TealiumがシリーズF資金調達で5500万ドルを調達
TealiumがシリーズF資金調達で5500万ドルを調達
AsiaNet 78746 (0850)
【サンディエゴ2019年5月16日PR Newswire=共同通信JBN】
*新しい投資は世界的な拡大と製品イノベーションを加速する
*資金調達によってTealiumは業界で最も総合的な顧客データオーケストレーション・ソリューションを確立する
リアルタイム顧客データオーケストレーションで信頼されるリーダーであるTealium(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2467341-1&h=1641587504&u=http%3A%2F%2Fwww.tealium.com%2F&a=Tealium )は、Silver Lakeの後期グロースキャピタルファンドであるSilver Lake Watermanを主幹事とするシリーズF資金調達でABN AMRO Digital Impact Fund、Declaration Partners、Parkwood、および既存投資家の参加を得て、5500万ドルを調達した。今回の調達資金は同社のデータインテグレーション・エコシステムを拡大し、新たな製品開発を加速するとともに、世界での市場拡大活動をさらに拡充する一方、プライバシーを守りながらエンタープライズにおけるデータ自由度を拡大するという当社のミッションを継続していく。Tealiumはこれまでに総資金で1億6000万ドル以上を調達してきた。
2013年に公開されたTealium AudienceStream(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2467341-1&h=457261805&u=https%3A%2F%2Ftealium.com%2Fproducts%2Faudiencestream%2F&a=AudienceStream )顧客データプラットフォーム(CDP)は近年、加速的成長を経験し、ビジター・プロファイルで対前年比300%の伸びを生み出してきた。この専用プラットフォームは企業に顧客のシングルビューを提供し、データサプライチェーン全体におけるセキュアなマネジメントの中核として機能する。Tealiumは、ウェブサイト、モバイルアプリケーション、ポイントオブセール(POS)システム、コールセンターを含むテクノロジースタックおよびデジタルアセットにおける顧客データを統合し、組織のデータ自由度とアジリティーを実現する。企業はこのデータをあらゆるテクノロジー、リテールチャンネル、マーケティングプラットフォームと統合して、より良い顧客体験を構築し、分析および機械学習に投資し、リアルタイム決定に基づいて行動することができる。
Tealiumはリアルタイム顧客データプラットフォームの構築に注力してきた。これは顧客データの完全性およびプライバシーを保護するための業界で最も厳格な要件を満たしている。同社の堅ろうなデータガバナンスおよびコンプライアンスのポートフォリオは、グローバル組織が世界中の国々の多様な規制を管理することを可能にする。これは、企業が顧客信頼を築き、顧客データを強化し、革新的な顧客体験を市場に提供し続けることを支援する。
Tealiumのジェフ・ルンスフォード最高経営責任者(CEO)は「当社の顧客データプラットフォームはベンダー非依存を基盤としており、データが組織で自由かつセキュアに流れることを可能にし、データをあらゆるチームおよびテクノロジーにアクセス可能かつ役立つようにするとともにデータアジリティーの機会を制限する部門ないしは技術サイロ化を解消する。データ収集およびデータデリバリープロセスを民主化することによって、われわれは組織がビジネスおよび顧客の変化するニーズに応え、データの完全性を守ることを支援している」と語った。
Silver Lake Watermanのマネージングディレクターであるショーン・オニール氏は「Tealiumはソースにおけるデータをリアルタイムでエンリッチ化するとともにデータガバナンスおよび忠実性を提供することによって、企業が顧客データフラグメンテーションに関わる課題を克服することを可能にする。ルンスフォードCEOとそのチームは強固なプラットフォームを構築してくれた。われわれは同社の継続的成長とイノベーションへの投資をサポートできることを大変うれしく思う」と語った。
ABN AMROのフランク・フェルケルク最高デジタル責任者は「われわれは長年にわたるTealiumの顧客であり、そのテクノロジーの恩恵を直接体験してきた。Tealiumは当社がデータフローを簡略化、標準化することを支援し、マーケティングおよびビジネス決定を向上させるために必要とするツールを提供してくれた」と語った。
Tealiumおよび同社の主要な汎用データソリューションに関する詳細はウェブサイトwww.tealium.com を参照。
▽Tealiumについて
Tealiumは顧客データオーケストレーションに対する普遍的なアプローチによって、今日のデジタルビジネスを変革している。それはウェブ、モバイル、オフライン、インターネット・オブ・シングス(IoT)デバイスに及んでいる。顧客データを信頼できる唯一の情報源として一元管理する能力によって、Tealiumは1000以上のクライアントサイトおよびサーバーサイドのベンダーとテクノロジーをサポートするターンキー・インテグレーション・エコシステムを提供する。Tealium Universal Data Hubはタグ管理、APIハブ、顧客データプラットフォーム、データ管理ソリューションを含み、組織がリアルタイムデータを使って、あらゆるチーム、テクノロジー、顧客タッチポイントにおいて、よりリッチでパーソナライズされたデジタル体験を生み出すことを可能にする。
▽Silver Lake Watermanについて
Silver Lake Watermanは、Silver Lakeの1部門である。Silver Lakeは管理する資産および委託された資金の総資産430億ドルを投資するテクノロジーのグローバルリーダーであり、約100の投資およびバリューチェーンから成るプロフェッショナルのチームはシリコンバレー、ニューヨーク、香港を拠点にしている。Silver Lake Watermanは、テクノロジーおよびテクノロジーイネーブル業界の後期成長企業への柔軟な増資の提供に重点を置いている。Silver Lake WatermanおよびSilver Lakeに関する詳細はウェブサイトwww.silverlake.com を参照。
▽ABN AMRO Digital Impact Fundについて
ABN AMRO Digital Impact FundはABN AMROコーポレートベンチャーファンドであり、金融製品およびサービスのデジタル化に特化している革新的な企業に投資している。同社はリテール、コーポレート、プライベートバンキングのクライアント向けのオランダの銀行である。同社は、関係を重視してナレッジが豊富で、かつデジタルに通じた銀行であり、欧州の北西部で事業展開するとともに、世界の厳選されたセクターの専門知識を有している。同社の目的は、より役立ち、かつ未来の世代のためのバンキングである。ABN AMROはアムステルダムに本社を置き、世界で1万9000人を雇用している。詳細はウェブサイトwww.abnamro.com を参照。
▽報道関係問い合わせ
For Tealium:
Katie Pratt
katie.pratt@walkersands.com
+1 (312) 964-9108
For Silver Lake Waterman:
Harry Mayfield
silverlake@brunswickgroup.com
+1 (212) 333-3810
ソース:Tealium
Tealium Raises $55 Million in Series F Funding
PR78746
SAN DIEGO, May 16, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- New investment to accelerate global expansion and product innovation
-- Funding solidifies Tealium as the industry's most comprehensive customer
data orchestration solution
Tealium (
), the trusted leader in real-time customer data orchestration, has closed $55
million in Series F funding led by Silver Lake Waterman, Silver Lake's
late-stage growth capital fund, with participation from ABN AMRO Digital Impact
Fund, Declaration Partners, Parkwood and existing investors. The funding will
be used to expand the company's data integration ecosystem, accelerate new
product development and further scale global go-to-market activities, while
continuing its mission to expand data freedom across the enterprise while
safeguarding privacy. Tealium has received more than $160 million in total
funding to date.
The Tealium AudienceStream (
) customer data platform (CDP), which launched in 2013, has experienced
accelerated growth in recent years, notably seeing a 300% year-over-year
