PR NewswireがASEAN PR会議・PR優秀賞で栄誉に輝く-ビジネスが世界とつながることを支援
PR NewswireがASEAN PR会議・PR優秀賞で栄誉に輝く-ビジネスが世界とつながることを支援
AsiaNet 78525 (0740)
【クチン(マレーシア)2019年4月30日PR Newswire=共同通信JBN】ニュース配信とメディア・モニタリングサービスの世界的な第1級プロバイダーであるPR Newswire(PRワイヤー)は、2019年4月29日にマレーシアのサラワク州クチンで開催された第2回東南アジア諸国連合(ASEAN)PR Conference & PR Excellence Awards(ASEAN PR会議・PR優秀賞)で、ASEAN諸国のBest Online Media Company Supporting Public Relations(PR)and Communication Industry(パブリックリレーションズ(PR)とコミュニケーション企業を支援する最優秀オンラインメディア企業)のダイヤモンド賞を獲得した。
https://photos.prnasia.com/prnh/20190430/2450907-1
写真説明:Best Online Media Company supporting PR and Communication Industryのダイヤモンド賞を受けるPR Newswireのベトナム・カントリーマネジャー、マイ・アン・レ氏
https://photos.prnasia.com/prnh/20180611/2159405-1LOGO-b
このダイヤモンド賞(ゴールド、シルバー、ブロンズを含めた4賞の中で最上位)は、ASEANのコミュニケーション産業における際立ったオンラインPR活動をサポートするPR Newswireの役割を評価するものである。
PR Newswireのベトナム・カントリーマネジャー、マイ・アン・レ氏は「われわれはビデオ制作、マルチメディア・プレスリリース、ニューヨーク市のタイムズスクエアといった象徴的な有名施設での屋外ビデオディスプレーなどを通してASEANの顧客のストーリーを世界に広めることを支援してきた。主催者のASEAN Public Relations Network(APRN)とInstitute of PR Malaysiaに、われわれのそうした卓越性を評価してもらったことは光栄である。さらに、国内外で協調して魅力的かつ差別化されたストーリーを伝えるわれわれのコミュニケーション・サービスを選んでくれた顧客にも感謝したい」と述べた。
この会議のテーマである「Communication、Attention、Tactics(コミュニケーション、注目、戦術)」に沿った、世界中から参加した9人の著名スピーカーが、総計で世界6位の規模(https://www.aseanstats.org/wp-content/uploads/2017/08/ASEAN_economic_progress.pdf)を持ってコネクトされ、多様でダイナミックなASEAN地域で卓越するため、スピーカー自身のコミュニケーション戦略・戦術を詳しく共有した。同地域のGDP総額は2兆5500億ドルである。
「Communication、Attention、Tactics」の実践の説明でマイ・アン・レ氏は「ベトナムではインターネットユーザーの95%がモバイルで動画を視聴し、91%はモバイルメッセンジャーのソフトウエアを利用し、Facebookのアクティブユーザーは月間6100万人で(注1)、コンテンツはしばしば『行動しながら』消費され、プライベートとパブリックのネットワーク両方でソーシャルに共有されている。ビジネスでは最大のオーディエンスの集まりに到達する可能な限り最も幅広い配信ネットワークを利用しながら、関心とシェアを引き付けて明確なマルチメディアメッセージでコミュニケートすることが重要である」と共有した。
▽ASEANで生まれ、世界とつながる
ASEANは欧州連合(European Union、EU)、北米、中華人民共和国に次いで、輸出で世界4位の地域(https://blogs.adb.org/blog/assessing-asean-s-economic-performance )である。関連する世界のメディアチャンネルへのニュース配信は革新的なASEANのビジネス国際化を加速するうえで重要な役割を果たす。ブランドストーリーと価値提案を一貫して伝える多様なソース(アーンドメディア)を得ることにより、潜在顧客がオンラインで調べるときに信頼してもらえるデジタルフットプリントを構築できる。
国際的なジャーナリストも、ビジネスとPRの専門家との、もっと意義ある関係を発展させる用意がある。2019 State of Media Report(https://en.prnasia.com/p/lightnews-0-80-15631.shtml )ではPR Newswireの親会社Cisionが1999人のジャーナリストに、この1年でPR専門家との関係がどのように変化したかを聞き、27%がPR専門家との関係は一層価値のあるものになったと述べた。この結果は2018年の同じ調査の結果(8%)と比べると大きな上昇である。
PR NewswireのAPACセールス・マーケティング担当副社長、ロイスー・シー氏は「われわれは、国際化するASEANの幅広い顧客に従事している。今回の受賞は、専任の現地チームによるわれわれの総合的なニュース配信サービスとメディアモニタリング・ソリューションが、ASEANビジネスの固有の価値を世界のオーディエンスに伝える支援をしていることを実際に証明するものである」と述べた。
▽PR Newswireについて
Cision Ltd.(NYSE: SISN)の1企業であるPR Newswireはニュース配信、アーンドメディアソフトウエア、サービスのグローバルな大手プロバイダーである。Cisionのクラウドをベースとしたコミュニケーション製品サービスと連動し、PR Newswireのサービスはマーケター、コーポレートコミュニケーター、インベスターリレーションズ担当者が重要なインフルエンサーを見いだし、ターゲットオーディエンスに関与し、戦略的コンテンツを制作・配信し、有意義な影響を測定することを可能にする。世界最大のマルチチャンネルで多文化コンテンツの伝送ネットワークを包括的なワークフローツールとプラットフォームに組み合わせることで、PR Newswireは世界中の組織のストーリーに力を与える。PR Newswireは米州、欧州、中東、アフリカ、アジア太平洋地域に展開するオフィスから、何万もの顧客にサービスを提供している。さらに詳しい情報はwww.prnasia.com を参照。
▽問い合わせ先
PR Newswire's Asia Marketing Team
+852 2572 8228
asia.marketing@prnasia.com
(注1)Digital 2019 Vietnam, We Are Social.
