銀聯国際がHaigou 2.0を立ち上げ 国際的なオンラインショッピングを強化
銀聯国際がHaigou 2.0を立ち上げ 国際的なオンラインショッピングを強化
AsiaNet 57830(0975)
【上海(中国)2014年9月10日新華=共同通信JBN】カードナンバー62から始まる銀聯(UnionPay)カード向けに国際的支払いサービスを提供する銀聯国際(UnionPay International、UPI)は10日、「Shop The World」(haigou.unionpay.com )と題したUnionPay Haigou 2.0の立ち上げを発表した。このプラットフォームにはすでに数百の海外オンライン販売企業が参加している。
新プラットフォームは機能、サービス、ユーザーインターフェースを完全にアップグレードして銀聯カード保有者のオンラインショッピング体験を改善、「自宅に居ながらにして世界で買い物」ができる。
先行プラットフォームの商品分類、翻訳機能、商品ガイド、その他の機能を受け継ぎ構築された「Shop The World」はサービスを拡張し、推奨商品、国別特選品パビリオン、銀聯アカウント・ログイン、キャッシュバック、流通配送が含まれており、国内消費者が国際的なオンラインショッピングで必要なほとんどすべての手続きをカバーしている。
新プラットフォームは、母親と子供用商品、ビューティー、ファッション、食品の4つのカテゴリーが特徴で、全サイト検索、全国および地域別パリビリオン、商品別分類、その他の機能が提供されており、消費者は欲しい商品をすぐに見つけることができるようになっている。このプラットフォームは国際流通企業、ショッピングサービス・プロバイダー、保険会社とシステム統合されているため、カード保有者は今までより便利に海外のオンラインショッピングサービスを利用できる。
カード保有者は海外から商品やサービスを購入し、UPOPを通じて支払うと、外貨の取引は人民元に換算され、両替手数料なしで所有者の人民元口座から引き落とされる。カード保有者はまた、UPIとその商品が提供するカード使用払い戻し、配送料割引などの特典を享受することができる。プラットフォームが立ち上がれば、UPIはカード所有者に「登録特典」をその場で提供する。
UPOPを通じた海外オンラインショッピングは、取引のセキュリティーを確保できる。UPOPはセキュアなシステムを備えており、PINセキュリティー保護管理、ダイナミック・モバイル・パスワード、情報セキュリティー暗号化送信などのセキュリティー製品を提供し、オンラインシッピングのセキュリティー要件を完全に満たしている。
UPIは海外組織との協力を通じて、欧州、米州、日本、韓国、南太平洋、香港、マカオなど世界100カ国以上にある1000万にのぼる外国商品について、銀聯カードでオンライン支払いが認められるようにした。これによって、海外の小売り、オンライン観光予約、授業料の支払い、航空券予約に使用できる。これらの組織には、米国のAmazon、eBay、日本の楽天、韓国のGmarket、タイのAgoda、ドイツのルフトハンザ航空が含まれる。これら組織の大半がプラットフォームに参加しており、年内にさらに増えると予想される。
詳細はwww.unionpayintl.com を参照。
ソース:UnionPay International
UnionPay Launches Haigou 2.0 to Upgrade Cross-Border Online Shopping Experience
PR57830
SHANGHAI, China, Sept. 10 /Xinhua=KYODO JBN/ --
UnionPay International (UPI), the provider of global payment services for
UnionPay cards (card numbers starting with 62), today announced the launch of
UnionPay Haigou 2.0 under the name "Shop The World" (haigou.unionpay.com), with
hundreds of overseas online merchants already joining the platform.
The new platform has been fully upgraded in its function, services and user
interface to further improve the online shopping experience of UnionPay
cardholders so that they can "shop the world at home".
Built upon its predecessor's product classification, language translation,
merchant guide and other functions, "Shop The World" extends its services to
include product recommendation, national specialty pavilion, UnionPay account
login, cash-back, and logistics transshipment which cover almost the whole
process of domestic consumers' cross-border online shopping.
The platform highlights four categories including maternal and child products,
beauty, fashion, and food, and provides full-site retrieval, national and
regional pavilions, merchandise category and other functions so that consumers
can rapidly locate their expected products. Through system integration with
cross-border logistic companies, shopping service providers and insurance
companies, the platform provides cardholders with more convenient cross-border
online shopping services.
When a cardholder purchases overseas products or services through the platform
and pays via UPOP, the transaction in foreign currency will be converted into
RMB and debited into the cardholder's RMB account without charging currency
conversion fees. The cardholder may also enjoy privileges provided by UPI and
its merchants, including card-using rebate and freight discount. As the
platform goes live, UPI will provide "gift upon registration" to give
cardholders an instant offer.
Cross-border online shopping via UPOP is conducive to ensuring transaction
security. Equipped with secure systems, UPOP provides security products like
PIN security protection control, dynamic mobile password and information
security encryption transmission, which fully meets the security demand for
online shopping.
Through cooperation with overseas institutions, UPI has realized the acceptance
of UnionPay card's online payment by 10 million of overseas merchants located
in over 100 countries and regions including Europe, America, Japan, South
Korea, South Pacific, Hong Kong and Macau which cover retail, online tourism
reservation, tuition payment and air ticket reservation. Among them are Amazon
and ebay in the U.S., Rakuten in Japan, Gmarket in South Korea, Agoda in
Thailand and Deutsche Lufthansa AG in Germany. Most of these merchants have
joined the platform and more are expected in the half a year to come.
For more information:
www.unionpayintl.com
Source: UnionPay International
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