ガイ・リッチーがHAIG CLUBのCM「Welcome」制作

HAIG Club and Diageo

ガイ・リッチーがHAIG CLUBのCM「Welcome」制作

AsiaNet 58280 (1147)

【ロンドン2014年10月17日PRN=共同通信JBN】

*HAIG CLUB(TM)シングルグレーン・スコッチウイスキーの初めてのCMはブランド本拠地の「トースト」

アルコール飲料のグローバルリーダー、ディアジオ(Diageo)は17日、新シングルグレーン・スコッチウイスキー、HAIG CLUB(TM)のテレビCM第1弾の放映を発表した(http://www.haigclub.com )。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141017/712206-a

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141017/712206-b

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141017/712206-c

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141017/712206-d

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141017/712206-e

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141017/712206-f

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141017/712206-g

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141017/712206-h

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141017/712206-i

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141017/712206-j

有名な英国の映画監督、ガイ・リッチーは受賞歴がある広告代理店、adam&EveDDBとチームを組み、HAIG CLUB(TM)のパートナーで世界のアイコン、デービッド・ベッカムを主役にした「Welcome」を制作した。このCMは10月17日の金曜日、Skyで英国のテレビにデビュー、長尺90秒のディレクターズカット版はこの日午前9時以降、YouTube.com/HaigClub(https://www.youtube.com/user/HaigClub )で閲覧できる。

Welcomeは、週末をともに過ごすためにスコットランドのインバネスに近いグレンアフリックの邸宅を目指してハイランドをめぐる友人グループの大旅行シリーズから編集された。エピソードは、グループがHAIG CLUB(TM)のグラスをささげるセレブの乾杯で頂点に達し、その後、同じ友人グループが南極からマダガスカルまで世界各地で同じ乾杯の瞬間を共有しているところが明らかにされる。

HAIG CLUB(TM)のロナ・バーン国際販売ディレクターは「トースト(乾杯)は歴史豊かな由緒ある伝統で、人々をまとめる力がある。われわれはこの動作をHAIG CLUB(TM)の中心に置いている。HAIG CLUB(TM)は、友人の歓迎もシングルグレーン・スコッチウイスキーの発見もすべて『Welcome』であり、トーストはその気持ちを体現している。われわれのフィルムのビジョンがこの動作をもたらした。それが現代の装いで再生し、HAIG CLUB(TM)の同義になるよう願いをこめて」と説明した。

トーストはヘイグ家の歴史に織り込まれている。1920年代の「Club Man」広告はロンドンの大手会員制クラブを取り上げたが、乾杯はいかなる社交の場でも不可欠であった。1930年代のHAIG CLUB(TM)広告は再び、クラブで最も大切な儀式がトースト精神の維持にあったという事実に焦点を当てた。

デービッド・ベッカムはこのほど、友人と世界をHAIG CLUB(TM)に迎え、エジンバラの祝杯の世界始動でゲストにトーストし、写真家ピーター・リンドバーグ氏撮影の印刷広告でもグラスを掲げている。

デービッド・ベッカムは「トーストの伝統が大好きだ。友だちや家族といつもしていること。ガイと伝統を新たな方法で再生することはやりがいがある。HAIG CLUB(TM)は、いつも友人が集まり、広告に反映させたいと願っていたものである。それほど単純なこと」と話した。

ガイ・リッチー監督は「このプロジェクトには訴える極めて多くの要素がある。親友が冒険して祝祭のために集まる映画だ。わたしが訪れた最も美しい場所のひとつ、スコットランドのハイランドが舞台。親友のデービッドと一緒に制作するのを大いに楽しんだよ」と付け加えた。

このフィルムはマーキュリー・プライズを受賞したアルト・ジェイの曲「Left Hand Free」を使用している。バンドのナンバーワン・アルバム「This Is All Yours」からシングルカットされたLeft Hand Free も10月17日に公式リリースされる。

