Zippoとマーベル小道具マスターが、映画製作の裏側を公開 ハリウッド映画の名脇役、Zippoライターに光を当てるキャンペーンを実施

ジッポー(ZIPPO)

Zippoとマーベル小道具マスターが、映画製作の裏側を公開

ハリウッド映画の名脇役、Zippoライターに光を当てるキャンペーンを実施

AsiaNet 73782

ロンドン(英国)、2018年6月4日/PRニュースワイヤー/ --

Zippo Manufacturing Company(本社:米国ペンシルバニア州ブラッドフォード、以下Zippo社)は、数々のハリウッド映画で小道具を担当してきたラッセル・ボビット(Russell Bobbitt: https://www.imdb.com/name/nm0090309/)氏が映画製作の裏側を語る動画を公開いたしました。当動画でボビット氏は、小道具が劇中で果たす役割について触れており、映画「インディ・ジョーンズ」や「オーシャンズ13」で使用されたZippoライターを重要なアイテムの一つとして紹介しています。

(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/696304/ZIPPO_Logo.jpg )

(Photo:

https://mma.prnewswire.com/media/696305/ZIPPO_Tribute_Lighters.jpg )

マーベル・エンターテイメントの小道具責任者を務めるボビット氏は、「グッド・シェパード」や「猿の惑星」などの大ヒット作を含む50以上の映画の小道具を手掛けています。約30年にわたって映画の裏側を支えてきた彼は、ハリウッド俳優が手にするあらゆる小道具の収集やデザイン、そして製作を担当しています。

この度Zippoが公開した動画は、Zippoの「Walk of Flameキャンペーン」の一環で、世界的なオンライン映画データベース「IMDb(インターネット・ムービー・データベース)」の協力の元、これまで映画の小道具として活躍してきたZippoライターにスポットライトを当てるものです。動画では、ボビット氏が100万点を超える小道具を収納したロサンゼルスの倉庫を案内しながら、小さなZippoライターがどのようにして物語に忠実な小道具になるのかを説明しています。

動画URL:  https://www.imdb.com/list/ls053181649/videoplayer/vi3651975961

ボビット氏は動画の公開に先立ち下記のようにコメントしています。

「小道具は映画の登場人物に深みを持たせ、具体化してくれます。小道具に偶然なんてものは存在せず、映画で俳優が触れるものすべてが綿密に計画されています。セットに含まれるあらゆるアイテムに、観客をストーリーの理解へとつなげる役割があるのです。なかでもZippoライターは、登場人物に忠実な小道具が必要なときの頼みの綱になります。大きさに関わらずインパクトがあり、即座に見る側の反響を呼ぶことができます。」

Zippoが映画業界の中で一目置かれるようになったのは、チャーリーズ・エンジェル(2000年)やホーカス・ポーカス(1993年)などの人気映画でライターを起用したボビット氏の功績によるところが大きいです。サスペンスの中のちょっとしたアイコンや大爆発の引き金となる火花、危険な道を照らす光、困難な状況からの脱出する手段など、ボビット氏が手掛けたベストセラーには数々のZippoライターが登場し、代表的な「カチャッ」という音を響かせています。

映画の中で担ってきたZippoライターの役割を祝し、Zippoは今後、世界的にヒットした映画に登場した有名なデザインからアイディアを得たトリビュート・ライターシリーズを、日本を含む全世界で販売致します。

ソース: ジッポー(ZIPPO)

(日本語リリース:クライアント提供)

Spotlighting Hollywood's Supporting Star: IMDb Explores The Zippo Lighter's Silver Screen Legacy Through The Lens Of Industry Veteran, Russell Bobbitt

PR73782

LONDON, June 4, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    In a new video released exclusively with IMDb, esteemed Hollywood Prop

Master Russell Bobbitt [https://www.imdb.com/name/nm0090309 ] lifts the curtain

on the magic of moviemaking, illuminating the creative process of film

production and documenting Zippo's celluloid legacy.

    Logo: https://mma.prnewswire.com/media/696304/ZIPPO_Logo.jpg

    Photo: https://mma.prnewswire.com/media/696305/ZIPPO_Tribute_Lighters.jpg

    For over 30 years, Marvel Entertainment's Head Prop Master Russell Bobbitt

has worked out of the spotlight alongside industry stalwarts. With a portfolio

of over 50 films including box office hits such as The Good Shepherd and Planet

of the Apes, Russell is responsible for acquiring, designing and manufacturing

the objects that end up in the hands of Hollywood's best-known actors.

    In the Walk of Flame video, Bobbitt takes film fans behind-the-scenes to a

leading LA prop house with over 1,000,000 props in inventory. As he tours the

space, Russell explores the critical storytelling devices that drive plots

forward and reflects on how the humble Zippo lighter became a dependable prop

with over 2,000 film appearances to its name,

https://www.imdb.com/list/ls053181649/videoplayer/vi3651975961 .

    Discussing his role, Bobbitt commented: "A prop is a way to create depth,

and flesh out the character. Nothing is accidental - every item placed on set

should enhance the audience's understanding of the story. My role requires a

keen eye for detail - everything an actor touches in a film has been

scrupulously planned out.

    "When characters need a reliable prop, one of my mainstays is the Zippo

windproof lighter - despite its size, it can have huge impact and immediately

resonates with an audience."  

    Bobbitt himself has helped the iconic American brand set the box office

alight, featuring the windproof lighter in the likes of Charlie's Angels (2000)

and Hocus Pocus (1993). Whether in a suspense-filled plot twist, a spark to

trigger an explosion, a light to illuminate a treacherous path, or a means of

escape from a sticky situation, you can often hear the unmistakable 'Zippo

click' in some of Bobbitt's best-known films.

    The video is part of the wider Walk of Flame campaign that gives the trusty

lighter its first chance to bask in the spotlight. To commemorate Zippo's role

in film, the brand has launched a range of movie tribute lighters, inspired by

some of the most famous designs that have featured on the silver screen.

SOURCE: Zippo  

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