ガイ・リッチーがHAIG CLUBのCM「Welcome」制作
ガイ・リッチーがHAIG CLUBのCM「Welcome」制作
AsiaNet 58280 (1147)
【ロンドン2014年10月17日PRN=共同通信JBN】
*HAIG CLUB(TM)シングルグレーン・スコッチウイスキーの初めてのCMはブランド本拠地の「トースト」
アルコール飲料のグローバルリーダー、ディアジオ(Diageo)は17日、新シングルグレーン・スコッチウイスキー、HAIG CLUB(TM)のテレビCM第1弾の放映を発表した(http://www.haigclub.com )。
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有名な英国の映画監督、ガイ・リッチーは受賞歴がある広告代理店、adam&EveDDBとチームを組み、HAIG CLUB(TM)のパートナーで世界のアイコン、デービッド・ベッカムを主役にした「Welcome」を制作した。このCMは10月17日の金曜日、Skyで英国のテレビにデビュー、長尺90秒のディレクターズカット版はこの日午前9時以降、YouTube.com/HaigClub(https://www.youtube.com/user/HaigClub )で閲覧できる。
Welcomeは、週末をともに過ごすためにスコットランドのインバネスに近いグレンアフリックの邸宅を目指してハイランドをめぐる友人グループの大旅行シリーズから編集された。エピソードは、グループがHAIG CLUB(TM)のグラスをささげるセレブの乾杯で頂点に達し、その後、同じ友人グループが南極からマダガスカルまで世界各地で同じ乾杯の瞬間を共有しているところが明らかにされる。
HAIG CLUB(TM)のロナ・バーン国際販売ディレクターは「トースト(乾杯)は歴史豊かな由緒ある伝統で、人々をまとめる力がある。われわれはこの動作をHAIG CLUB(TM)の中心に置いている。HAIG CLUB(TM)は、友人の歓迎もシングルグレーン・スコッチウイスキーの発見もすべて『Welcome』であり、トーストはその気持ちを体現している。われわれのフィルムのビジョンがこの動作をもたらした。それが現代の装いで再生し、HAIG CLUB(TM)の同義になるよう願いをこめて」と説明した。
トーストはヘイグ家の歴史に織り込まれている。1920年代の「Club Man」広告はロンドンの大手会員制クラブを取り上げたが、乾杯はいかなる社交の場でも不可欠であった。1930年代のHAIG CLUB(TM)広告は再び、クラブで最も大切な儀式がトースト精神の維持にあったという事実に焦点を当てた。
デービッド・ベッカムはこのほど、友人と世界をHAIG CLUB(TM)に迎え、エジンバラの祝杯の世界始動でゲストにトーストし、写真家ピーター・リンドバーグ氏撮影の印刷広告でもグラスを掲げている。
デービッド・ベッカムは「トーストの伝統が大好きだ。友だちや家族といつもしていること。ガイと伝統を新たな方法で再生することはやりがいがある。HAIG CLUB(TM)は、いつも友人が集まり、広告に反映させたいと願っていたものである。それほど単純なこと」と話した。
ガイ・リッチー監督は「このプロジェクトには訴える極めて多くの要素がある。親友が冒険して祝祭のために集まる映画だ。わたしが訪れた最も美しい場所のひとつ、スコットランドのハイランドが舞台。親友のデービッドと一緒に制作するのを大いに楽しんだよ」と付け加えた。
このフィルムはマーキュリー・プライズを受賞したアルト・ジェイの曲「Left Hand Free」を使用している。バンドのナンバーワン・アルバム「This Is All Yours」からシングルカットされたLeft Hand Free も10月17日に公式リリースされる。
CMは10月17日金曜日の午前9時(GMT)、YouTube (youtube.com/HaigClub、https://www.youtube.com/user/HaigClub )、Facebook (Facebook.com/HaigClub、https://www.facebook.com/HaigClub )、Haigclub.com(http://www.haigclub.com )でフォローできる。
責任ある飲酒はHAIG CLUB(TM)の中核。デービッド・ベッカムは量より質というブランド哲学を支持している。
HAIG CLUB(TM)へようこそ。責任を持って楽しもう。
▽HAIG CLUB(TM)について
HAIG CLUB(TM)はディアジオが世界のアイコン、デービッド・ベッカム、起業家サイモン・フラー氏と組んで製造した新しいシングルグレーン・スコッチウイスキーである。HAIG CLUB(TM)は現代世界のために企画されたスコッチウイスキーとして、伝統と遺産を重視してつくられた。400年近い蒸留遺産をもとに、根本的な新手法で実現したシングルグレーン・スコッチウイスキーである。HAIG CLUB(TM)は健全な生活を送り節度ある飲酒を楽しむ人々を歓迎する。パートナーシップの一部として、デービッド・ベッカムはHAIG CLUB(TM)の責任ある飲酒キャンペーン哲学、量より質という信念を支持している。HAIG CLUB(TM)に関する詳しい情報は公式サイト、http://www.HaigClub.com または、facebook.com/HaigClub(http://../Users/amelia.walker/AppData/Local/Microsoft/Windows/Temporary InternetFiles/Content.Outlook/7ISOD5S2/facebook.com/HaigClub )を参照。
▽ディアジオ(Diageo)について
ディアジオは世界の大手飲料企業で、蒸留酒、ワイン、ビールなどの部門にわたり幅広いアルコール飲料ブランドの大きなコレクションを所有している。これらのブランドにはジョニーウォーカー、クラウンローヤル、J&B、ブキャナン、ウインザー、ブッシュミルズなどのウイスキー、スミルノフ、シロック、ケテルワンなどのウオツカ、その他キャプテン・モーガン、ベイリーズ、ドン・フリオ、タンカレー、ギネスなどがある。
