Viettelが全てをカバーする配車アプリと小売プラットフォームを発表
Viettelが全てをカバーする配車アプリと小売プラットフォームを発表
AsiaNet 79890 (1429)
【ハノイ(ベトナム)2019年7月30日 PR Newswire=共同通信JBN】利便性を求める消費者の要求が高まり、世界中で配車アプリがブームになっている。
ベトナム最大の通信会社、Viettel Groupの宅配サービス部門であるViettel Postは独自の配車アプリMyGoを構築し、このビジネスに参入した。しかしViettel Postによると、それはベトナムのすべての人々にとって持続可能で安価に利用できるサービスに重点を置いていて、その運営モデルは同社サービスとは別個の位置付けであるとしている。
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190726/2535599-1
iOSとAndroidの両方から入手可能であり、ユーザーはこのアプリを自動車、モーターバイク、配達、輸送サービスで使用できる。
▽持続可能なビジネスモデル
この宅配サービス会社によると、現在市場にあるほとんどの配車アプリはマーケティングと割引に大きく依存している。しかしViettel Postのトラン・チュン・フン最高経営責任者(CEO)は、利益をあげることが困難な点で、これは持続可能な運営モデルではないと固く信じている。
フンCEOは「当社のマーケティング戦略は異なる。当社は現金をつぎ込むプロモーションには過大な資金を投下しない。むしろ当社はパートナーと顧客に長期的な利益を提供する。これにはピーク時間帯や悪天候時に値段を上げないという約束も含む。また、当社の運転手には基本的な販売スキルも身に付けてもらう。こうしたことで当社は競合他社と同様の迅速な成長が可能になり、当社のモデルは持続可能なものになると信じている」と述べた。
▽全てをカバーするサービス
フンCEOは、調査に基づくと、配車サービスと配送は主要都市に限定されるものではないと付け加えた。小規模都市の消費者はこうしたサービスに極めて大きな関心を示している。この市場の他のプレーヤーは主要都市以外からの要求を満たすことができていないため、Viettelによると、MyGoがベトナム全土にそのサービスをもたらすビジネスチャンスになる。
▽柔軟なサービス
競合他社に対するMyGoのもう1つの優位性は、それが提供するサービスである。フンCEOは、他の配車サービスでは運転手が人々や商品を1回もしくは1個しか送ることができないが、MyGoでは運転手に対し、複数の乗客や商品の乗車・収集、降車・納入を同時に行うよう奨励している。これはユーザーの費用と待ち時間の削減を狙っている。
これまでにMyGoに登録した運転手の数は10万5000人で、ベトナム全土にわたる63の都市や省でサービスを提供する。Viettel Postによると、同社は今年中にミャンマーとカンボジアなどの国際市場にMyGoを拡大する計画である。
▽新しい小売プラットフォーム
Viettel Postはまた新しい小売プラットフォームのVoso.vnの本格展開も開始した。このプラットフォームはB2Cの商取引を提供し、消費者と企業の間を取り持つ。そのC2CセグメントはeBayのモデルと似ており、農業分野に重点を置いて個人バイヤーと販売者を結び付ける。
こうした新プロジェクトは配送とモバイル決済におけるViettelの強みを活用する。同社は農民向けの研修コースも企画し、プラットフォームの使い方や、商品を売りに出す異なった方法を教示する。
▽Viettelについて
Viettel Groupは7600万人の顧客を擁するベトナム最大の通信グループである。同グループは、通信、投資、不動産、外国貿易、技術サービスを含む様々な事業を営む20以上の子会社を有している。Viettelは2014年、98億米ドルの売上高と20億米ドルの利益を獲得し、売上高で国内最大企業にランクされた。Viettel Globalは、ベトナム最大の海外投資家の1つでもある。現在、アジア、アフリカ、アジアの9カ国で通信会社9社を運営し、1300万人の顧客を抱えている。
ソース:Viettel Group
画像添付リンク:
http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=341937
Viettel Launches All-Inclusive Ride-Hailing App And Retail Platform
PR79890
HANOI, Vietnam, July 30, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Consumers' increasing demand for convenience has led to the boom of
ride-hailing apps worldwide.
Viettel Post, the courier delivery services arm of Vietnam's largest
telecommunications company Viettel Group, has joined the ring by creating its
own ride-hailing app MyGo. However, Viettel Post insists its operation model
sets its services apart because it focuses on creating a sustainable and
affordable service for the entire population of Vietnam.
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190726/2535599-1
Available both on iOS and Android, users can use the app for car, motorbike,
delivery and transport services.
Sustainable Business Module
According to the courier delivery services firm, most ride-hailing apps on the market
currently rely heavily on marketing and discounts. But Tran Trung Hung,
CEO of Viettel Post firmly believes that this is not a sustainable operational
module due to the difficulty in making a profit.
"Our marketing strategy will be different. We will not put too much money into
cash-burning promotions. Rather, we will deliver long-term benefits to our
partners and customers. This will include a promise not to raise prices during
peak hours and bad weather. Also, we will equip our drivers with basic sales
skills. We believe this will enable us to grow as fast as our competitors but
at the same time, our model will be sustainable," said Mr. Hung.
An All-Inclusive Service
The CEO added that based on their research, the demand for ride hailing and
delivery isn't only confined to major cities. Consumers in small cities are showing
massive interest in these services. And since other players on the market haven't been
able to satisfy the demand outside the main cities, Viettel said this will be a business
opportunity for MyGo to bring these services to the whole of Vietnam.
Flexible Services
Another advantage MyGo has over its competitors lies in the services they
offer. Mr. Hung said other ride-hailing services only allow their drivers to
transport people or goods one at a time, but MyGo encourages drivers to pick up
and drop off multiple passengers or goods at once. This is aimed at reducing
users' costs and cutting down waiting time.
So far, 105,000 drivers have already registered with MyGo and will provide service in 63 cities
and provinces throughout the country. Viettel Post said it plans to expand MyGo to international
markets including Mynamar and Cambodia, within this year.
New Retail Platform
Viettel Post has also rolled out a new retail platform - Voso.vn. The platform will provide
B2C trade, bringing consumers together with companies. Its C2C segment which is similar
to the eBay model that connects private buyers with sellers, focusing on the agricultural sector.
This new project will make use of Viettel's strengths in delivery and mobile payment.
It will also organise training courses for farmers to teach them how to use the platform
and different ways to market their products.
About Viettel
Viettel Group is the largest telecommunications group in Vietnam with 76 million customers.
The group has more than 20 subsidiary companies operating in different businesses including
telecom, investment, real estates, foreign trade and technical services. In 2014, Viettel earned
US$9.8 billion in revenue and US$2 billion in profit, ranking among the top largest enterprises
in the country in terms of revenue. Viettel Global is also one of the biggest Vietnamese overseas
investors. It is currently operating 9 telecommunications companies in 9 countries across Asia,
Africa and Asia with 13 million customers.
SOURCE Viettel Group
Image Attachments Links:
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。