編集者への注:
WGSNグループ:
WGSNグループはライフスタイルとリテール産業に戦略的情報、トレンド予測、アクション可能な知見と正確な商品動向データを提供しています。5年先までの市場、ブランド、製品予測を提供するグローバルでパワフルな情報サービスの大手として確固たる評価を得ています。ユニークで革新的な商品とサービスを利用することで、世界中のユーザーはリスクを軽減することができ、情報に裏付けられたビジネス上の意思決定が可能になります。WGSNはニューヨーク、香港、ロンドンにトレンドと情報のハブを有し、世界各地に16のオフィスを設けています。従業員数は約500名、その半数以上がコンテンツの専門家です。
Carla Buzasi
カーラは英国版ハフィントンポスト創刊時のエディターでした。英国版ハフィントンポストの1ヵ月当たりの閲覧数は800万以上に上り、毎年2ケタ台の伸びを記録しています。デビッド・ベッカム、ブレア元首相夫人であるチェリー・ブレア、チャールズ皇太子をはじめ、寄稿するブロガーは9000人近くに上っています。ハフィントンポスト入社以前、カーラはマリークレールのアソシエート/オンラインエディターとして2つのサイトの再立ち上げを主導し、入社から18ヵ月でユーザー数は196%増加し、771%の増益を達成しました。2004年6月~2006年9月まではGlamour.comの副編集長として、同サイトの最高の成功例であるFashion Finderのアイデアを生み出し指揮しました。 Conde Nastに勤務していた当時は、Vogue.comやGQ.comに執筆。2012年には最優秀メディアイノベーター賞を受賞し、過去2年間はオンラインメディア賞の最優秀エディター賞に輝いています。2013年には、デジタルジャーナリズムの女性イノベーター上位50名にも選ばれました。
Top Rightグループ
Top Right グループはマルチプラットフォームによる国際的なB2Bのメディアグループです。グループ会社は信頼性の高さに定評のある情報分析を提供するほか、新規顧客グループへの橋渡し役を務めています。グループの2013年の売上は2億7140万ポンド、総合伸び率は12%(オーガニックは9%)でした。世界17万のクライアントに対し、3つの主要ビジネスを展開しています。
・i2i イベント グループとライオンズフェスティバルを擁するイベント事業
・4CグループとWGSNグループによる情報サービス
・EMAPとMBIで構成される会員向けコンテンツ.
2013年、Top Rightグループは成功したイベントを8つの新しい地域に導入し、ブラジルのEducarとMindset、米国のStylesight, Inc.という3つのビジネスの買収によって国際的なプレゼンスを高めました。2013年の売上の43%は海外事業によるものです。
www.topright-group.com
ソース:WGSN Group
New WGSN Goes Live Today
PR57516
LONDON, Aug. 4, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --
-- Expanded features, richer content and significantly
improved technology now available to more than 75,000
global users
-- Easier to use, with fast search, customisation
functionality, increased shareability and a sophisticated
design toolkit
-- New WGSN saves customers time, increases collaboration and
gives greater certainty in today's fast-moving fashion and
style-centred industries
-- Available in five languages, the new WGSN benefits from
regional content and product hubs, giving a global
perspective, with local expertise
WGSN Group, the knowledge partner for the global style and retail sectors,
today launched the new WGSN, bringing together the former WGSN and Stylesight
products onto an enhanced, single technology platform. Bringing the two
products together in a new, easier to use way was driven by a desire to provide
the best possible service to customers, harness the best of both and ensure
that one plus one equals three.
Robust research and customer feedback revealed their core needs and what they
valued. This informed product and content strategy decisions and created a new
WGSN that is genuinely better together.
The new WGSN provides:
-- intuitive navigation and easy search functionality;
-- a customisable homepage;
-- enhanced catwalk content -- gallery and analysis;
-- a sophisticated suite of design tools, including colour
play, high resolution zoom and clip functionality;
-- 63,000 original prints and graphics;
-- 75,000 usable CAD drawings;
-- Significantly increased shareability.
Sansan Chen, SVP Product, WGSN and architect of the new WGSN said: "The new
WGSN has been driven by a clear desire to delight, inspire and inform our
customers. In bringing together WGSN and Stylesight, we were fanatical about
retaining the unique and valuable aspects of each service. Users can now enjoy
a clean, modern site design featuring the archives of both sites and NEW
brilliant content created by a collaboration of the most trusted voices in
trend. WGSN's super platform -- with easy navigation, powerful search, and
time-saving tools -- sets the highest bar for customer service and will enable
future innovation with our customers' needs in mind."
