◎ジョニーウォーカー・ハウスがインド・台湾に拡大

Diageo Global Travel

◎ジョニーウォーカー・ハウスがインド・台湾に拡大

AsiaNet 57741

共同 JBN 0932 (2014.9.3)

【ムンバイ(インド)2014年9月3日PRN=共同JBN】Diageo Global Travelはトラベル・リテールに向けた展示小売店「ジョニーウォーカー・ハウス(JOHNNIE WALKER HOUSE、商標)」を2店、インド・ムンバイおよび台湾・台北に開設すると発表した。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140902/703502-a

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140902/703502-b

ムンバイと台北の新たなジョニーウォーカー・ハウスは北京、上海、ソウルにおけるジョニーウォーカー・ハウス立ち上げの成功に続き、またこのブランドのモットーである「Keep Walking(歩き続ける)」を地でいくもので、いわば高級ブレンド・スコッチ・ウイスキーの大使館として、旅行客にジョニーウォーカー(JOHNNIE WALKER、登録商標)ブランドの歴史、起源、そして開拓者精神を1つにない交ぜにしたぜいたくで魅力的なショッピング経験を提供することによって教育し、感化することを狙いにしている。

旅行客はさまざまにしつらえられ、圧倒的な迫力をもった壁面展示を通じてジョニーウォーカーとその有名な飲み物の歴史に浸ることができ、デラックスなメンター・スペースでは専門のブランド大使がジョニーウォーカーをジョニーウォーカーたらしめている素晴らしい要素に触れ、味わい、そしてその香りをかぐ官能の旅にいざなう。

これらのハウスの立ち上げを記念してジョニーウォーカー(JOHNNIE WALKER、登録商標)ブルーラベル(BLUE LABEL、商標)の限定ボトルが造られている。このジョニーウォーカー・ハウス(JOHNNIE WALKER HOUSE、商標)アートコレクション・ムンバイエディションはムンバイ国際空港で独占的に発売される。

Diageo Global Travel and Middle Eastのマネージング・ディレクター、ダグ・バグリー氏は「当社は世界の旅行、小売り分野における主要顧客と提携してジョニーウォーカー・ハウスを1店のみならず2店も実現できることを喜んでいる。これによって世界で最も高い成長率をほこる小売りチャンネルの1つで旅行客に高級で比類のないショッピング経験を提供するという当社の長期的なコミットメントがさらに強化されることになる。これら2つの空港は旅客にとって重要なハブ空港で、年間で合わせて6300万人の乗客をさばいており、成長を続ける業界で活動するジョニーウォーカー・ハウスにとっても完璧な立地条件である。当社は比類のない小売りスペースを持つこれらのハウスは消費者を驚かすとともに喜んでもらえる、豪華なショッピング経験を提供すると確信している」と述べた。

ジョニーウォーカー・ハウスのグローバル・ゼネラルマネジャー、ローレンス・ロウ氏は「ジョニーウォーカー・ハウスがトラベル・リテール分野に拡大したことを喜んでいる。この一連の動きは当社がトラベル・リテール分野のビジネス・パートナーを重視していることの表れだ。当社は消費者にブランドに浸ってもらうことが大事だと考えており、これらのハウスはジョニーウォーカー・ハウス旗艦店以外で最初の高級ショッピング経験を提供することになるだろう」と述べた。

▽ジョニーウォーカー・ハウス(JOHNNIE WALKER HOUSE、商標)ムンバイについて

DFSグループとFlemingo Internationalとのコラボレーションにより、2014年9月2日に立ち上げられたジョニーウォーカー・ハウス(商標)ムンバイはチャトラパティ・シバージー国際空港ターミナル2の高級店が立ち並ぶ出発コンコースに立地されている。この立ち上げを記念してジョニーウォーカー・ハウス(JOHNNIE WALKER HOUSE、商標)アートコレクション・ムンバイエディションが造られた。この特製ボトルにはジョニーウォーカーが初めて1883年にスコットランドからインドにやってきた旅(*注)を独自に解釈したものが表されており、このブランドが持つ世界で最初の国際ブランドの1つであるという歴史的な遺産を反映するものになっている。

Diageo Indiaのマネージング・ディレクター、アバンティ・サンカラナラヤナン氏は「インドではジョニーウォーカーは高級スコッチのアイコン的存在である。当社がムンバイ国際空港でジョニーウォーカー・ハウスを立ち上げるのはユニークな経験と進化する味覚を求める消費者に応えるためだ。世界のジョニーウォーカー・ハウスは高級スコッチ・ウイスキーの大使館であり、当社としてもこの世界クラスの経験をインドの消費者に提供できることを喜んでいる。新しいジョニーウォーカー・ハウスは比類のない味覚、遺産、職人技を持つDiageo社のラインアップの中から最も希少価値が高く、最もぜいたくなものをストックすることになっている」と述べた。

