「フルシナリオ・リテール」アプローチがSuning.comの818ショッピング・フェスティバルを強化

Suning Holdings Group

「フルシナリオ・リテール」アプローチがSuning.comの818ショッピング・フェスティバルを強化

AsiaNet 80117 (1529)

【南京(中国)2019年8月19日PR Newswire=共同通信JBN】Suning Holdings Groupが所有するFortune Global 500リテール企業で中国最大手のオンライン・ツー・オフライン(O2O)スマートリテーラーのSuning.comは18日、年次の「818ショッピング・フェスティバル」を終了した。新しくスマートなリテールコンセプトでオンライン戦略をオフライン戦略に統合したこのフェスティバルには、同社の所有する1万2000超のインターネット店舗が参加し、818は主要なeコマースショッピングフェスティバルの中で最も総合的なカーニバルの1つになった。

Suning Holdingsのチャン・ジンドン会長は「純粋なオンラインショッピングから、オンラインとオフラインの統合、今日のフルシナリオ・リテール体験まで、818ショッピング・フェスティバルは、小売業を革新し業界の発展をリードするSuningの継続的な取り組みの重要な一例である」と語った。

▽Suning.comの818ショッピング・フェスティバルのハイライト

*8月18日に家電製品と3Cの総販売額は1分28秒以内に10億人民元を超えた。

*818フェスティバルの期間中、急成長するタウンシップ市場のSuningリテール・クラウド店舗数は3726に達し、販売数量は100万件を超えた。8月18日にはリテール・クラウド店舗のオンライン販売額は9倍に増加した。

*8月16日、南京のSuning本社に最初のオールデジタルのビジュアル無人店舗が正式にオープンした。「Grab as you go」という名称のこの店舗は、真の無人消費体験を活気づけ、節約された平均的ショッピング時間は45秒だった。ミネラルウォーターのボトル1本を購入するのに1秒しかかからない。

*818フェスティバルの期間中、3.0 Suning Xiaodian(地域のコンビニエンスストア)1号店が正式にオープンした。17日以内に約4万人の消費者が訪れ、総注文件数は800件を超えた。

*818フェスティバルの期間中、Suning.comの公式リテールアプリのダウンロードがアプリストアでのショッピング分野で首位となり、Suning.comのミニプログラムの訪問数、シェア数は5倍に増えた。

*Suning.com SUPER VIPはテンセント、PP Sportsなどの業界パートナーとの共同メンバーを発行し、リテールエコシステムを促進した。8月18日にSUPER VIPと共同メンバーの合計会員数は100万人増えた。

*Suning Logistics「5G Wolong」無人車両が現実のロードテストを通過し、最初の注文を5分以内に配達した。全国の1時間サービス範囲内でのSuning Logistics平均配達時間は34分である。818フェスティバルの期間中、Suning Pingou(チーム購入)販売額は前年比561.07%増えた。

*818フェスティバルの期間中、最初の5GモバイルがSuning.comで販売され、200万人以上の人々がSuning.comの様々なオフラインビジネスプラットフォーム上で5Gを体験した。

Suningのスマートリテール戦略は新しいテクノロジーの進歩を活用し、消費者向けの革新的なオンラインからオフラインへの体験を生み出すためのさまざまな購入シナリオを統合する未来のリテールに焦点を当て、顧客がどこでも、いつでもより簡単に買い物をするための「フルシナリオ」小売エコシステムをつくり出す。

「フルシナリオ」リテールアプローチの推進力を背景に、今年の818フェスティバルはかつてないほどの活力を実証してきた。フルシナリオ、全カテゴリー、完全な顧客カバレッジ、業界全体の連携、ソーシャル、コンテンツおよびeコマースに関する継続的な取り組みにより、Suning.comはオンラインおよびオフラインのリテールにおける飛躍的なイノベーションを示してきた。