CMは10月17日金曜日の午前9時(GMT)、YouTube (youtube.com/HaigClub、https://www.youtube.com/user/HaigClub )、Facebook (Facebook.com/HaigClub、https://www.facebook.com/HaigClub )、Haigclub.com(http://www.haigclub.com )でフォローできる。

責任ある飲酒はHAIG CLUB(TM)の中核。デービッド・ベッカムは量より質というブランド哲学を支持している。

HAIG CLUB(TM)へようこそ。責任を持って楽しもう。

▽HAIG CLUB(TM)について

HAIG CLUB(TM)はディアジオが世界のアイコン、デービッド・ベッカム、起業家サイモン・フラー氏と組んで製造した新しいシングルグレーン・スコッチウイスキーである。HAIG CLUB(TM)は現代世界のために企画されたスコッチウイスキーとして、伝統と遺産を重視してつくられた。400年近い蒸留遺産をもとに、根本的な新手法で実現したシングルグレーン・スコッチウイスキーである。HAIG CLUB(TM)は健全な生活を送り節度ある飲酒を楽しむ人々を歓迎する。パートナーシップの一部として、デービッド・ベッカムはHAIG CLUB(TM)の責任ある飲酒キャンペーン哲学、量より質という信念を支持している。HAIG CLUB(TM)に関する詳しい情報は公式サイト、http://www.HaigClub.com または、facebook.com/HaigClub(http://../Users/amelia.walker/AppData/Local/Microsoft/Windows/Temporary InternetFiles/Content.Outlook/7ISOD5S2/facebook.com/HaigClub )を参照。

▽ディアジオ(Diageo)について

ディアジオは世界の大手飲料企業で、蒸留酒、ワイン、ビールなどの部門にわたり幅広いアルコール飲料ブランドの大きなコレクションを所有している。これらのブランドにはジョニーウォーカー、クラウンローヤル、J&B、ブキャナン、ウインザー、ブッシュミルズなどのウイスキー、スミルノフ、シロック、ケテルワンなどのウオツカ、その他キャプテン・モーガン、ベイリーズ、ドン・フリオ、タンカレー、ギネスなどがある。

ディアジオは同社の製品を世界180カ国以上で販売しているグローバル企業である。同社はロンドン証券取引所(LSE)では銘柄コードDGE、ニューヨーク証券取引所(NYSE)では銘柄コードDEOで上場されている。Diageoおよび同社の社員、ブランドに関する詳しい情報はウェブサイト(http://www.diageo.com )を参照。情報、イニシアチブ、ベストプラクティスの共有方法に関しては責任ある飲酒を促進するディアジオのグローバルリソース・ウェブサイト(http://www.DRINKiQ.com )を参照。

同社の標語は「Celebrating life, every day, everywhere(人生を楽しもう、いつでも、どこででも)」

▽デービッド・ベッカムについて

デービッド・ベッカムは世界有数のアイコニックなスポーツマン。プロサッカー選手として20年以上の経歴があり、6年間ナショナルチームの主将を務めた。英プレミアリーグで6回優勝、1999 年にUEFA(欧州サッカー連盟)チャンピオンズリーグで優勝(マンチェスター・ユナイテッド所属)、1999年と2001年にFIFA(国際サッカー連盟)最優秀選手賞の次点だった。

2003年、マンチェスター・ユナイテッドを離れ、レアル・マドリードで4シーズン活躍。2007年にロサンゼルス・ギャラクシーに移り、チームをMSLカップの2回優勝(2011、2012年)に導き、ACミランとまず2009年1月、次いで2010年1月にレンタル移籍した。

その後引退したベッカムは中国サッカー協会のグローバルアンバサダーに任命され、マイアミにメジャーリーグのサッカーチームを新設、共同保有すると発表した。ビクトリアさんと結婚、子どもが4人いる。ベッカムの高名はピッチを大きくはみ出している。熱心な慈善事業推進者として知られ、マンチェスター・ユナイテッド時代からユニセフをサポート、2005年にユニセフの「Sports for Development」プログラムに焦点を当てる親善大使になった。ベッカムは慈善団体Malaria No Moreの役員にも名を連ねている。