ソース:PR Newswire
画像添付リンク
http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=335084
PR Newswire Honored at ASEAN PR Conference & PR Excellence Awards - Helping Businesses Communicate to the World
PR78525
KUCHING, Malaysia, April 30, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
PR Newswire, the premier global provider of news distribution and media
monitoring services, has clinched the Diamond Award for Best Online Media
Company Supporting Public Relations (PR) and Communication Industry in the
Association of Southeast Asian Nations (ASEAN) at the second ASEAN PR
Conference & PR Excellence Awards held at Hilton Kuching, Sarawak, Malaysia on
Apr 29 2019.
https://photos.prnasia.com/prnh/20190430/2450907-1
PR Newswire Country Manager, Vietnam, Mai Anh Le receiving the diamond award
for the Best Online Media Company supporting PR and Communication Industry
https://photos.prnasia.com/prnh/20180611/2159405-1LOGO-b
This Diamond Award (the highest tier among four award categories, including
Gold, Silver and Bronze) recognizes PR Newswire's role in supporting
outstanding online PR activities in the ASEAN communications industry.
"We are honored to be recognized by the organizers -- the ASEAN Public
Relations Network (APRN) and Institute of PR Malaysia -- for our excellence in
helping ASEAN clients amplify their stories globally through video production,
multimedia press releases and outdoor video display at iconic landmarks such as
Times Square, New York City," said Mai Anh Le, Country Manager in Vietnam at PR
Newswire. "We are also grateful to our clients who are tapping on our suite of
communications services to tell compelling, differentiated stories that
resonate at home and abroad."
In line with the conference theme of "Communication, Attention, Tactics", nine
distinguished speakers from around the world shared details of their
communications strategies and tactics to excel in a connected, diverse and
dynamic ASEAN region that collectively stands as the sixth largest economy in
the world
(https://www.aseanstats.org/wp-content/uploads/2017/08/ASEAN_economic_progress.p
df) with a combined Gross Domestic Product of $2.55 trillion.
To illustrate "Communication, Attention, Tactics" in action, Mai Anh Le shared,
"In Vietnam, with 95 percent of internet users watching video on mobile, 91
percent using mobile messenger software and 61 million monthly active users on
Facebook[1], content is often consumed 'on the go' and shared socially on both
private and public networks. It is vital for businesses to communicate vivid
multimedia messages that attract attention and shares, while tapping on the
widest possible distribution network to reach the largest audience pool."
Born in ASEAN, Communicating to the World
ASEAN is the fourth largest exporting region (
https://blogs.adb.org/blog/assessing-asean-s-economic-performance) in the
world, trailing only the European Union, North America and the People's
Republic of China. News distribution to the relevant global media channels
plays an important role in speeding up the internationalization of innovative
ASEAN businesses. By getting a variety of sources to consistently describe
their brand story and value proposition (earned media), this builds a digital
footprint that wins trust when potential customers are researching online.
International journalists are also receptive to fostering more meaningful
relationships with businesses and PR professionals. In the 2019 State of Media
Report(https://en.prnasia.com/p/lightnews-0-80-15631.shtml), Cision, PR
Newswire's parent company, asked 1,999 journalists how their relationships with
PR professionals had changed over the year, and 27% said their relationships
with PR professionals had gotten more valuable. This is a significant jump over
the corresponding 2018 survey result (8%).
Royce Shih, Vice President APAC Sales & Marketing at PR Newswire said, "We
serve a wide range of internationalizing ASEAN clients. This award demonstrates
that our comprehensive suite of news distribution and media monitoring
solutions, combined with our dedicated local teams, is empowering ASEAN
businesses to communicate their unique value to global audiences."
About PR Newswire
PR Newswire, a Cision Ltd. company (NYSE: CISN), is a leading global provider
of news distribution and earned media software and services. In conjunction
with Cision's cloud-based communications product suite, PR Newswire's services
enable marketers, corporate communicators, and investor relations officers to
identify key influencers, engage target audiences, craft and distribute
strategic content, and measure meaningful impact. Combining the world's
largest multi-channel, multi-cultural content dissemination network with
comprehensive workflow tools and platforms, PR Newswire powers the stories of
organizations around the world. PR Newswire serves tens of thousands of clients
from offices in the Americas, Europe, the Middle East, Africa and Asia-Pacific
regions. For more info please visit www.prnasia.com.
For further information, please contact:
PR Newswire's Asia Marketing Team
+852 2572 8228
asia.marketing@prnasia.com
[1] Digital 2019 Vietnam, We Are Social.
SOURCE PR Newswire
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