ボルボのサミュエルソンCEOがコネクティッド・カー・エキスポの基調報告へ
ボルボのサミュエルソンCEOがコネクティッド・カー・エキスポの基調報告へ
AsiaNet 58212(1118)
【ロサンゼルス2014年10月15日PRN=共同通信JBN】
*ボルボがアウディ、フォード、ジャガー・ランドローバー、NVIDIAとともに、テクノロジーに特化した11月18日のプレス&トレード・デーに参加する
自動車産業の権威ある自動車・技術トップ企業の集まりであるロサンゼルス・オートショーのコネクティッド・カー・エキスポ(Connected Car Expo(R))(http://connectedcarexpo.com )(CCE)は15日、ボルボ・カー・グループのホーカン・サミュエルソン最高経営責任者(CEO)兼社長が18日の会議で基調報告を行うと発表した。ボルボは他の自動車メーカーと技術開発企業と並んで、画期的な技術開発ニュースを発表し、コネクティッド・カーが将来の交通運輸をどのように定義するのかについて論議することになっている。
CNETのブライアン・クーリー氏との単独インタビューでサミュエルソンCEOは、ボルボだけでなく自動車業界全体の将来像について自身のビジョンを明らかにし、どのようにして2020年までにボルボ車によって誰1人として死亡したり重傷を負ったりすることはないという約束を履行するかについて説明する。サミュエルソンCEOは別の記者会見で同社の自動運転車「Drive Me」ブランドをデビューさせる(自立的なレーン追跡・速度適応・合流交通の能力を公開する)。2012年にスウェーデンの自動車メーカーであるボルボの最高経営責任者になったサミュエルソンCEOは、自身の指揮下で最先端技術開発のトップを切るプレミアムブランドの1つとして復活を果たしたことで高い評価を受けている。
ボルボのニュースに加え、アウディとNVIDIAは自動車革新とインフォテインメントが最新の家庭用電化製品の急激な進化に伴い自動車開発サイクルを実現することによって、大きく進展していることを紹介する。両社はNVIDIAを装備した次世代のアウディ・モジュラーインフォテインメント・プラットフォーム(MIB)のプレビューも行う。
フォードはCCEで重要なプレゼンスを占めることになる。同社が進めるConnected Car-Connected City App Pursuitの決勝大会である。決勝戦に進出した参加者は、それぞれフォード車両から発生し、ロサンゼルス市当局が収集したデータを使い、9月のSuper Mobility Weekに開催されたApp Pursuitの第1段階で革新的なアプリを開発した。フォード・コンテストの最優秀者は11月20日、LAオートショーのコネクティッド・シティー・サミット(Connected City Summit)で発表される。
ジャガー・ランドローバーはCCEでビッグニュースを発表、展示すると予告した最新の自動車メーカーである。英国の高級自動車メーカーは11月18日(火)に記者会見を設定、生産ラインに導入する新技術について発表する(詳細については追って案内される)。
公式の記者会見は行なわないもののヒュンダイとGMのOnStarはニュースを提供する。ヒュンダイは安全性、直感、簡素を基本原則にした同社の中核を成す内装デザインをCCEの自社ブースで紹介する。同社の役員がGenesis Intelligent Assistant、Blue Link 3.0アプリ、Assurance Car Care車載アプリ、Android AutoとApple CarPlayを紹介する。ヒュンダイはCarPlayとAndroid Autoを市場投入する最初の自動車メーカーとなる。
OnStarは4G LTEコネクティビティーを使用したテレマティクスの最新世代を公表する。統合されたWi-Fiのホットスポットや他のエンハンスメントを30車種以上のビュイック、キャデラック、シボレー、その他のGMC車両に2014年末までに搭載する。OnStarはまた高速データコネクションを内蔵した車両の可能性についても説明する。
11月18日、記者会見はすべてCCEのフロアで開催される。すべてのCCE登録参加者やLAオートショーのプレス&トレード・デー取材の記者登録をしたジャーナリストの出席を歓迎する。11月18日はCCE展示エリア(南ホールロビー)だけがオープンしている。19日と20日はその他のホールにも入館可能。
展示エリアと記者会見に加えてCCEは終日、プレゼンテーションや専門家による講演を用意している。オートショーの事務局は11月20日のConnected City Summit(http://laautoshow.com/connected-city-summit )も開催する。これは新しい試みで、自動車業界幹部、テクノロジーや政府関係者を集めて社会基盤整備、サイバーセキュリティー、都市建築進化などの問題について意見を交わすのが目的。3日間のすべての予定表を閲覧するにはウェブサイトhttp://connectedcarexpo.com/schedule/ を参照。
CCEとLAオートショーのプレス&トレード・デーに登録するにはウェブサイトhttp://registration.experientevent.com/ShowLAS141/ を参照。
その他のCCE、LAオートショー、Connected City Summit関連の情報は以下を参照。
