新華シルクロード:ハイアールが責任あるブランドを世界で構築
新華シルクロード:ハイアールが責任あるブランドを世界で構築
AsiaNet 80176(1557)
【北京2019年8月23日PR Newswire=共同通信JBN】2015年にインドネシアで正式に立ち上げられたハイアール・グループ(Haier Group)の世界的ブランド、アクア(AQUA)は20日、インドネシア中ジャワ州の都市ソロの児童養護施設にテレビ、冷蔵庫、洗濯機、文房具、図書、ノートを寄付した。
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190823/2560244-1
(インドネシア・ソロの児童養護施設で8月20日、アクアが行った寄付イベント)
児童養護施設のアスプリヤント院長は「アクアは私たちの児童養護施設に寄付してくれた初めての企業であり、私たちはとても感動した」と述べ、アクアの担当者と固く握手した。
アスプリヤント氏は「アクアの寄付は子どもたちの生活と教育の質を向上させるだけでなく、子どもたちの生活と学習への情熱も刺激する。ありがとう、アクア」と付け加えた。
ソロの児童養護施設への寄付は、アクアが2019年にインドネシアで行った2番目の寄付イベントである。
ソロの農村地域の出身で5年前に児童養護施設に入った15歳の高校生アリナ・ヌル・アジザさんは、大学へ進学し、将来は会計士になることを希望している。
アリナ・ヌル・アジザさんは「アクアが私にこんなに多くの愛と温もりをくれたことに感謝します。私はこれらの文房具や教科書を有効に利用し、一生懸命勉強し、自分の人生の理想を実現します」と述べた。
2019年初めからアクア・インドネシアは孤児の成長に重点的に取り組んでいる。アクア・インドネシアは5月、インドネシアの首都ジャカルタの児童養護施設を訪問した。家電製品や文房具、教科書を送ったのに加え、アクア・インドネシアのスタッフも子どもたちとともに生活し、彼らとゲームをし、彼らの学習と生活について学び、彼らにケアと思いやりを届けた。
アクア・インドネシアは、12月にインドネシア第2の大都市スラバヤの児童養護施設で新たな寄付イベントを行うことを計画している。
アクア・インドネシアは、ハイアールが責任あるブランドを世界で構築していることの1例である。世界的なブランドとしてのハイアールは、グローバル化のプロセスの間に子どもと教育に関する福祉を推進することにコミットしている。
これまでにハイアールが寄付した福祉への資金と品目の総額は5億元を超えている。
以下のオリジナルリンクを参照:https://en.imsilkroad.com/p/307902.html
ソース:Xinhua Silk Road Information Service
画像添付リンク:
http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=343230
Xinhua Silk Road: Haier Builds Responsible Brand Worldwide
PR80176
BEIJING, Aug. 23, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/--
AQUA, a global brand of Haier Group which was officially launched in Indonesia
in 2015, donated televisions, refrigerators, washing machines, stationery,
books and notebooks to an orphanage in Solo, a city in Central Java Province of
Indonesia on Tuesday.
Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190823/2560244-1
(The donation event held by AQUA in an orphanage in Solo, Indonesia, on August
20.)
"AQUA is the first company donated to our orphanage, which makes us very
touched," said Aspriyanto, director of the orphanage, holding hands tightly
with the person in charge of AQUA.
"AQUA's donation will not only improve the quality of children's lives and
education, but also stimulate their passion for life and learning, thank AQUA,"
Aspriyanto added.
The donation to the orphanage in Solo is the second donation event held by AQUA
Indonesia in 2019.
Arina Nur Azizah, a 15-year-old high school student, who came from a rural area
of Solo and entered the orphanage five years ago, hopes to go to college and
become an accountant in the future.
"Thank AQUA for bringing me so much love and warmth. I will make good use of
these stationery and textbooks, study hard and realize my life ideals," said
Arina Nur Azizah.
From the beginning of 2019, AQUA Indonesia has focused on the growth of
orphans. In May, AQUA Indonesia had paid a visit to an orphanage in Jakarta,
the capital city of Indonesia. In addition to sending home appliances,
stationery and textbooks, staff from AQUA Indonesia also lived with the
children, played games with them, learned about their learning and life, and
brought them care and consideration.
AQUA Indonesia plans to hold another donation event in December in an orphanage
in Surabaja, the second largest city of Indonesia.
AQUA Indonesia is an example of Haier in building a responsible brand
worldwide. As a global brand, Haier has been committed to promoting public
welfare concerning children and education during its process of going global.
So far, the total value of funds and articles for public welfare donated by
Haier has exceeded 500 million yuan.
See the original link: https://en.imsilkroad.com/p/307902.html
SOURCE: Xinhua Silk Road Information Service
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