◎第11回LAオートショーDesign Challengeで8スタジオが「未来を予見」
◎第11回LAオートショーDesign Challengeで8スタジオが「未来を予見」
AsiaNet 57713
共同JBN 0920 (2014.9.4)
【ロサンゼルス2014年9月3日PRN=共同JBN】
*2014年のショーで世界の8つのデザインスタジオが人と機械のコネクティビティーを探求
ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show、http://www.laautoshow.com/ )(LA Auto Show、登録商標)は3日、第11回Design Challengeではテーマの「Sensing the Future: How Will Cars Interact with Us In 2029?(未来を予見:2029年の自動車と人の相互関係は?)」というコンセプトの探求を参加者に促すと発表した。
世界でも著名な自動車デザインコンペのひとつであるLAオートショーDesign Challengeには、各国から8つの著名デザインスタジオの参加が確定、それぞれがコネクティッド・カーや人の感情に配慮して設計されたインターフェースシステムを紹介する構想を打ち出した。参加者は、2029年にはドライバーや乗客を感覚的かつ快適に、しかも安全に車につなぐ内装を探求している。
2014年LAオートショーDesign Challengeの参加者は以下の通り。
*BMW Group DesignworksUSA
*Honda USA
*ホンダ
*McLaren Automotive
*日産自動車
*Peterbilt Motors(ゲスト参加)
*Qoros Auto, China
*SAIC Motor MG
LAオートショーのリサ・カッツ社長は「ロサンゼルスは世界有数のダイナミックな都市であり、われわれの日常生活を一変させる技術発展の将来に常々注目してきた。だから、人の機会への依存ということしのテーマはとりわけぴったり来る。われわれの車に対する意識、感情、パターンとずっとつながっているからだ」と語った。
Design Challengeは総体的に、未来技術がヒューマンマシン・インターフェースをさらに変容させ、いかにして消費者とつながり、次の動きを予測、人と車の個人的関係を築き上げるかを探求している。
参加作品は、快適性、人の感覚や情緒関係への関心、環境への配慮、コンセプトの創造性、コンセプトの管理・適用、ブランドの表現などさまざまな要因に基づいて審査される。ことしはトム・マタノ氏(Executive Director of the School of Industrial Design at Academy of Art University)、ステュアート・リード氏(Chair of Transportation Design at Pasadena’s Art Center College of Design)、アレクサンダー・クラット氏(Associate Professor, Chair of MFA Transportation Design at the College for Creative Studies)ら定評ある審査団が評価する。
各スタジオの作品詳細は10月26日開催されるPasadena's Art Center College of Design Car Classic 2014で公表、展示される。最終コンペ作品はほかの有能かつ創造力豊かな自動車スタジオの作品とともに11月18-20日のプレスデー、および同21-30日の一般公開期間中、LAオートショーのDesign Galleryで目立つ場所に展示される。
最優秀デザインスタジオは11月20日(木)、Design LA Conferenceのチャック・ペリー、ジョーン・グレゴー両ディレクターが司会を務めるDesign LA Open Houseで選出される。
従来のショーとは異なり、LAオートショー入場証はCar Design Night LA 14へのアクセスを認めていない。従って、場外イベント参加を望むデザイン業界専門家はCar Design News(http://www.cardesignnight.com/la14.php )に直接申し込む必要がある。
LAオートショーDesign Challengeは世界第6位の自動車部品メーカーで自動車の座席、排ガス制御技術、内装システム、外装を専門とするFaurecia(http://www.faurecia.com/en )のほか、Lacks Enterprises, Inc.(http://www.lacksenterprises.com )とCar Design News(http://www.cardesignnews.com/site/home/ )がスポンサーになっている。
LAオートショーとコネクティッド・カー・エキスポ(Connected Car Expo、CCE)プレスデーの参加登録は専用サイト(http://registration.experientevent.com/ShowLAS141/ )を参照。詳しい情報は以下参照。
www.laautoshow.com 、 www.connectedcarexpo.com
▽ロサンゼルス・オートショーおよびコネクティッド・カー・エキスポについて
ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)は1907年に始まり、毎シーズン最初の主要な北米自動車ショーである。2014年LAオートショー(LA Auto show、登録商標)は11月18-20日にプレスデーが開かれ、11月21日から30日まで一般公開される。第2回コネクティッド・カー・エキスポ(Connected Car Expo、CCE)は、コネクティッド・カー産業の発展を強化し関係構築を育成する努力の中で、参加者がコネクティッド・カーの未来を打ち立てる主要プレーヤーとトップメディアにアクセスできるように自動車、技術専門家を結び付けるものである。CCEは11月18日に開会、LAオートショー・プレスデーと併せて続けられる。LAオートショーはロサンゼルス大都市圏(Greater L.A.)、New Car Dealer Associationの後援を得て、ANSA Productionsが運営している。
LAオートショーの最新ニュース、情報は以下を参照。
Twitter:http://twitter.com/LAAutoShow
Facebook:http://facebook.com/LosAngelesAutoShow
アラート情報の登録はwww.LAAutoShow.com へ。
CCEに関する詳しい情報はhttp://connectedcarexpo.com/ へ。
▽問い合わせ先
Breanna Buhr/Sanaz Marbley
JMPR Public Relations, Inc.