ディアジオは同社の製品を世界180カ国以上で販売しているグローバル企業である。同社はロンドン証券取引所(LSE)では銘柄コードDGE、ニューヨーク証券取引所(NYSE)では銘柄コードDEOで上場されている。Diageoおよび同社の社員、ブランドに関する詳しい情報はウェブサイト(http://www.diageo.com )を参照。情報、イニシアチブ、ベストプラクティスの共有方法に関しては責任ある飲酒を促進するディアジオのグローバルリソース・ウェブサイト(http://www.DRINKiQ.com )を参照。
同社の標語は「Celebrating life, every day, everywhere(人生を楽しもう、いつでも、どこででも)」
▽デービッド・ベッカムについて
デービッド・ベッカムは世界有数のアイコニックなスポーツマン。プロサッカー選手として20年以上の経歴があり、6年間ナショナルチームの主将を務めた。英プレミアリーグで6回優勝、1999 年にUEFA(欧州サッカー連盟)チャンピオンズリーグで優勝(マンチェスター・ユナイテッド所属)、1999年と2001年にFIFA(国際サッカー連盟)最優秀選手賞の次点だった。
2003年、マンチェスター・ユナイテッドを離れ、レアル・マドリードで4シーズン活躍。2007年にロサンゼルス・ギャラクシーに移り、チームをMSLカップの2回優勝(2011、2012年)に導き、ACミランとまず2009年1月、次いで2010年1月にレンタル移籍した。
その後引退したベッカムは中国サッカー協会のグローバルアンバサダーに任命され、マイアミにメジャーリーグのサッカーチームを新設、共同保有すると発表した。ビクトリアさんと結婚、子どもが4人いる。ベッカムの高名はピッチを大きくはみ出している。熱心な慈善事業推進者として知られ、マンチェスター・ユナイテッド時代からユニセフをサポート、2005年にユニセフの「Sports for Development」プログラムに焦点を当てる親善大使になった。ベッカムは慈善団体Malaria No Moreの役員にも名を連ねている。
デービッド・ベッカムは洞察力ある実業家として、HAIG CLUBブランドの発展、戦略、ポジショニングに不可欠の役割を演じる。また、HAIG CLUBのために、ブランドの中核をなす責任ある飲酒プログラムの推進を主導する。
▽ガイ・リッチーについて
脚本家、監督、プロデューサーのガイ・リッチーは熟達した映画製作者で、錯綜したプロット、印象的なせりふ、斬新なビジュアル、忘れがたく変化に富んだキャラクターなどシネマティックな性格劇で知られている。
リッチーは映画ロック、ストック&トゥー・スモーキング・バレルズ(1998年)の原作と監督で映画デビュー、し、スナッチ(2000年)、スウェプト・アウェイ(2002年)、リボルバー(2005年)、ロックンローラ(2008年)、シャーロック・ホームズ(2009年)、シャーロック・ホームズ シャドウ ゲーム(2011年)を生み出し、最新作のMan From U.N.C.L.Eは2015年8月に公開される。
リッチーは劇映画制作に加えて、人気あるBMW(http://en.wikipedia.org/wiki/BMW )のThe HireシリーズのStar、Nikeと提携した短編のTake It to the Next Level、ジュード・ロウとコラボしたノワール短編Dior Homme、Activisionの人気ゲーム、コール・オブ・デューティの広告キャンペーンのひとつSurpriseに監督として参加している。デービッド・ベッカムとは以前、H&Mキャンペーンの立ち上げで手を組んだが、今回HAIG CLUB(TM)で再会した。
▽adam&eveDDBについて
広告、デザイン、コンテンツ、デジタル、メディア、社会戦略の世界から人材を結集したクリエーティブ・コミュニケーション・エージェンシーである。クライアントはディアジオ、Google、Marmite、ジョン・ルイス、フォルクスワーゲン、フィナンシャル・タイムズ、ハーヴェイ・ニコルズ、セーブ・ザ・チルドレンなどである。
Creative Credits
Creative Agency: adam&eveDDB
Creative Director/Copywriter: Shay Reading
Creative Director/Art Director: Frank Ginger
Executive Creative Directors: Ben Priest, Ben Tollet & Emer Stamp
Agency TV Producer: Pamie Wikstrom
Planner: Michael Hines
Account Director: James Rowe
Managing Director: Tammy Einav
Production Company: Independent/Reset
Producer: Adam Saward
Director: Guy Ritchie
Soundtrack name and composer: Left Hand Free, Alt-J
(Newman/Unger-Hamilton/Green)
Editor: James Herbert / Angus Munro
Post Production: Nineteentwenty
VFX Supervisor: Ludo Fealy
Colorist: Paul Harrison @ Finish
Sound Engineer: Jack Sedgwick @ Wave
ソース:HAIG Club and Diageo
Guy Ritchie Directs 'Welcome' for HAIG CLUB(TM)
PR58280
LONDON, Oct. 17 /PRN=KYODO JBN/ --
The first HAIG CLUB(TM) Single Grain Scotch Whisky advert puts the
'toast' at the heart of the brand
Diageo, a global leader in beverage alcohol, has today announced the launch
of its first TV advert for the new Single Grain Scotch Whisky HAIG CLUB(TM).