デービッド・ベッカムは洞察力ある実業家として、HAIG CLUBブランドの発展、戦略、ポジショニングに不可欠の役割を演じる。また、HAIG CLUBのために、ブランドの中核をなす責任ある飲酒プログラムの推進を主導する。

▽ガイ・リッチーについて

脚本家、監督、プロデューサーのガイ・リッチーは熟達した映画製作者で、錯綜したプロット、印象的なせりふ、斬新なビジュアル、忘れがたく変化に富んだキャラクターなどシネマティックな性格劇で知られている。

リッチーは映画ロック、ストック&トゥー・スモーキング・バレルズ(1998年)の原作と監督で映画デビュー、し、スナッチ(2000年)、スウェプト・アウェイ(2002年)、リボルバー(2005年)、ロックンローラ(2008年)、シャーロック・ホームズ(2009年)、シャーロック・ホームズ シャドウ ゲーム(2011年)を生み出し、最新作のMan From U.N.C.L.Eは2015年8月に公開される。

リッチーは劇映画制作に加えて、人気あるBMW(http://en.wikipedia.org/wiki/BMW )のThe HireシリーズのStar、Nikeと提携した短編のTake It to the Next Level、ジュード・ロウとコラボしたノワール短編Dior Homme、Activisionの人気ゲーム、コール・オブ・デューティの広告キャンペーンのひとつSurpriseに監督として参加している。デービッド・ベッカムとは以前、H&Mキャンペーンの立ち上げで手を組んだが、今回HAIG CLUB(TM)で再会した。

▽adam&eveDDBについて

広告、デザイン、コンテンツ、デジタル、メディア、社会戦略の世界から人材を結集したクリエーティブ・コミュニケーション・エージェンシーである。クライアントはディアジオ、Google、Marmite、ジョン・ルイス、フォルクスワーゲン、フィナンシャル・タイムズ、ハーヴェイ・ニコルズ、セーブ・ザ・チルドレンなどである。

Creative Credits

Creative Agency: adam&eveDDB

Creative Director/Copywriter: Shay Reading

Creative Director/Art Director: Frank Ginger

Executive Creative Directors: Ben Priest, Ben Tollet & Emer Stamp

Agency TV Producer: Pamie Wikstrom

Planner: Michael Hines

Account Director: James Rowe

Managing Director: Tammy Einav

Production Company: Independent/Reset

Producer: Adam Saward

Director: Guy Ritchie

Soundtrack name and composer: Left Hand Free, Alt-J

(Newman/Unger-Hamilton/Green)

Editor: James Herbert / Angus Munro

Post Production: Nineteentwenty

VFX Supervisor: Ludo Fealy

Colorist: Paul Harrison @ Finish

Sound Engineer: Jack Sedgwick @ Wave

ソース:HAIG Club and Diageo

Guy Ritchie Directs 'Welcome' for HAIG CLUB(TM)

PR58280

LONDON, Oct. 17 /PRN=KYODO JBN/ --

    

          The first HAIG CLUB(TM) Single Grain Scotch Whisky advert puts the

'toast' at the heart of the brand

    Diageo, a global leader in beverage alcohol, has today announced the launch

of its first TV advert for the new Single Grain Scotch Whisky HAIG CLUB(TM).

[http://www.haigclub.com ]

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141017/712206-a )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141017/712206-b )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141017/712206-c )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141017/712206-d )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141017/712206-e )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141017/712206-f )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141017/712206-g )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141017/712206-h )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141017/712206-i )

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20141017/712206-j )

    Renowned British director Guy Ritchie has teamed up with award-winning

advertising agency adam&EveDDB to produce Welcome, featuring HAIG CLUB(TM)

partner and global icon David Beckham. The advert will air for the first time

on UK television on Friday 17th October on Sky and the extended 90-second

director's cut will be available to view from 9 am the same day on

YouTube.com/HaigClub [https://www.youtube.com/user/HaigClub ].

