G.H.マムがF1でNo.1 Collectionを発表

G.H.マム

G.H.マムがF1でNo.1 Collectionを発表

AsiaNet 57981 (1027)

【シンガポール2014年9月23日PRN=共同通信JBN】フォーミュラ1(R)レーサーをたたえる旅を続けるF1公式シャンパン企業のG.H.マム(G.H.MUMM)は、F1レースとしてはただ一つ夜に開催されるシンガポール・グランプリで、夜にふさわしいシャンパン、No.1 Collectionを発表した。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140922/707984-a

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140922/707984-b

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140922/707984-c

3つの選び抜かれたコレクションはゴールド、ブラック、ロゼ。F1(R)の情熱が込められ、ナンバー1を賞賛するムードを醸し出す。夜のためのシャンパンは高揚した勝利を褒めたたえ、ナンバー1の喜びを分かち合い、乾杯をするためにはぴったりだ。

ピノ・ノワール(ブドウの品種)の力が、ムニエ(ブドウの品種)のフルーティさやシャルドネ(ブドウの品種)の新鮮さとほどよくマッチし、辛口だが甘さもあるワインとして、一晩中楽しめるシャンパンとなった。ゴールドとブラックは、フルーティさを出す香り高いブドウの品種のムニエが支配的で、ピノ・ノワールとシャルドネが味わいを添える。ロゼのブレンドはピノ・ノワールが中心で、ムニエのフルーティさが味に丸みをつけ、シャルドネの繊細な優雅さが十分に引き出されている。

G.H.マムのグローバル・ブレンド・ディレクター、ルイ・ド・フォーテロー氏は「情熱と高揚、そして勝利の究極のフィーリングを取り込み、フォーミラ1(R)とG.H.マムでエネルギーを共有することをシンボル化し、このシャンパン・コレクションを創り上げた」と語った。

際立つ味わいとナンバー1の輝く優雅なボトルには、ベストと最も誉れ高い時間をたたえる精神が込められている。

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▽G.H.マムについて

G.H.マムは、世界的な大手スピリッツ・ワイン会社ペルノ・リカール(Pernod Ricard)の有名なコニャック・シャンパン部門、マルテル・マム・ペリエ・ジュエ(Martell Mumm Perrier-Jouet)の傘下にある。1827年にさかのぼる名高い伝統を持つG.H.マムは、フランスの国際的なシャンパン・ハウスであり、世界では第3位(IWSRの2012年調査)。「G.H.マム コルドン ルージュ」は、洗練さのシンボルである赤いリボンで飾られ、同社の精神が象徴的に込められている。幾世代ものセラー・マスターが受け継いできた新鮮さとスタイルへのこだわりで際立っている。

詳しい情報はG.H.マムのウェブサイトへ: http://www.ghmumm.com

飲酒は責任を持って

ソース: G.H.MUMM

G.H.MUMM Launches the No. 1 Collection

PR57981

SINGAPORE, Sep. 23, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

     Continuing on its journey of Celebrating F1rsts, the official champagne of

Formula 1(R) G.H.MUMM launches its first collection dedicated to the night. The

No. 1 collection was launched during the Singapore Grand Prix, the only Formula

1(R) race to take place at night.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140922/707984-a )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140922/707984-b )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140922/707984-c )

    The three cuvee collection, Gold, Black and Rose, inspired by the passion

of Formula 1(R), convey the feelings derived from the celebration of being No.

1. Designed for the night the champagne compliments the unparalleled emotion of

victory, perfect to toast and to share the joy of being No. 1.

    The power of Pinot Noir contrasts with the fruitiness of Meunier and the

freshness of Chardonnay, creating a wine which is dry yet sweeter so that the

champagne can be enjoyed all night long. The Gold and Black blends are

dominated by Meunier, a highly aromatic grape variety valued for its fruitiness

and completed with Pinot Noir and Chardonnay. The Rose blend is dominated by

Pinot Noir and is rounded off by the fruitiness of Meunier to reveal the full

subtlety and elegance of Chardonnay.

    G.H.MUMM Global Brand Director Louis de Fautereau commented: "We have taken

the ultimate feelings of passion, adrenaline, and victory and created a

champagne collection which symbolises this shared energy between both Formula

1(R) and G.H.MUMM."

    Together the distinctive taste and glistening statuesque bottles of the No.

1 range capture the spirit of celebrating the best and most prestigious moments.

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    About G.H.MUMM

    G.H.MUMM is part of Martell Mumm Perrier-Jouet, the prestigious cognac and

champagne business of Pernod Ricard, the world's co-leader in Spirits & Wines.

With its distinguished heritage dating back to 1827, G.H.MUMM is the leading

international champagne House in France and third worldwide*. G.H.MUMM Cordon

Rouge, recognisable by its red ribbon-a symbol of excellence-is the perfect

embodiment of the spirit of the House: it stands out through the freshness and

intensity of its style, which successive generations of cellar masters have

successfully maintained and handed down. * IWSR 2012

    Find more information on G.H.MUMM website: http://www.ghmumm.com

    PLEASE DRINK RESPONSIBLY

    SOURCE: G.H.MUMM

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