increase in visitor profiles created. This purpose-built platform is designed
to provide enterprises with a single view of their customers, serving as a
secure central point of management across the entire data supply chain. Tealium
connects customer data across technology stacks and digital assets, including
websites, mobile applications, point-of-sale (POS) systems and call centers,
enabling data freedom and agility across the organization. Enterprises can
integrate this data with any technology, retail channel or marketing platform
to build better customer experiences, invest in analytics and machine learning,
and act on real-time decisions.
Tealium has focused on building a real-time customer data platform that meets
the industry's most stringent requirements for protecting the integrity and
privacy of customer data. The company's robust data governance and compliance
portfolio allows global organizations to manage diverse regulations in
countries around the world. This helps enterprises build consumer trust,
enhance customer data and continue to bring innovative customer experiences to
market.
"Our customer data platform is the vendor-agnostic foundation that allows data
to flow freely and securely across the organization -- rendering it accessible
and useful to every team and technology, and solving departmental or
technological silos that limit opportunity for data agility," said Jeff
Lunsford, CEO of Tealium. "By democratizing the data collection and delivery
process, we help organizations meet the changing needs of their business and
customers and protect the integrity of their data."
"Tealium enables companies to overcome challenges related to customer data
fragmentation by integrating and enriching data across sources in real time,
while providing data governance and fidelity," said Shawn O'Neill, Managing
Director of Silver Lake Waterman. "Jeff and his team have built a robust
platform, and we are excited to support the company's continued growth and
investment in innovation."
"As a long-time Tealium customer, we've seen the benefit of the technology
first hand," said Frank Verkerk, Chief Digital Officer of ABN AMRO. "Tealium
has helped us streamline and standardize our data flows, and has given us the
tools we need to make better marketing and business decisions."
To learn more about Tealium and the company's leading universal data solutions,
visit www.tealium.com.
About Tealium
Tealium revolutionizes today's digital businesses with a universal approach to
customer data orchestration - spanning web, mobile, offline and Internet of
Things devices. With the power to unify customer data into a single source of
truth, Tealium offers a turnkey integration ecosystem supporting more than
1,000 client-side and server-side vendors and technologies. The Tealium
Universal Data Hub encompasses tag management, API hub, customer data platform,
and data management solutions that enable organizations to leverage real-time
data to create richer, more personalized digital experiences across every team,
technology, and customer touchpoint.
About Silver Lake Waterman
Silver Lake Waterman is part of Silver Lake, the global leader in technology
investing with over $43 billion in combined assets under management and
committed capital and a team of approximately 100 investment and value creation
professionals located in Silicon Valley, New York, London and Hong Kong. Silver
Lake Waterman focuses on providing flexible expansion capital to later-stage
growth companies in the technology and technology-enabled industries. For more
information about Silver Lake Waterman and Silver Lake, please visit
www.silverlake.com.
About ABN AMRO Digital Impact Fund
The ABN AMRO Digital Impact Fund is the ABN AMRO corporate venture fund and
invests in innovative companies specializing in the digitalization of financial
products and services. We are a Dutch bank for retail, corporate and private
banking clients. We are a relationship-driven, knowledgeable and digitally
savvy bank, active in Northwest Europe and with expertise in selected sectors
globally. Our purpose is Banking for better, for generations to come.
Headquartered in Amsterdam, ABN AMRO employs around 19,000 people worldwide.
Please visit us at www.abnamro.com.
Media Contacts
For Tealium:
Katie Pratt
katie.pratt@walkersands.com
+1 (312) 964-9108
For Silver Lake Waterman:
Harry Mayfield
silverlake@brunswickgroup.com
+1 (212) 333-3810
SOURCE: Tealium
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