    Welcome weaves together a series of epic journeys made by a group of

friends through the Highlands, as they head towards an estate in Glen Affric

near Inverness, Scotland to share a weekend together. The action culminates in

a celebratory toast showing the group raising a glass of HAIG CLUB(TM) before

revealing the same group of friends sharing a similar toast moment in numerous

locations across the globe, from Antarctica to Madagascar.

    "The toast is a time-honoured tradition rich in heritage, with the ability

to bring people together, and we are putting this gesture at the heart of HAIG

CLUB(TM)," explains Ronan Beirne, Global Marketing Director, HAIG CLUB(TM).

"HAIG CLUB(TM) is all about 'Welcome' - whether it's welcoming friends or the

discovery of Single Grain Scotch Whisky - the toast embodies this sentiment.

Our vision for the film has brought this gesture - which we hope will become

synonymous with HAIG CLUB(TM)- to life once again, with a modern

look."

    The toast is woven into the history of the House of Haig. "Club Man"

advertisements from the 1920s featured leading private members' clubs in London

where toasting was the cornerstone of any social occasion, and in the 1930s,

HAIG CLUB(TM) advertisements again focused on the fact that the most treasured

ritual in the club was to keep the spirit of toasting alive.

    David Beckham recently welcomed his friends and the world to HAIG CLUB(TM),

toasting to guests at his global launch celebration in Edinburgh, and he is

also featured raising a glass in print advertisements shot by photographer

Peter Lindbergh.

    "I love the tradition of toasting, it's something I always do with friends

and family," commented David Beckham. "Working with Guy to bring this tradition

to life in a new way has been so rewarding. HAIG CLUB(TM) has always been about

friends coming together and that's what we wanted to reflect with the advert.

It's as simple as that."

    "This project had so many elements that I find appealing: it's a film about

good mates having an adventure and coming together for a celebration," added

director Guy Ritchie, who also makes a cameo within the advert. "It's set in

the Highlands of Scotland, one of the most beautiful places I've visited. David

is a good friend and we had a lot of fun making this together."

    The film also features the track Left Hand Free from Mercury Music Prize

winners Alt-J. Left Hand Free, which also officially launches on 17th October,

is a single from the band's number one album This Is All Yours.

    The advert can be viewed from 9 am on Friday 17th, October on YouTube (

youtube.com/HaigClub [https://www.youtube.com/user/HaigClub ]), Facebook (

Facebook.com/HaigClub [https://www.facebook.com/HaigClub ]) and Haigclub.com

[http://www.haigclub.com ].

    Responsible drinking is at the core of HAIG CLUB(TM), with David Beckham

supporting the brand's philosophy of quality over quantity.

    Welcome to HAIG CLUB(TM). Enjoy Responsibly.

    About HAIG CLUB(TM)

    HAIG CLUB(TM) is a new Single Grain Scotch Whisky from Diageo produced in

partnership with global icon David Beckham and entrepreneur Simon Fuller. HAIG

CLUB(TM) is as much built on tradition and heritage as it is a Scotch Whisky

designed for our modern world. Built on nearly 400 years of distilling

heritage, this is a Single Grain Scotch Whisky realized in a radical new way.

HAIG CLUB(TM) welcomes people to living well and drinking in moderation. As

part of his partnership, David Beckham supports the HAIG CLUB(TM) responsible

drinking campaign philosophy and the belief in quality over quantity.

Additional information about HAIG CLUB(TM) may be found at

http://www.HaigClub.com or facebook.com/HaigClub

[http://../Users/amelia.walker/AppData/Local/Microsoft/Windows/Temporary

InternetFiles/Content.Outlook/7ISOD5S2/facebook.com/HaigClub ]

.

    About Diageo

    Diageo is a global leader in beverage alcohol with an outstanding

collection of brands across spirits, beer and wine categories. These brands

include Johnnie Walker, Crown Royal, JepsilonB, Buchanan's, Windsor and

Bushmills whiskies, Smirnoff, Ciroc and Ketel One vodkas, Captain Morgan,

Baileys, Don Julio, Tanqueray and Guinness.