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Renowned British director Guy Ritchie has teamed up with award-winning
advertising agency adam&EveDDB to produce Welcome, featuring HAIG CLUB(TM)
partner and global icon David Beckham. The advert will air for the first time
on UK television on Friday 17th October on Sky and the extended 90-second
director's cut will be available to view from 9 am the same day on
YouTube.com/HaigClub [https://www.youtube.com/user/HaigClub ].
Welcome weaves together a series of epic journeys made by a group of
friends through the Highlands, as they head towards an estate in Glen Affric
near Inverness, Scotland to share a weekend together. The action culminates in
a celebratory toast showing the group raising a glass of HAIG CLUB(TM) before
revealing the same group of friends sharing a similar toast moment in numerous
locations across the globe, from Antarctica to Madagascar.
"The toast is a time-honoured tradition rich in heritage, with the ability
to bring people together, and we are putting this gesture at the heart of HAIG
CLUB(TM)," explains Ronan Beirne, Global Marketing Director, HAIG CLUB(TM).
"HAIG CLUB(TM) is all about 'Welcome' - whether it's welcoming friends or the
discovery of Single Grain Scotch Whisky - the toast embodies this sentiment.
Our vision for the film has brought this gesture - which we hope will become
synonymous with HAIG CLUB(TM)- to life once again, with a modern
look."
The toast is woven into the history of the House of Haig. "Club Man"
advertisements from the 1920s featured leading private members' clubs in London
where toasting was the cornerstone of any social occasion, and in the 1930s,
HAIG CLUB(TM) advertisements again focused on the fact that the most treasured
ritual in the club was to keep the spirit of toasting alive.
David Beckham recently welcomed his friends and the world to HAIG CLUB(TM),
toasting to guests at his global launch celebration in Edinburgh, and he is
also featured raising a glass in print advertisements shot by photographer
Peter Lindbergh.
"I love the tradition of toasting, it's something I always do with friends
and family," commented David Beckham. "Working with Guy to bring this tradition
to life in a new way has been so rewarding. HAIG CLUB(TM) has always been about
friends coming together and that's what we wanted to reflect with the advert.
It's as simple as that."
"This project had so many elements that I find appealing: it's a film about
good mates having an adventure and coming together for a celebration," added
director Guy Ritchie, who also makes a cameo within the advert. "It's set in
the Highlands of Scotland, one of the most beautiful places I've visited. David
is a good friend and we had a lot of fun making this together."
The film also features the track Left Hand Free from Mercury Music Prize
winners Alt-J. Left Hand Free, which also officially launches on 17th October,
is a single from the band's number one album This Is All Yours.
The advert can be viewed from 9 am on Friday 17th, October on YouTube (
youtube.com/HaigClub [https://www.youtube.com/user/HaigClub ]), Facebook (
Facebook.com/HaigClub [https://www.facebook.com/HaigClub ]) and Haigclub.com
Responsible drinking is at the core of HAIG CLUB(TM), with David Beckham
supporting the brand's philosophy of quality over quantity.
Welcome to HAIG CLUB(TM). Enjoy Responsibly.
About HAIG CLUB(TM)
HAIG CLUB(TM) is a new Single Grain Scotch Whisky from Diageo produced in
partnership with global icon David Beckham and entrepreneur Simon Fuller. HAIG
CLUB(TM) is as much built on tradition and heritage as it is a Scotch Whisky
designed for our modern world. Built on nearly 400 years of distilling
heritage, this is a Single Grain Scotch Whisky realized in a radical new way.