The new product provides the same instant access to design and colour forecasts
2+ years ahead of each season. It also offers more than 350 monthly trend
reports covering over 17 product categories; coverage of more than 1,300
catwalk shows and 150+ catwalk analysis reports per season, reporting on global
retail, streets, city guides and over 200+ tradeshows every year, as well as a
digital library of over 10 million hi-res images -- all within an improved,
highly searchable, robust technology platform.
Duncan Painter, CEO Top Right Group, said: "WGSN's business is based on making
our unique and trusted content essential and easy-to-use for our customers. We
aim to quickly surface content from our incredibly rich database, so users
benefit from relevant information, clear analysis and insight. We have invested
significantly in the business to ensure the new WGSN saves our customers time,
helps them collaborate more easily and have complete confidence in the business
decisions they make."
Another product in the WGSN Group, Homebuildlife, will also benefit from this
fantastic new platform. Homebuildlife is the only site that offers in-depth
global trend forecasting for the interiors, home and consumer products markets.
Its customers will enjoy the same intuitive navigation and fast search when
they consume Homebuildlife's outstanding content.
Steve Newbold, Global Managing Director WGSN Trends, said: "This is a milestone
day for our business and our 75,000 users around the world. WGSN was one of the
pioneers of the forecasting industry and now offers customers one of the most
innovative trend, design and bespoke research product ranges. In a world of
technology enabled consumers, a wrong decision can cost millions. We are
confident that the new WGSN and its extraordinary accuracy will quickly become
an essential part of business workflows and help users to deliver their
business goals and objectives."
WGSN Group offers five pillars of content: consumer intelligence, trend
forecasting, commercial product development, retail strategy and data
analytics. Within trend forecasting, the new WGSN super-platform will provide
technological innovations including fast search, tailored content, increased
shareability and a professional design toolkit which will enable sophisticated
high resolution zoom, clip functions and extensive print and download
facilities.
Over the past two years, more than GBP50m has been invested in WGSN people,
technology, infrastructure, content, innovation and acquisitions.
Carla Buzasi, WGSN's Global Chief Content Officer, will join the company
shortly to lead the content strategy across WGSN.
Logo - http://photos.prnasia.com/prnh/20140801/8521404363LOGO
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Notes for Editor:
WGSN Group:
WGSN Group provides strategic intelligence, trend forecasts, actionable
insights and accurate product performance data to the style and retail sectors.
It has a solid reputation as a leading provider of global, powerful information
services that offer market, brand and product forecasts up to five years out.
Its unique and innovative products and services enable global users to reduce
risk and make better-informed business decisions. WGSN has trends and
information hubs in New York, Hong Kong and London and has 16 offices around
the world. It employs approximately 500 people, and more than 50% are content
experts.
Carla Buzasi
Carla was the launch editor of the Huffington Post UK. The Huffington Post UK
has more than 8 million UVs per month in the UK and has been growing double
digit year on year. It has around 9,000 contributing bloggers including David
Beckham, Cherie Blair and HRH the Prince of Wales. Prior to the Huffington
Post, Carla was Associate/Online Editor at Marie Claire, where she oversaw two
site re-launches, 196% unique user growth and 771% revenue growth within 18
months of arriving. From June 2004- Sept 2006, Carla was Deputy Editor at
Glamour.com where she conceived and oversaw Fashion Finder, the site's most
successful addition in its history. Earlier in her Conde Nast career, Carla
wrote for Vogue.com and GQ.com. Carla was awarded the Media Innovator of the
Year award in 2012 and has won Editor of the Year in the Online Media Awards
for the past two years. She was also named as one of the top 50 female
Innovators in Digital Journalism in 2013.
Top Right Group
Top Right Group is an international, B2B, multi-platform media group. Its
operating companies provide trusted information, proven analysis and access to
new customer groups. The Group delivered revenues of GBP271.4 million in 2013
and headline growth of 12% (9% organic). It has three main business areas,
serving around 170,000 global clients:
-- Events, comprising i2i Events Group and Lions Festivals;
-- Information Services, comprising 4C Group and WGSN Group;
and
-- Subscription Content, comprising EMAP and MBI.
In 2013, Top Right Group delivered eight new geo-clone or launch events and
further increased its international footprint through acquisition of three
significant businesses -- Educar and Mindset in Brazil and Stylesight, Inc. in
the USA. 43% of revenues in 2013 came from international activities.
www.topright-group.com
SOURCE WGSN Group
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