Mumbai Duty Freeのマネージング・ディレクター、マニシ・サンワル氏は「ムンバイ・チャトラパティ・シバージー国際空港を出発する顧客に素晴らしい小売り経験を提供できることになり喜んでいる。革新的なジョニーウォーカー・ハウスは来店した世界の旅行客にとって刺激的でユニークな提案になると確信している」と述べている。

▽ジョニーウォーカー・ハウス(JOHNNIE WALKER HOUSE、商標)台湾について

2014年9月の終わりに立ち上げられるジョニーウォーカー・ハウス(JOHNNIE WALKER HOUSE、商標)台湾は台北桃園国際空港ターミナル2で出国手続きが終わった後に通る出発便コンコースに立地される予定。ジョニーウォーカーが台湾で最初に売られたのは1925年で、このブランドの持つ歴史のある旅行遺産を物語っている。旅行客はジョニーウォーカー・ハウス台湾でここでしか買えないさまざまなユニークな高級ウイスキーを買うことができる。

Everrich Duty Freeのスポークスパーソンは「Diageo Global Travelのパートナーとしてジョニーウォーカー・ハウス台湾を立ち上げることができて喜んでいる。当社顧客は革新性、特別に優れたサービス、そしてユニークな経験を併せ持つ高級ショッピング・スペースを求めており、ジョニーウォーカー・ハウスは当社が大事な顧客に提供したいと思っているこれらすべてを包含している」と述べた。

9月からは、すべての消費者は世界的な寄稿家、デザイナー、写真家、クリエーティブ・タレントなどのコンテンツをキュレートし、ぜいたくな暮らしの設計に特化した外注製作による季刊誌「JOHNNIE WALKER HOUSE Edit」誌を手に取って読むことができるようになる。この雑誌は新たに立ち上げられる店舗のすべての顧客に提供されることになっている。この雑誌はジョニーウォーカー・ハウスの「Living Luxury(ぜいたくな暮らし)」という哲学から着想を得たもので、最初の号は名声と豊かさとの関係をテーマにして、芸術、デザイン、文学、音楽、演劇、美食の世界をふかんする。この雑誌はモバイルマガジンストア「Magzter」からダウンロードすることも可能。

▽編集者注

*注:ジョニーウォーカーは1883年に初めてインドに輸出された。

▽ジョニーウォーカー(JOHNNIE WALKER、登録商標)ハウスについて

ジョニーウォーカー・ハウスはスコットランドの外に立地されたスコッチ・ウイスキー大使館の集合体である。世界のナンバーワン・スコッチ・ウイスキー・ブランドであるジョニーウォーカーによって創立されたハウスは、最初、2011年に中国・上海、続いて2012年に中国・北京、そして2013年には韓国・ソウルに立地された。

ジョニーウォーカー・ハウスはブランド遺産を探求するものとして、それぞれのハウスが顧客をメンターによる多感覚な旅にいざなっている。これらのハウスは高級料理、芸術、そして音楽とともにぜいたくなウイスキー経験を祝う場所として、世界中の進歩的な人士を集め、新たな文化表現を作る刺激になっている。革新が不可欠なハウスではユニークで高級なウイスキー・コレクションが入手可能である。その上に、選ばれた顧客はマスター・ブレンダーの協力の下で、独自のパーソナライズされたブレンド・ウイスキーを作ることができる。

ソース:Diageo Global Travel

Diageo Global Travel Extends Johnnie Walker House(TM) Footprint into India and Taiwan

PR57741

MUMBAI, India, Sept. 3, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

    Diageo Global Travel is proud to announce the opening of two JOHNNIE WALKER

HOUSE(TM) retail showcase stores in travel retail - one in Mumbai, India and

another in Taipei, Taiwan.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140902/703502-a )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140902/703502-b )

    Following the success of the JOHNNIE WALKER HOUSE launches in Beijing,

Shanghai and Seoul and continuing the brand's mantra of 'Keep Walking', the new

JOHNNIE WALKER HOUSES in Mumbai and Taipei are multi-sensory embassies for

luxury Blended Scotch Whisky, designed to educate and inspire travellers by

providing them with a luxurious and engaging shopping experience that

encapsulates the history, provenance and pioneering spirit of the JOHNNIE

WALKER(R) brand.

    Travellers can fully immerse themselves in the history of JOHNNIE WALKER

and its famous liquids through a number of striking wall installations; and in

deluxe mentoring spaces specialist brand ambassadors will invite them on a

sensorial journey to touch, taste and smell the rare elements that make up

JOHNNIE WALKER.

    To celebrate the inauguration of the Houses, a limited edition bottle of

JOHNNIE WALKER(R) BLUE LABEL(TM) has been created. The JOHNNIE WALKER HOUSE(TM)

ART COLLECTION - Mumbai Edition will be exclusively available at Mumbai

International Airport.