+1-818-992-4353
bburh@jmprpublicrelations.com
smarbley@jmprpublicrelations.com
ソース:Los Angeles Auto Show
Top Automotive Design Studios Sense The Future In 11th Annual Los Angeles Auto Show Design Challenge
PR57713
LOS ANGELES, Sept. 3, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --
-- Eight Design Studios from Around the World Explore Human-to-Machine
Connectivity at 2014 Show
The Los Angeles Auto Show (http://www.laautoshow.com/) (LA Auto Show(R))
today announced that the theme for its 11th annual Design Challenge will prompt
participants to explore the idea: "Sensing the Future: How Will Cars Interact
with Us In 2029?"
One of the most recognized auto design competitions in the world, LA Auto
Show Design Challenge has confirmed participation from eight world-renowned
design studios, each submitting a concept to showcase a connected vehicle or
interface system designed with human emotion in mind. Entrants will explore
interiors that will emotionally, comfortably and safely connect the driver
and/or passengers to the car by 2029.
2014 LA Auto Show Design Challenge participants include:
-- BMW Group DesignworksUSA
-- Honda USA
-- Honda Japan
-- McLaren Automotive
-- Nissan
-- Peterbilt Motors, guest entry
-- Qoros Auto, China
-- SAIC Motor MG
"Los Angeles is one of the world's most dynamic cities constantly keeping
its eye on the future of technological advancements that largely affect our
daily lives," said Lisa Kaz, President of the LA Auto Show. "This makes this
year's theme of the human reliance on machines especially fitting, as it
continues to connect to our senses, feelings and patterns with our cars."
Overall, the Design Challenge explores how future technology will further
transform human-to-machine interfaces to connect with consumer senses, predict
their next moves and create a personal relationship with people and their
vehicles.
Entries will be judged on various factors including comfort, attention to
human sense and emotional connection, ecological sensitivity, creativity of
concept, control and function of concept and reflection of the brand. This
year's entrants will be critiqued by an esteemed panel of judges, including Tom
Matano, Executive Director of the School of Industrial Design at Academy of Art
University; Stewart Reed, Chair of Transportation Design at the Art Center
College of Design; and Alexander Klatt, Associate Professor, Chair of MFA
Transportation Design at the College for Creative Studies.
Details on each concept will be announced and on display at Pasadena's Art
Center College of Design Car Classic 2014 held on October 26. The final
competition concepts will be prominently displayed in the Design Gallery of the
LA Auto Show along with other talented and imaginative global auto studios
throughout Press & Trade Days (Nov. 18-20, 2014), as well as through the run of
the public show (Nov. 21-30, 2014).
The winning design studio will be selected during the Design LA Open House
on Thursday, Nov. 20, and will be emceed by Design LA Conference Directors,
Chuck Pelly and Joan Gregor.
In contrast to previous years, LA Auto Show credentials will not grant
access to Car Design Night LA 14; design industry professionals interested in
attending the offsite affair are invited to register directly with Car Design
News here (http://www.cardesignnight.com/la14.php) .
LA Auto Show Design Challenge is sponsored by Faurecia
(http://www.faurecia.com/en), the world's sixth-largest automotive supplier
specializing in automotive seating, emissions control technologies, interior
systems and auto exteriors. In addition to Faurecia, Design LA is made possible
by the support of Lacks Enterprises, Inc. (http://www.lacksenterprises.com/)
and Car Design News (http://www.cardesignnews.com/site/home/).
Press & Trade Day registration for LA Auto Show and Connected Car Expo can
be accessed here (http://registration.experientevent.com/ShowLAS141/). For more
information, please visit: www.laautoshow.com and www.connectedcarexpo.com.
About the Los Angeles Auto Show and Connected Car Expo
Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show is the first major North American
auto show of the season each year. Press Days for the 2014 LA Auto Show(R)
will be held on Nov. 18 - 20. The show will be open to the public Nov. 21 -
Nov. 30. The second annual Connected Car Expo (CCE) will unite automotive and
technology professionals in an effort to increase development and foster
relationship-building in the connected car industry, providing attendees with
access to the key players and top media constructing the future of the
connected car. CCE will start on Nov. 18, and continue in conjunction with the
2014 LA Auto Show Press Days. The LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A.
New Car Dealer Association and is operated by ANSA Productions. To receive the
latest show news and information, follow LA Auto Show on Twitter at
http://twitter.com/LAAutoShow or via Facebook at
http://facebook.com/LosAngelesAutoShow and sign up for alerts at
www.LAAutoShow.com. For more information on CCE please visit:
Media Contacts:
Breanna Buhr/Sanaz Marbley
JMPR Public Relations, Inc.
+1-818-992-4353
bburh@jmprpublicrelations.com
smarbley@jmprpublicrelations.com
SOURCE: Los Angeles Auto Show
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