▽Suningについて

1990年に創設されたSuningは中国有数の民間企業で、中国と日本に上場企業がある。Suning Holdingsは2018年に808億5000万米ドル(5579億元)の年間売上高を擁し、中国非国有企業トップ500社の2位にランクされた。Suningは「全ての人のために一流の質の生活を創造することにより、業界全体のエコシステムを主導する」との使命を持って、Suning.com、Logistics、Financial Services、Technology、Real Estate、Sports、Media & Entertainment、Investmentの8つの垂直事業を通じてコアビジネスを強化し、拡大している。Suning.comは2019年のFortune Global 500のリストに入った。詳細な情報はwww.suningholdings.com を参照。

ソース:Suning Holdings Group

'Full-Scenario Retail' Approach Boosts Suning.com 818 Shopping Festival

PR80117

NANJING, China, Aug. 19, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Suning.com, a Fortune Global 500 retail company and China's largest

online-to-offline (O2O) smart retailer owned by Suning Holdings Group, closed

its annual 818 shopping festival yesterday. The festival, which merged online

to offline strategies with new smart retail concepts, had more than 12,000

internet stores owned by the company participate in it, making 818 one of the

most comprehensive carnivals among major e-commerce shopping festivals.

"From pure online shopping, to the integration of online and offline, to nowadays

full-scenario retail experiences, the 818 shopping festival is a key example of Suning's

continuous effort to innovate in retail and lead development in the industry", said Zhang Jindong,

chairman of Suning holdings.

Highlights of Suning.com's 818 Shopping Festival include:

- On the 18th August, the overall sales volume of home appliances and 3C

exceeded RMB 1 billion within 1 minute and 28 seconds.

- During the 818 festival, the number of Suning retail cloud stores in the fast-growing

township market reached 3,726, and the sales volume exceeded 1 million units.

On the 18th August, the online sales amount from the retail cloud store increased 9 times.

- On the 16th August, the first all-digital visual unmanned store officially

opened in Nanjing Suning headquarters. Named "Grab as you go", the store bought

to life an authentic unmanned consumption experience and the average shopping

time saved was 45 seconds. It only takes 1 second to buy a bottle of mineral water.

- During the 818 festival, the first 3.0 Suning Xiaodian (neighborhood convenience store)

officially launched, with a consumer flow of nearly 40,000 people within 17 days,

and the total order volume of the Suning market exceeded 800 orders.

- During the 818 festival, Suning.com official retail app took the no.1 download spot

among shopping categories on the App Store and the visiting and sharing volume of Suning.com

mini program increased 5 times.

- Suning.com SUPER VIP have issued joint members with Tencent, PP Sports, and

other industry partners to promote the retail ecosystem. On the 18th August,

the overall SUPER+ joint members increased by 1 million people.

- The Suning Logistics "5G Wolong" unmanned vehicle passed real road testing

and delivered the first order within 5 minutes. The average delivery time of

Suning logistics within the national 1-hour service circle is 34 minutes.

- During the 818 festival, Suning Pingou (team purchase) sales volume increased

by 561.07% compared to last year.

- The first 5G mobile was sold on Suning.com during 818 and more than 2,000,000

people experienced 5G on Suning.com's various offline business platforms.

The Suning smart retail strategy focuses on a future of retail that leverages

advancements in new technology and merges different buying scenarios to create

innovative online-to-offline experiences for consumers, creating a 'full-scenario' retail

ecosystem for customers to shop easier anywhere and at any time.

With the impetus of the 'full-scenario' retail approach behind it, this year's 818 festival

has demonstrated greater vitality than ever before. With full-scenarios, all-categories,

full customer coverage, industry-wide linkage, and continuous efforts around social,

content + e-commerce, Suning.com has demonstrated leap-forward innovation in

online and offline retail.

About Suning

Founded in 1990, Suning is one of the leading commercial enterprises in China

with two public companies in China and Japan. In 2018, Suning Holdings ranked

second among the top 500 non-state owned enterprises in China with annual

revenues of 80.85 billion USD (557.9 billion RMB). With the mission of "Leading

the Ecosystem across Industries by Creating Elite Quality of Life for All",

Suning has strengthened and expanded its core business through eight vertical

industries: Suning.com, Logistics, Financial Services, Technology, Real Estate,

Sports, Media & Entertainment, and Investment. Suning.com is listed on the 2019

Fortune Global 500. For more information see www.suningholdings.com

SOURCE  Suning Holdings Group

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