    Doug Bagley, Managing Director, Diageo Global Travel and Middle East, said:

"We are delighted to bring not one, but two JOHNNIE WALKER HOUSES to life in

partnership with our customers in key travel retail channels globally. This

reinforces our long-term commitment to providing travelers with a luxurious,

unparalleled shopping experience in one of the fastest-growing retail channels

worldwide. Both airports are key travel hubs, handling a combined 63 million

passengers a year which make them perfect locations for JOHNNIE WALKER HOUSES

within our burgeoning industry. We are confident that they will surprise and

delight consumers with an unmatched retail space and deliver a luxurious

shopping experience."

    Lawrence Law, Global General Manager Johnnie Walker Houses, said: "I'm

delighted to see the extension of the JOHNNIE WALKER HOUSES into travel retail.

It's a move that highlights the esteem with which we hold our commercial travel

retail partners. We believe it's important to immerse consumers in our brand

and these houses will provide them with the first luxury retail experience

beyond our flagship JOHNNIE WALKER HOUSES."

    JOHNNIE WALKER HOUSE(TM) MUMBAI

    The JOHNNIE WALKER HOUSE(TM) MUMBAI, in collaboration with DFS Group and

Flemingo International, launching 2 September 2014, is located in the

prestigious departures concourse of Terminal 2 of Chhatrapati Shivaji

International Airport. To celebrate the opening, an exclusive JOHNNIE WALKER

HOUSE(TM) ART COLLECTION - Mumbai Edition - has been created. The special

bottle shows a unique interpretation of the original JOHNNIE WALKER journey

from Scotland to India in 1883* and reflects the brand's long heritage as one

of the world's first international brands.

    Abanti Sankaranarayanan, Managing Director, Diageo India, said: JOHNNIE

WALKER is the iconic luxury Scotch in India. In line with the consumers' desire

for unique experiences and evolving taste palates, we launch the JOHNNIE WALKER

HOUSE at the Mumbai International Airport. The JOHNNIE WALKER HOUSES globally

are our global embassies for luxury Scotch whisky and we are proud to extend

this world class experience to our Indian consumers. The new JOHNNIE WALKER

HOUSE will be home to some of the rarest and most luxurious blends from

Diageo's portfolio that are unrivalled in taste, heritage and craftsmanship."

    Manishi Sanwal, Managing Director, Mumbai Duty Free, said: "We are

delighted to offer exciting retailer opportunities to customers departing

Mumbai Chhatrapati Shivaji International Airport. With the innovative JOHNNIE

WALKER HOUSE, we are certain world travelers will discover a stimulating and

unique offer within our store."

    JOHNNIE WALKER HOUSE(TM) TAIWAN

    The JOHNNIE WALKER HOUSE(TM) TAIWAN, launching late September 2014, will be

located in the departures concourse immediately after immigration at Terminal 2

of Taoyuan International Airport, Taipei. JOHNNIE WALKER first traded in Taiwan

in 1925, highlighting the brand's long travel heritage. Within, travellers can

purchase a range of unique, exclusive whisky collections that are exclusively

available at JOHNNIE WALKER HOUSE TAIWAN.

    A spokesperson from Everrich Duty Free, said: "We are pleased and proud to

partner with Diageo Global Travel to launch the JOHNNIE WALKER HOUSE TAIWAN.

Our customers are looking for luxury shopping spaces that combine innovation,

exceptional service and unique experiences - the JOHNNIE WALKER HOUSE

encapsulates all that we want to offer our distinguished clientele."

    Starting this month, all consumers will be able to access their own copy of

JOHNNIE WALKER HOUSE Edit, a commissioned quarterly title dedicated to the art

of good living that brings together curated content from world-class

contributors, stylists, photographers and creative talent, which will also be

available to all patrons of the newly launched properties. Inspired by the

JOHNNIE WALKER HOUSE philosophy of Living Luxury, the periodical's first

edition explores the subject of fame and its relationship with affluence across

art, design, literature, music, drama and the epicurean world. The title is

also available digitally via Magzter.

    Notes to editors

    *JOHNNIE WALKER was first exported to India in 1883

    ABOUT JOHNNIE WALKER(R) HOUSES

    JOHNNIE WALKER HOUSES are an exclusive collection of Scotch Whisky

embassies outside of Scotland. Established by the world's number one Scotch

Whisky brand, JOHNNIE WALKER, the brand pioneered its first House in Shanghai,

China in 2011, followed by Beijing, China in 2012 and Seoul, South Korea in

2013.

    Each JOHNNIE WALKER HOUSE is an exploration of the brand's heritage,

inviting guests to embark on a multi-sensory mentoring journey. The Houses are

a celebration of a luxurious whisky experiences across a spread of fine-dining,

art and music that inspire progressive individuals to come together and create

new cultural expressions globally. Innovation is integral to the Houses with

unique, exclusive whisky collections are available at each location. In

addition, selected patrons can work with the Master Blender to create their own

personalized blends.

    Source: Diageo Global Travel

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