    Diageo is a global company, and our products are sold in more than 180

countries around the world. The company is listed on both the London Stock

Exchange (DGE) and the New York Stock Exchange (DEO). For more information

about Diageo, our people, our brands, and performance, visit us at

http://www.diageo.com. Visit Diageo's global responsible drinking resource,

http://www.DRINKiQ.com, for information, initiatives, and ways to share best

practice.

    Celebrating life, every day, everywhere.

    About David Beckham

    David Beckham is one of the world's most iconic sportsmen. With a

professional football career spanning over 20 years, he captained his country

for six years, won the British Premier League six times, the UEFA Champions

League (with Manchester United) in 1999, and was runner-up in the FIFA 'World

Player of the Year' Awards in 1999 and 2001.

    Having left Manchester United in 2003 for four successful seasons with Real

Madrid, Beckham moved to LA Galaxy in 2007, taking the team to two MLS Cup

Championships (2011, 2012) while participating in a unique time-share agreement

with AC Milan, first in January 2009 and then again in January 2010.

    Now retired, Beckham has been appointed global ambassador for the Chinese

Football Association and has announced that he will co-own a Major League

Soccer expansion team in Miami. Married to Victoria and father to four

children, Beckham's fame extends far beyond the pitch. Noted as a keen advocate

of charitable work, he has supported UNICEF since his days at Manchester

United, becoming a Goodwill Ambassador in 2005 with a special focus on

UNICEF's Sports for Development program. David is also on the Leadership

Council for charity Malaria No More.

    An astute businessman, David Beckham will play an integral role in

developing the HAIG CLUB brand, its strategy and positioning. In addition, he

will lead the promotion of the responsible drinking programme for HAIG CLUB,

which is at the heart of the brand.

    About Guy Ritchie

    Writer/director/producer Guy Ritchie is an accomplished filmmaker who's

known for his cinematic, character-driven stories featuring intricate plots,

memorable dialogue, fresh visuals and unforgettable and colourful characters.

    Ritchie made his writing and directing feature film debut with Lock, Stock

& Two Smoking Barrels (1998), followed by Snatch (2000), Swept Away (2002),

Revolver (2005), RocknRolla (2008), Sherlock Holmes (2009), Sherlock Holmes: A

Game of Shadows (2011), and his latest film Man From U.N.C.L.E is set for

release in August 2015.

    In addition to Ritchie's feature work, his credits include directing Star,

of the popular BMW [http://en.wikipedia.org/wiki/BMW ] series The Hire,

collaborating with Nike to direct the short, Take It to the Next Level, working

with Jude Law on a noir inspired short for Dior Homme, collaborating with

Activision to direct Surprise, one of the popular Call of Duty ad campaigns. He

has reunited with David Beckham for HAIG CLUB(TM) after previously

collaborating with him on the launch his H&M campaign.

    About adam&eveDDB

    A creative communications agency made up of people from the worlds of

advertising, design, content, digital, media and social strategy. Clients

include Diageo, Google, Marmite, John Lewis, Volkswagen, Financial Times,

Harvey Nichols and Save the Children.

    Creative Credits

    Creative Agency: adam&eveDDB

    Creative Director/Copywriter: Shay Reading

    Creative Director/Art Director: Frank Ginger

    Executive Creative Directors: Ben Priest, Ben Tollet & Emer Stamp

    Agency TV Producer: Pamie Wikstrom

    Planner: Michael Hines

    Account Director: James Rowe

    Managing Director: Tammy Einav

    Production Company: Independent/Reset

    Producer: Adam Saward

    Director: Guy Ritchie

    Soundtrack name and composer: Left Hand Free, Alt-J

(Newman/Unger-Hamilton/Green)

    Editor: James Herbert / Angus Munro

    Post Production: Nineteentwenty

    VFX Supervisor: Ludo Fealy

    Colorist: Paul Harrison @ Finish

    Sound Engineer: Jack Sedgwick @ Wave

SOURCE: HAIG Club and Diageo

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中