ConnectedCarExpo.com(http://connectedcarexpo.com )、LAAutoShow.com(http://laautoshow.com )、LAAutoShow.com/Connected-City-Summit(http://laautoshow.com/connected-city-summit )
▽ロサンゼルス・オートショーおよびコネクティッド・カー・エキスポについて
ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)は1907年に始まり、毎シーズン最初に開催される主要な北米自動車ショーである。2014年LAオートショー(R)のプレスデーは11月18?20日に開かれ、11月21日から30日まで一般公開される。第2回年次コネクティッド・カー・エキスポ(Connected Car Expo、CCE)は自動車とテクノロジー専門家が一堂に会して開発を進め、コネクティッド・カー業界の人間関係構築を促進し、参加者にコネクティッド・カーの将来を左右する業界のトップリーダーやメディアのトップへのアクセスを提供する。CCEは11月18日にスタート、2014年LAオートショーのプレスデーと並行して開催される。LAオートショーはロサンゼルス大都市圏(Greater L.A.)、New Car Dealer Associationの後援を得て、ANSA Productionが運営している。
Laオートショーの最新ニュース、情報は以下を参照:
Twitter:https://twitter.com/LAAutoShow
Facebook:https://www.facebook.com/LosAngelesAutoShow
アラート情報の登録:www.LAAutoShow.com
CCE 関連の詳しい情報:http://connectedcarexpo.com/
▽報道関係問い合わせ先
Breanna Buhr/Sanaz Marbley
JMPR Public Relations
+1-818-992-4353
bbuhr@jmprpublicrelations.com
smarbley@jmprpublicrelations.com
ソース:Connected Car Expo
Volvo Car Group President & CEO Hakan Samuelsson to Headline at the LA Auto Show's Connected Car Expo
PR58212
LOS ANGELES, Oct. 15, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --
-- Volvo Joins Audi, Ford, Jaguar Land Rover and NVIDIA to break news at
technology specific press and trade day on Nov. 18
The Los Angeles Auto Show's Connected Car Expo(R)
(http://connectedcarexpo.com ) (CCE), the auto industry's authoritative
gathering of automotive and technology leaders, announced today that Volvo Car
Group President & CEO, Hakan Samuelsson, will be the headline speaker at the
Nov. 18 conference. Volvo is one of several automakers and technology
companies already set to make groundbreaking technology news and discuss how
the connected car will define and shape the future of transportation.
In an exclusive interview with CNET's Brian Cooley, Samuelsson will share
his vision for the future of not just Volvo, but the entire automotive
industry, and explain how he intends to make good on his promise that no one
would be killed or seriously injured in a Volvo vehicle by 2020. Samuelsson
will also present at a press conference to debut the brand's "Drive Me"
autonomous vehicle (showcasing autonomous lane following, speed adaption and
merging traffic capabilities). At the helm since 2012, the Swedish automaker's
chief executive is credited with orchestrating the brand's successful comeback
to emerge as one of the most technologically advanced premium brands on the
market.