HAIG CLUB(TM) welcomes people to living well and drinking in moderation. As
part of his partnership, David Beckham supports the HAIG CLUB(TM) responsible
drinking campaign philosophy and the belief in quality over quantity.
Additional information about HAIG CLUB(TM) may be found at
http://www.HaigClub.com or facebook.com/HaigClub
[http://../Users/amelia.walker/AppData/Local/Microsoft/Windows/Temporary
InternetFiles/Content.Outlook/7ISOD5S2/facebook.com/HaigClub ]
.
About Diageo
Diageo is a global leader in beverage alcohol with an outstanding
collection of brands across spirits, beer and wine categories. These brands
include Johnnie Walker, Crown Royal, JepsilonB, Buchanan's, Windsor and
Bushmills whiskies, Smirnoff, Ciroc and Ketel One vodkas, Captain Morgan,
Baileys, Don Julio, Tanqueray and Guinness.
Diageo is a global company, and our products are sold in more than 180
countries around the world. The company is listed on both the London Stock
Exchange (DGE) and the New York Stock Exchange (DEO). For more information
about Diageo, our people, our brands, and performance, visit us at
http://www.diageo.com. Visit Diageo's global responsible drinking resource,
http://www.DRINKiQ.com, for information, initiatives, and ways to share best
practice.
Celebrating life, every day, everywhere.
About David Beckham
David Beckham is one of the world's most iconic sportsmen. With a
professional football career spanning over 20 years, he captained his country
for six years, won the British Premier League six times, the UEFA Champions
League (with Manchester United) in 1999, and was runner-up in the FIFA 'World
Player of the Year' Awards in 1999 and 2001.
Having left Manchester United in 2003 for four successful seasons with Real
Madrid, Beckham moved to LA Galaxy in 2007, taking the team to two MLS Cup
Championships (2011, 2012) while participating in a unique time-share agreement
with AC Milan, first in January 2009 and then again in January 2010.
Now retired, Beckham has been appointed global ambassador for the Chinese
Football Association and has announced that he will co-own a Major League
Soccer expansion team in Miami. Married to Victoria and father to four
children, Beckham's fame extends far beyond the pitch. Noted as a keen advocate
of charitable work, he has supported UNICEF since his days at Manchester
United, becoming a Goodwill Ambassador in 2005 with a special focus on
UNICEF's Sports for Development program. David is also on the Leadership
Council for charity Malaria No More.
An astute businessman, David Beckham will play an integral role in
developing the HAIG CLUB brand, its strategy and positioning. In addition, he
will lead the promotion of the responsible drinking programme for HAIG CLUB,
which is at the heart of the brand.
About Guy Ritchie
Writer/director/producer Guy Ritchie is an accomplished filmmaker who's
known for his cinematic, character-driven stories featuring intricate plots,
memorable dialogue, fresh visuals and unforgettable and colourful characters.
Ritchie made his writing and directing feature film debut with Lock, Stock
& Two Smoking Barrels (1998), followed by Snatch (2000), Swept Away (2002),
Revolver (2005), RocknRolla (2008), Sherlock Holmes (2009), Sherlock Holmes: A
Game of Shadows (2011), and his latest film Man From U.N.C.L.E is set for
release in August 2015.
In addition to Ritchie's feature work, his credits include directing Star,
of the popular BMW [http://en.wikipedia.org/wiki/BMW ] series The Hire,
collaborating with Nike to direct the short, Take It to the Next Level, working
with Jude Law on a noir inspired short for Dior Homme, collaborating with
Activision to direct Surprise, one of the popular Call of Duty ad campaigns. He
has reunited with David Beckham for HAIG CLUB(TM) after previously
collaborating with him on the launch his H&M campaign.
About adam&eveDDB
A creative communications agency made up of people from the worlds of
advertising, design, content, digital, media and social strategy. Clients
include Diageo, Google, Marmite, John Lewis, Volkswagen, Financial Times,
Harvey Nichols and Save the Children.
Creative Credits
Creative Agency: adam&eveDDB
Creative Director/Copywriter: Shay Reading
Creative Director/Art Director: Frank Ginger
Executive Creative Directors: Ben Priest, Ben Tollet & Emer Stamp
Agency TV Producer: Pamie Wikstrom
Planner: Michael Hines
Account Director: James Rowe
Managing Director: Tammy Einav
Production Company: Independent/Reset
Producer: Adam Saward
Director: Guy Ritchie
Soundtrack name and composer: Left Hand Free, Alt-J
(Newman/Unger-Hamilton/Green)
Editor: James Herbert / Angus Munro
Post Production: Nineteentwenty
VFX Supervisor: Ludo Fealy
Colorist: Paul Harrison @ Finish
Sound Engineer: Jack Sedgwick @ Wave
SOURCE: HAIG Club and Diageo
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