In addition to the Volvo news, Audi and NVIDIA will demonstrate how
automotive innovation and infotainment are accelerating by bringing the
development cycles of cars in line with the latest consumer electronic
breakthroughs. Both companies will also preview what's to come with the next
generation of Audi's modular infotainment platform (MIB), powered by NVIDIA.
Ford will have an important presence at CCE, featuring the company's
Connected Car-Connected City App Pursuit finalists. The finalists used data
generated by Ford vehicles and gathered from the City of Los Angeles
respectively, to create innovative apps during the first phase of the App
Pursuit that took place at Super Mobility Week in September. The winner of
Ford's competition will be announced at the LA Auto Show's Connected City
Summit on Thursday, Nov. 20.
Jaguar Land Rover is the latest automaker to announce that it will make big
news and exhibit at CCE. The British luxury automaker will be holding its news
conference about new technology coming to its product lines on Tuesday, Nov. 18
(details are yet to be announced).
While not holding an official press conference, both Hyundai and GM's OnStar
will be making news at CCE. Hyundai will showcase its core interior design
principles of safety, intuitiveness and simplicity inside its CCE booth.
Executives will demonstrate the Genesis Intelligent Assistant, Blue Link 3.0
app, Assurance Car Care in-vehicle app, Android Auto and Apple CarPlay.
Hyundai expects to be one of the first manufacturers to bring CarPlay and
Android Auto to market.
OnStar will be demonstrating its newest generation of telematics with 4G LTE
connectivity, which will bring integrated Wi-Fi hotspots and other enhancements
to more than 30 Buick, Cadillac, Chevrolet and GMC vehicles by the end of 2014;
OnStar will also be illustrating the possibilities of a vehicle with an
embedded high-speed data connection.
On Nov. 18, all press conferences will be held on the floor of CCE. All
registered CCE attendees as well as journalists registered for the LA Auto Show
Press & Trade Days are welcome to attend. Only the CCE exhibit areas (located
in South Hall Lobby) will be open on Nov. 18; all remaining halls will be
accessible on Nov. 19 and 20.
In addition to the exhibit areas and press conferences, CCE will feature a
full day of presentations and expert talks. Show organizers are introducing
the Connected City Summit (http://laautoshow.com/connected-city-summit ) on
Nov. 20. This new event will assemble leaders in the automotive, technology
and government sectors to address issues including infrastructure, cyber
security and urban architecture evolution. To see the full three day schedule
of events please visit http://connectedcarexpo.com/schedule/.
To register for CCE and LA Auto Show Press & Trade Days, please visit:
http://registration.experientevent.com/ShowLAS141/.
For additional information on CCE, LA Auto Show and Connected City Summit
please visit: ConnectedCarExpo.com (http://connectedcarexpo.com),
LAAutoShow.com (http://laautoshow.com ) and
LAAutoShow.com/Connected-City-Summit
(http://laautoshow.com/connected-city-summit).
About the Los Angeles Auto Show and Connected Car Expo
Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show is the first major North American
auto show of the season each year. Press Days for the 2014 LA Auto Show(R)
will be held on Nov. 18 - 20. The show will be open to the public Nov. 21 -
Nov. 30. The second annual Connected Car Expo (CCE) will unite automotive and
technology professionals in an effort to increase development and foster
relationship-building in the connected car industry, providing attendees with
access to the key players and top media constructing the future of the
connected car. CCE will start on Nov. 18, and continue in conjunction with the
2014 LA Auto Show Press Days. The LA Auto Show is endorsed by the Greater L.A.
New Car Dealer Association and is operated by ANSA Productions. To receive the
latest show news and information, follow LA Auto Show on Twitter at
https://twitter.com/LAAutoShow or via Facebook at
https://www.facebook.com/LosAngelesAutoShow and sign up for alerts at
www.LAAutoShow.com. For more information on CCE please visit:
Media Contacts:
Breanna Buhr/Sanaz Marbley
JMPR Public Relations
+1-818-992-4353
bbuhr@jmprpublicrelations.com
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SOURCE: Connected Car Expo
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